Happy; Ik denk ook inderdaad dat het wel eens aan het ontpillen kan liggen. Tsja je weet het nooit natuurlijk. Van mij zelf weet ik wel, dat toen wij voor ons 1e gingen ik ook elke maand weer dingen voelde en dacht ow zou ik zwanger zijn, whaha. grappig is dat toch. Maar toen t dan echt zo was, voelde ik niks. Vreemd he!? Kache: Gister bagger..nee viel wel mee. Heeft wel wat geregend, maar lekker 'rustig' heerlijk voor de tuin. Zo na t middag eten was t hier droog, toen ging de stagiaire met de kids richting school. Gistermiddag nog een poos buiten geweest. Mag nu wel mooi weer worden want we hebben deze week dorpsfeest. En kwa tv kijken, dat ligt met jouw kindje inderdaad net wat anders. Hier word dus baby tv gekeken, maar ook wel zandkasteel, dat vind ze ook geweldig, owja en woezel en pip. Hier: Ik merk dat ik vruchtbaar aan het worden ben dus er moet geklust worden! Vandaag druk werkdagje, van 6.30 tot 18u in de oppaskids. Gelukkig is er vandaag ook een stagiaire, scheelt veel werk en zij kan heel leuk de kids vermaken!
Happy: verwarrend he dat ontpillen, ik weet dat ook nog ja, voelde vanalles.. Hier nou al ruim een week flink verkouden. En iedere keer denk ik het gaat wel weer en dan voel ik me ineens weer flink beroerd, word er gek van. Gister me er echt een dagje aan over gegeven en op de bank en op bed gelegen. Bijholtes doen ook zeer.. Hopelijk is het einde nou echt in zicht, gelukkig nog vrij vandaag. Manlief en dochter beginnen ook al te snotteren...
@allen: Thanx, stelt me toch iets gerust. Maakt het makkelijker om af te wachten. Op de een of andere manier. Normaal zou ik een paar vriendinnen bellen die me weer even met beide benen op de grond zouden zetten! Maar dat is me vanaf hier net iets te duur Ik ga gewoon (on)rustig volgende week woensdag afwachten en dan zien we wel. Bika zei me vorige maand: Jij gaat echt wel te vroeg (lees voor NOD) testen. En ik had me echt voorgenomen me niet gek te laten maken en dat zeker niet te doen. Maar nu zat ik toch op het randje (wil alleen geen test in Mexico kopen...) Dus moest toch tot maandag wachten (en dan kunnen die 2 dagen er ook nog wel bij )
28 jaar, nod 22 juni (gok ik) Ben er weer!! Zijn eerder terug gekomen uit Frankrijk vanwege verschillende omstandigheden. Hebben gelukkig onze enorme monstertent droog mee kunnen nemen gisteren (was de rest van de week niet meer gelukt) en nu zitten we lekker warm met verwarming binnen en ruimte thuis Was de eerste week echt prachtig weer!!! Zal later even alles bij gaan lezen, heb ik nu nog niet de tijd voor om dat helemaal te doen. Straks even mn beestjes halen bij mn vriendinnetje en zo X. eten geven eerst nog. Man wat een wasgoed hebben we zeg!! Schrok toen ik de hoeveelheid bij elkaar zag hahaha. Tot morgen denk ik! Ohja Happy: komt goed! Hoort er bij en je mag me skypen als je toch wilt bellen, kost je niets Geniet van je laatste week! xx
Happy: Niet vergeten ook van je vakantie te genieten he haha.. Test in mexico kopen zou ik ook niet doen, je weet toch nooit hoe de kwaliteit is enzo, en hopelijk is het meteen de eerste ronde raak, zou mooi zijn toch! Bika: Welkom thuis, hopelijk niet om vervelende redenen dat jullie eerder thuis zijn? En die was altijd he, pff vreselijk, dat vind ik altijd het ergste! Heb je nog wel even vrij? Even voor alle dames, in welke ronde waren jullie zwanger bij je eerdere zwangerschap(pen)? Bij ons was het in ronde 6 raak.
