Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Hoi kache

Yee weer een lijstje hier kan je bijschrijven
    25jaar en hopelijk vanaf 18 juni weer beginnen met ronde 1
    Liefs

2. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Die van mij zal rond de 24juni zijn .. het is wat verschillend, maar ach.

3. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

ondanks de MMM wil ik ook mijn NOD wel in het lijstje als dat mag: 23 juni. Zodra ik een afspraak heb, zal ik die ook aangeven. Wel ontzettend attent dat je daar aan gedacht hebt!

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Hallo dames

Mijn gegevens kunnen ook ingevuld worden want ik ben ongesteld geworden gewoon netjes na 28 dagen.. mijn nod voor het lijstje is 28 juni...

Groetjes

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    #265 Kache, 1 jun 2012
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
    :) Zwanger wens juni/juli 2012 :)

NOD lijst

Juni
    Happy2013 (29 jr), 1e kindje, ronde 1: 13 juni
    Debozoe (29 jr), 2e kindje, ronde 1: 14 juni
    Kaytjuh (.. jr), 2e kindje, ronde 1: 18 juni
    Dutch Diva (29 jr), 1e kindje, ronde 19: 23 juni
    Famke24 (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 24 juni
    Shay01 (26 jr), 2e kindje, ronde 1: 28 juni
    Sunnie (28 jr), 2e kindje, ronde 1: ?

KV78 (33 jr), 2e kindje, ronde 1:
    Bika (.. jr), 2e kindje, ronde 1:
    Mama van Shaun (.. jr), 2e kindje, ronde 1:

Juli
    Chicca (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 21 juli
    Kache (33 jr), 3e kindje, ronde 1: 27 juli

Afspraken
    Dutch diva (29 jr), 1e kindje

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Debozoe: gezellig dat jullie zo hebben genoten van plopsaland! En tja, zindelijkheid laat zich echt niet dwingen, he. Komt vanzelf een keer. Mijn zoontje is door zijn beperking ook laat, maar gelukkig hebben we nu al ruim een jaar de luiers vergoed via verzekering (want anders echt niet te betalen!).

@ KV78: wat jammer dat je zo'n last had van menstruatie, maar ja, je bent nog aan het ontzwangeren, he? Was dit de eerste keer na bevalling? De eerste paar keren waren bij mij ook vrij heftig, maar gedurende het ontzwangeren wordt het steeds een beetje meer 'normaal' ;).
    Zijn jullie nog op tijd aangekomen in Artis (altijd zo'n uitdaging, op tijd ergens zijn met kleine kinderen :D, tegenwoordig neem ik de planning zo ruim dat ik meestal te vroeg ben, ha ha!)? Hopelijk een leuke dag gehad!

@ Chicca: pfff, meid, ik kan me voorstellen dat lastig is om met gerust hart er voor te gaan. Er komt heel wat kijken bij chronische ziekte, uitkeringen etc. Ik kan me ook levendig voorstellen dat je bang bent voor reacties van anderen (herkenbaar), maar ik hoop dat je sch**t kunt hebben en je hart kunt volgen.

@ Sunnie: welkom! En je kunt idd gewoon stoppen, je moet toch afwachten hoe je eigen cyclus het oppakt. Alleen dan foliumzuur niet vergeten te starten ;).

@ Famke: gefeliciteerd met je trouwdag! Waarom zie je tegen zwanger zijn op? (misschien had je dat al wel eens gezegd, maar ben het even kwijt ;)) Het is ook allemaal erg spannend, herkenbaar hoor. Ik ben er ook heel dubbel in. Soms zou ik nu meteen zwanger willen zijn, maar zie ook erg op tegen de onzekerheid (gaat het wel goed?) en tegen 9 maanden ziek, zwak en misselijk...

@ happy: gefeliciteerd met je bruiloft, fijn dat het een mooie dage was! Veel plezier daar in mexico! :cool:

@ hier: foliumzuur van stal gehaald :D, een dezer dagen maar eens beginnen. Ben het wachten zo beu (nou ja, vooral ook de condooms :p, pffff, wat een vreselijke rotdingen), worden nog een paar lange weken ;). Of nee, misschien toch niet, want ik moet nog een hoop doen voor we op vakantie gaan (over 5 weken al :$)...

