Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    zal ik de mensen van 2 deuren verder alvast inlichten :p

Net kaartjes besteld voor de 9-maandenbeurs! Manlief gaat mee!!!

2. Bika

Bika Niet meer actief

Leuk :D!!! Echt jammer dat ik dit keer niet mee kan met jou hoor, was gezellig toen!

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Bika: nog een dikke knuffel, he. Echt zo balen dat het zo moet lopen.
    En dan ook alle fysieke ongemakken erbij, niet leuk! Maar goed, nog 13 wkn waarschijnlijk dus tot de ks... Niet heel kort, maar te overzien.

@ Piekie: he, klaag maar even lekker hoor. Het begint nu fysiek wat zwaarder te worden, nog een paar weken en dan zitten we officieel al weer in het 3e trimester. Valt ook tegen nu je er al eentje hebt, he?
    Hoop dat het kerstpakket een beetje leuk was (ik ben blij dat ik niet meer zo'n doos met nutteloze spulletjes en etenswaar krijg ;), vond het zo zonde van het geld).

@ hier: ook moe ;) (en misselijk, maar what's new?). Kids zijn de afgelopen nachten wat onrustig en overdag ook (december maand he, en E is toe aan school ;)). En ik geloof dat baby net nu aan groeispurt begonnen, heb het hele weekend al last van buik en rug (banden?), soms ook menstruatieachtig. Kan dat gestuiter en gezeur om me heen even niet zo goed hebben :). Nou, ja nog 1 weekje en dan is het kerstvakantie en zullen de familieverplichtingen voor de nodige afleiding zorgen.

E is overigens zindelijk!! Opeens viel het kwartje blijkbaar :D en nu doet ze alles gewoon op de WC, alsof ze nooit wat anders heeft gedaan (opluchting! Dan is ze nu echt klaar voor school). Zit ik opeens met 2 pakken volle luiers die ik blijkbaar niet meer nodig ga hebben, ha ha :cool:.

4. Bika

Bika Niet meer actief

Pakken ruilen voor kleiner maatje :p
    Weet dat iig Etos dat zonder probleem doet, maar moet je maar net het meek hebben dat ze daar verkopen? Wel heel fijn dat ze zindelijk is!!!

Kerstpakket... Pff praat me er niet over. Was een aanfluiting dit jaar! Hadden ze beter geen 10 euro pp aan kunnen besteden hoor!
    Man krijgt altijd wel een leuke/fatsoenlijke en hij kreeg zelfs vanwege de prestaties van de afdeling een blauwe pluim extra thuis gestuurd!

5. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    kerstpakket, manlief krijgt die van hem maandag. Bij mij is het ieder jaar weer afwachten... wel heb ik dinsdagavond een diner met mijn collega's (dit keer zonder partner...)

@kache, fijn dat E nu zindelijk is!!!

@beeb, Ben afgelopen week 700 gram aangekomen (terwijl ik daarvoor alweer een paar weken stil stond) en een cm gegroeid in buikomvang (die was afgelopen week juist gekrompen).

6. Bika

Bika Niet meer actief

Whahaha je bent een van je ratten (ok niet de jonkies dan) gegroeid in gewicht!!!

Ik begin nu ook langzaam aan echt aan te komen. Maar dat mocht ook wel eens met 25 weken, ben nu eindelijk sinds vorige week mn pre-zwangerschaps-gewicht overheen. En buik, tja die is enorm :p zal straks wel even kijken voor een foto :D

Maar ga me eerst even verder verwonderen over de slechte vertaling bij Nat geo

7. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dat valt nog wel tegen hoor. Ovide is ruim 800 gram, dus dat is nog niet gelukt. De babies en Rolo zitten rond het zelfde gewicht, dus die heb ik er 1,5 bijgeplakt ongeveer ;)

8. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff over zwangerschapsdementie gesproken....
    Zit ik dit tegen manlief te vertellen.... zegt hij je bent toch wel meer aangekomen???
    Dus ik nog eens kijken op mijn lijstje.... En van 65.7 kg vorige week naar 67.4 kg deze week is idd iets meer... Heb me maar een kilo misrekend......

*fluit*

9. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden

@ Bika; wat balen dat de plek van je man toch niet door gaat, stel dat je al getekend had voor een woning, of dat jij al ene andere baan daar in de buurt had aangenomen... Stom zeg! Hopelijk vindt hij snel een andere plek. (en anders kan hij nog altijd de medische milieukunde in, er is een tekort aan MMK-artsen. maar dan zit je wel heel ver van het medische af. Ik heb 2 collega's die MMK-arts zijn ;))

@ kerstpakket: was nog wat minder dan vorig jaar, hoezo crisis... Maar de lekkere dingen eten we op en de rest nemen we met kerst mee naar familie.

