hihi precies hetzelfde als mijn ouders! Die zijn ook ram en schorpioen. beide zijn het sterke sterrenbeelden. Jullie houden allebei er niet van als een ander over je kan heersen en dus zullen jullie wel eens machtsspeletjes hebben. ram is open en direct en een schorpioen wat subtieler. Een schorpioen kan rustig en beheerst zijn en zachtaardig, maar zodra hij echt boos wordt is hij gitfig (letterlijk het dier schorpioen) een combinatie hiervan zijn andere sterke sterrenbeelden, zoals steenbok en stier. En steenbok is aan de ene kant een echte leider, maar kan ook bescheiden zijn. Een stier kan heel liefdevol en betrouwbaar zijn, maar ook koppig, jaloers en bezitterig. en natuurlijk kan het dan ook een ram of schorpioen worden. de uitgerekende data zijn dan: januari, april,mei, oktober/november
studente90 hoe gaat het eigenlijk met jouw opleiding?! Al bezig met de laatste loodjes? Ik ben al helemaal klaar! en weet volgende week of ik geslaagd ben! Maaar.. nu zit ik met het probleem.. ik heb al 20 sollicitaties gestuurd voor in de kinderopvang, maar er is hier in de buurt gewoon geen werk te vinden. De locaties sluiten eerder, dan dat ze uitbreiden en personeel zoeken. Ik zat te denken om door te studeren naar het hbo, zodat ik sowieso inkomen heb (880 studiefinanciering) en meer mogelijkheden voor in de toekomst. Maar het liefst vind ik gewoon een baan. Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie mij aanraden? met oog op kindje krijgen..
Yeah! Dankje Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt voor jou. Het is altijd goed om door te studeren, zeker in deze tijd. Maar aan de andere kant. Stel dat je mu snel zwanger raakt. Dan ben je vanaf het begin van je studie voornamelijk met je kindje bezig. Zwangerschap en geboorte. Waardoor je een hele hoop van school zou gaan missen. En misschien heb je daarna geen zin om door te gaan. Is het niet verstandiger om even een baan te zoeken in een andere sector? Zodat je inkomen hebt, toch werkervaring opdoet en na de bevalling zou je misschien door kunnen studeren of zijn ze wel op zoek naar mensen in jouw sector. Het is een lastige afweging. Want (door)studeren is altijd goed. Maar dan moet het wel af te maken zijn. Maar ieder heeft zo haar eigen standpunten en je moet ook niet te veel laten natuurlijk. Succes met je keuze
Jeetje, wat gaat dat snel! Nu nog even spannend tot de uitslag.... Dilemma baan/studie is zeker lastig. Vooral in deze tijd. Maar heb wel een aantal vragen... je moet toch ook je boeken en collegegeld betalen? Of doen je ouders dat? Verder vind ik 880 euro stufi per maand heel veel? Dat is met bijlenen??? Als het idd met lenen is... niet doen. Reken maar eens uit hoeveel schuld je dan hebt... Doe je er langer over dan gaat het nog meer kosten. En een huis kopen wordt dan veeel moeilijker, plus je bent elke maand geld kwijt om af te lossen. Misschien kan je tijdelijk een andere baan zoeken? Er zijn ook veel mensen die graag een (tijdelijke) oppas willen die wat flexibeler is dan de opvang.
dankjullliewel voor het mee denken! Mijn schoolgeld moet ik dan inderdaad nog betalen emma..maar dat moet ik nu ook en we redden het financieel prima! Dus om de financiën hoef ik het zegmaar niet te laten, ik zou dan ook kunnen kiezen om niet bij te lenen en alleen de basisbeurs met aanvullend. Financieel zijn we zelfs beter af, want stufi wordt niet als inkomen gerekend en dus krijgen we dan volledige kindertoeslag en alles erop en eraan als we een kindje zouden krijgen. maar wat jij zegt keet is misschien wel slim! Eerst even in een andere sector en dan kan ik altijd nog door studeren als ik wil. of wat jij zegt emma, dat is inderdaad een gastouder. Daar heb ik ook nog over na zitten denken. Ik ga me daar eens even in verdiepen! Is ook ideaal mwt kinderen te combineren, want die hoeft dan niet naar de opvang als je dat werk doet.
