wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Seepje is dit pas jouw tweede cyclus na het stoppen van de pil? Omdat ik in je banjer alleen je eerste ronde zie staan?
    Misschien dat je lichaam tijd nodig heeft op gang te komen nog? Niet dat ik wil dat je ongesteld word hoor hihi! :) Weet niet of je al ontpilt ben oid?

Boogschutter ik hoor veel mensen dat zeggen hoor maar ook bijvoorbeeld mijn beste vriend die zegt dan oo zo bizar! Iedereen uit onze omgeving gaat trouwen of krijgt kinderen, ik zie dat echt niet voor me. Dan denk ik joh je zou eens moeten weten! :D

Hoe voel jij je inmiddels?
    Willen jullie het geslacht van jullie kindje wel weten? :D

Nou ik zou natuurlijk hem gaan 'vragen', we hadden het dus over een koophuis over of een samenlevingscontract of over trouwen. Toen was zijn reactie, ja en ik hoef nog helemaal niet te trouwen blabla, dat komt vanzelf wel we zijn jong zat. Maar dan echt heeeeeeel overtuigend! Nu is meneer dus zaterdag jarig en heb ik geen cadeau nog, echt niet tof! :$
    We hebben gisteren een zoekopdracht bij een makelaar geplaatst, we hebben nu echt continu huizen waarvan we denken ja afspraak maken en dan word ik terug gebeld, sorry mevrouw het huis is al verkocht. Zet er dan verkocht bij op internet! :( Maaaar we komen er wel hihi.

2. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    kipje welkom bij deze gezellige club! En hopelijk voor jou ook snel een positieve test.

Seepje wat een symptomen allemaal..1 tip: probeer iets minder op je lichaam te letten, want als je dat veel doet voel je vanalles en de dingen die je voelt kunnen dan meerdere dingen betekenen en dat maakt je nog onzekerder.
    maar ik snap zooooo goed als dat niet lukt!

brit wat vervelend meis!! Huizen zien er idd vaak beter uit op foto's..een makelaar bewerkt de foto's ook, zodat het er mooier uit ziet dan dat het is.

Hier paar dagen geleden mijn "mestruatie" flink doorgezet..Ik heb helemaal geen buikpijn gehad of het gevoel ongesteld te zijn, maar wel heel veel bloed.
    Ik voelde steeds het bloed er gewoon uit druppelen zegmaar in mijn broek en iedere keer weer verschonen. Ik ga morgen ochtend de gynocoloog bellen voor een afspraak voor een uitstrijkje (want dat moet ik weer). En dan geef ik meteen aan dat mijn lichaam mij telkens zo voor de gek houd, misschien kunnen ze een oorzaak vinden.

iedereen veel sterkte en succes maar weer!!

3. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Seepje het blijft toch echt spannend bij jou. Net wat vlinder zegt niet teveel op letten. Ik had echt alleen maar het gevoel dat ik ongesteld moest worden en dat gevoel heb ik nu nog. Gisteren zelfs echt beetje ongi krampen gehad (werd er wel een beetje onzeker van) Mijn borsten zijn niet anders. Morgen ga je testen he :D

Vlinder wat ontzettend vervelend zeg. Maar ook omdat je ongesteldheid niet voelde als je normale. Goed dat je er even mee naar de gyn gaat. Ookal is het alleen maar voor je eigen geruststelling.

4. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Seepje wat lastig dat je nog geen duidelijkheid hebt. Hopelijk komt dat snel!

Boogschutter, wat leuk dat je al zwanger bent, gefeliciteerd!
    Zo te lezen was het de 3e ronde raak bij jullie?

Terugschrijvend dagboek is wel een mooie term, zo voelt het inderdaad een beetje.

Brit, je zou je vriend dus ten huwelijk vragen voor zijn verjaardag, maar nu twijfel je daarover?
    Lastige situatie. Hopelijk kun je een ander geschikt cadeau vinden.
    Wat voor soort huis zoeken jullie?

Wat vervelend Vlinder dat je zo heftig ongesteld bent. Moet je vaker een uitstrijkje laten maken?

Ben ook wel benieuwd naar wat meer over jullie, zouden jullie een kort voorstelstukje kunnen schrijven :) ?

Ik noem mezelf even Kipje, ben 25 jaar, mijn vriend is 27, we wonen al een paar jaar samen en hebben al 7 jaar een relatie. Ik ben al een paar maanden gestopt met de pil nu om mijn lijf te laten ontpillen. Cyclussen zijn redelijk regelmatig (27-31 dagen). Vanaf komende periode gaan we dus voor het eerst echt ervoor.
    Verder weet niemand dat we er echt voor gaan, alleen 1 vriendin weet dat we wel een kinderwens hebben, maar niet dat we er concreet wat mee gaan doen.
    Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag! :D

Ik baal een beetje, zit nu op dag 6 en nog volop in mijn menstruatie :( .
    Meestal ben ik wel 8 dagen ongesteld, zo irritant!

5. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn wel heel open geweest naar vrienden dat we bezig gaan voor een kindje. Ik merkte wel dat een aantal vriendinnen (die al kinderen hebben) er nog meer mee bezig zijn dan wijzelf. Wij zijn allebei heel nuchter en hadden echt zoiets van.. we zien wel wanneer het komt.

We hebben het vd week wel tegen onze ouders en broers en schoonzussen verteld. Ik kon dit ook echt niet voor mij houden maar dat komt ook omdat ik ook met mijn moeder en schoonmoeder open over alles kan praten (onregelmatige cyclus etc)
    Voor de rest wachten we op de 1e echo.

Wij zeggen nu nog dat we het geslacht niet willen weten... maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen ;)

6. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ankie wat leuk dat jullie het al verteld hebben! Ik zou het niet kunnen denk ik om niet te weten wat het geslacht is hihi. :D
    Hoe reageerden ze op het nieuws?

Kipje ik was inderdaad van plan hem ten huwelijk te vragen, maar nu ga ik lekker afwachten totdat meneer het zelf doet! :p We wonen nu midden in de drukke stad en willen graag naar een gemeente buiten de stad en kijken uit naar een eengezinswoning.
    Even een stukje over mezelf, ik en mijn vriend zijn beide 24, bijna 25. Wonen samen met onze twee katten. Zijn sinds augustus vorig jaar gestopt met de pil maar helaas lopen we bij de gyn door pcos en starten we volgende cyclus met hormonen.
    Jij hebt wel mooie cyclussen zeg! :D

Vlinder ik vind het zo rot voor je, heb je zelf het idee dat het zo was?

Meiden misschien is de vraag al een keer gesteld hoor maar wat zijn jullie hobby's eigenlijk? :D
    Ikzelf doe namelijk veel en graag paardrijden. :)

7. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    jaa heel blij natuurlijk :D
    Maar ikzelf ben vooral al heel blij dat ik zwanger kan worden.. op de een of andere manier was ik daar onzeker over.. ook door mijn lange cyclussen.
    Hoe ben jij erachter gekomen dat je pcos hebt?

Ik geef verschillende danslessen (hiphop, streetdance, kidsswing, zumba en zumba voor kids) Dus tja.. dansen is dan ook echt mijn grootste hobby. Verder lees ik wel graag, ben niet echt een shopaholic zoals de meeste vrouwen, en hou ik van gezelligheid, lekker eten

8. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

#1448 Kipje1, 8 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2014
    Ankie, wat leuk dat jullie het verteld hebben!

Brit, lekker wachten nu tot hij jou vraagt :D
    Wat houdt PCOS precies in?
    Jullie zijn ook nog best wel jong, leuk! Zijn er hier meer meiden eerste helft 20 in het topic?

Leuk dat je aan paardrijden doet, dat heb ik vroeger ook een hele tijd gedaan. Ik sport ook regelmatig, zo'n 3 a 4 x per week in de sportschool en verder lees ik erg graag.

9. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Volgens mij zijn we allemaal in de 20 hier
    Zelf ben ik 25 en mijn vriend 40 (leeftijdsverschil waar ik niks van merk haha) ik heb ook nog een stiefdochter. Mijn vriend en ik zijn 4 jr samen. Hobby's pff werken? Haha speelde vroeger piano maar door drukte doe ik dat ook niet meer echt.

@britt ja kan niet wachten tot 19 mei, dan horen we het kan niet wachten. Heel lief mensen vragen dan ook ga je dat met ons delen? Ik kan dan echt niet mijn mond houden.
    Wat jammer van de reactie van je vriend, maar misschien alles op zijn tijd, nu lekker bezig met een kindje krijgen. En een huisje zoeken. Als je niet tevreden bent over je makelaar kan je altijd een andere zoeken. Rijden jullie ook wel is door de wijken waar jullie willen wonen en kijken of er te koop borden staan?

@ankie Ik had ook het gevoel dat ik ongesteld zou worden ipv zwanger was, heel veel krampen en pijnlijke tepels dat niet weg ging. De ronde daarvoor had ik pijnlijke tepels rond ei sprong, ging toen weer weg en kwam terug net voor NOD. Maar de raak ronde had ik pijnlijke tepels rond eisprong toen echt heel even weg en toen weer terug, en krampen.