@ gewicht: ik zit nu op het startgewicht van de vorige zwangerschap, dus ik ben nu zo'n 1,5 kilo aangekomen (met afvallen meegenomen zit er nu ruim 3 kilo aan). Dat valt me alleszins mee na de Sinterklaas, ben benieuwd hoe het na kerst is :cool:. Ik weet niet meer hoe het de vorige zwangerschap ging, toen werd ik niet gewogen door de vk en ik heb het volgens mij ook niet echt ergens bijgehouden. Nu ben ik al 2 keer gewogen bij de vk. Blijkbaar nieuw protocol oid.

@ Kache: hoera voor E! Super lijkt me dat! En die luiers komen vast wel weer een keer van pas, toch? Hier ligt ook al ander half jaar (of misschien wel langer) een pak maat 3, scheelt weer een tientje straks.

@ hier: komende nacht gaan we een spannende nacht tegemoet. Zoonlief had altijd 2 spenen in zijn bedje. Nou heef thij vrijdag 1 speen achter ons bed gegooid (hij weet dat dat niet mag en dat we die er niet makkelijk uit kunnen halen). We hebben hem toen gezegd dat die speen weg is en dat hij nu dus nog maar 1 speen in zijn bedje heeft. Dat ging prima met slapen, hij vroeg nog even waar zijn andere speen was, maar nam genoegen met het antwoord dat die weg was. en wat doet meneer vanochtend, gooit hij de andere speen ook achter ons bed... Of hij is zijn speen zat, of hij heeft nog niet echt door wat de consequentie is (ik denk dat laatste), maar vanavond gaan we het dus zonder speen proberen... Ik heb er een hard hoofd in, maar manlief denkt dat hij heus wel gaat slapen. Vanavond ben ik sporten, dus het eerste drama is voor manlief :p
    Ik heb heel benieuwd. Iemand van jullie ervaring met stoppen met speentjes?

10. Bika

Bika Niet meer actief

Uhm even denken naar vroeger, ik liet de kinderen ze zelf weg doen want dan wisten ze dat hij weg was. Eigenlijk wat jouw zoontje nu ook deed alleen dan gepland :p en dan herhalen weet je nog dat je hem zelf weg gedaan hebt? Je bent nu een grote jongen/meid toch? Die hebben geen speen meer nodig.

Het helpt wel er nog een reserve te houden voor als het echt echt drama wordt.

X. Heeft gelukkig geen speen, maar zou het anders ook weer zo doen

11. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    reserve hebben we nog wel en eigenlijk kunnen we de twee spenen zonder al te veel moeite ook wel weer te pakken krijgen. Maar eigelijk willen we dat niet, omdat weg dan niet echt weg is. We hebben hem nadat hij zijn eerste speen achter het bed had gegooid (en ook daarvoor als waarschuwing), duidelijk verteld dat die speen weg is. En vanmorgen gezegd dat de andere speen nu ook weg is. Om ze dan weer tevoorschijn te toveren lijkt me raar.

Maar als het echt een heel groot drama wordt kunnen we erbij :)

We wilden sowieso binnenkort de spenen weg gooien, vooral omdat we het zat zijn dat we nog steeds af en toe 's nachts naar een speen moeten zoeken...

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Inmiddels hier 2 kindjes van de speen af, dus een beetje ervaring ;).

Toen C 4 jaar was beet hij binnen 2 dagen 2 spenen kapot en toen had ik er letterlijk geen meer in huis. Ik zat al langer te denken om te gaan stoppen (maar zag er erg tegenop, want C was ontzettend speen verslaafd), maar opeens was het dus een voldongen feit. We hebben samen zijn kapotte speen weggegooid en als hij zonder huilen ging slapen, kreeg hij een klein cadeautje. Wonderbaarlijk genoeg bleef het drama uit en na 2 dagen vragen hebben we hem nooit meer over zijn speen gehoord.

E was aanzienlijk minder speenverslaafd, dus we hebben haar tegelijk met C laten stoppen, op dezelfde manier (ze was net 2 jaar). Na een aantal dagen vragen (en ook zonder drama) heeft zij het er ook nooit meer over gehad.

Het is me dus ontzettend meegevallen. Heb wel idd ze een aantal keren moeten helpen herinneren dat speen kapot was en dat we die samen hadden weggegooid. Dat konden ze dus goed accepteren/begrijpen!

