Hier alles okee hoor. Kleine doet het nog steeds goed. Vandaag is mans laatste dag werken voor de kleine er is (raar idee, maar wel lekker zo met dat hemelvaartweekend, nog even een paar dagen samen...) Ik zie nog steeds op tegen de ks, maar meer als ik voor iedere operatie zou doen. Gisteren laatste pre-operatie gesprek gehad met de anesthesist. daar ook nog weer aangegeven dat ik bang ben voor naalden, prikken, ziekenhuizen en dokters... eerstvolgende wat ze zegt is... ga maar even bloedprikken.... Ze vond mijn hb toch wel gedaald in de afgelopen maanden....
Hoe het met mij is..? Nog altijd zwangerloos....:x Jammer maar helaas, het wil niet zoals het moet. Ben daarom deze maand met shatavari pillen gestart, die schijnen te werken voor vrouwen die zwanger willen worden. We hopen dat dit gaat werken. En verder na alle omstandigheden ook weer wat beter. We genieten van onze puberdochter. Ik lees nog wel met jullie mee hoor, maar ik vind antwoorden af en toe best moeilijk.
Knuffel Famke!! Happy spannend!! De rest, ik ben gewoon te vermoeid om te antwoorden sorry. Het is dat ik gewoon alles 2 verdiepingen beneden me ben ontvlucht en de pc net aangesloten staat dat ik toevallig even kijk op zp. Wordt serieus echt helemaal gek van het gehuil van Z. en man die best gemeen tegen me is. Verhuizen met een pasgeboren baby is echt niet goed voor je dat kan ik wel vertellen. Heb deze hele kraamtijd straks geen rust gehad gewoon :'( Over hoe het hier gaat. Z. zit ondertussen op de Neocate, Nutramigen ging er ook niet in. Ze wilden hem opnemen maar dat heb ik niet toegestaan met X. die is al genoeg van slag. Daarbij hebben we de afgelopen week de vijfde ziekte in huis gehad en geloof dat ik hem ook kreeg, want ik was tegelijk helemaal niet lekker. Beter nu dan tijdens de zwangerschap gelukkig. En X. loopt echt goed mank. Hij rent en danst ook niet meer. Heeft last van zijn handje. Volgens de ha gewoon gekneusd, dus kijk het nu nog een paar dagen aan en wordt het niet beter dan gaan ze maar foto's maken vind ik. Man komt net naar boven zijn excuses aanbieden. Hij had iets gelezen wat een vriendin mij appte over moederdag. Hij haalde het uit context en dacht dat ik over hem had lopen zeuren dat ik niets kreeg. Hij had best wat willen kopen maar had de tijd niet plus ik roep altijd dat ik het commerciele onzin vindt en dat onze moeders niets hoeven. Maar het ging daar niet over, had geen woord over hem gezegd toen. En ik vind het inderdaad commerciele onzin om naar de winkel te gaan het zoveelste geurtje te kopen en verplicht naar de moeders te moeten (overigens niet te doen op 1 dag qua afstanden). Maar ik vind ook dat moederdag er is voor de moeders van kleine kinderen die het leuk vinden om nog wat voor hun moeder te knutselen en ik had dus wel graag een tekening van X. gehad bijvoorbeeld. Daar had hij geen tijd voor zei hij want het kost een uur voorbereiden, en een uur opruimen (tekening?!) En daar was ik dus verdrietig over en daar kwam hij nu net zn excuses voor aanbieden. Dat is dan toch wel weer lief! Denk nog steeds niet dat ik morgen iets krijg hoor ( ) maar toch. Met mn buik gaat het gelukkig wel beter, ben niet meer naar de gyn geweest. Had man gevraagd wat die er aan