De eerste nods komen dichterbij nu, spannend! @dutchdiva lukt het met afvallen?hopelijk duurt alles niet lang meer voor je. @bika wassen na de vakantie is altijd zoveel, jammer is dat he. @debozoe, ik was snel zwanger in ronde 2 al, hopelijk duurt het nu ook iet heel lang! hoe is het veder met iedereen?
Hoi meiden Nou gister hevig ongi geworden:-D eindelijk het is op gang.... Dus mijn NOD is 11 juli... Liefs
Pfff nog geen tijd gevonden om alles bij te lezen hoor, komt nog wel. Dus als jullie opeens reacties voorbij zien komen van de week op dingen die allang besproken zijn weten jullie waar ik ben hahaha Kay, fijn zeg!! Hier was vorige keer de 3e ronde (2x ongi geweest na stoppen pil) raak. Ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt. Mijn moeder kreeg mijn broertje en zusje pas na 4 jaar elke keer, terwijl ze heel snel van mij zwanger was. Dus je weet maar nooit he. Hadden vanmiddag een grill ding gekocht, maakt man hem net open om neer te zetten is de coating van de plaat los aan het laten... hebben wij weer hoor. Bij alles wat wij nieuw kopen mogen we altijd eerst terug om het om te ruilen (lees bijv ook kinderkamer, kinderwagen, buggy, kinderstoel en ga zo maar ff door). Maandag wordt ons nieuwe bed geleverd (MLine ! zooooo lekker eindelijk het rotbed eruit!) en hoop echt dat die gewoon goed is! Heb net het bedankje van Happy opgegeten, echt zo leuk!!!!! wist al dat het M&M's waren, maar zag nu pas omdat we het vrijdags in de koelkast hadden gelegd ivm vakantie dat het allemaal roze en blauwe waren met hun eigen opdruk er op!!! En het doosje was ook al zo leuk Nu ga ik stoppen, X. is strontvervelend en heeft ook nog een stinkluier haha
Zwanger wens juni/juli 2012 NOD lijst Juni Happy2013 (29 jr), 1e kindje, ronde 1: 13 juni Mama van Shaun (29 jr), 2e kindje, ronde 1: 18 juni Bika (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 22 juni Dutch Diva (29 jr), 1e kindje, ronde 19: 23 juni Famke24 (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 24 juni Shay01 (26 jr), 2e kindje, ronde 1: 28 juni Debozoe (29 jr), 2e kindje, ronde 1: 30 juni Ingie1983 (.. jr), 2e kindje, ronde 1: 30 juni Sunnie (28 jr), 2e kindje, ronde 1: ? KV78 (33 jr), 2e kindje, ronde 1: Juli Kaytjuh (25 jr), 2e kindje, ronde 1: 11 juli Chicca (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 21 juli Kache (33 jr), 3e kindje, ronde 1: 27 juli Afspraken Dutch diva (29 jr), 1e kindje
Hoe snel waren wij zwanger? Uhh in maart gestopt met de pil, wilde eerst ontpillen, en toen zijn we er in de zomer, vanaf juli/augustus mee bezig gegaan, begin januari ontdekte ik dat ik zwanger was. Zeg maar zo'n 5a6 maanden. Volgens de verloskundige hadden we er lang over gedaan, maar wij vonden helemaal van niet. Ik wilde na de zwangerschap ook niet weer aan de pil. Wie weet hoe snel het nu gaat. Morgen met onze dochter naar de HA. Ze heeft al ruim 3weken last van roodheid in haar knieholten heeft. Dacht dat het warmte bultjes waren maar het begint nu op eczeem te lijken.