Succes!
    (ik heb overigens bewust geen reserve achter de hand gehouden, zodat ik ook niet op een zwak moment kon toegeven ;))

13. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Ahhhh.... spannend, morgen de echo....

14. Bika

Bika Niet meer actief

Veel plezier!!!

Lees net op fb dat een vriendin zwanger is van een tweeling. Pff moet er zo erg niet aan denken he! Vond 1 al zo zwaar, van 2 zou ik denk ik al helemaal niet kunnen genieten. Was ook zo blij te horen dat dit er maar 1tje is hihi

15. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Spannend diva, hoe laat mag je?

Ik was ook blij dat dit er maar 1 is. Ik geloof niet dat wij een tweeling aan zouden kunnen nu. Pfff.
    Hebben trouwens ook besloten dat ik niet mee ga naar de Antillen in maart. Ik ben dan 28 weken en het kost zoveel geld en energie. En dat laatste heb ik al niet zoveel. Moeilijke beslissing maar wel beter. Komt ook bij dat de bruid niet eens de moeite kan nemen om mij te feliciteren met onze zwangerschap, kan daar zo slecht tegen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Toch baal ik er wel van dat ik er niet bij kan zijn. Dan eind van t jaar maar met zn vieren naar de zon.

Bika balen dat die baan niet door is gegaan!

Hoe is het gegaan zonder speen vannacht piekie?

16. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @diva, veel plezier!!!

@Chicca, goed dat je aan jezelf denkt. Daarnaast werkt de portemonee ook mee...

@hier, slecht geslapen, maar nu wel van 5-6 met de baby liggen knuffelen. Denk haar ook echt gevoeld te hebben nu (leken echte schopjes ipv bubbels (al waren mijn darmen ook flink bezig..)
    Twijfel nu alleen of ik het niet gedroomd heb....

17. Bika

Bika Niet meer actief

Heb van half 3 tot half 5 ook niet kunnen slapen, maar hoefde niet te twijfelen of ik schopjes voelde hoor, hij was me gewoon ronduit aan het terroriseren! Hahahahaha

Leuk dat je haar heb gevoeld Hap, kan nu best goed ja

18. Bika

Bika Niet meer actief

Jammer van de antillen chicca, maar je hebt wel gelijk

19. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

hier ookal kleine oogjes achter het beeldscherm. Gisteravond gesport, dus lag pas tegen elven in mijn bedje. En vanmorgen begon de dag om 5.30 uur...

Vannacht ging het opzich best goed. Zoonlief had wel wat moeite om tot rust te komen in zijn bedje, hij lag er om 19.45 uur in, maar sliep pas een goed uur later. Echte drama's bleven uit, hoera! Maar hij moet echt weer even opnieuw zijn draai vinden. Zijn knuffel werd flink afgelebberd, als soort surrogaat speen :p. Verder heeft hij vannacht als hij wakker werd zichzelf in slaap gekregen. Maar vanaf 5.30 lukte hem dat dus niet meer. Nog een uurtje bij ons 'gelegen'. of te wel, draaien, klauteren, "mamma wakker worden!",boekje lezen, onder de deken, boven de deken enz. Op zich wel gezellig, maar liever niet zo vroeg ;)
    Al met al is het me dus heel erg mee gevallen tot nu toe. Op de creche heeft hij 's middags nog wel zijn speentje, daar gaat het slapen al niet al te best, dus eerst thuis maar even goed wennen en dan na het weekend ook op de creche zonder proberen. Ben heel benieuwd of hij morgenmiddag thuis wel gaat slapen.

Ik begin trouwens behoorlijk te ontploffen qua buik. 2,5 weken geleden zat mijn baarmoeder nog op N-1, maar nu zit hij er al echt een heel stuk boven (tenminste, wat ik zelf denk te voelen). Morgen weer naar de vk.

en ja, pfff, ben heel blij dat het er maar 1 is! Als het er 2 waren, dan was dat vast ook goedgekomen, maar man, wat lijkt me dat pittig!

@ Diva: veel succes en plezier met de echo! Hopelijk is alles in orde (die kans is wel het grootst).

@ chicca: jammer inderdaad dat je hebt besloten niet te gaan. Maar ik snap je reden wel heel goed! Gaat je man er wel heen, of was jij alleen uitgenodigd?

20. Bika

Bika Niet meer actief

Kreeg m niet heel duidelijk, moet vanaf nu toch maar eens anderen gaan vragen de foto te maken :p

Happy, moeten er zaterdag eens een samen doen :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,2 KB
      Weergaven:
      5

Deel Deze Pagina