Vandaag dagje alleen met dochterlief (die ontstemd is dat zij niet naar school kan ;), pfff, begint dat nu al?? Ze moet nog 9 maanden wachten!!), eens kijken of ik weer wat meer opgeruimd krijg op zolder waar de 4e slaapkamer moet gaan komen. Zou eigenlijk gewoon een paar dagen achter elkaar flink willen doorwerken, maar ja, dat gaat niet met kids erbij ;). Ik zal eens zien hoe ver ik kom...

7. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Kache: Ow nou opruimen en kids om je heen gaat inderdaad niet zo goed samen. Soms denk ik ook wel eens toe nou .. net alles netjes opgeruimd gaat mevr alles weer over hoop halen. En als ze slaapt dan ga ik ook wel eens even lekker op de bank zitten, rust, denk ik dan, haha.
    Waarom ik er tegenop zie? Met onze dochter ben ik meer als de helft van de zwangerschap misselijk geweest. Elke keer als ik voor controle moest werd er gevraagd of ik toch niet aan t lijnen was. Verder ben ik (vanaf mijn geboorte eigenlijks al) veel te zwaar. Nou daar kunnen ze ook zo lekker negatief over doen. Wat je hebt kans op dit dat en sus...ben daar ook wel klaar mee. Nou ja en dan nog die keizersnee..bah. En dan weer 6 weken niks mogen en van anderen afhankelijk zijn.

Succes met je foliumzuur!

8. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Hoi kache

Mijn leeftijd ben je vergeten hihihih in je lijstje
    25 jaartjes

Liefs

9. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd Kache, foliumzuur ben ik weer gestart. Nu maar wachten op de eerste 'ongi'. Ben benieuwd hoe mijn lichaam het oppikt en hopen dat de ongi's de cyste weer afstoten. Moet er niet aan denken dat die blijft zitten en ik straks toch zwanger ben maar wel gelijk geopereerd moeten worden. Gyn gaf groen licht ondanks de cyste, dus het zal wel goed zitten..

Lastig inderdaad om met kids om je heen te starten met het opruimen van de 4e kamer. Was dat een soort van opslaghok? Hier in huis is de kamer over de zolder, maar staat vol met spullen. Verzamel zoveel zooi, maar moet straks wel ergens gelaten gaan worden... of weggooien..

Famke, lijkt me ook geen prettig vooruitzicht maar iedere zwangerschap is anders. Misschien dat je wel helemaal niet misselijk bent bij deze zwangerschap? Kz dat is helaas niet te vermijden als dat moet. Ik kan me voorstellen dat dit herstel wel heftig is.

10. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Sunnie: De gyn. zal het vast wel goed weten dat je veilig zwanger kan zijn. Maar het is wel een vreemd idee lijkt mij. Nou nee, zwanger zijn en geopereerd moet worden lijkt me ook niet een goed idee.

Je hebt ook gelijk dat elke zwangerschap anders is .. maar ik ga er toch wel een beetje vanuit dat ik weer misselijk zal zijn. Bij de vorige zwangerschap heb ik er wat voor gekregen en heb nog wat over, dus daar zal ik vast snel naar grijpen :).
    De ks moet niet, maar krijgen we als advies, dus nemen we dat advies maar aan. We gaan ons er ook goed op voorbereiden, dat het herstel zeker 6 weken gaat duren. Je krijgt tegenwoordig niet mee gezinshulp. We hebben natuurlijk eerst de kraamzorg, daarna gaat mn man een week vrij nemen en dan moeten we daarna maar even zien hoe en wat we t gaan doen. We zitten wel over een schoonmaakster te denken. Maar die willen we dan voor de zwangerschap ook al laten komen. Verder heb ik een moeder die graag veel doet en ook een schoonzus (ze heeft zelf ook ks gehad, dus weet hoe t is) die wel wat wil doen. De buurmannen hebben laatst ook al aangegeven voor ons klaar te staan, dus lijkt me dat we t wel gaan redden;)

11. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt al goed Famke, de hulptroepen zijn al geregeld. Nu de zwangerschap nog ;). Ik ga het deze ook anders doen, veel meer gebruik maken van de hulp die je aangeboden krijgt. Met een tweede is een zwangerschap denk ik sowieso al anders, je kunt veel minder makkelijk rust nemen.

12. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Haha ja klopt. Mijn moeder heeft tijdens de 1e zwangerschap ook veel gedaan hoor. Mijn oppaskinderen kwamen wel gewoon, hoe beroerd ik ook was, gaf wat afleiding. Vaak kwam mijn moeder dan ook, paar handen extra en ze deed wat in huis. Ben benieuwd hoe t zal gaan met onze dochter erbij. En rust, tsja, ze slaapt nu s middags nog maar hoelang dat nog door gaat?

13. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Hoi Meiden,

Kache: Bedankt voor de lijst! netjes!
    Herkenbaar van de zolder, wij zijn de zolder aan het verbouwen. Was één open ruimte maar hebben we nu echt een kamer gebouwd. Dat wordt de computer/hobby ruimte zodat de slaapkamer op de eerste verdieping als babykamer kan gaan dienen.

Sunnie: Welkom!

Happy: Wat leuk een berichtje vanuit mexico, ben benieuwd naar de foto's!

Famke: Al wat wakkerder hihi

Chicca: heftig allemaal zeg, kan me voorstellen dat je al die zorgen rondom het uwv er helemaal niet bij kan hebben.

Gister op gesprek geweest bij de gyn, ze vond het heel leuk om ons weer te zien en we hebben ook een heel goed gesprek gehad. Ze heeft aangegeven hoe ze ons gaat begeleiden en dat we samen tijdens de zwangerschap een uitgebreid geboorteplan op gaan stellen. Gaf echt een goed gevoel.

Maar nu toch weer aan het twijfelen, we gaan deze zomer naar Tunesie op vakantie en hebben dit jaar een extra luxe hotel geboekt. Bewust om nog eens extra te genieten met ons gezin, na de afgelopen tot wel roerige jaren. Waarschijnlijk gaan we daarna een aantal jaren wat een voudiger op vakantie dus ja echt even extra nu.
    En nu denk ik de hele tijd, wat nou als ik snel zwanger ben en ik zou daar bv twee weken ziek zijn (bij Tatum nooit een dag misselijk geweest, maar goed) of een miskraam krijgen en dan daar een ziekenhuis in moeten, kortom ik zie ineens allemaal beren op de weg..
    Wat vinden jullie, niet zeuren en gewoon ervoor gaan, of toch nog een maandje meer wachten (of 2, maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet).. Wat kan ik toch twijfelen..

14. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh heerlijk als moeders even wat extra hulp bieden. Ik probeerde de gehele zwangerschap stoer door te gaan. Eindelijk met verlof met 36 weken fulltime gewerkt te hebben (echt moeten doorzetten om te halen :)) beviel ik kort daarna. Niks geen momentje rustig even op de kleine wachten en alles klaarmaken. Nee, dat stoer zijn hoeft niet zo perse meer.

15. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik denk dat je je gevoel gewoon moet volgen. En zou je gelijk wel zwanger worden, de 1e ronde?
    Stiekem zit ik ook zo wel een beetje te denken .. dus je bent niet de enige, alleen bij ons ligt t wat anders want wij blijven in NL.
    Ik zelf heb zoiets gaan met die banaan, hahah
    Fijn dat de gyn. zo goed mee leeft en een plan opstelt. Dat geeft een hele gerusstelling!

Owja ik ben al wat wakkerder hoor!

16. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik ben gelukkig eerst gestopt met werken. Ik ben er eigen baas in. Toen de schoolvakantie begon ben ik gestopt. Ik zag me zelf niet achterin de tuin zitten met 6 kids en een hete zomer. Was blij dat ik dat had gedaan, want onze dochter kwam 4 weken te vroeg.
    Nee ik vond het heerlijk dat mn moeder kwam. Alleen de prive dingen in huis vond ik wat vervelend!

17. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker er gewoon lekker voor gaan debozoe wanneer jullie er klaar voor zijn. Tunesie heeft echt wel prima ziekenhuizen, heb daar ervaring mee. Dus mocht er iets zijn (wat verschrikkelijk zou zijn natuurlijk), dan zou ik me daar niet druk om maken. En ben je misselijk, dan heb je luxe toiletten in het luxe hotel. Ieder pot is hetzelfde ;).

