Damn... dacht dat iedereen dat ondertussen wel wist.... Aangezien ik met dit weer nu zoveel mogelijk binnen blijf... Anders krijg ik bandjes....
Debozoe: ja het is zeker moeiijk hadden dit ook nooit verwacht... Maar het is wel een fijn idee om te weten wat er mis is gegaan en waar het aan leg zodat ik bij de vlgde zwangerschap geholpen kan worden.. Bika: komt uit Turkiye ons kindje is half turks en half nederlands Kache: ja lichaamelijk gaat het wel de goeie kant op hoor, elke dag een stuk beter, de betekenis van de naam is: Het oosten! Aangezien mn kindje half turks is hebben we hem dat stuk meegeven..
Happy: nog van harte met je aankomende bruiloft... En alvast een fijne honeymoon en maby terug met een honeymoons baby... Liefs kay
Happy: Spannend het komt steeds dichterbij! Je hebt vast super mooi weer. Enne wat betreft foliumzuur het is heus niet erg als je dat eens een dag vergeet hoor. (als ik stiekem vertel het zelfs met de zwangerschap van onze dochter bijna niet geslikt hebt oeps). Maarre meid geniet nog van je voorbereidingen van je trouwdag,,,enne die jurk, ja we zijn natuurlijk heel erg benieuwd! Kay: Goed om te horen dat het de goede kant op gaat. En wat een aparte naam, ow is dat turks! Shaun: Leuk dat je ook mee kletst. Wat heb jij al veel mee gemaakt kwa (schoon) ouders...pff. En wij dan maar klagen over onze (schoon)ouders. Als je dat vna jouw dan leest mogen wij eigenlijk helemaal niet klagen. Hier: Ik wacht om mijn ongi...voel toch wel dat het er bijna aanmoet komen. Allemaal signalen geven het aan. We wachten t rustig af. En dan berekenen wanneer de eisprong is, hihi. Verder aan t genieten van t mooie weer. Het was gister wel erg warm...de kids waren ook niet vooruit te branden die hadden er ook erg last van. Nog een half uurtje en dan ben ik weer oppaskids loos! Fijne dag!
Famke van mij mag je klagen hoor hihi ik vind dat dat moet kunnen en had het denk ik Zelf ook gedaan en straks klaagt er in elk geval een iemand over mij hihi (shaun als hij groot is)
Daar hebje ook wel weer gelijk aan hoor. Klagen mag en kan hier. Maar achja de wereld is niet eerlijk verdeelt. En familie kunje niet uitzoeken die krijgje nu eenmaal
Beter hier bij ons klagen dan dat er mensen in je fysieke omgeving je zat worden toch? Vandaag hele gezellige dag gehad met Happy! Even jurkjes gekocht voor haar reis en een kettingslot voor mijn buggy voor in Disneyland. Nog shirtje meegenomen zonder mouwen voor X. (Happy, hij past goed !). Had ook nog leuke korte broek gezien, voor de zekerheid maar even aangepast, maar het was hem veeeeeeeeeeeel te breed Is het bij iemand nog noodweer geweest? Heb voor de zekerheid mn nieuwe tuinset maar even binnen gezet, maar lijkt erop dat het precies om ons (niet om het dorp) heen draait. Hopelijk blijft het niet spoken, man heeft nog steeds nachtdienst dus ben alleen thuis vannacht Er is met kerst bij ons ingebroken dus kan nog wel eens panisch worden als ik alleen thuis ben s nachts en ik denk wat te horen :S (heb de inbreker betrapt en hij is op de vlucht geslagen, onze spullen achterlatend. Moet je ook maar niet inbreken bij een vrouw met een kind van 4 maand oud... ik hoor alles snachts). Morgen het huis schoonmaken, was draaien, laatste spullen pakken, langs de apotheek en X. naar zijn go brengen en halen (heb ik mn handen vrij). Vrijdag gaat X. logeren bij zijn vriendinnetje (heeft ie nu al hihi, hij vind haar lief!!!) ff naar Apeldoorn op en neer om testament te tekenen op de valreep voor de vakantie en daarna naar Happy's bruiloft. Vakantie is in zicht!
@ Kaytjuh: ah turks, kan me goed voorstellen dat je hem ook een stukje van zijn 'roots' wilt meegeven. Voor altijd in jullie hart, he? Fijn om te horen dat het herstel goed gaat. @ Happy: oeps... Had er even niet aan gedacht dat je over bepaalde zaken hier niet al te vrij kunt zijn, ha ha! Belangrijkste is dat het helemaal 'jouw' jurk is en jij hem geweldig vindt . Je zult vast stralen! (zonder bandjes ) Foliumzuur vergeten is overigens echt geen zonde hoor, , denk dat het de meeste van ons wel overkomt. Ik weet 100% zeker dat ik het ook meerdere keren vergeten ben. Het gaat er om dat je voldoende voorraad in je lijf hebt voor als het nodig is, dat komt niet op een dagje. Bovendien krijg je ook gewoon foliumzuur binnen via je eten, is gewoon een vitamine . @ Mama van Shaun: pffff, jee, je hebt idd aardig wat te stellen met (schoon)familie. Groot gelijk dat je lekker voor je eigen gezinnetje kiest! Tenslotte wil je daar oud mee worden. @ Famke: ja, was het zo warm? Uitzonderlijk genoeg was het hier in uiterste zuiden juist iets minder warm (lees = heel lekker! 24-25 graden!), meestal hebben wij hier juist de hoogste temperaturen van Nederland. Mijn kids hebben gelukkig dus ook nergens last van gehad. Ik kan me voorstellen dat een dag met hangerige oppaskindjes dubbel zo lang lijkt te duren . Ik heb dat nu al wel eens al mijn 2 kids beide een slechte dag hebben.... @ hier: ook nog steeds aan het wachten op ongi en dan kan ik het laatste maandje aftellen! Druk bezig geweest in tuin, terras eens goed ontdaan van alle gras/onkruid tussen de tegels. Ziet er goed uit nu! Morgen weer drukke dag werken en dan begint voor mij al weer het weekend .
