Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik ben ook ongi alleen de eerste keer na pilstop dus hierna telt het pas haha

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Famke: oh, dus nu ben je officieel begonnen?? :p Spannend hoor. Tja, na bevalling is het inderdaad wel afwachten wat je cyclus ongeveer gaat doen, zeker als je BV gegeven hebt. Ik heb het gevoel dat die hormonen nog een half jaar na het stoppen invloed hebben gehad.
    Sterkte met de buikpijn en veel succes dus (en plezier over pakweg 10-14 dagen :cool:).

@ Kaytjuh: ik ben nu inderdaad aan het wachten, maar ik sla om praktische redenen nog 1 maandje over (zou manlief ook echt niet zo ver krijgen om op die beslissing terug te komen ;), hij zou ook best nog wel wat meer maandjes willen wachten, dus juli is onze compromis :))

@ Happy: heel veel plezier morgen!! En daarna lekker op vakantie! Geniet ervan.
    (zwijmel, zucht, moet spontaan weer denken aan onze eigen dag, nu al weer bijna 6 jaar geleden ;))

@ cyclus: Heb nu wel sinds de miskraam de boel een beetje bijgehouden, dus weet nu beter hoe het zit qua cyclus (ik hield het niet bij van te voren omdat ik spiraal had, begin van de maand was alles wat ik wist... ;)).
    Gezien het feit dat ongi vandaag nog steeds niet gekomen is, zal dit ook weer een cyclus van tenminste 31 dagen worden en dan ben ik dus vrij regelmatig.

@ aanvoelen menstruatie: yep, zeker weten. Ben 'gezegend' met PMS sinds stoppen BV bij mijn jongste. De eerste maanden na miskraam heel heftig zelfs (misselijk vanaf eisprong e.d. :x), maar deze maand lijkt het langzaam weer een beetje 'normaal'. Voel het vooral aan borsten en snel geirriteerd.

@ warm: vandaag ook 30+ graden geweest, was wel weer warm, maar op werk is het koeler. Niet zo'n last van gehad, kindjes eigenlijk ook niet. En nu lekker lang buiten zitten in de avond, hmmmm.... :D

3. Bika

Bika Niet meer actief

@Kay: doordat ik Turkse les heb gehad sprak ik het, maar vrijwel niemand in mijn omgeving (op mijn moeder na die ook nog maar heel weinig spreekt) spreekt Turks, dus als je het niet onderhoud verdwijnt het gewoon :(

@Happy: Leuk dat je moeder Famke heet, maar zag ik dat ook niet staan op jouw vliegticket :p En voor iedereen die nu denkt te weten hoe Happy heet, je hebt het mis :p

@huis: vandaag hele bovenverdieping schoon, beneden gedeeltelijk. Veel ingepakt en de auto ook vast even proefingepakt omdat ik ondanks dat we net een nieuwe grotere hebben toch bang was dat het niet zou gaan passen. Maar het komt helemaal goed! Laatste dingetjes morgen in de tas en klaar voor vertrek!

4. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL

SSSSSttttt, dat is mijn best bewaarde geheim..... :D
    Nee hoor, ben inderdaad naar mijn moeder vernoemd, mijn roepnaam is gelukkig anders

5. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik ben niet vernoemd en heb ook maar een naam mijn vriend is wel vernoemd de laatste 2 namen hij heeft er 3 en Shaun heeft 2 namen maar ook niet vernoemd zijn 2e naam is Raylen

6. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Kache: Hahah, dankje wel. Gelukkig nu minder buikpijn dan 10jaar geleden, toen lag ik altijd 2 dagen op bed met een kruik en verging van de buikpijn. Gelukkig gaf toen ik aan de pil ging werd het minder. Maar nu af en toe ook nog flink last van. Achja we gaan het vanaf nu gewoon proberen. Alhoewel je een kind niet kan plannen zou als het nu gelijk raak was, de datum niet echt handig zijn, maar ach daar redden we ons ook wel weer mee;) Zou tussen mijn man en mijn verjaardag inzitten. Zit 5 weekjes tussen...Ook wel weer handig, gewoon 1 feest dan voortaan!

Vernoemen: Ik ben zelf wel vernoemd, onze dochter niet. Wij konden er niet uitkomen hoe we ging vernoemen. Mijn man vind dat je dan de naam van de ouder helemaal over moet nemen en dat vond ik dus niet, ik wilde met de letters gaan husselen.