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Debozoe: mijn advies? Gewoon ervoor GAAN!! Laat die beren maar lopen, zet lekker je zonnebril op, dan zie je ze niet meer :p.
    Zonder dollen, tijdens mijn eerste zwangerschap was ik op huwelijksreis. Wel pril, ik wist nog niet dat ik zwanger was, achteraf gezien getrouwd toen ik ca 4,5 weken was. Op reis (curacao en aruba, wij wilden ook een keer ver en luxe) kwamen langzaam de kwaaltjes en de laatste week op aruba wat last van misselijkheid, veel vermoeidheid en moeilijk kunnen eten. Wat vaker op bed gelegen en rustiger aan gedaan.
    Tijdens mijn tweede zwangerschap zijn we op vakantie geweest toen ik 7-9 weken was. Veel last van misselijkheid ;), gelukkig toen nog niet zoveel spugen. In de middag vaak gaan slapen (daar knapte ik en misselijkheid best goed van op!) en gewoon rustig aan gedaan. Ons 'programma' aangepast op wat ik aankon.
    Ik heb net zo hard genoten van beide vakanties :D.
    Wat betreft misgaan, dat kan natuurlijk altijd, maar de kans is niet heel groot en zelfs als het wel zo is, dan kun je er weinig aan doen en is een bezoek aan arts/ziekenhuis in begin zelden noodzakelijk.

Fijn dat gesprek met gyn goed verlopen is en er al een duidelijk plan ligt.

@ Famke: hmm, tja misselijk. :( Ja, daar zie ik ook erg tegenop. Ik ben bij mijn dochter misselijk geweest tot de bevalling, met regelmatig kokhalzen, soms spugen. Ik was ook behoorlijk down en huilerig van de hormonen. Het was een hele zware zwangerschap (mijn 2e was 3x zo zwaar als de 1e en die vond ik ook al zwaar ;)), dus ik bereid me nu gewoon voor op het ergste... Het zijn maar 9 maanden en die overleef ik wel ;), het gaat om het resultaat!

Wat goed dat je nu al zo naar de hulptroepen hebt gekeken :D, fijn als je daar voldoende van bij de hand hebt (dat is hier ook nog niet zo makkelijk helaas ;))

@ Sunnie: het is 1 grote open ruimte waar idd een hoop troep staat, de was te drogen hangt etc. Moet dus wel aardig wat aan gedaan worden, om slaapkamer van te maken. Opruimen is vandaag vrij goed opgeschoten, heb een auto vol naar stort/kringloop kunnen brengen. Eigenlijk is het grootste probleem bij opruimen manlief :D. Dat is iemand die echt niets kan weggooien en krampachtig troep probeert 'vast te houden' ;). Ik ben iets meer pragmatisch daarin :p.

19. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Voor het nod lijstje ik denk (ga ervan uit) 18 juni is ronde 1 voor het 2 e kindje en ben 29 jaar :)

20. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Vakantie: toevallig dacht ik daar vandaag nog aan wij willen misschien in augustus nog even op vakantie op een camping wel in een huisje of stacaravan maar ben ook bang dat ik er ziek van ben als ik dan al zwanger zou zijn of misschien net weer ongesteld en zonder die pil is mijn ongesteldheid toch een stuk heftiger.

Misselijk: ook ik heb angst voor die misselijkheid en het spugen bij een tweede zwangerschap. Het heeft dan ook lang geduurd voordat ik besloot dat de wens voor een tweede groter was als de angst voor de zwangerschapskwaaltjes. Bij mijn dochter was ik alleen maar misselijk en heb dan ook 9 maanden alleen maar gespogen en me echt ziek gevoeld de laatste maanden ging het wat beter maar ik heb nooit genoten van me zwangerschap en trots me buik geshowt want ik wilde alleen maar dat die 9 maanden voorbij waren. Ik heb nu dan ook besloten om er veel bewuster van te genieten en doen. Bij mijn dochter viel ik alleen maar af en kreeg pas met 32 weken een buikje maar bij de gyn bleef diegene met het kleine buikje waar een hele baby in zat.

Deel Deze Pagina