kache; ja het was hier echt warm. Hoe warm weet ik niet precies maar we hadden er allemaal last van. Gelukkig was er wel wind bij...pff. Ik houd ook niet echt van die warmte..Onze dochter slaapt ook alleen haar romper het is daar 24graden op haar kamer. Bika: Hier helemaal geen last van noodweer gehad. Wij komen er altijd goed vanaf in het noorden.
Kache: ja zowiezo is ook papa zijn trots, zijn eerste naam naar zijn roots en tweede naam is zijn papa's s eerste naam... En lees ik het goed ben jij ook aan wachten op je ongi? En dan ga je ook weer voor een kindje? Liefs
Famke24: het gaat beetje bij beetje de goeie richting op, leuk om te lezen dat jij ook weer ervoor gaat dus wachtende op je ongi.. Spannend
Yep! Ik voel t al een paar dagen dat t er aan zit te komen. Sinds de bevalling zit er nog niet echt regelmaat in aantal dagen erin. De ene keer zit er 28 dagen en de andere keer 34 tussen.
Heb dat echt nooit gehad ook dat ik het aan voel komen. Is wel makkelijk lijkt me, ben je er een beetje op voorbereid. Is vaak zat gebeurd dat ik onderweg er achter kwam en daar zit je dan... Ik ben benieuwd hoeveel ritme hier in zit. Bij X. was het eerste maand 35, tweede maand 32 en 3e maand zwanger. Nu was het eerste maand 35. Dus ben benieuwd of deze maand dan weer precies ook 32 wordt haha. Helaas precies in de vakantie, was netjes op tijd gestopt met de pil om niet ongi te hoeven zijn in de vakantie, maar mn lichaam werkte niet mee. Duurde te lang voor ik ongi werd. Ach ja er zijn ergere dingen hoor, het is gewoon alleen niet zo praktisch. Kay, mooie vernoeming zo! Blijven jullie bij de turkse namen in de toekomst? Spreek je het zelf een beetje? Vind het wel een mooie taal, heb het ooit zelf een beetje gesproken, maar allemaal vergeten ondertussen hihi Verder weet ik echt even niet meer waar ik nu op vergeet te antwoorden. Te warm
Hier is het nu weer heerlijk koel, heb lekker de achterdeur open dus het warme trekt weer goed weg. Vriendlief ligt nog even in zijn bed... Ik was 2 uur voor de wekker wakker. Heb dat nog een uur uitgesteld, maar toen hield ik het niet meer.... (zouden het toch de zenuwen zijn? houd haar hart vast voor morgen....) Zo nog even mijn keuken fatsoeneren. Ik ga vandaag mijn eigen bruidstaart maken met een beetje (veel) hulp van een klant van ons. Maar dan moet mijn keuken dus wel leeg.... verder kan ik straks mijn leaseauto (ik heb haar Liesje genoemd!) ophalen! @Bika, mooi dat ie past. Maar dat was ook wel te verwachten. Volgende keer moeten we trouwens meer tijd uittrekken om te shoppen. Ik vind het heerlijk, maar vriendlief loopt altijd te zeuren... @Kache, Na de bruiloft (weet niet hoe snel...) kun je je hart ophalen. Dan zal ik hier wel een paar foto's posten. (iedereen weet toch dat wij na de bruiloft, gaan beginnen. Ze weten alleen nog niet (allemaal) dat ik nu al gestopt ben en dus in theorie zwanger uit mexico kan komen. Dus echt een geheim is het ook niet meer @Ongi, ik voel em zelf ook altijd aankomen. Word daar heel vervelend van... Veel succes dus Famke (hihi, zo heet mijn moeder ook. Is dus een beetje gek om te typen )
Famke: nou spannend dan maar, ja k zat ook voor kijn zwangerschap op 34 dagen maar voor mij nu een raadsel.. Vanaf de dag dat ik niet meer vloei zou je 21 dagen rekenen en daarna in die week ongi worden dus misschien ergens midden juni hihihi...
Bika: ja da is jammer idd als je da nie voelt aankomen, ik voelde het voor mijn zwangerschap ook niet aankomen, maar hielt het bij op me moderne iphone hihih speciaale app voor menstruaties ect... En zat meestal op de 34 dg... Maar als het je onderweg gebeurt wordt je daar niet vrolijk van nee..en dan nog erger als je niks bij je heb :-0 Ja in de toekomst blijven we zeker bij de turkse naam maar dan niet de standaard ahmet en fatima hoor hahah... Je heb er mooie namen bij zitten en dan ws wel een naam waar ik een stukje van Güney in kan zetten... Ik spreek zelf ook wel turks niet zo perfect maar kan het wel verstaan en redelijk spreken dat in 6 jaar tijd hahah... Maar hoe kom dat zo dat je het eerst wel kon en nu niet meer dan? Liefs
Nou vanmorgen dus ongi geworden... Ja ik voel t dan altijd rommel in mijn buik, soort van krampen. En meestal als t er dan door is eventjes buikpijn. Maar goed we gaan onze best doen de komende maanden, hihi