wie ook voor een "1e kindje"?!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door vlinder1992, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ahh vervelend dat wachten he seepje. Op de hoeveelste dag van je cyclus zit je nu dan??

Met mij gaat het verder goed hoor. Geen buikkramp meer gehad gelukkig, zoals laatst. Ik voel verder niks raars aan mijn lichaam.. ik weet niet hoelang mijn wachtbankje duurt haha.. maar ik maak me er deze ronde ook niet meer druk om. Ik zit vandaag op dag 25 van mijn cyclus. Ik ben gewoon heel benieuwd wat mijn lichaam deze maand gaat doen. Dat is voor mij eigenlijk spannender dan dat ik denk goh zou ik zwanger zijn.. Ik reken er gewoon niet op. (hoewel we wel volop bezig zijn geweest na de mk ;))
    ..... we zullen zien.....

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik zit nu op dag 27... gok erop dat cyclus deze keer tussen 34 dn 36 dagen in zal zitten. Heb mn ei zondag of maandag gehad... maar kan er ook naast zitten. Geen ovu testen gedaan maar puur op hoe baarmoederhals en slijm aanvoelde.

Weinig geklust dus ga er van uit dat ik volgende week zondag gewoon ongesteld wordt...

En spannend ankie! Ze zeggen wel eens dat je na een mk veel vruchtbaarder bent.... heb je zoiets van als ik over mn langste duur van vorige cyclussen heen bent dat je gaat testen of?

3. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de vorige keer op dag 47 positief getest... dus zo lang moet ik van mezelf wachten... Ik ga er eigenlijk ook een beetje vanuit dat ik zo rond de 36 dagen zal zitten qua cyclus. Maar das puur een gevoel.

Ga je de volgende ronde ovu testen gebruiken of temperaturen?

4. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Nee dan maak ik mezelf helemaal gek. Ik wil klussen wanneer ik zin heb en niet omdat t zou moeten ;) merk automatisch dat ik meer zin heb in mn vruchtbare dagen... ik probeer het ook wat losser te laten en niet zo te focussen. Gaat de maand ook sneller. Ik heb nu eenmaal wat langere cyclussen... ben allang blij dat ik ze heb.

Alleen wel weer onwijs veel puistjes. Waar ze vorige maand wegbleven lijk ik nu wel weer een puber hahahaha. En knap dat je zolang kan wachten.

5. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja het scheelt dat jij je lichaam op dat gebied wel aanvoelt. Ik heb dat totaal niet. Heb ook alleen vorige keer ovulatie testen gebruikt en toen kon ik mijn ei niet vinden en was ik wel zwanger haha.. dus tja.. Moet wel zeggen dat wij ook gewoon doen wanneer we zin hebben dus een moeten zal er bij ons niet bij zijn.

Toen ik zwanger was had ik ook heeeel veel puistjes. echt heel erg.. dus seepje.... misschien..... you never know.. kan zo raak zijn ;)

6. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Moest ik ook echt leren kennen ankie, maar gewoon elke dag voelen / kijken....

Oh en t zal wel aan mij liggen maar ik heb het koud! Zit met mn pantoffels aan en een dik vest op de bank. Volgens vriendje ben ik van lotje getikt haha. Maar ben ook al dagen stront verkouden.

7. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Whoahahaha.... t is hartstikke warm... hmmm ben wel heel benieuwd hoor seepje...

8. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    keet een hele fijne vakantie!! lekker van gaan genieten!

seepje en ankie vervelend weer dat wachten he!
    seepje wel fijn dat je nu ongeveer een idee hebt, dat je een eisprong gehad hebt..

hier op dag 34 van mijn cycles!
    En ik weet nog niet echt wat ik ervan moet denken..
    ik wacht nog 3 dagen en dan doe ik een test.
    volgende week zondag gaan mijn vriend en ik op vakantie! Ik zou het verschrikkelijk vinden om daar de hele week ongesteld te zijn..

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    @ Ilvaro
    Jij mocht toch afgelopen week testen? Ben heel benieuwd hoe het met je is nu?

Dames, als jullie testen wil ik wel een foto van de test zien hoor!

Ik heb gisterochtend de 20 weken echo gehad. Het lijkt allemaal goed, helemaal volgens het boekje. Uitgebreid allerlei onderdelen gezien (alleen het geslacht niet haha) en alles zit keurig rondom het gemiddelde en passend bij de duur van de zwangerschap. Mijn placenta ligt achter en ik kan dus de baby goed voelen. Baby lag ook precies zoals ik dacht; in het midden en hoofdje omlaag. Krijg namelijk altijd de hardste schoppen net onder mijn navel.
    Al met al lig je toch zeker een dikke 20 minuten voor zo'n echo. Paar mooie foto's mee, uitslag mee voor de vk en toen doorgescheurd naar Baby-dump en kamertje, kinderwagen en matrasje besteld.
    We hebben dit kamertje: Ledikant 60 x 120 - Commode - Hanglegkast Malaga | TWF | Baby-Dump
    En deze kinderwagen: Maxi-Cosi Mura Plus 4 Graphic Chrystal 2014 | Maxi-Cosi Mura Plus 4 2014 + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump
    (voor wie geïnteresseerd is :p)

Iedereen: geniet van het mooie weer!

10. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Spannende week voor sommige dames en ben het met Emma eens, wij willen wel foto's zien!

Ilvaro, ben ook zeker benieuwd naar of je afgelopen week nog een overduidelijke test in handen hebt gehad.

Emma, wat geweldig dat alles goed was! En wat een mooie kamer! Nu proberen te ontspannen en het helemaal echt te laten worden.

Geniet van het mooie weer en Pinksterweekend!

Indien je uit de buurt van den Haag/leiden komt, morgen is in voorschoten een farmfair, dit is echt garantie voor een leuke ontspannen 1e Pinksterdag

11. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Emma wat heerlijk, dat alles goed was tijdens de echo!! Nu kun je genieten van de tweede helft van je zwangerschap..
    Even het kamertje bekeken..en super mooi! Ik heb hem ook een keer in de winkel babydump gezien en mijn vriend vond hem toen ook heel mooi.
    Als het kamertje af is, wil ik wel een foto zien hoor!!

12. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ankie ik ken dat met die lange cyclussen hoor! Maar geef ik je misschien een beetje hoop als ik vertel over mijn vriendin die een miskraam had gehad bij 6wkn en nu de cyclus erachteraan gelijk weer zwanger was, wat zij overigens zelf ook helemaal niet had verwacht!

Seepje gefeliciteerd met je baan, wat fijn!!

Keet heel veel plezier op vakantie, lekker genieten!!

Vlinder wat spannend ik duim zo hard voor je mee dat deze test positief zal zijn!

Emma wat super om te horen dat je echo goed was! Ik vind het zo knap dat jullie niet willen weten wat het word, ik zou te nieuwschierig zijn!
    En superleuke spulletjes voor het kamertje.

Casey heel leuk idee! Baal alleen zo erg dat ik moet werken iedereen is lekker vrij.. Ook omdat ik bijna alle feestdagen heb gewerkt wat niet was afgesproken met werk.

Hier denk ik m'n ei gehad, eergister mega buikpijn en tijdens het gezellig maken deed het gewoon zeer! Overigens heb ik het er elke dag van genomen zodat ik m'n ei niet kon missen hihi. Ik hoop zo dat het raak is alleen al omdat ik niet nogmaals die hormonen wil slikken, ik heb van mezelf een rustige huid maar ik zit in m'n gezicht helemaal onder de puistjes.

13. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    #1693 seepje, 7 jun 2014
    Laatst bewerkt: 7 jun 2014
    Wat een mooie kamer en kinderwagen Emma!! Vind het ook heel knap dat jullie niet willen weten wat het wordt! Ik zou dat persoonlijk echt niet kunnen…. Juist omdat ik het zo leuk vind om dan gericht spulletjes te kunnen kopen!

Hebben jullie al wel namen bedacht?

En brit, kan me heel goed voorstellen dat je dat niet wilt, hopelijk hoeft dat ook niet! Nu afwachten, vervelend he… Wachtbankje hier lijkt ook wel eeuwig te duren. Geeft voor mij niet als het deze maand niet raak is, maar dan wil ik liever z.s.m. ongesteld zijn om het nogmaals te proberen :p

Oh en ik moet het gewoon even delen, maar ik heb net iets onwijs gaafs op de kop getikt! Gaan het eerst als attribuut in de studio gebruiken en daarna voor onszelf :D

14. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Emma wat mooi dat alles goed is en hele leuke kamer en kinderwagen. Echt wel mijn smaak :D.. ben benieuwd naar jullie kamertje als alles er in staat en af is ;)

Brit dat geeft een beetje hoop.. hihi.. maar ga er gewoon niet van uit hoor. Goed bezig dat je het gewoon gezellig blijft maken hihi... En tja die puistjes.. ik had het ook heel erg toen ik zwanger was.. maar nu heb ik sowieso al wel een wat onrustige huid.

Seepje die kinderwagen vind ik zoooo gaaf!!!!.. had er ook al 1 gevonden maar wij hebben er gewoon echt geen ruimte voor. We wonen in een appartement.

Houden jullie qua eten en drinken eigenlijk rekening met dat je zwanger wilt worden?
    Ik wou namelijk mijn leven er niet door laten leiden en heb wel lekker genoten en op zijn tijd een wijntje gedronken.
    Nu ik de mk heb gehad drink ik geen alcohol meer. Heel stom eigenlijk. En toen ik zwanger was moest ik van mezelf gezond eten (dat zullen de hormonen wel doen ofzo) dus toen een myblender aangeschaft en elke dag groene/fruit smoothies gemaakt. Hier ben ik wel meer doorgegaan (al voel ik nu niet echt die drang meer)

15. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @emma fijn gevoel he, dat gevoel had ik ook na de 20 weken scan om nu alles kopen en te beginnen. Terwijl je toch al 20 weken zwanger bent maar je nu pas groen licht hebt gekregen ofzo :D
    Zijn jullie al met namen bezig. Wij willen de naam toch voor
    Iedereen geheim houden. Iedereen mag zoveel weten en voelen en zien maar de naam willen we toch als verrassing houden (verbaast me toch hoeveel mensen de naam willen weten) zelf zijn we er nog niet uit.