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Famke: 5 weken is toch best veel? :cool: En ach kindjes komen zelden op uitgerekende datum ;).
    Ken je gevoel wel hoor, ik wilde voor nr 2 beginnen, toen zei manlief maar als het meteen raak is, dan komt het rond verjaardag van C! Ach zei ik, natuurlijk is het niet meteen raak, die kans is echt minimaal hoor. Ahum. Wel dus en tja, nu schelen onze kindjes 4 dagen (en 2 jaar :D). Daar trapt manlief geen 2e keer in, dus daarom wachten wij nog steeds... Wij vieren het overigens idd altijd samen voor familie. Alleen je houdt wel 2 keer tractaties (en straks kinderfeestjes :$) en dan is het meestal ook nog carnaval ;) rond die tijd.

@ vernoemen: ben zelf niet vernoemd, heb ook maar 1 voornaam. Heb ik altijd heel jammer gevonden, dus hoe dan ook zouden mijn kids er meer krijgen! Manlief komt uit een rijke (katholieke) traditie van vernoemen, dus tja, ze zijn vernoemd. Zoonlief heeft de 'familienaam', een naam die alle mannelijke leden van familie al generaties krijgen en vernoemd naar een overleden oom van mijn man. Dochterlief is vernoemd naar de oma's.

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Weer even reactie uit het zonnige zeeland maar gelukkig hebben wij zeewind dus is heerlijk weer.. Ik ga zo maar eens voor sandalen voor mijn dochter kijken want ze heeft nu alleen dichte schoenen...

Cyclus: hier is het wachten op de eerste echte ongi. Het is nu 4 weken geleden dat ik mijn laatste pil in nam dus woensdag zit ik op 28 dagen.. Ik ga nu ook vaker naar het toilet op mijn werk enz om te kijken of het niet ineens komt want je weet het niet.

9. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Kache: Daar hebje wel gelijk aan dat een kind nooit op de uitgerekende datum komt. Maar aangezien ik een geplande keizersnee krijg, weten we dat het in week 39 word gehaald. Tenzij het eerder komt...Tussen mijn man en mij zit 5 weken tussen, dan zou in die 5 weken die baby komen. Vanuit gaan dat het gelijk raak is dan he?!
    Mn man zei gister al je moet even pre-seed bestellen, nou ik zei we proberen deze maand eerst zo en dan kan dat voor de maand erna wel.

10. Bika

Bika Niet meer actief

Nou vandaag ongi geworden, cyclus van 29 dagen dit keer dus.

Famke, geloof dat ik bij jou gemist heb waarom je geplande ks krijgt. Krijg ik denk ik ook, werd bij X. met 38 weken ingeleid en resulteerde na 3 dagen in een ks. Reageer niet op de med's dus zal bij volgende kindjes wel weer soortgelijk gaan.

Alle spullen zijn in huis en bijna alles is ingepakt. Zo ff laatste dingen, beneden zuigen en dweilen en sopje door de keuken nog. Daarna ff ontspannen in bad en dan naar Happy :D!

11. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Bika: Ik weet niet of ik al had verteld waarom ik een geplande ks krijg.
    Bij onze dochter heb ik 16u in de weeen gezeten..toen ik eindelijk mocht persen wilde ze er niet weg, er is nog een vacuum geprobeerd maar dit hielp ook niks. De reden waarom ze er niet weg wilde is geheel onduidelijk geweest. Ze was 4 weken te vroeg dus ook niet dat ze een flinke baby was. Daarom heeft de gynaecoloog ons t advies gegeven mocht er ooit een 2e komen om dan een ks te doen. Omdat de kans groot is dat het weer op t zelfde uitdraait:x

12. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Happy: van harte gefeliciteerd met je bruiloft!!! Hopelijk hebben jullie een topdag!

@Kaytjuh: jeetje wat een heftig verhaal meid, en nog allemaal zo kort geleden... sterkte ermee! Natuurlijk is het fijn dat ze weten wat ze er de volgende keer aan kunnen doen, maar dat neemt het verdriet van nu niet weg!

@Bika: wat een snelle jongen heb je zeg! Begint zijn naam met een X of gebruik je dat nu 'voor het gemak'?

@Mama van Shaun: welkom!

@Famke: wel een heftige bevalling dan zeg... Ks lijkt me ook niet alles, maar dat advies zullen ze wel niet voor niks geven...

