Allemaal de beste wensen voor 2013! er gaat een hoop voor ons allemaal veranderen. Vorig jaar was ik nog bezig met mijn bruiloft en nu ben ik al op de helft van de zwangerschap!!! Vanavond de 20weken echo. Ondanks dat ze bij de pretecho een paar weken geleden al alles nagekeken hebben en goed bevonden hebben, ben ik toch zenuwachtig. @opvang: afgelopen maandag naar een ander kvd geweest. Die eerste 2 (kvd en go) waren we allebei niet helemaal kapot van. Die van afgelopen maandag dus wel! Nadeel is alleen het per dagdeel betalen, maar opzich hebben wij redelijke kantoortijden, dus zal hoogstens een paar uur schelen. Ander nadeel is dat het een kvd is die echt alleen 0-4 op de locatie heeft, dus over 4 jaar moeten we weer gaan kijken... Maar wie dan leeft, dan zorgt. Nu is de vraag alleen nog of we onze kleine eerst in de babygroep (0-1,5) willen hebben, of meteen in een integrale groep (0-4). Momenteel neig ik meer naar de babygroep, maar tot vorige week eigenlijk naar de integrale...
Happy: als ik je dan een eerlijk advies mag geven zou ik kiezen voor de baby groep... Ik werk zelf op een kdv van 0-4 en wij mogen 12 kinderen max per groep en dat is met zijn tweeen soms best zwaar want de peuters en kleuters eisen vrij veel tijd op plus dat je ook nog de dagelijks dingen hebt zoals de afwas, wasmachine enz en daardoor schieten de baby s er vaak bij in... Want ze slapen en anders liggen ze in de box of wipper ofzo tijd voor op schoot is er heel weinig waar wij bij de leiding ook over klagen...
@shay, thanx voor je advies. dat idee had ik al een klein beetje. Maar hoopte nog op een moment opname.... Dit maakt het wel makkelijker! Ons meisje is zojuist helemaal goedgekeurd!!!! De echomevrouw moest wel heel veel moeite doen om alles te bekijken, maar er zijn geen gekke dingen. Ze is alleen stront eigenwijs en ligt het liefst helemaal onderin mijn buik helemaal opgekruld. Dus met haar hoofd op haar borst en dan het liefst zo dicht mogelijk in mijn blaas... Geen wonder dat ik als ik niet uitkijk ieder kwartier naar de wc kan rennen voor 3 druppels.... Maar helemaal gezond en goed op schema dus! Ze is nu geschat op een gewicht van 355 gram! Wel is nu mijn hele buik beurs van het duwen en trekken om alles goed te kunnen zien...
@ Happy: fijn dat de echo goed was! Maar ja, is een flink gepor en geduw in je buik, he . Mijn kinderen hebben ook altijd in babygroepen gezeten, is ons heel goed bevallen. En het leuke van de peutergroepen vind ik dan weer dat ze echt als groep gezamenlijke activiteiten hebben, samen aan tafel etc. En meer kansen/kinderen om vriendjes mee te maken (want dat doen ze toch echt vooral met leeftijdsgenootjes). En zou me zeker niet druk maken over dat het maar 0-4 jaar is. BSO (voor 4+ jaar) hangt meestal af van welke school je kind gaat bezoeken (en ik neem zomaar aan dat je dat nog niet weet nu ). In het gebouw van ons KDV zit ook een BSO, maar daar hebben we echt niets mee te maken, hebben ook een andere naam. En mijn dochter gaat niet naar 1 van de scholen waar zij aan gelinkt zijn, dus zij zou hoe dan ook naar een andere BSO gaan (maar zij gaat helemaal niet, ik heb mijn werktijden aan school aangepast). @ Bika: dikke knuffel meid! @ hier: weinig nieuws onder de zon. Zal blij zijn als school weer begint, 2 wkn vakantie met regen is behoorlijk lang, de kids beginnen nu echt vervelend te worden . En heb erg behoefte aan een paar dagen echte rust!
Hoe is het hier met iedereen??? En hoe is het met Famke, is het al gelukt??? Hier, vandaag kei moe... Beetje te lang bij de buren gezeten gisteren.... Daarna wel als en blok in slaap gevallen, maar blijkbaar dus toch te kort of te diep geslapen... verder wordt 22 januari ons kamertje geleverd!!! We moeten nu dus echt aan de slag. As vrijdag heb ik een gesprek op mijn werk over mijn verlof en wat ik daarna wil. best beetje zenuwachtig, na mijn melding dat ik zwanger ben is er eigenlijk amper nog over gesproken....
Wat is het hier rustig.. Hier is het druk druk druk en moe.. Ik heb bezig om ouderschapsverlof aan te vragen zodat ik straks 2 dagen werk en niet 3... Daarnaast moet ik een basisschool voor mijn dochter kiezen en dat is moeilijk... Ook maar ingeschreven bij de kraamzorg was ik helemaal vergeten en vrijdag hebben we de 20 weken echo dus spannend en druk vooral op mijn werk is het superdruk en merk ik dat het tillen moeite kost en ik aan het einde van de week gesloopt ben...
