Hallo dames. Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Om te beginnen aan iedereen die een positieve test heeft gehad: Gefeliciteerd! Ik ben 33 jaar en single. Mijn kinderwens werd steeds groter, en werd zeker niet minder toen alle vrienden intussen ouders werden. Uiteindelijk heb ik 10 maanden geleden besloten dat ik voor het BAM-schap ga. Na een heel voortraject te hebben gehad heb ik 9 maanden geleden mijn eerste IUI poging gehad. Na steeds maar negatieve testen en zeer onregelmatige cyclussen te hebben gehad ben ik afgelopen maand voor het eerst begonnen aan Clomid en Pregnyl. De Pregnyl is intussen uit mijn systeem. 3 juni mag ik officieel testen, 15 dagen na inseminatie. Maar zoals iedereen weet is dat wachten heel moeilijk. Vandaar de afgelopen 3 dagen toch alvast getest, en alle 3 de testen steeds positiever. Ik kan niet wachten tot dinsdag zodat ik officieel mag testen en me echt zwanger mag noemen. Het zou wel geweldig zijn als het na de eerste Clomid kuur al zou lukken!
Welkom Ilvaro, Gefeliciteerd alsvast heerlijk gevoel en tijd ga je tegemoet, hoop dat je weinig kwaaltjes zal hebben. Wat is BAM?
Ankie, de toppers waren geweldig, wat een geweldige show. Leuk om eens meegemaakt te hebben! Ilvaro, gefeliciteerd! Wel heel dapper dat je deze stap hebt genomen en het zou super zijn als het nu dus écht gelukt is!
Wow ilvaro inderdaad een dappere stap. Wat super leuk dat je hier bent aangeschoven! Vind het zo leuk dat we allemaal verschillend zijn hier en allemaal in andere situaties zitten, maar we hebben allemaal dezelfde "doel" mama worden <3
Dank je voor de positieve reacties! Die helaas niet altijd zo als je zegt dat je voor het BAM-schap gaat. Je wordt egoïstisch genoemd omdat je je kind laat op groeien zonder vader. Het doet me goed om te horen dat jullie daar anders over denken. Dank je daarvoor. Er zullen een aantal familieleden en kennissen zijn die dit af gaan keuren, jammer voor hen. Mijn ouders en broer en een paar hele goede vriendinnen staan helemaal achter me, en die zijn het belangrijkst.
casey super dat de toppers geweldig waren!!! Ik ben er nog nooit geweest (komt er steeds niet van), maar het lijkt mij wel heel erg leuk! boogschutter mooi wat je zegt over hoe verschillend wij zijn en dat iedereen hier met hetzelfde doel is. Ik vind het fijn, dat we elkaar allemaal respecteren en iedereen zijn ei hier kwijt kan. ilvaro welkom bij deze club!! Ik vind het heel moedig van je, dat je die stap durft te zetten en ik veroordeel je absoluut niet. Ik weet (net als alle vrouwen hier) hoe het is om graag een kindje te willen en als je single bent, lijkt mij dat nog moeilijker. Wel ben ik nieuwsgierig wat je achterliggende gedachten er verder aan zit om hiervoor te kiezen..en je bijvoorbeeld niet wacht tot je de 'ware' tegen komt zegmaar.. zeg het maar als je niet op dit soort vragen zit te wachten hoor. ik hoop voor je dat de test positief is!
Je mag me alles vragen hoor. Ik ben intussen 33, bijna 34 jaar. Als ik nog het voorrecht zou krijgen ooit moeder te mogen worden wil ik dat graag voor mijn 35e. Mijn ouders worden er ook niet jonger op, en zonder hun hulp zou het niet gemakkelijk worden de eerste jaren. Ik wil al sinds mijn 24e kinderen. Maar toen dacht ik nog: ik ben nog jong en heb nog tijd genoeg. Inmiddels zijn we bijna 10 jaar verder en ben ik nog geen stap dichter bij kinderen krijgen. Als ik deze stap nu niet neem ga ik daar later spijt van krijgen denk ik omdat het dan misschien in een keer te laat is, of niet meer wil lukken omdat ik een bepaalde leeftijd ben gepasseerd.
Kipje gefeliciteerd meis, super!! Ilvaro welkom hier! Ik vind het super knap van je dat je dat bewust gekozen hebt en vind het altijd heel jammer dat sommige mensen hier negatief op kunnen reageren, ik hoop ook dat je een fijne zwangerschap tegemoet gaat en dat de negatieve reacties vanuit de familie en om je heen naast je neer kan leggen!
Nou ilvaro er zijn genoeg stellen die samen een kindje maken en dat dan de vader zegt Doei en dan nooit meer wat van zich laat horen. En dat sta je er ook alleen voor. Zo lang een kindje liefde krijgt en wie weet vind je wel de ware onderweg en een stiefvader kan ook een hele goede vader figuur zijn.
