wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Die van het kruidvat, het heet iets van vitaal zwanger ofzo. Gewoon zo'n multivitamine met oa foliumzuur, calcium, vitamines etc.

2. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    ankie jullie moeten doen wat voor jezelf goed voelt.
    En wat lijkt me dat hard aankomen zeg als zo iemand dat zo even vrolijk zegt..
    Zo zullen er je vast nog meer vervelende opmerkingen gaan opmerken.

Bij ons was de echoscopiste ook niet echt professioneel in het brengen van het slechte nieuws. Ik was zwanger van een tweeling, waarvan we bij de eerste echo al zagen dat het eerste kindje dood was. een week later weer een echo en toen zagen we een leeg zakje met allemaal bloed erom heen in mijn baarnmoeder en nog steeds een ander mooi kloppend hartje. het ene kindje zou of er zelf nog uitkomen zegmaar, of tijdens de bevalling mee komen. toen bij 11 weken echo..kreeg ik weer een echo om te kijken of het bloed al weg was uit mn baarnmoeder. Nou toen zei de echoscopiste doodleuk: Het bloed zit er nog steeds, zo te zien. en ja het hartje klopt niet meer, maar dat had je al wel verwacht he. En ze drukte de fotos af en zei dat ik maar even in de wachtkamer moest wachten om een afspraak te maken voor de operatie (curretage). uhm......??? Volgens mij kregen we net even tussen neus en lippen door te horen dat ons andere kindje nu ook dood was? ga je zo met mensen om? daar zaten we, allebei huilend in een wachtkamer vol hoogzwangere, vrolijke vrouwen. En op dat moment was het een achtbaan, want moesten eerst een afspraak maken voor de curretage (die pas een week erna plaats vond, dus nog een week met mn dode kindje gelopen) en vervolgens naar anesthesist bloeddruk meten enz, vervolgens bloedprikken. En toen nog onze ouders bellen met het slechte nieuws.

en geloof me meis.. Als je er verdriet om hebt of je nou wel nuchter bent of niet. en hoe ver je ook zwanger bent, het mag er altijd zijn! Niet wegstoppen..krijg je anders alleen maar last van later.

3. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    kipje ik let nooit zo op de temperatuur methode, dus kan je daar niet meer over vertellen.
    Maar misschien krijg je deze maand wel gewoon een latere eisprong en dus een lange cycles. Schijnt heel normaal te zijn als er af en toe eens een lange cycles tussenuit springt. Anders zou ik het ook niet weten.

4. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik weer een cycles zou hebben van 37 dagen, dan is mijn nod 10 Juni en anders eerder..
    Als ik een nette 28 dagen cycles heb, heb ik volgens mijn appje vandaag mijn eisprong. Deze week meer dan normaal gemeenschap gehad met mijn vriend, zonder dat ik wist dat het misschien wel mijn vruchtbare week zou kunnen zijn. Dus hopelijk brengt het wat goeds :) (wat we iedere maand weer hopen natuurlijk)

5. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kipje, die vitamines kunnen je cyclus niet veranderen.. dus nog gewoon even afwachten... wel rottig dat je lichaam niet meewerkt he.

@vlinder, Nou ik ervoer het niet echt als een rottige opmerking omdat ik wist dat het niet goed was. Had meer het idee dat zij zoiets had van.. oohh dom, waarom weet ik dit niet!
    Maar wat ontzettend heftig wat jij hebt meegemaakt zeg!! En van de echoscopiste erg onprofessioneel aangepakt.
    Mijn man zei gister nog wel dat hij de onze wel een apparte vrouw vond.. zo recht door zee. Ik had daar gisteren geen moeite mee maar kan me voorstellen dat wanneer je dan slecht nieuws krijgt je dan echt een klap krijgt.
    Maar wat ontzettend spannend dus voor jullie.. :D
    Omdat je er juist deze week niet bewust mee bezig was is het misschien wel raak! :D
    Spannend....
    ik heb ook zo'n app. Heb hem nu maar even weer helemaal opnieuw ingesteld. Met een normale cyclus zou ik volgende week mijn eisprong weer kunnen verwachten maar aangezien mijn cyclussen steeds lang zijn en ivm mijn mk verwacht ik hem nog niet. Ga er ook niet extra rekening mee houden deze maand. We gaan er gewoon voor en mocht het deze maand nog niet weer lukken dan ga ik volgende maand wel weer ovu testen gebruiken

6. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Proberen
    Naam — pilstop — eerstvolgende nod (ronde) — (leeftijd V, leeftijd M)