Mini zit vrolijk te draaien in mijn buik en af en toe ben ik optijd met mijn hand en voel ik het. Ik raak een beetje in de stress van de babyuitzet ik weet eigenlijk niet wat wat is. En of je het echt nodig hebt. Mijn vriend is een señor tranquilo en doet het lekker rustig aan en het komt wel (heeft hij ook gelijk in) en ik wil het gewoon nu af haha
    Wat ik vooral niet snap is wat allemaal in het bedje moet. De 1 zegt de baby strak inwikkelen de ander zegt allemaal losse dekens... Geen dekbed dus. Zal zo even de babyuitzet lijs erbij zoeken, er was hier toch een kraamverzorgster hihi ()=)

10. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Leuk dat we allemaal een beetje rond dezelfde leeftijd zijn.

Met de uitzetlijst kan ik je niet helpen helaas. Wie weet kun je op het forum ervaringen vragen?

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Welkom Kipje!

@ boogschutter
    Volgens mij heb je een dekentje en een bovenlakentje nodig.
    Misschien heb je wat aan deze video: Hoe maak je het kraambed en het babybedje klaar? - YouTube

Belangrijkste is dat je het bedje kort opmaakt zodat de baby niet volledig onder het dekentje kan komen. Maar maak je daar niet te druk om. De kraamzorg is er ook voor dat soort dingen als je net bevallen bent. En wanneer je iets niet in huis hebt is er altijd wel iets anders wat je snel kan gebruiken en anders is het zo gehaald.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
  13. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Wat handig dat daar filmpjes van zijn dat wist ik niet.

Gaaf trouwens dat je in de eerste ronde zwanger was Emma86! Gefeliciteerd!

14. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Wow Emma bedank! Kwartje is snel gevallen haha wat een lakens zeg jeetje! Een molton is dus een soort matras beschermen, waarom zeggen ze dat niet haha

Stom ik Google alles en nu liep ik soort van vast, paniekerig hihi

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dank je Kipje! En ja, het was erg snel raak. Had me er zo op ingesteld dat het wel wat maandjes zou duren en ik zat helemaal in de ik-zie-het-wel modus.

@boogschutter
    Fijn dat je er wat aan had. Ja, idd veel lakentjes. Ben er zelf ook nog niet helemaal over uit wat voor matrasje we nou moeten nemen.

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Kan me voorstellen dat je er van in de stress schiet boogschutter maar geluk heb je nog tijd genoeg om dat soort zaken te regelen en ook een kraamverzorgster kan je hier heel goed mee helpen, gelukkig zijn winkels tegenwoordig 24/7 open bijna dus mocht je onverhoopt toch iets kleins zijn vergeten dan is er geen man over boord :)

En ik probeer me zo min mogelijk bezig te houden met klachten etc alleen als ik een oude te grote BH moet pakken omdat mijn lievelingsBH ineens niet meer lekker zit dan lijken ze me toch wel daadwerkelijk groter ;)

Nog steeds niet ongesteld en ook nog geen enkel symptoom ervoor. Morgenvroeg weer testje wagen en daarna laat ik het gewoon rusten. Vriendlief weet wel dat ik 2 dagen geleden ongesteld had moeten worden en toen ik vandaag terug kwam van werk lagen er ineens 2 babyrompers met 'i love mum and dad' op het aanrecht… Toen ik hem vertelde dat ik eerst dan wel een positieve test + plakbeeb wilde hebben zei hij ' ja maar je bent niet ongesteld en je doet anders dus je bent gewoon mega zwanger' Is dat nu mannen logica of denken wij vrouwen gewoon te moeilijk? :(

17. Screamxme

Screamxme Niet meer actief

Leuk zo'n groepje!
    Ik ben zelf 24 jaar, mijn vriend 27 en vanaf april 2014 bezig voor ons eerste kindje

Vrij snel na verwijdering implanon m'n eisprong gehad en ik zit nu gemiddeld gezien 7/8 dagen voor m'n NOD. Spannend!

18. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom!

Spannend, dat laatste weekje. Moet zeggen dat ik er nu veeel minder mee bezig ben dan aan het begin. Gelukkig! Wij zijn 1 januari 2014 begonnen, dus lekker makkelijk bij te houden.

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Helaas. Test negatief. Laat t nu maar gewoon rusten en volgende week als t niet heeft doorgezet even naar de huisarts.
    Stiekem ergens toch wel een beetje verdrietig

20. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Wat jammer Seepje, kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent..
    Ik weet niet of je al lang gestopt bent met de pil, maar in het begin kun je heel wisselende cyclussen hebben.

Ik vind het zo spannend, volgende week gaan we echt aan de klus, kan daar alleen al zo blij van worden! :D

Deel Deze Pagina