kon doen en die zegt zoals ik nu voel niets moet gewoon genezen als de hechtingen gescheurd zijn. Je merkt het wel als je darmen eruit komen en dan pas doen ze er wat aan. Nou ja dan ga ik dus niet naar de gyn. T is nu ook echt veel beter en nu Z. bijna 8 weken is is het a.s. vrijdag tijd voor controle bij de gyn en nog veel enger een spiraaltje!! brrrr Heerlijk zo even een paar minuten van je afkletsen en hersenloos in stilte zitten zeg! Vind het echt geweldig om mama te zijn van die twee jongens hoor, maar af en toe heb ik even een momentje voor mezelf nodig en die heb ik sinds de bevalling eigenlijk nog helemaal niet gehad. Nu pas een paar minuten voor het eerst. Zo einde ego bericht, dikke knuffel voor wie de hele post heeft uitgelezen Aan de meiden die nog even te gaan hebben, succes!! Hoop snel babynieuws te horen xx
Owh bika wat balen dat je je zo voelt. Hopelijk doet z. Het wel goed nu. Kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent als je niks krijgt vandaag. Al is t idd maar een tekening. Ben benieuwd of hij niet alsnog een papiertje met wat kleurtjes aan X geeft. Famke, wat zijn dat voor pillen? Hoop dat ze helpen! Happy sterkte meid!,
Hoi meiden, Ik breek even in om te melden dat ik zwanger ben!!! oke een jaar later maar ben helemaal in de wolken. Alle meiden die nog bezig zijn zet hem op!! Meiden die op hun eind lopen succes met de laatste loodjes. Meiden met hun kleintjes die geboren zijn Gefeliciteerd en geniet ervan.
Jessi wat fijn! Hoever ben je? Gaat alles goed? Ik zat toevallig van de week nog aan je te denken! Gefeliciteerd!!! Happy, hoe is het? En diva met ou?
5.6 weken zei de verloskundige mijn eerste echo is 3 juni kan niet wachten. Beetje misselijk maar wel de hele dag honger. En zoals elke vrouw in het eerste trimester moehoeeee.
@ Jessi: gefeliciteerd meid! wat fijn zeg! Jammer natuurlijk van kwaaltjes, maar die horen er helaas bij, he? @ Bika: knuffel meid! Hopelijk gaat het inmiddels al weer een beetje beter met Z en met X (hoe kwam het dat hij last had van zijn handje?). En dat je je snel wat minder verdrietig voelt.... (pfff een uur voorbereiden en een uur opruimen voor een tekening!? Op welke planeet leeft jouw manlief?? Slap excuus!!) @ Famke: knuffel meid, wat ontzettend balen zeg... Hopelijk gaan die pillen helpen, duim voor je!! @ Happy: hopelijk lekker aan het genieten van je dochter!! @ chicca: oeh, meid, je begint ook al tegen het eind te lopen . Gaat alles nog steeds goed? Kan je gewoon wachten tot bevalling spontaan begint, of moet er nog iets ivm je ziekte? @ hier: erg aan het genieten van mijn lieve baby! BV loopt goed en inmiddels alweer 1e keer bij CB geweest: 4830 gram en 55 cm! Grote meid . N is een makkelijke baby en slaapt goed, vannacht zelfs al ruim 7 uur achter elkaar zonder voeding! Ik weet niet wat ik meemaak, ha ha . Het gewone leven met school, werk man etc is weer begonnen en ik denk dat we allemaal al wel gewend zijn. Merk alleen dat mijn conditie nog redelijk prut is en gisteren een langer stuk stevig gewandeld en daar nu toch wel veel (spier)pijn van in bekken/billen. Ik moet duidelijk nog wat meer trainen/opbouwen , blijkbaar toch veel ingeleverd al zittend/liggend op bank/bed die 9 maanden...