Ilvaro, welkom! Gezellig dat je bij ons komt kletsen. En wat spannend allemaal zeg. Ik vind het hartstikke goed van je. Als je belangrijkste mensen om je heen achter je staan is dat het belangrijkste. Zij weten dat dit voor jou een heel bewuste keus is. En wat is beter voor een kind? De geborgenheid van alleen moeder? Of van vader en moeder die uit elkaar zijn en dan de ene week bij vader en dan weer bij moeder. "Ja nee dit weekend ga je niet naar papa want hij heeft geen tijd" (natuurlijk niet alle gescheiden stellen over 1 kam scherend)
Hi Dames, tijdje rustig geweest aan mijn kant, veel dingen gebeurd, en ook gedaan nu met het mooie weer. Afgelopen weekend weer heerlijk met de oldtimer op pad geweest, dus even lekker bij kunnen komen. Vorige week te horen gekregen van de gemeente dat we eindelijk recht hebben op bijstand en het dus financieel iets meer adem is voor ons. Ook heb ik een sollicitatie gesprek gehad, hopelijk hoor ik daar vandaag meer over. Zou wel erg fijn zijn!! Verder niet zoveel nieuws Zit nu midden in mijn vruchtbare dagen, maar helaas naar mijn zin nog te weinig geklust, dus nieuwe vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen @Ilvaro ; Welkom, en moedige keuze, als jij maar weet waarom je het doet, dat is het allerbelangrijkste!! Ik reageer straks wel even op de rest van de dames
Spannend Ankie25, nog even afwachten of je kunt testen. Wanneer wil je een testje doen? Ilvaro, wat spannend, gefeliciteerd alvast! Vind het knap dat je deze keuze gemaakt hebt en denk dat je vast een hele goede moeder zult zijn! Qua je leeftijd snap ik de keuze nog meer. En wie weet vind je hierna nog wel een partner, maar een kindje krijgen na een bepaalde leeftijd kan natuurlijk lastiger worden en complicaties meebrengen. Hoop ook dat je de negatieve reacties naast je neer kunt leggen. Seepje, hoop dat je de zin kunt vinden om gebruik te maken van je vruchtbare dagen. Duim voor je sollicatie! Meiden hier die zwanger zijn, hadden jullie ook dat onwerkelijke gevoel in het begin? Ik heb het idee dat het een droom is.... Vind het ook erg spannend allemaal moet ik zeggen Heb veel steken in mijn baarmoeder en ben bang dat dat niets goeds betekent..
@kipje dat weet ik nog niet helemaal.. Zo lang als ik me nog "normaal" voel wil ik niet testen. Heb nog nooit een cyclus van 28 dagen gehad dus denk dat ik ook in ieder geval ga wachten tot dag 36. In je buik gebeurt nu heel veel dus die steekjes moet je je niet druk om maken. Je darmen moet plaats maken, je baarmoeder wordt groter en er groeit natuurlijk iets moois in
Daar heb je gelijk in Ankie, bedankt voor je geruststelling. Even afwachten is dat inderdaad wel beter tot je iets verder bent. Als je je anders voelt dan anders kun je een testje doen als je wat verder in je cyclus bent?
@kipje het blijft nog een tijdje erg onwerkelijk. Pas toen ik mijn eerste echo kreeg kon ik het een beetje beseffen. Ik kon het zien, en toen mijn buikje begon te groeien, en ik mini voelde schoppen toen werd het echt echt haha en ook toen iedereen het wist. Maar nog steeds wordt ik wakker en denk ik is dit een droom? Krampjes horen erbij, ik had tot 8 weken extreme kramp (soort buikgriep x10 gevoel, alsof mijn maag 180 graden was gedraaid) Sliep tot 8 weken met een kruik om de pijn te verlichten en kon ik bijna geen eten verdragen of ik kreeg diaree (lekker lezen tijdens de lunch ) gelukkig was ik niet misselijk. Je lichaam gaat nu in de 1ste trimester flink veranderen. Ik was ook heel moe, inslaap vallen tussen de middag of na het eten is heel normaal na de 12 weken zul je jezelf weer een beetje terug vinden
Fijn om te lezen boogschutter! Dat vermoeide herken ik wel, gisteren zat ik ook te knikkebollen, vandaag gaat het ietsje beter. Op naar de 12 weken maar, gelukkig heb je de eerste 4 weken eigenlijk al 'cadeau', dus gaat dat eerste trimester best hard.
Hier zojuist terug van de gyn van de echo na de dagen clomid om te kijken of het was aangeslagen. Eerst werd er een echo van m'n baarmoeder gemaakt wat er goed uit zag, daarna van mijn linker eierstok, ik zie hier alleen maar kleine eitjes zei ze. Toen dacht ik neeeeeee, het slaat niet aan. Maaaaaar.. Toen de rechter eierstok, hier zaten, jawel 2 grote eitjes. De ene was 1,8 en de ander 1,9 en ze moeten 2,0 zijn, met andere woorden vandaag dag 11 en een deze dagen heb ik m'n eisprong. Alleen de clomid slaat zo goed aan dat ik nu twee eitjes heb is de kans op een meerling alleen wel groter. Dinsdag bloedprikken om de waarde te meten van de eisprong. Sorry heel verhaal! Enn.. We hebben ons droomhuis gevonden, vanmorgen bezichtiging gehad. Volgende week dinsdag de tweede bezichtiging. Alleen wel te horen gekregen dat er nog een stel is die de tweede bezichtiging hebben aangevraagd Wij willen als dat gevoel er dinsdag nog is namelijk een bod doen op het huis