Het kan beide Als ze binnen 3 dagen na bevruchting gesplitst zijn hebben ze ook hun eigen dooierzak ontwikkeld. Anders is het 2 ei-ig maar dat is alleen op de echo te zien als het geslacht verschillend is. Anders is het tot de geboorte een verrassing of ze 1 of 2 ei-ig zijn. 21 juli hebben we een afspraak bij de gynaecoloog, een vrouwelijke. Niet dat een man heel erg was geweest maar ik mocht nu kiezen Kan nu al niet wachten En ik ben zelf onderdeel geweest van een tweeling waarbij het vroeg mis is gegaan met deel 2. Vandaar ook dat ik een doorverwijzing naar de gyn heb gekregen.
Dat is dan een dubbel gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je even aan het idee moet wennen. Hoe ver was je nou precies volgens de echo? @Vlinder Aan die van kv kan je idd niet zo'n hele grote buil vallen, die van cb wel (die krengen zijn duur zeg). Welke had je nu gebruikt dan? @Brit Gefeliciteerd! Hebben jullie al een datum geprikt? Ger. partnerschap is dan zeker beter geregeld. Samenlevingscontact stelt niet zoveel voor. Dat is alleen voor de verdeling van de inboedel (mocht je bijv. uit elkaar gaan) Dan moet je er eigenlijk nog een testament bij laten maken. Wij hebben er toen ook naar gekeken maar we kwamen al snel tot de conclusie dat we toch maar beter konden trouwen Spannend en leuk dat alles nu echt in gang wordt gezet!
@brit ; Gefeliciteerd! Erg leuk!! @Vlinder ; hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben! @emma : Ik ben exact een week terug gezet geen 8 weken en 1 dag maar 7 weken en 1 dag. Klopt volgens mijn eigen berekeningen ook erg goed met mijn eisprong.
Hoe gaat het hier? Seepje het al laten bezinken? Als je ooit iets over tweelingen of spulletjes voor tweelingen wilt weten, vraag maar raak.. Mijn zus is een tweeling met onze broer, zij heeft zelf een tweeling en ik ben dan een tweeling verloren. Dus we zijn een beetje tweelingenexperts geworden in de fam. haha! Ik heb gisteren middag een test (2v5) gedaan en helaas weer negatief. Ik had het al een beetje verwacht, want gisteren was mijn nod en nog steeds erg vroeg om te testen. Vandaag 1 dag overtijd!! en we wachten het maar weer af. Als je op internet gaat lezen, lijkt het wel of alle vrouwen nog voor hun nod positief testen, maar volgens mij is dit in de praktijk heel anders. De vrouwen om mij heen die een kindje hebben gekregen vertellen, dat zij allemaal zo rond de 4 dagen overtijd pas positief testten. Ik denk dat ik die tweede test dus gewoon nog even een paar dagen bewaar!
Ah wat onwijs lief vlinder!! Hoe voel jij je vandaag? Ik hoop echt zo ontzettend dat je ook een positieve test in handen mag krijgen... Dat ik zo vroeg positief testte had dus ook echt te maken met dat het er 2 waren. Ik lees namelijk ook vaker dat 3 a 4 dagen na NOD gebruikelijker is. Is ook veel beter voor je gevoel eigenlijk. Ik heb uiteindelijk 3 dagen voor NOD al positief getest heb op 2 juni mijn ei gehad, en uitgaande van 14 dagen na eisprong had ik de 16e pas officieel mijn NOD. Gisteren hebben we het aan de kleine verteld, gewoon omdat we na de verrassing van maandag allebei amper nog onze mond konden houden. Ze was erg blij en dolenthousiast dat ze grote zus zou gaan worden, maar waarom 1 dan niet genoeg was, en dat als het aan haar lag ze alleen zusjes kreeg want jongens waren stom. Tsja... hahahaha
@Vlinder Jammer meid, maar wat je zegt klopt ook! Er zijn zat vrouwen die pas een aantal dagen na de nod positief testen. We kunnen natuurlijk ook niet naar binnen kijken, het is de vraag wanneer je ei echt gesprongen is, wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, ect. Ene lichaam maakt weer sneller/meer hcg aan... Het ligt aan zoveel dingen. En ik vraag me af of het ook te maken heeft met de werking van andere dingen in het lichaam. De meesten testen het beste met de eerste ochtendurine. Dat had ik dus ook niet. Streepje werd er niet anders van Goed idee om de test te bewaren voor over een paar dagen. Hoop dat je dan ook echt duidelijkheid hebt. @seepje Haha, waarom gelijk 2? Wat een bak zeg Willen jullie straks ook weten wat jullie krijgen of juist niet? @boogschutter Misschien had je het al eens gezegd hoor maar hebben jullie al een naam? En wanneer komt bij jullie de kraamzorg om een intake te doen? @brit Alles in gang gezet voor het huis?
