Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk he huis kopen :p

2. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weet je wat nog leuker is, nieuwbouw kopen. En er dan na 2 jaar achter komen dat het kabinet jouw hypotheekvorm (banksparen) boven een bepaald bedrag gaat belasten. Daar gaat je mooie plan... Binnen een aantal jaar moeten/gaan we dus maar over naar anuïtair, wat hoe lang blijft banksparen überhaupt nog bestaan.

Maar we hebben een fijn huis en we hebben het goed. Dus waar zeur ik eigenlijk over ;)

Zometeen naar de echo...

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Huis kopen hebben we vorig jaar gedaan en we wonen er heerlijk... We moesten er wel nog alles aan doen omdat het van oude mensen was geweest die er niks meer aan hadden gedaan... Nu hebben we een heel mooi huis in een goeie woningwijk en op de badkamer na is alles nu gedaan...

Hier gaat het ook niet zo lekker moet zo met mijn dochter naar de huisarts want ze eet al niet meer sinds zondag en drinken doet ze ook heel weinig... Aan de binnenkant van haar lip heeft ze een stipje wat ik eerst dacht dat een aft was maar ik weet het niet zeker en in dr mond kijken is een drama dus toch maar even naar de dokter... Dr tut was bijna niet meer nodig maar nu houdt ze hem in en laat het er ook niet meer uit zo praat ze dus ook niet en normaal is het een kletskous... Ik ben weer lekker verkouden altijd zodra de winter gaat beginnen..

4. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Wij hebben vorig jaar ook een huis gekocht.
    We hebben toen een half jaar dubbele lasten gehad omdat er meer werk achter weg kwam dan verwachten.
    Een paar maanden later t bedrijf van mn man failliet, dus onze spaarrekening is opt moment leeg. We kunnen elke maand net rond komen.
    Paar weken geleden al brief van de bank gehad dat we te veel in t rood stonden en dit niet weer mocht gebeuren, ik ben bang dat dit volgende week weer gaat gebeuren, dus voel me er niet zo lekker bij. We kunnen er niks aan doen.
    Zijn druk aan t kijken hoe we zuinger aankunnen. Ben nu abonnementen aan t opzeggen, kijken na de zorgverzekering enz...lastig hoor.

5. Bika

Bika Niet meer actief

Het is een nieuwbouwhuis dat al af is. Kunnen dus meteen beginnen het aan te kleden. In principe hoeven we alleen zelf te behangen, de rest laten we doen (vloer, sanitair en keuken). Zagen het beide niet zitten om een huis op te knappen nu ik dan zo hoogzwanger ben en man met zijn nieuwe baan veel verderweg begint.

Beroerd als je hypotheek uiteindelijk veel duurder gaat worden dan verwacht :( wij moeten verplicht annuitair maar ach er zitten ook voordelen aan. Ben wel bang baan te verliezen, maar dat is meer gezond verstand dat rekening houdt met een what if dan dat het op het moment echt zou gebeuren denk/hoop ik.

Shay, succes met je dochtertje dan!! Hopelijk knapt ze snel op

6. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Help! Word helemaal gek hier!
    Ik haalde net ons dochter op, bij mn ouders weg. Voordat we naar huis gingen moest ik nog naar de w.c...weer helderrood bloed bij t afvegen..dacht dus weer ongi te zijn, had niks bij me dus als een speer naar huis, 20min rijden.
    Snel maandverband in gedaan, ga ik 3 uren later douchen..weer niks te bekennen!!

7. Bika

Bika Niet meer actief

8. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Famke: Dikke knuffel, je lijf helpt ook niet echt mee aan duidelijkheid....

9. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

de echo gister was helemaal goed (voor zover ze dat kunnen zien natuurlijk;), altijd leuk, dat voorbehoud). Het is weer een mannetje! En een zeer actieve, tot grote hilariteit van de echoscopiste. De uk lag eerste met zijn koppie naar mijn rug en zijn billen richting mijn navel. Das niet zo heel handig om duidelijk echobeelden te krijgen. En elke keer als de echoscopiste goed beeld had, vond meneer het nodig om even te schoppen, te draaien of weg te duiken :D.

Uiteindelijk heeft ze wel duidelijk alles kunnen zien en dat lijkt dus allemaal in orde.