hey meiden, Even een berichtje van mij! Begreep van Bika dat jullie daar op zaten te wachten Beetje hectisch hier. Onze kleine heeft maandag de geplande keizersnede niet afgewacht, maar begon de 13e klokslag 12 uur ineens met weeen. Die hebben we even afgewacht, en om half 2 het ziekenhuis maar eens gebeld. Die wilden dat we meteen kwamen, want het klonk toch wel serieus. In het ziekenhuis aangekomen ben ik aan de CTG gelegd en idd dikke weeen. Ze deden ook echt pijn, heb ook een aantal keer tegen manlief verzucht... En ik wilde thuis bevallen?!? Dat had ik nooit gered... Helaas was er bij onderzoek nog niet eens ontsluiting... Dus ik kreeg een injectie met een of ander pijnstiller, die ervoor moest zorgen dat ik een beetje kon slapen en de weeen beter te handelen zou moeten maken. Nou voor mijn hoofd werkte die spuit perfect (zo stoned als een garnaal), maar voor de weeen deed het niks, die werden alleen maar heftiger en volgden elkaar sneller op. Toen hebben ze toch de gyn gebeld om te kijken wat er voor mij mogelijk was en of de ks anders eerder gedaan zou gaan worden. Helaas voor mij was er toen de gyn aankwam op een andere verloskamer een 'echt' probleem, dus daar moest hij eerst mee aan de slag. Uiteindelijk was hij pas rond half 7 bij mij en toen gingen ze me meteen voorbereiden voor de ks. De weeen kwamen toen met tussenposes 1á2 minuten en duurde soms wel 6 minuten (piek over piek). Om 8 uur was ik de eerste die op de operatietafel ging. Van tevoren had ik me heel druk gemaakt over de ruggeprik, maar wat een hemels ding is dat zeg! Op slag van een paar seconden had ik helemaal geen pijn meer. Ik was van mijn tenen tot onder mijn borsten verdoofd! Om kwart voor 9 is ons meisje geboren. Op de vercouverkamer is ze zelfs al aangeleg, wij konden ons leven met z'n 3en beginnen!!! Dachten we.... Aangezien onze kleine meid bij geboorte 2588gram woog, moesten haar bloedsuikers in de gaten gehouden worden. En het bleek savonds dus dat ze dat zelf niet goed kon. Ze moest worden bijgevoerd en aangezien ze zich daarin verslikte en meteen grauw werd moest ze naar de couveuse-afdeling. Daar zit je dan, net moeder, razende hormonen en je kind aan een monitor (gelukkig wel in een gewoon bedje). Ik heb gevochten wat ik kon, dus vanaf dat moment ga ik iedere 3 uur met bed en al naar de couveuseafdeling, zodat onze meid eerst bij mij aan de borst kan drinken voor zij er uberhaupt iets inproppen. Ze mogen dit van mij ook alleen met cupje doen, ook al willen zij liever de fles geven. Hierdoor krijgen wij dus ongeveer 1,5 uur rust tussen de voedingen door, waarin ook mijn controles en eten ed gedaan moeten worden. Na zondag op maandagnacht overgeslagen te hebben dus best veel.... Vannacht dus enigzins ingestort en hebben ze (verpleegster en manlief) me gedwongen 1 voeding over te slaan. Op dit moment gaat het de goede kant op, mijn borstvoeding begint te lopen, dus de noodzaak voor bijvoeding wordt steeds kleiner. Ze ligt nu op een minder intensieve kamer (sinds vanmiddag) en als alles goed is, mag ze morgen weer bij mij op de kamer. Maar dat zeiden ze gisteren ook al, dus ik durf nog niet al te hard te hopen... Een heel verhaal, maar nog geen perfect happy end. Die komt als het goed is vanzelf!
goed om het hele verhaal nu te lezen, had nog niet alles meegekregen (beetje moeilijk via whatsapp ) En ik maar denken dat jullie om 6 uur zaten te wachten om dat het gewoon te lang duurde! Wat een gedoe zeg! Ik zat ook al vol in de weeën bleek toen ik bij aankomst in het zh aan de ctg werd gelegd, maar die waren gelukkig goed te houden nog. Maar was bij X. toen ook super blij met de ruggeprik anders had ik nooit 3 dagen weeën volgehouden. Zag ik dit keer ook helemaal niet tegenop want vorige keer deed dat toch ook geen pijn? Nee dat klopt want als ze hem in een wee ofzo zetten voel je niets, zetten ze hem op het moment waarop ze dat nu deden deed het toch wel een klein beetje pijn hoor Wat jammer dat ze nog niet bij jou op de kamer mocht vandaag, had zo gehoopt te horen dat het wel mocht. Hopelijk morgen beter. Is er al iets bekend over wanneer jullie naar huis mogen? Zal wel niet morgen zijn, vrijdag nog een optie of wordt het dan gelijk in/na het weekend?