Vlinder1992 — Dec 2013 — 19 feb (2e ronde) — (22j, 29j)
    Casey86 — mei 2013 — 17 juni (15e ronde) — (27j, 39j)
    Brit89 — Sept 2013 — 19 apr (6e ronde) — (24j, 24j)
    Keet88 — 30 dec 2013 — 8 mei (4e ronde) — (25j, 28j)
    Studente90 — 1 jan 2014 — 7 mrt (2e ronde) — (22j, 23j)
    Seepje - 25-02-2014 - 7 mei (2e ronde) (22j, 37j)
    Wian - april 2013 - 24 april (4e ronde lange cyclussen) - (27j, 34j)
    Livelaughlovee - pilstop? - NOD? - (10e ronde) - (22j, ?j)

Zwanger
    Naam — zwanger/ronde — echo/afspraak — uitgerekend — (leeftijd V, leeftijd M)

Boogschutter88 — ronde 3 — 17 feb + 24 feb — 05-10-2014 — (25j, 40j)
    Emma86 — ronde 1 — controle vk 2 mei / 20-wkecho 6 juni— 18-10-2014 — (27j, 34j)
    Priscillaxxx — ronde 7 — 28 april 20-wkecho / 7 mei controle vk — 20-09-2014 — (24j, 26j)
    Indiigo — ronde 3 — 24 april 2e echo + intake — 18-11-2014 — (22j, 23j)

7. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb even teruggezocht naar het laaste overzichtje, deze was heel ver terug en klopt niet helemaal meer. Ook krijg ik de kleurtjes niet zo goed overgenomen. Zouden de nieuwe meiden zichzelf willen toevoegen en andere meiden aanpassen waar nodig?

Ankie, heel knap dat je weer verder wilt, je kinderwens is niet ineens minder groot geworden, misschien juist veel sterker geworden. Afwachten wat je cyclus gaat doen. En laat je emoties de vrije loop waar nodig!! Dikke knuffel.

Brit, dat is inderdaad keihard en niet eerlijk verdeelt in de wereld.

Vlinder, hoop zooooo dat het deze maand raak is voor jullie, voor alle meiden overigens!

Hier is sinds vandaag mijn menstruatie doorgebroken. Gisterochtend diende het zich al aan. Ik was aan het werk met een collega die per ongeluk zwanger is geworden, toen was ik al een tijdje gestopt met de pil. Al die tijd heb ik er totaal geen moeite mee gehad. Nu is haar laatste week voor haar verlof aangebroken en vond ik het bij de eerste druppels bloed heel contronterend, dat nu ze is uitgerekend, het nog steeds niet zo mag zijn voor ons. Moest heel erg huilen, mijn collega's weten inmiddels al van de situatie en waren allemaal zo lief voor me. Al kon ik wel door de grond zakken, huil toch liever alleen in mijn bed bij wijze van spreke.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Ankie
    Fijn dat je weer online bent. Ook 'fijn' om te lezen dat jullie weer bezig kunnen, je lichaam heeft het netjes gedaan zo. Volgende keer een plakbaby!
    Wel beetje dom dat die vrouw niet wist waarvoor jullie kwamen, gelukkig wist je het zelf al wel. Je hebt trouwens een mooi antwoord gegeven, lekker duidelijk :D
    Nu idd er weer gewoon voor gaan, ze zeggen dat je na een miskraam altijd wat vruchtbaarder bent dus wie weet!

@Brit
    Lekkere vriendin heb je. Ik weet natuurlijk niet wat ze gezegd heeft maar vervelende opmerkingen kan ze voor zichzelf houden. Is ze jaloers ofzo of bang dat jullie straks eerder zijn? ;) Zou haar lekker links laten liggen.
    Veel kijkers wil niet zeggen dat het huis ook snel verkocht wordt ;) En er komt vast snel wat moois op jullie pad.

@Kipje
    In principe zouden vitamines er niet voor zorgen dat je cyclus anders wordt. Sterker nog, door vitamines voor zwangere vrouwen te slikken zou je juist je lichaam goed voorbereiden op een zwangerschap. Maar het is wel vaker zo dat je cyclus onregelmatig is na het stoppen met de pil, ook als je bijvoorbeeld al 2 keer een normale cyclus had.
    Kan je die kv pillen trouwens goed weg krijgen of zijn ze niet zo groot?
    Heb geen ervaring met temperaturen of ovulatietesten dus daar kan ik je niet mee helpen :)

@Casey
    Awww, knuffel. Trek het je niet aan. Ongesteld zijn en zo'n situatie gaan gewoon niet samen.