Bij die vrienden van ons die geen goede uitslag hadden, zijn de vooruitzichten niet heel goed. De eerste uitslagen zijn negatief (dus geen down, Turner, trisomie 13 of trisomie 18. Wat het dan wel is, is nog steeds niet duidelijk en ze moeten nog 2 weken wachten op verdere uitslagen. iig heeft het kindje maar 1 hartklepje en vocht op plekken waar dat neit hoort. Het zit me echt behoorlijk hoog, en moet het even kwijt. Niet om jullie angst aan te praten, maar om het zelf even los te kunnen laten.

@ famke: getsie, meid, je lijf is lekker met je aan het klooien! bah!

@ shay: sterkte met je dochtertje. Hopelijk is snel duidelijk wat er is en knapt ze gauw weer op!

@ Bika: je mag nu dus lekker opzoek naar en keuken, sanitair, vloer, behang en dat soort zaken! Super leuk om te doen, maar er gaat wel een hoop tijd in zitten. Maar dan hebben jullie straks wel een heerlijk eigen plekje, met alles wat je zelf hebt uitgekozen. Een tip: plan de werkzaamheden die je laat doen niet te strak in. Enr zijn altijd dingen die anders lopen dan gedacht (wij hadden een ruime maand om de muren, keuken en vloer te laten doen. Toen liep de stucadoor een weekje uit, was de vloer nog niet droog genoeg voor parket, waren de eerste 2 laklagen van de vloer mislukt en bleek de uiteindelijke laklaag van de vloer nog neit volledig uitgehard toen we moesten verhuizen. En dat terwijl het werk in principe in 2,5 week klaar zou zijn...)

10. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Dankje wel dames.
    De buikpijn is wat weeenachtig. Komt en gaat weg. Mn man heeft gezegddat ik straks maar moet testen dan weten we wat t kan zijn.

Te begrijpen piekie, super dat jullie uitslag goed wasen natuurlijk voeltdat wat dubbel.

11. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Getest maar negatief. Nog steeds weeige buikpijn. Gisteravond gedouchd toen was t over, nu ik wakker word is t er weer.

Vandaag dagje na vriendinnen.

12. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Pff famke Balen zeg dat je lijf zo'n spelletje met je speelt.
    Dikke knuffel voor jou

13. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    balen famke, gelukkig een beetje afleiding bij je vriendinnen vandaag! Have Fun!!!

14. Bika

Bika Niet meer actief

Niet leuk Famke, hopelijk heb je wel een leuke dag!

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Famke: jeetje wat spannend zo :$, niets vervelender dan dat er zulke verwarrende dingen in je lijf gebeuren! Ik hoop dat het toch positief uitpakt, duimerdeduim!

@ Piekie: gefeliciteerd met je 2e mannetje! Leuk hoor! En fijn dat alles goed was.
    Maar ik kan me voorstellen dat je ontdaan bent over de gebeurtenissen bij je vrienden, pfff, dat is nogal wat, he, als zo'n echo niet goed uitpakt :(. Ik hoop voor ze dat het toch meevalt uiteindelijk!

@ Shay: wat zei de dokter? Ik moest meteen denken aan hand-voet-mond ziekte, dat begon bij mijn zoontje ook met (veel) pijn de mond, aft-achtige plekjes, niet willen eten en heel hangerig/huilerig. En na een paar dagen opeens ook blaartjes op de handpalmen en voetzolen, samen met wat verhoging. Ik had er nog nooit van gehoord, maar schijnt een onschuldig virus te zijn dat regelmatig bij de kleintjes voorkomt. Hopelijk knapt je meisje snel op!

@ Bika: wat fijn dat je huisje gevonden hebt! En ook fijn dat het alleen nog maar ingericht hoeft te worden (al kan er stiekem ook heel wat tijd zitten in een badkamer, keuken etc ;)). En kan me goed voorstellen dat het je duizelt van al die hypotheek zaken, is toch een ingewikkeld gedoe.
    Hoe was het bij de longarts?
    En tja, testen op suiker, klinkt me bekend in de oren, ha ha! Zal er dit keer ook wel weer aan moeten, maar aangezien het al 2 zwangerschappen goed is geweest, zal het nu ook wel ok zijn ;).

@ hier: gaat goed, wat drukker geweest. Vermoeidheid is echt een stuk opgeknapt, hoef niet meer te slapen in middag en blijf nu zonder moeite wakker tot 21:00-21:30 uur :$ :D. Heb me nu ook gedeeltelijk weer beter gemeld, dus werk weer 3 halve dagen per week. Vooralsnog gaat het goed, we zullen verder wel zien.

Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit tijdens een zwangerschap zo goed heb gevoeld ;), soms voel ik me gewoon helemaal 'normaal'. En dan bekruipt me weer het gevoel: gaat het wel goed daar binnen!? Suf he... Is natuurlijk onzin, want ik voel baby toch iedere dag (al is het nog steeds weinig en subtiel) en in de avond zijn het maagzuur, rugpijn en de gespannen buik echt niet te missen :cool:.

Nou, we zijn het eens over alle namen, bizar vroeg voor ons doen :p, maar wel leuk. Zo wordt baby toch echt een persoontje in mijn buik...

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    :) Zwanger wens juni/juli 2012 :)

NOD lijst

December
    Famke24 (28 jr), 2e kindje, ronde 7: ?

:D Zwanger :D
    Bika (29 jr), 2e kindje, ronde 2: UD 29-mrt-2013
    Debozoe (29 jr), 2e kindje, ronde 2: UD 2-apr-2013
    Kache (33 jr), 3e kindje, ronde 1: UD 5-apr-2013
    Piekie81 (30 jr), 2e kindje, ronde 1: UD 18-apr-2013
    Dutch diva (29 jr), 1e kindje, ICSI 1: UD 3-mei-2013
    Happy2013 (29 jr), 1e kindje, ronde 4: UD 20-mei-2013
    Shay01 (26 jr), 2e kindje, ronde 5: UD 3-jun-2013
    Chicca (28 jr), 2e kindje, ronde 4: UD 13-jun-2013

Afspraken
    Debozoe (29 jr): 3 dec gyn
    Happy2013 (29 jr): 4 dec VK + geslachtsbepaling
    Kache (33 jr): 17 dec VK
    Bika (29 jr): 18 dec gyn
    Chicca (28 jr): 21 dec gyn
    Bika (29 jr): 24 dec 3d echo
    Happy2013 (29 jr): 2 jan 20 wkn echo

17. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    gvdgvdk*tk*tk*t cz....

Ik heb mijn zorgverzekering alleen nodig voor de wat als momentjes en dan nu voor de zwangerschap. dus ik had alvast een pakket genomen wat lekker was voor de zwangerschap. Geen eigen risico voor ziekenhuisbevalling en ook niet voor kraamzorg. Daarnaast ook nog €200 euro vergoeding aan zwangerschapscursussen.
    Bleek er laatst dat ze in verhouding met hun andere pakketten toch wel weinig vergoeding voor tandarts in zat (wel 100%, maar maar tot 250 euro...).
    Nu was ik aan het kijken naar de geboortetens, maar die wordt niet vergoed, jammer maar okee.
    En dan blijken er nu ook nog allemaal regeltjes en voorwaarden te zitten aan die 200 euro zwangerschapscursussen. Dus de cursus die ik gevonden had wordt niet vergoed. Gaat wel om 175 euro... En op zich is dat het probleem nog niet, maar waar betaal ik in godsnaam die verzekering voor....

Bah, ben even helemaal klaar met CZ. Dus nu moet ik ook nog kijken naar een andere verzekering.... BAH... Gelukkig is het nu de tijd om eventueel over te stappen en kom ik hier niet voor te staan in maart ofzo...

18. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Happy: tja verzekeringen lastig... Wij zitten bij ohra via mijn man zijn werk is dat voordeliger maar ohra is onderdeel van cz dus ja...interpolis daar heb ik dan jarenlang problemen mee gehad om moe van te worden...

Famke: balen meid misschien te vroeg getest?

Kache: gelukkig geen hand voet mond ziekte... Ik ken veel kinderziektes vanwege me werk op een kdv en hand voet mond ziekte heeft van de zomer nog geheerst heel
    Pijnlijk kan het wezen idd... De dokter heeft gekeken en er is niks aan de hand gewoon een griepje en vanwege die verminderde weerstand heeft ze dus een aft gekregen en die was woensdag ook nagenoeg weg... Dr keelamandelen waren wat roder en gezwollen dus vandaar het weinige eten en drinken... Vanaf zondag is ze ziek geweest tot gister eigenlijk wel... Ze is nog wel
    Moe maar wel weer aan het kletsen en eten enz...

Hier: Nog steeds verkouden maar wie niet met dit weer en alles wat heerst... Ik heb neusspray en die mag ik
    5 dagen gebruiken meer niet dus vandaag is de laatste dag...
    Morgen gaan we naar de efteling en uit eten met mijn familie ik heb er zin in...

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Famke: hoe is het nu??

20. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Niet zo goed. Ben na 3 dagen buikpijn toch ongesteld geworden, was erg verdrietig

Deel Deze Pagina