@ Shay: het is ook heel vermoeiend, werken en zwanger zijn! Buikje zal nu ook steeds meer in de weg gaan zitten, of niet? Gelukkig was hier de keuze voor school heel makkelijk, moet ik zeggen, maar ik heb wel meer ouders gehoord die hier mee worstelen . Succes daarmee! Veel succes en plezier morgen! Willen jullie weten wat het wordt? @ Happy: oeh, dat wordt opruimen/klussen, leuk hoor, kamertje inrichten! En kan me goed voorstellen dat je gesprek op het werk spannend vindt! Er is natuurlijk geen enkele baas die graag wil horen dat iemand minder/anders wil werken, maar ja, als je jonge vrouwen in dienst hebt... dan hoort dat er bij! Succes! @ hier: moe, moe, moe... Deze week mijn werk definitief 'afgerond', zit nu weer 100% in ziektewet, zaken overgedragen aan collega's, out-of-office op mijn outlook gezet en dan kom ik niet terug tot na verlof. Was geen makkelijke beslissing, maar er is nu een last van schouders. Het is echt beter zo, het ging niet meer. Bedrijfsarts heeft me succes gewenst en hoeft me ook niet meer te zien. Nu alleen nog het UWV tevreden stellen . Verder op controle geweest, weer helemaal goedgekeurd, ijzer en suiker ook helemaal in orde. Over 2 wkn opnieuw en dan ook groeiecho en dan weten we ook of ik nog een rhesus-prik moet hebben (bloed is geprikt).
Ben doodop en X. Wordt net wakker dus hou het even kort Ben stikbenauwd en tel nu dus echt af, nog 9 weken te gaan! Kindje is net als ik rhesus negatief, dus geen pijnlijke prik voor mij Gister groeiecho gehad, alles helemaal netjes. Vandaag controle gehad, gyn gaat uitzoeken of ik met mijn meds dit keer wel bv mag geven. Verder is volgende afspraak op 31 jan.
Net gesprek gehad op mijn werk. 4 dagen is geen probleem. heb aangegeven eerst ouderschapsverlof in te willen zetten. en daarna pas mijn contract aan te willen laten passen. ook dat is geen probleem heb uitgesproken dat mijn voorkeur naar de vrijdag als vrije dag uitgaat, daar komt hij bij me op terug. Verlof en daarna vakantie was ook geen probleem. Enige struikelblok is de auto... ik heb een leaseauto en in mijn contract staat dat ik die in moet leveren als ik langer als 4 weken mijn functie niet kan uitoefenen... ik vind dat ik er gewoon recht op heb tijdens zw-verlof, aangezien de auto bij mijn salaris hoort en die ook gewoon doorbetaald wordt. Baas gaat nu kijken en overleggen wat we er mee doen. Was wel gek, dit was de eerste keer dat ik met deze baas zat (is sinds kort mijn directe baas (eerder mijn andere...)). Toen ik deze functie kreeg was hij niet onverdeeld enthousiast, vandaar ook dat ik me enigzins zorgen maakte over dit gesprek... Maar blijkbaar heb ik me in die 1,5 jaar goed bewezen! Hij wil me niet eens meer naar binnen hebben. Hij wil me ook bij klanten houden!!!! Ik ben weer trots op mezelf!!!
Hoi iedereen, Met opzet heb ik even afstand genomen vanhiet. Al die zwangere verhaaltjes wilde ik niet lezen. Ben nog steeds niet zwanger.....het lukt om de een of andere manier niet. Krijgen wel af en toe de vraag wanneer er eens een tweede komt, daar reageren we niet te veel op. We gaan vol goede moed verder en hopen dat het dit jaar nog gaat lukken. Om ons heen worden allemaal baby's geboren...
O famke dikke knuffel! Kan goed begrijpen dat je even afstand hebt genomen, lijkt me ook niet makkelijk. Happy fijn dat het gesprek goed is gegaan. Bika voel je je al beter?
Het is ook niet makkelijk, mja wat. Doe je er aan? Financieel gaat t hier ook niet goed, levert ook stress wat niet goed is. Ging het nu jet weer wat beter krijgen we de rekening van nuon, dik 900 bij betalen!!! We snappen dat niet, ook de nuon niet....word nu gekeken of er ergens een lekkage zit....laten we dat maar hope, ,maar ja wie betaald dan die rekening??
He bah, ik hoopte op beter nieuws.... Dikke knuffel Famke.... En dan zo'n rekening van NUON.... pffff.... daar wordt je ook niet blij van. Ik zou zeggen dat nuon wel een potje heeft mocht er een lek zitten. Dat hoop ik tenminste, zou oneerlijk zijn jullie daar voorop te laten draaien. Toen Essent ons vergeten was (en wij daar pas een half jaar later achter kwamen) hebben wij dat half jaar ook nooit hoeven betalen. Misschien dat dat enige hoop geeft!
He meiden, ik heb niet echt veel te melden, maar kom wel even voorbij. De energie voor twee in het tweede trimester slaat mij over, dus ik moet nog steeds goed plannen. Maar ik klaag niet, want ik geniet volop van alle bewegingen die ik steeds vaker voel. Wel laat ik komende week even naar mijn bekken kijken, want ik vertrouw het niet helemaal, en liever een keer te veel dan te weinig he...
Chicca, beetje. We hebben wat minder ruzie (was echt elke dag fiks raak). Hormoontjes, baan en huis weg, moe zijn, erg eenzaam regelmatig. Hielp allemaal niet. Die rekening van nuon is zeker schrikken :S hoop dat jullie hem niet hoeven te gaan betalen!! Diva, jammer van de energie. Wel leuk van de beweging he?! Hier is het nog regelmatig mama-mishandeling. Weet niet wat dat kind binnen krijgt, maar lijkt wel pokon zo sterk als hij is hahaha