Hier waren de dagen weg echt geweldig! Even alles de boel laten, even niet denken aan het verdriet van de uitblijvende zwangerschap, even lekker samen zijn.
    Daarna meteen druk aan het werk gegaan, want ik heb dit jaar mijn eerste eindexamenklas, dus dat was geconcentreerd nakijken geblazen. Vind het best een beetje spannend...

13. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Hallo meiden,

Net twee dagen gewerkt, kwam er niet aan toe om even op het forum te komen, maar nu wel even gelukkig..
    Idd warm geweest zeg poeh! Maar nu weer wat minder gelukkig.

Ik las een hoop meiden ongi geworden spannend, dan gaan er ineens een boel meer beginnen zeg, spannend!

Dutch diva: fijn dat je vakantie zo leuk is geweest!!

Vernoemen: Ik en mijn man hebben ook allebei maar één naam, onze dochter heeft er wel twee, haar tweede naam is van mijn moeder.
    Morgen gaan we met mijn ouders samen een dagje naar plopsaland de panne, best wel een stukje rijden dus wordt een lange dag.
    Tatum is dol op mega mindy en k3, heb er veel zin in..

Verder hier nog weinig te merken ongi is na 3-4 dagen gestopt en nu niks, verlies wel heel wit slijm, en gisteravond wel een soort pijn rond de baarmoeder. Dacht eerst nog zal dit al de eisprong zijn, maar dat lijkt me erg snel en onwaarschijnlijk.
    Misschien is de boel gewoon nog een beetje van slag, wacht het maar even af.
    Volgende week donderdag gesprek met de gyn, ben heel benieuwd!

14. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Dutchediva: ja tis eght verschrikkelijk dat klopt, maar dat neemt zeker
    Niet de pijn en verdriet weg van nu:(...ik zie het wel als een voorecht voor de volgende keer dat ze me kunnen helpen...voor nu voorlopig bezig met rouwen en verwerken...

15. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Dutch diva: Ik schrok ook wel een beetje toen ik dat te horen kreeg. Het drong thuis ook pas echt tot me door. We hebben beide gezegd een 2e is nog niet van toepassing dat zien we dan wel. Je mag na een ks ook het eerste half jaar niet zwanger worden. Een ks is ook vrij heftig, je mag 6 weken niks doen. En dan wil je zo graag maar je mag niet. Ik heb t ook heel rustig opgebouwd en dat heeft echt gewerkt.
    Bovendien wilde ik niet eerder aan een 2e beginnen totdat onze dochter wat '' zelfstandig'' is. Zelf traplopen (je mag niet tillen) en wil haar als t lukt zindelijk hebben. Mijn moeder heeft toen veel geholpen, en die zal dat straks dan ook vast doen. En gelukkig hebben we 2 hele lieve buurmannen waar we ook veel aan hebben.

Trouwens t hefstigste heb ik niet eens verteld. Ik kreeg op de ok een ruggenprik (2e keer, had tijdens de weeen ook al 1 gehad). De ruggenprik was te hoog gezet, want op t moment dat ze begonnen te snijden riep ik heel hard AU ik voelde dit dus. Ik ben gelijk onder narcose gegaan, dus van de hele bevalling niks mee gekregen. Gelukkig heeft de verpleegkundige veel foto''s gemaakt.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hey meiden,

Ik kom even in breken...
    Ik ga niet alles terug lezen.

Alles gaat redelijk ik ben weer aan het werk maar merk dat dit nog erg vermoeiend is. 8 juni weer naar de gyn (Stiekem hoop ik op babynieuws maar dat zal wel niet) voor controle. Arne begint zich langzaam weer op te warmen voor het idee van een 2de omdat het (iets) beter gaat met mij. Eerst volgende week naar de gyn en daarna op vakantie en dan hopelijk groenlicht van manlief.

xxx

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Jessi: wat fijn om te lezen dat het beter met je gaat. Ik hoop dat deze stijgende lijn fijn doorzet en straks mooi groen licht kan komen!
    Je bent net na verlof weer begonnen? Pittig is dat he ;), meestal moet je net beginnen in de fase dat je kindje last heeft van groeispurtjes...