Sommige dromen kunnen dan heel levendig zijn he Brit! Merk je nog iets van die pillen? Vlinder wat fijn dat je opleiding klaar is nu, hopelijk ben je geslaagd! Nog 4 jaar een opleiding is wel zwaar, weet niet of ik dat zou doen met een kleine baby.... Kinderopvang ligt hier in de buurt ook op zijn gat, dus daar werk in vinden is denk lastig. Kun je niet als nanny bij mensen thuis of als gastouder gaan werken?
@ brit Al merkbare veranderingen in je lichaam of voel je je nog hetzelfde? @Vlinder Je kan jezelf eerst ook aanbieden als oppas in de avonden/weekenden (briefje in de supermarkt, kleine advertentie in de plaatselijk krantjes, je kent het wel) en wie weet wat er dan uit de oppasavondjes komt. Als je maar bij 1 gezin zou kunnen beginnen en het gaat prima dan komt er vanzelf meer... meeste ouders hebben een aardig netwerk en mensen vragen toch veel via via. Geef jezelf ook even de tijd om iets te vinden. Of bied jezelf aan als katten/hondenoppas voor de zomervakantie Is ook veel vraag naar. Bah, de eerste buikgraaiers alweer gehad dit weekend :x:x:x Mijn schoonmoeder en een tante van mijn man. WAAROM denken mensen toch dat het doodnormaal is om zomaar de hand op de buik van een zwangere te leggen? Ik zit toch ook niet aan de billen van een ander omdat ik het zo leuk/mooi/geweldig of weet ik veel wat vind? Heb zelf ook nooit de behoefte gevoeld om zomaar mijn hand op de buik van een ander te leggen, hoe zwanger ook. Ben er nog naar van, vond het zo akelig. Alleen mijn man mag dat.
@vlinder bedankt voor je uitleg. Maar eigenlijk kan het toch alleen een Weegschaal worden? Dat is van 21-09 tot 21-10 (als ik t goed heb) wat betreft je studie kan je geen duaal hbo opleiding doen? Dan werk je en studeer je. Hihi Emma ik ben precies andersom iedereen (geen vreemde) zit ook aan mijn buik en ik vind het heerlijk. Heel gek, krijg zo een heel trots gevoel. Maar als je het niet fijn vindt zou ik het snel duidelijk maken anders wordt je er alleen maar geïrriteerd van en met onze hormonen nu is dat een hele slechte combi hihi
Emma, lijkt me lastig als je dat vervelend vindt. Kun je dat niet aangeven bij mensen die je buik willen aanraken?
Ja, probleem is dat het zo snel gaat dat ze hun hand er al op hebben liggen voordat je het door hebt. Ik ging wel zo snel naar achteren (met een grooote stap) dat ze het hopelijk door hebben. Bij schoonmoeder heb ik het gezegd: Sorry, ik vind het niet prettig. @boogschutter Andersom kan natuurlijk ook Ben normaal al niet van hugs and kisses en nu eigenlijk nog minder. Behalve met mijn man. Maar ik vind het hoe dan ook niet meer dan normaal dat mensen het even vragen. En vreemden... oei, die mogen denk ik blij zijn dat ze nog een hand hebben als ze het flikken bij mij.
Emma kan me best voorstellen hoor hoe irritant het is als je daar helemaal geen zin in hebt! Ik zou het denk ik moeilijk vinden mocht ik me er aan irriteren om er iets van te zeggen. En vandaag de tweede pil ingenomen, gister voelde het alsof ik 'de pil' weer had ingenomen, heel apart gevoel. Vandaag alleen maar opvliegers en ik hoop dat de andere kwaaltjes ver achterwege blijven! Ik hoop zooooo graag dat er maandag een eisprong of een komende eisprong te zien is op de echo.
@vlinder Ik werk ook in de kinderopvang en het is echt gewoon op dit moment heel slecht. Ik las laatst dat het in de bouw zelfs nog nooit zo slecht is geweest. Als het goed is gaat het wel weer aantrekken.. en er zijn natuurlijk al een heleboel omgevallen waardoor de anderen die blijven voller gaan worden. Goed je ogen en oren open houden. Maar wel erg moeilijk wat je nu zou moeten doen zeg. @Brit wat spannend zeg dat je er nu mee bent begonnen. Ik ben echt super benieuwd. Kun je er veel "kwaaltjes" van krijgen??? @Emma ik kan me het heel goed voorstellen dat je dat niet fijn vind maar zou het zeker wel proberen te zeggen idd. Hoe moeiljk dat ook is.. En als ze boos worden zeg je gewoon dat het door je hormonen komt dat je dat niet prettig vindt.. altijd een excuus Ik heb afgelopen donderdag ontzettende buikkrampen gehad. Kon niet eens meer rechtop staan. Ik ken dat dus echt helemaal niet he! ML heeft een pittenzak warm gemaakt en toen trok het wel weg. Ik heb zelfs met de mk niet zulke krampen gehad.