@emma ja dat willen we heel graag weten. Ik kan slecht geheimen bewaren dus als ik het weet weet de rest van de wereld het ook anders moet ik het ook niet weten haha. Wel spannend mijn gevoel zelf zegt dat er een jochie bij zit maar duurt nog minstens 8 of 9 weken voordat het zichtbaar is haha
Zo hier alles in gang gezet, voorlopig koopcontract is getekend en de hypotheek is in aanvraag.. Spannend!! Als het goed is en ik zou uitgaan van cyclus van 28 dagen is dond mijn nod! Kan niet wachten, elke keer neem ik me voor er niet teveel mee bezig te zijn eenmaal laatste week van cyclus kan die tijd me niet snel genoeg gaan.
@seepje wat zijn kinderen toch leuk, die van mij is ook dolblij dat ze grote zus wordt alleen jongens zijn veel leuker want dan kan je mee stoeien, en meisjes huilen snel haha @emma ja we hebben denk ik (2 namen moeten nog kiezen) een naam maar die houden we tot de geboorte voor ons zelf ook ouders mogen het niet weten (pff wat is dat moeilijk zeg haha) Kraamzorg komt 18 augustus bij ons langs ben heel benieuwd hoop dat het klikt. En jullie al namen en kraamzorg? @brit wat gaat het ineens snel zeg! Eerst geen leuke huis en nu ineens al bezig met een koopcontract zo komt alles op zijn pootjes, wie weet nieuw huis en baby in je buik. Blijf voor jullie duimen! @vlinder toen je zwanger was van een tweeling testte je toch ook pas veel later? Dan zou het niet gek zij als je eentje in buik hebt je nog lager test (of is dat gekke logica?) een test wordt pas positief met voldoende HCG, maak je dat langzamer aan dan test je pas later.. Maak je geen zorgen, ik testte volgens mij ook pas op NOD (puur om dat ik eerder niet "durfde" te testen, dus eigenlijk weet ik niet of het eerder al positief zou zijn?) Nou de kwaaltjes beginnen, me voeten zijn opgezwollen en o wat doet mijn onderrug pijn pfff ik waggel lekker voort hahaha gister avond was mini flink aan het draaien en mijn buik ging van links naar rechts op en neer, blijf het toch een raar gezicht vinden, leuk! Maar raar haha
Inmiddels drie dagen overtijd, ik ga het zo lang mogelijk proberen te rekken om te gaan testen. misschien maak ik wel laat hcg aan dan, of wordt ik alsnog ongi. Ik heb veel gezonde afleiding, dus dat komt wel goed. Seepje geweldig hoe ze reageerde.. echt de belevingswereld van een kind hihi. Brit gefeliciteerd met het tekenen van het voorlopige contract! Dan gaat het balletje snel rollen.. Ik herken het zo goed..Iedere maand denk ik: het gaat goed! ik heb het los kunnen laten..en dan ineens die week voor nod weer alle spanning! Boogschutter wat bijzonder, dat je je buik zo hebt zien bewegen :-D
@seepje Ja, nog wel even geduld hebben. Zelf heb ik geen idee wat we krijgen. In mijn hoofd zit vaak een jongetje maar soms betrap ik mezelf erop dat ik 'hey meissie' tegen mijn buik zeg Kan dus beide kanten op @boogschutter Groot gelijk dat je namen voor jezelf houdt hoor! Doen wij ook. Anders krijg je toch commentaar en bepaalde familieleden kunnen best zeiken als ze iets niet leuk/mooi vinden. Heb ik geen zin in. Hetzelfde voor de geboortekaartjes. Toen we gingen trouwen hadden we een kaart die mijn schoonmoeder niet mooi vond. Gelukkig kreeg ze hem pas te zien nadat alles al was gedrukt en verzonden. Anders had ze er zeker weten eindeloos over doorgezeurd (dat is toch geen echte trouwkaart, dat is niet mooi, je kan beter dit of dat kiezen). We kiezen wat we zelf willen! We zijn er inmiddels uit voor zowel jongen als meisje. Ik kan alvast wel verklappen dat het echte Nederlandse namen worden Ik keek net op de site van de kraamzorg en ik zag dat ze tussen week 24 en 28 een intakegesprek doen. Ik ben morgen 26 weken maar nog niks gehoord of gezien? Hmm... volgende week dan maar eens bellen. @brit Jeetje, spannend! Nou hoop ik dat het met die aanvraag ook snel rond is en dan alles snel definitief is, kan je weer verder! @Vlinder Gezonde afleiding is idd goed Met mooi weer erbij!