@ dutch diva: wat fijn dat jullie vakantie heerlijk was! En oeh, spannend, hoor een examenklas, zeker als het voor het eerst is, al neem ik aan dat de leerlingen meer gestresst zijn dan jij, ha ha! ;)

@ debozoe: spannend, gesprek met gyn! Ik neem aan dat na mirena de boel weer een beetje zijn normale ritme moet vinden en dat er zeker in het begin 'vreemde' dingen kunnen gebeuren ;). De hormonen moeten toch nog uit je lijf en baarmoederslijmvlies moet weer normaal worden.
    Veel plezier in plopsaland, het weer zit in ieder geval mee!
    (mijn kids vinden K3 ook erg leuk :D)

@ Famke: brrrr, wat een akelige bevalling :(. Wat ontzettend jammer dat het zo heeft moeten lopen. Ja, dan kan ik me helemaal voorstellen dat iedereen nu het liefst voor een geplande ks kiest.
    Ik hoop overigens dat het je lukt om je meisje zindelijk te hebben over een jaartje, mijn dametje wil er nog niets van weten ;) en ik vrees dat het 'last-minute' werk wordt vlak voordat ze 4 jaar wordt. Jammer, want mijn oudste is door zijn autisme en achterstand ook nog niet zindelijk, dus ik zit al ruim 3 jaar met 2 kids in de luiers ;).

@ Bika: hopelijk was het een heerlijk feest? Veel plezier op vakantie!

@ hier: ik geloof dat we collectief ongesteld geworden zijn :p, want 25e is ook mijn menstruatie gekomen, ha ha!

Heerlijk in de tuin mijn verjaardag gevierd gisteren, prachtige oorbellen van manlief gekregen en van mijn schoonouders een hotelovernachting met ontbijt! En dan komen zij oppassen, dus wij kunnen dit jaar nog lekker een dagje en nachtje weg zonder kids! Hmmmmm :D, leuk cadeau!

Als jullie willen, kan ik overigens best een nod-lijstje maken aangezien er langzaam wordt begonnen? En wil mezelf ook wel opwerpen als beheerder ;).

18. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Famke: nou inderdaad zeg, wat een verhaal!!!

@Kache: haha, dat denk ik ook hoor, ben ook niet gestrest erover, maar wel erg benieuwd hoe dat gaat met zo'n tweede corrector enzo... Ach ja, we zien wel!
    En nog gefeliciteerd he! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad. NOD-lijstje, altijd goed, zeker met een beheerder ;) Ik doe gewoon mee hoor, ook al ben ik afhankelijk van de MMM (en als het mag zet ik gewoon afspraken, puncties ed erin, in plaats van alleen mijn NOD)

@Debozoe: hoe was het in Plopsaland?

@Jessi: wat goed om te lezen dat het beter met je gaat! Ik hoop dat dit zich snel voortzet en dat je weer mee kunt gaan in dit circus voor een wonder!

19. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Jessi: goed om van je te horen! Fijn dat het beter gaat, hopelijk voor jullie nu ook snel groen licht, ik duim mee!

Kache: Fijn dat je zo verwend bent zeg, heerlijk even weg zo zonder kids..

Zindelijkheid: Tatum heeft er ook nog helemaal niks mee, probeer me er nog maar niet te druk over te maken, ze liep ook pas met 27 maanden natuurlijk door haat beperking, dus ik verwacht dat het zindelijk worden ook gewoon iets later komt, ach we zien het wel..

Prima als jij mod voor het NOD lijstje wil worden! graag zelfs. Mijn NOD staat voor nu even op 14 juni, uitgaande van een cyclus van 28 dagen en geen idee of dat gaat kloppen natuurlijk.. Voor Tatum wisselende mijn cyclus meestal tussen de 27 en 33 dagen, we zullen zien..

Plopsaland was echt helemaal super! Wat een leuk park is dat! Tatum heeft genoten en wij en opa en oma ook, het weer was ook super natuurlijk, echt voor herhaling vatbaar!

20. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ze moet er natuurlijk wel aan toen zijn om zindelijk te worden. Ik kan dat nu wel willen maar madame moet dat natuurlijk ook in t koppie hebben. Op t moment is alles nee dus dat gaat me nu vast niet lukken. Ze gaat wel vaak meer naar de wc, en probeer haar er ook wel op te zetten maar dat durft ze nog niet zo goed.

Ja de bevalling hier was erg heftig. Ik heb het gelukkig goed kunnen verwerken. We hebben beide ook zoiets van oke die 2e komt ook met een ks, dit is dus t advies, maar ook willen we niet dit weer een 2e keer mee maken. Bovendien kan nu hopelijk goed de ruggenprik worden gezet zodat ik t wel mee kan maken.

Vandaag heerlijk dagje buiten geweest..vanmorgen visite gehad en vanmiddag de barbecue aan gehad. Morgen hebben we hier in friesland de fiets en moter 11 stedentocht dus genoeg vertier!

Deel Deze Pagina