Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Gisteren om tien over 18. Is ons mooie mannetje gezond en wel geboren. Na een goede en uiteindelijk hele snelle bevalling. Hij woog ruim 3100 gram.

2. Bika

Bika Niet meer actief

Gefeliciteerd Chicca!!!!

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Wauw, chicca, gefeliciteerd meid! Hopelijk lekker genieten nu!

4. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!

Ik zit eindelijk na 2 weken weer eens achter mijn laptop...
    Hier gaat alles nog steeds goed. Ons meisje heeft wat last van spruw gehad, dus zit nu nog aan de nystatine. Manliefs vakantie is weer voorbij dus moet het door de weeks nu zelf doen. Dan mis je die extra paar handjes wel hoor...
    Ondertussen is de stress van het ziekenhuis weer een heel eind gezakt en zijn we dus echt met volle teugen aan het genieten. Ik hoop alleen snel tijd te hebben om mijn hele verhaal op papier te zetten en aan het ziekenhuis (en nog wat instanties) te sturen. De manier waarop alles gegaan is klopt voor geen meter en heeft ons ook echt meer kwaad als goed gedaan.
    Om het duidelijkste voorbeeld te geven. Toen de kraam de eerste dag wegging zei ze tegen manlief dat wij op ons gevoel moesten vertrouwen. Manliefs reactie was toen, maar ik heb geen gevoel meer... Daarmee bedoelde hij dat hij niet meer wist of dat wat hij voelde wel goed voor ons meisje was. Het ziekenhuis had ons zo onzeker gemaakt...

5. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Hoi meiden,
    Hoe gaat het allemaal bij jullie? En famke hoe is het met jou?

6. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles okee! Volgende week is het alweer tijd voor de eerste prikjes! Vind het wel een beetje spannend, maar dat is meer omdat ik geen held met spuitjes ben.

Ons meisje groeit als kool en is al bijna 4 kilo nu!
    En we hebben afgelopen vrijdag de echo van haar heupen gehad en alles ziet er goed uit, ze hoeft geen spreidbroekje.
    Ze heeft dus duidelijk de heupen van Papa!!!

7. Bika

Bika Niet meer actief

Hai,

Hier veel gebeurd.

Nadat Z. opgenomen is geweest dronk hij nog steeds niet zoals het hoort (hij drinkt momenteel nog steeds 5x 120 + 4,5 schepje en vaak niet leeg). Afgelopen maandag is hij geopereerd en hebben ze ruim een cm van zijn tongriempje weggebrand. Vond het super spannend en was zenuwachtiger voor zijn narcose dan voor mijn eigen ks haha. Hij speelt nu vollop met zijn tong, maar heeft duidelijk nog veel pijn. Ook waar de tube gezeten heeft. Huilen maakt het erger dus beetje een cirkeltje, want het doet pijn dus hij gaat huilen, van het huilen doet het nog meer pijn en wordt het krijsen en ga zo door. Zo zielig! Hopelijk is dat snel over.

Hij komt gelukkig wel weer aan! Hij is nu 63 cm en 5,6 kilo zwaar.

X. heeft het er ook allemaal moeilijk mee, want die vind dat Z. te veel aandacht nodig heeft. Pfff soms erg vermoeiend en hij heeft opzich ook wel gelijk dat het niet eerlijk is dat ik een uur bezig ben Z. een fles te geven en dat hij dan moet wachten als hij nog meer drinken of iets anders wil.

qua herstel: dit keer raak ik mijn buik en gewicht dus mooi niet kwijt he :( heb het vaker gehoord na een tweede kindje, maar pfff!!! Zal vast schelen dat ik dit keer bekkeninstabiliteit heb (had ik al verteld dat ik in de ziektewet zit?) en dus niet kan sporten. Deed ik na X. wel vrij snel al weer natuurlijk.
    Heb het ook echt helemaal gehad met mn spiraaltje. Zit er nu 8 weken in en van die 8 weken ben ik al 7 weken non stop aan het bloeden met her en der buikkrampen. Als het nog heel lang zo duurt dan haal ik m er wel weer uit of zo. Geen idee wat ik dan voor anticonceptie moet gaan proberen, want c.ondooms ben ik allergisch voor, de gewone pil kreeg ik lactatie van (hormonen door mn hele lichaam), dus denk niet dat ik nog heel veel mogelijkheden heb. Lastig hoor!

8. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Jeetje bika dat isbalen. Hoe ishet nu?
    Hier gaat alles goed. Vrijdag nacontrole van de gynaecoloog gehad en maandag weer naar het cb voor inentingen. Ben benieuwd hoe zwaar hij nu is.
    Ik moet nog even bellen voor een echo van zn heupjes.
    Wat fijn dat bij jou kleine meid alles goed is happy!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Sorry, was het topic een beetje kwijtgeraakt, maar weer gevonden ;)!

@ Happy: jeeh, wat fijn dat echo goed was, toch een zorg minder. Hopelijk is jullie onzekerheid de laatste weken goed weggeëbd en helemaal gewend aan het zorgen voor jullie meid!
    Balen van spruw (lijkt me pijnlijk bij de BV!), hopelijk dat nystatine z'n werk goed gedaan heeft.
    Binnenkort weer beginnen met werken? Of ben je alweer begonnen? In ieder geval veel succes!

@ Bika: pffff, meid toch... wat lees ik toch allemaal!? Fijn in ieder geval dat ingreep van Z geholpen heeft en hij nu goed aan het groeien is.
    Ja, dit hele (intensieve) gebeuren zal idd flink zijn weerslag gehad hebben op X :(. Het is sowieso lastig om aandacht te verdelen, maar als er dan zulke heftige dingen gebeuren, dan trekt er altijd iemand (flink) aan het kortste eind. Hopelijk valt je schuldgevoel mee? (in de periode dat het helemaal niet goed ging met C werd E ook 'verwaarloost' naar mijn gevoel, oh wat kon ik me daar rot bij voelen!)

Jeetje, nog steeds zoveel last van bekken, waardoor zelfs in ziektewet, oh wat balen zeg! Ja, het komt niet altijd automatisch goed zodra bevalling achter de rug is. Hopelijk goed therapie waarmee je toch kleine stapjes richting herstel kunt maken?

En dan ook nog gedoe met anticonceptie. Wat jammer dat de spiraal zo tegenvalt. Ik heb de mirena nu 2 weken en behalve het bloedverlies (idd ;)) nog helemaal niets van gemerkt. Qua voortdurende/onregelmatige bloedingen is mij verteld dat je de eerste 3-6 maanden nodig hebt voor het echt verbetert. Baarmoederslijmvlies moet namelijk 'verschrompelen' en dat kost tijd (en gaat gepaard met onregelmatig bloedverlies). Hoe dan ook ben ik van plan om het lange tijd aan te kijken, want ik heb qua anticonceptie eigenlijk geen alternatieven (zonder eigen cyclus en heftige pms terug te krijgen). Maar misschien voor jou, koperspiraal? (die zijn kleiner dan mirena, dus misschien dan ook geen buikkrampen?)

@ Chicca: fijn dat alles zo goed gaat! (hoe is het UWV 'avontuur' nu afgelopen?) Hopelijk groeit je mannetje goed!

@ hier: gaat lekker, op zich. N is een heerlijk baby, makkelijk, slaapt goed, groeit goed, ontwikkelt zich ook prima :p (sinds een weekje kan ze rollen!). Grote broer en met name zus zijn gek op haar en zorgen voor nodige entertainment ;).
    Wel een beetje gedoe met medicatie van C (afwijkende bloeduitslagen), moeten hiervoor extra naar ziekenhuis en weet nog niet hoe het af gaat lopen. Vakantie is wel heel lang voor hem, hij is niet in goede doen, gelukkig nog maar 1 weekje en dan kunnen we allemaal in het 'gewone' ritme van school en werken komen!
    Ben zelf deze week voor eerst weer aan het werk gegaan, N heeft het prima gedaan op KDV en ik heb prima kunnen kolven op het werk. Had ook echt weer zin om te gaan, maar moet er nog wel erg inkomen na die lange afwezigheid (die paar uurtjes die ik in dec/jan heb gewerkt niet meetellend, ben ik ruim 11 maanden weggeweest en helemaal niet meer op de hoogte van wat er speelt op de werkvloer...). Ach ja, zal snel genoeg komen :p, de dagen/weken gaan nu heel snel :cool:.

Deel Deze Pagina