Wat gaaf van jullie huisje brit! Hopelijk hebben jullie snel de hypotheek rond! En wat knap vlinder!! Heb je al wel een datum/dag in gedachten dat je wilt testen als je nog niet ongesteld bent? hoeveel dagen is je cyclus op dit moment? @emma : Wij zijn er inmiddels qua namen ook al uit. Zowel voor 2 jongens / 2 meisjes als jongen/meisje haha. Misschien wel apart zo vroeg al maar voelt wel fijn. Het zijn niet echt tyisch nederlandse namen maar zijn ook niet vreemd Wij kijken vooral ook naar de betekenis van de naam welke wij erg belangrijk vinden
wat leuk dat jullie al namen hebben emma en seepje! ik ben benieuwd hihi Ik zit inmiddels op dag 32 van mijn cyclus. Ik ga van een cyclus van 28 dagen uit, omdat ik overduidelijk mijn eisprong heb gevoelt en de dag erna een lange, dikke sliert slijm had op de wc. (sorry voor het onsmakelijke gedeelte) en volgens mijn appje op mijn telefoon klopt dat precies met een cyclus van 28 dagen. (wanneer je dan ong. je ei zou moeten hebben). Mijn berichten hierover zijn zelfs nog terug te lezen aantal pagina's terug. Ik ga maandag weer testen. Ik hoop zo dat mijn lichaam niet weer in de war is!
Je lichaam houdt het wel spannend vlinder, fijn dat je afleiding hebt kan me voorstellen dat je knetter gek wordt! Heb je ook alle theorieën gehoord, zoals als je veel puistjes hebt een meisjes, een ronde buik een meisje, een toeteren van een buik een jongen, je vrouwlijke kleden en make-up enzo ene Jongen? Heb me rot gelachen om de theorieën van vrienden haha. Leukste vond ik 2 vriendinnen die zeiden het wordt een jongen en een andere zei een meisje en daarna zeggen ik heb het nooooit mis. Leukste was dat ik zelf echt geen mening heb zelfs nu niet, het is dat ik weet dat ik een jongetje krijg maar ik "voel" het niet Heb je al een bevestigings brief gekregen van de kraamzorg? Bij mij hadden ze de fout gemaakt dat dit mijn 2de kindje zou zijn? Stond In de email, omdat u al eerder bij ons een kind hebt gekregen komen wij niet thuis voor kennis making, me vriend zei al o wat weet ik niet hahahah maar je kan altijd even bellen waarschijnlijk kan je gelijk een afspraak maken. Hoe gaat het met de verbouwing? Merk dat de baby nu veel hoger gaat zitten, begin nu de echte ronde volle buikje te krijgen haha Wat wel voor zorgt dat de maagzuur lekker naar boven komt. Gebruik gaviscon daarvoor.
@Vlinder Je houdt het wel erg spannend zo! @Seepje Beter nu al namen dan met 37 weken er nog niet uit zijn. Zo heb je ook de tijd om te wennen. @Boogschutter Ik geloof ook niet zo in die bakerpraatjes hoor Heb bijvoorbeeld haast geen last van puistjes (alleen als ik verkeerde dingen eet ) en dan zou het een jongen zijn. Maar heb ook extra veel zin in zoet. Dat zou dat weer een meisje zijn. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Heb overigens geen zwangerschapsstreep. Dat duidt dan weer op: kan beide kanten op Ow ja, die mensen die zeggen dat ze het nog noooooit mis hebben gehad! Hou op Ach ja, 50/50 he, meer dan een jongen of meisje kan er niet uitkomen. De bevestigingsbrief heb ik al tijden in huis, dus daar ligt het niet aan. Met de verbouwing gaat het goed! De zolder is officieel helemaal klaar nu. Ik moet alleen nog flink er doorheen met de poetsdoeken (dat zou ik eigenlijk deze week doen) maar met dit warme weer heb ik daar geen zin in. Nou ja, aankomende week moet ik nog werken en daarna zie ik wel een beetje wat ik doe. Wil nu wel een keer beginnen met de grote schoonmaak, is echt wel nodig na die verbouwing. Babykamer is behangen en kozijn is geverfd. Er moet alleen 1 baan over worden gedaan. Gordijnen en vitrage komen eind deze maand.
Je bent rond de 40 weken zwanger, je kan 2 weken voor of 2 weken na je uitgerekende datum bevallen. 40 weken is 10 maanden
Boogschutter, je hebt idd een bescheiden buikje, maar wel een mooi bescheiden buikje. Heb je er al 'last' van? Ik vind het aantrekken van sokken en schoenen nu al vervelend worden!
@ boogschutter ooooh nu snap ik m... ik rekende de eerste maand niet mee Inmiddels laten jut en jul mijn buikje goed groeien