@Ankie Beetje last van buikgriep? Paar weken terug ging het nogal rond. Dat van die hormonen is wel een goede idd, denk dat ik die maar even onthoud. @brit Hoop het ook voor je! Ja, werk vinden is erg lastig. Ken ook iemand die in de kinderopvang zit en zij heeft de mazzel er al iets langer te werken. Maar haar tijden zijn wel compleet veranderd en ze is op een andere locatie gezet. Ook moet ze nu leuke collega's missen. Ik probeer mezelf voor te houden dat het straks weer beter moet gaan en dat de kinderopvang, bouw e.d. weer aantrekken.
nee het was absoluut geen buikgriep. Echt alleen maar een paar uur gigantische krampen. ontlasting was ook gewoon normaal en was ook niet misselijk (alleen van de pijn) wordt tijd dat de economie weer gaat aantrekken. Als de mensen weer aan het werk komen hebben ze vaak ook weer opvang nodig voor de kids.
De bouw trekt al aardig aan volgens mij, tenminste hier in de regio wel, de huizenmarkt is hier ook al behoorlijk aangetrokken. Ankie25, wat gek dat je van die heftige buikkrampen hebt. Misschien een eisprong? Pfoe, ik word gek van mijn lichaam. Moet de hele dag piesen (heb ik normaal nooit), tintelende tepels, met vlagen misselijk.. Lijkt me niet dat die klachten nu al kunnen voorkomen als zwangerschapskwaaltjes op 7DPO..
Nou als dat een eisprong is dan is dat mooi heftig. Dat is nog erger als mijn menstruatie normaal gesproken. En dat zou ook wel erg vroeg zijn na mijn mk. Namelijk dag 10. Aangezien ik altijd hele lange cyclussen heb lijkt me dat sterk Je weet maar nooit kipje. Misschien is het wel raak ... Maar je lichaam kan je ook erg goed voor de gek houden.. en helemaal als je er mee bezig bent voel je alles he. Spannend... wanneer is je NOD?
@Ankie Raar dan. Maar wie weet is het toch je ei. Lichaam kan na miskraam ook even in de war zijn. Hoop voor je dat je het niet weer krijgt. @Kipje Lijkt me ook vroeg, maar je weet maar nooit. Zou er niet teveel van maken. mocht het wel zo zijn dan merk je dan vanzelf Hier heeft baby me vanochtend heel vroeg wakker gehouden... dat wordt nog wat! Was even naar de wc geweest en toen bedacht baby dat ie ook maar wakker moest zijn. Wat een drukte in mijn buik zeg. Leuke is dat mijn man nu ook wat gevoeld heeft (na een uitzonderlijk harde schop )
Wauw Emma dat lijkt me zo iets bijzonders als je dat voelt.. en wat leuk dat je man het ook gevoeld heeft Willen jullie trouwens het geslacht weten (misschien heb je dat al wel een keer verteld maar dan ben ik het even kwijt :S)
Nee, ik wil het niet weten, mijn man maakt het niks uit. De verrassing bij de geboorte lijkt me zo leuk. Al moet ik zeggen dat ik nu wel nieuwsgierig ben!
Ankie, je lichaam kan door de MK ook erg in de war zijn? Ik heb ook weleens cyclussen gehad dat het groeien van het eitje pijnlijker was dan de menstruatie. Ik heb zondag m'n NOD, dus nog 4 dagen geduld . Inderdaad, je lichaam kan allerlei signalen afgeven terwijl er niets aan de hand is.... Niet zo handig Wat lijkt me dat bijzonder Emma! Zie je je buik ook vanaf de buitenkant bewegen dan? Geslacht als verrassing is wel speciaal, maar kan me ook wel voorstellen dat het handig is om het wel te weten .