@ankie ik lette niet echt op mijn voeding of drank gebruik gelet. Ik ga niet elk weekend uit ivm werk maar dronk gewoon nog wel lekker mijn biertje wijntje vodcaatje... Enz wanneer ik er zin in had. Hoe ontspanner je bent hoe beter denk ik? Nu eet ik wel elke dag fruit en water drinken. Ben ook nog maar 1,5 a 2 kilo aangekomen. Niet dat ik niet wil aankomen maar dat hele voor 2 eten is echt een fabeltje.

Succes meiden die rond hun NOD zitten

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @Ankie, hier ook appartement maar wij hebben een redelijk riante schuur dus daar zal hij dan neergezet gaan worden…. Opzich is hij wel ideaal als we naar de studio gaan voor werk want dan is het een riante wagen waar lekker in geslapen kan worden… En zoals gezegd dit was vroeger wel de rolls royce onder de kinderwagens… Zie mezelf er al helemaal achterlopen :$

Ben nu in wit en die kleur blauw een dekentje aan het haken..

En ik let ook niet echt op mijn voeding. Alcohol nuttigde ik sowieso al niet dus zou raar zijn als ik dat nu ineens wel zou doen :p Ben alleen gestopt met roken, maar ik eet af en toe best nog wel een broodje filet of een stukje zalm als ik daar zin in heb. :)

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Thnx ladies! We hebben intussen ook de stoffen voor vitrage en gordijnen uitgekozen. Resultaat zal nog even op zich laten wachten, kamertje zal ergens begin augustus geleverd worden.
    Moet heel eerlijk bekennen dat ik ook heel nieuwsgierig was/ben naar het geslacht hoor. Heb nog even overwogen of we het toch niet zouden vragen. Maar nu het moment voorbij is vind ik het wel prima zo. Ben vooral heel blij dat de baby helemaal gezond lijkt.

@seepje
    Gave kinderwagen :D

@boogschutter
    Ik dacht dat ik na de 12 weken helemaal los zou gaan met dingen kopen maar niets was minder waar. Nu heb ik er veel meer vertrouwen in.
    Voel nu ook wat meer beweging, dat versterkt het vertrouwen.

We hebben intussen namen bedacht. Echte Nederlandse namen ;) Staat nog niet 100% vast (wie weet komen we nog wat leukers of bijzonders tegen) kindje komt natuurlijk pas in oktober. Naam blijft geheim tot de geboorte. Ten eerste kunnen we nog van gedachten veranderen en ten tweede heb ik geen zin in commentaar of opmerkingen om je van gedachten te laten veranderen.

@Ankie
    Met eten en drinken heb ik ik geen rekening gehouden met zwanger worden, behalve dat ik keurig elke dag mijn Gravitamon (zw-vitaminen met foliumzuur) nam. Sterker nog, nam juist wat vaker een broodje gerookte zalm of filet amercicain, straks mocht het misschien niet meer (niet wetende dat 'straks' voor mij al snel kwam, maar heb nog wel even gesmikkeld :p).
    Sowieso geldt voor de eerste weken dat je nog geen bloedband hebt met je kindje dus ook al zou je wat verkeerds eten.... Zo heb ik een dag voordat ik positief testte uitgebreid van beslag geproefd waar wel 5 rauwe eieren in zaten. Heb alleen gedacht: o, daar moet ik goed om denken nu, maar heb me er verder niet meer druk om gemaakt. Het was al gebeurd.
    Wijntje zou ik ook nog gewoon nemen, alleen niet meer dan 2 glazen en natuurlijk niet elke dag. Blijf vooral genieten. Als je straks weer zwanger bent (en hoop dat het moment snel komt) dan mag je maandenlang alles laten staan :p

Pfff, heb vreselijk zin nu in een wijntje en lekker broodje zalm enzo. Nou ja, laat het met liefde staan nu. Na de bevalling lekker een broodje filet americain!

18. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    Seepje wat een supergave kinderwagen!!!!
    Zou ook echt bij ons kunnen passen :)

Hoe gaat het met de andere meiden?
    Studente90 al klaar met studeren?!! Ben benieuwd!!

Hier op dag 35 van mijn cycles..nog geen ongi te bekennen.
    Ik ga over twee dagen een test doen, heb ik mezelf voorgenomen!
    Verder heb ik leuk nieuws...mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen!!!
    We hebben het gewoon samen besloten en de verlovingsringen gekocht.
    Maar ik ben nu dus officieel verloofd :-D

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vlinder, gefeliciteerd!!! Wat leuk!
    Al een datum geprikt? Neem lekker de tijd om te bedenken hoe/wat je wil en ga vooral niet in de zomerhitte jurken passen ;)

20. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd vlinder wat leuk nieuws! Duimen dat je deze week ook een positieve test in handen hebt ;)

Deel Deze Pagina