Hoi meiden, ook ik ben inmiddels bevallen... Afgelopen vrijdag, met 41 weken, was het dan eindelijk zo ver! Na een heftige en snelle bevalling ben ik bevallen van een schitterende dochter!
Gefeliciteerd Diva!!! Hier slecht nieuws helaas Z. is opgenomen in het ziekenhuis met uitdroging en een te hoge hartslag. Hij hield vanaf gisteren al niets meer binnen en wat ik nog binnen kreeg kwam er projectiel uit. Toen hij vandaag ook nog eens stikbenauwd werd en helemaal naar adem zat te happen en te piepen vond ik het mooi geweest en heb ik de kinderarts gebeld. Ondanks dat die zelf hadden gezegd dat ik hun moest bellen bij te weinig drinken omdat hij dan toch misschien opgenomen moest worden moest ik toch weer eerst naar de ha en die heeft ons weer doorgestuurd (zinloos op deze manier maar goed) en hier in het zh heeft hij 2 maal een sonde gekregen. Eerste niesde hij uit Arm kind was al zo overstuur. Nu is hij 7 uur later eindelijk rustig in zijn bedje. Omdat ik nog te veel last van mn buik en bekken heb heb ik op zijn (1p) kamer ook een echt bed gekregen ipv zon niet zo heel fijn opklapbed. Dat is dan weer echt service vind ik.
@ Happy: gefeliciteerd met je dochter!! Wel balen dat je voor je geplande ks eerst nog een nacht weeen moest hebben, kan me voorstellen dat je blij was met je ruggenprik! En jammer dat je meisje toch naar couveuse moest , hopelijk snel weer bij jou! En knap hoor, dat je zo 'streng' voor je BV bent opgekomen en voet bij stuk hebt gehouden tav flesje e.d. Applausje hoor! @ Diva: gefeliciteerd! Hopelijk lekker genieten nu! @ Bika: had al op fb gelezen en gereageerd, maar nogmaals, dikke knuffel meid en veel beterschap!!
Hoi meiden, Diva en happy gefeliciteerd !!! Hoop dat het nu allemaal wat beter gaat happy en dat jullie kunnen geniet en van de kleine . Verder even heel ego hier, ik ben gisteren opgenomen in t ziekenhuis met zwangerschapsvergiftigings verschijnselen. Ze gaan de kleine eerder halen , de vraag is alleen wanneer. Dat ligt ook een beetje aan hoe de uitslagen zijn. Mijn bloeddruk is nu wel weer naar beneden .dus dat is positief, misschien dat ik morgen naar huis mag, maar dat is allemaal even afwachten. Mika hoe is t lmet jou mannetje?
@Bika: he, bah, wat naar! Hoe is het nu met hem? @Chicca: jee, jij maakt het spannend! Ben je inmiddels wel al thuis?
Chicca, wat naar! Hopelijk kunnen ze nog even een paar weken rekken Met Z. Gaat het met babystapjes beter. Hij houdt nu 100 ml over de sonde binnen. Maar we zijn er nog lang niet helaas
Bika wat fijn dat z weer thuis is. Hopelijk gaat t snel helemaal goed. Hoe is het met de andere moeders? Hier, ik mocht zondag weer naar huis. Dus heb nog beetje kunnen genieten van de pinksteren. Gisteren weer controle gehad, helaas bloeddruk weer gestegen, eiwitten ook en bloedplaatjes gedaald dus hebben ze me weer opgenomen. Ze willen nu het zekere voor het onzekere nemen voordat ik goed ziek wordt dus zijn ze me nu aan het inleiden. Het was vanmorgen nog even spannend of het nog wel mocht want mijn bloedplaatjes waren nog meer gezakt maar gelukkig groen licht gekregen. Raar idee hoor dat we vandaag of morgen onze kleine in onze armen hebben en dat ik hem moet delen . Zo dat was mn ego bericht. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.