@Vlinder
    Wat had jij een rare echoscopiste. Op dat moment heb je gewoon nog hoop. En wat je zegt, je moet altijd je tijd nemen om zoiets een plekje te geven.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Proberen

Zwanger

Emma86 — ronde 1 — controle vk 30 mei / 20-wkecho 6 juni— 18-10-2014 — (27j, 34j)
    Priscillaxxx — ronde 7 — 28 april 20-wkecho / 7 mei controle vk — 20-09-2014 — (24j, 26j)

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zo. Lijst met kleurtjes. Zelf graag even aanpassen en mocht het niet lukken dan kan je dat aangeven, dan wil ik dat wel doen.

11. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    emma je mag mij er ook bijzetten :D.. ik weet zo niet hoe dat moet.

Ankie25 - sept 2013 - NOD? 6e ronde (lange cyclussen) - (28j, 27j)

12. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Proberen

Kipje1 - pilstop najaar 2013 - NOD begin juni - (1e ronde) - (25j, 27j)
    Ankie25 - sept 2013 - NOD? 6e ronde (lange cyclussen) - (28j, 27j)

Zwanger

Emma86 — ronde 1 — controle vk 30 mei / 20-wkecho 6 juni— 18-10-2014 — (27j, 34j)

13. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Heb jou er ook in gezet Ankie :D

14. Kipje1

Kipje1 Niet meer actief

Emma86, ik heb al 7 cyclussen gehad zonder pil, die allemaal redelijk regelmatig waren 27-31 dagen, dus het is wel gek dat de 8e cyclus opeens anders verloopt. :p
    Wacht deze cyclus gewoon af wat er gebeurt, we zien het wel over 2 weken.

Casey86, wat lastig zeg, snap dat dat je dat moeilijk vindt.
    Door je ongie heb je ook wat meer hormonen en ben je labieler. Knuffel voor jou.

Ankie, vind je er echt sterk in staan, respect voor de manier waarop je hier mee schrijft over je MK.

15. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je kipje. :)
    Het lichaam doet soms rare dingen.. Maar wel spannend voor je. Voel je je niet anders ofzo? Wanneer zou je ongesteld moeten worden ook alweer??

16. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    casey wat rot voor je meis!! ik snap dat het even erg vervelend is. Helemaal omdat je het zo graag wilt.

wil iemand mij in het lijstje bijwerken? 5e ronde en nod geen idee!

17. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    is er trouwens iemand die in horoscopen geloofd?
    Ik heb namelijk een theorie ontdekt.. dat bepaalde horoscopen samen altijd een kind krijgen met een passende horoscoop. Als ik naar mijn familie kijk is bijna iedereen steenbok en vissen. en mijn schoonfamilie ook. Dus je kunt een beetje rekenen, wat je kind ongeveer voor een sterrenbeeld gaat krijgen.. bepaalde horscopen passen bijvoorbeeld echt niet bij elkaar. Voor wie er in geloofd wil ik wel onderzoeken wat voor een horoscoop je kind ongeveer kan krijgen en dan kan je op basis daarvan een beetje rekenen in welke maand je dan zwanger zou worden. voor wie er totaaaaaaal niet in geloofd even goede vrienden :)

18. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vlinder, begrijp nog niet helemaal de theorie erachter, maar ben wel erg nieuwsgierig naar! Mijn vriend is een vis en ik een leeuw,als je tijd heb, hoor ik wel wanneer ons kindje ongeveer geboren zou worden. Op deze pagina hebben ook 2 mensen gependeld, eens kijken of dat overeen komt met jou horoscoop :)

19. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    de theorie erachter is dat je horoscoop een deel van je karakter eigenschappen verklaart.. dus een leeuw heeft bijvoorbeeld voor de buiten wereld zijn/haar trots, maar heeft eigenlijk diep van binnen toch een klein hartje. Een een vissen kan bijvoorbeeld een wat romantischer, gevoeliger, dromeriger karakter hebben. Zeg het maar als ik er compleet naast zit hoor.. en al je dan samen een kind krijgt, wordt het een mix daarvan en dus krijgt het kind een horoscoop die bij dat karakter past. Jullie kunnen dus sowieso een vissen of een leeuw krijgen (uitreken datum: maart of augustus) en horoscopen de vergelijkbare karaktereigenschappen hebben. Steenbok zou er ook bij kunnen passen. En verder hangt het van jullie daadwerkelijke karaktereigenschappen af.

20. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ben zelf steenbok en mijn vriend leeuw..
    en bijna iedereen in onze families zijn vissen! Dus dat is wel grappig om te zien. een vissen zou heel goed bij ons passen qua karaktereigenschappen, maar ook dus een steenbok of een leeuw, maar ook een stier. En als mijn theorie klopt zou ik sowieso binnen 3 maanden zwanger moeten raken.

Deel Deze Pagina