@ Bika: welcome back! Jammer dat je wat eerder terug moest komen, maar eigen huis is ook altijd weer lekker (behalve dan die enorme berg was ). En fijn joh, een nieuw bed! Extra lekker klussen , ha ha!! Wel een beetje voorzichtig, wij zijn tijdens het klussen voor dochterlief door ons oude bed gezakt , wat voor de nodige hilariteit heeft gezorgd. Enne... moet X niet gewoon naar bed? Mijn favo-oplossing voor strontvervelende kinderen, ha ha! @ Kaytjuh: JA! fijn meid, dat je lijf zijn ding weer begint te doen. Veel succes! @ Happy: succes met afwachten! tis niet makkelijk nee, om te wachten tot na NOD... Ik vrees dat ik dat nu ook niet meer kan (hoe heb ik ooit 3 weken gewacht ). Ik hoop dat het geen ontpillen is . (M&M met eigen opdruk? Wat leuk!!) @ Debozoe: beterschap! Wat vervelend dat het zo blijft sudderen. Is het nu een ziekenboeg thuis geworden, of valt het toch mee? @ Chicca: lukt het met nieuwe medicatie? Moet je nu gaan spuiten of zo (ik neem tenminste aan dat je bloedverdunners hebt?). En ben je zelf van binnen al weer iets rustiger? @ hier: weer last van mijn onderbuik (drukkend gevoel), dus ei zal over een klein weekje komen. Irritant gevoel, maar ja, wel behulpzaam straks voor het klussen . Slijm begint voorzichtig ook wat vruchtbaarder te worden. Vandaag te horen gekregen dat ik in aanmerking kom voor salarisverhoging, met een beetje geluk met ingang van 1 juli al! Heb nog geen idee wat ik er uiteindelijk netto extra aan overhoud, per maand, maar alle beetje zijn welkom . @ welke ronde zwanger: euhm, , willen jullie dat echt weten? Zoonlief ronde 1, dochterlief ronde 1 (en dat ook nog een keer door anticonceptie heen )...
Bij onze dochter was het uhm ronde 1 of ronde 2 net hoe je het wil zien... Ben na stoppen met de pil 1 keer echt ongesteld geweest.
Pfff Kache, niet eerlijk dat is wel heel erg snel en makkelijk hahahaha Ik ben ook 1 keer door de pil heen geweest, maar zat toen aan zulke zware med's dat dat niet goed is gegaan. Wist het ook niet tot ik om de 5 min hele heftige krampen kreeg en man (handig zo'n arts ) zo iets had van volgens mij heb je weeën hoor... kwam toen iets uit van 1,5e cm uit wat wel echt op een foetusje leek. Maar omdat ik het nooit geweten had was ik ook niet echt verdrietig ofzo. Maar goed, ik vond de 3e maand al ontzettend snel ! Famke, ik vind het vrij normaal hoe lang jullie er over gedaan hebben hoor. Toch niets mis mee? X. moest inderdaad naar bed, hij had vanmiddag zijn slaapje overgeslagen (ja wel 5 hele minuten geslapen haha) en hij moest nog zijn Nexium en laatste fles krijgen. Die krijgt hij normaal tussen kwart over 7 en kwart voor 8. Hij drinkt gelukkig al slapend altijd flessen leeg, dus heb hem slapend door kunnen leggen en zelfs nog tanden gepoetst Salarisverhoging is fijn!! gefeliciteerd ! Heb ik laatst ook weer gehad (binnen 1,5 jaar nu zo'n 700 euro bruto op voorruit gegaan, mocht ook wel na 4 jaar niets erbij te hebben gekregen :O!) Blijft alleen in eerste instantie niets van over en als je pech hebt (zoals ik op een begeven moment) ga je in belastingschaal omhoog en hou je minder over dan dat je daarvoor kreeg . Ik ben nu 32 uur gaan werken (8 uur ov) en dat scheelt echt ontzettend zeg dag opvang zou goedkoper zijn, maar ben liever bij X. en man heeft ook net salaris dus hebben t niet perse nodig nu.
Dat vonden wij ook niet hoor. Dat viel ook best wel mee. Maar ja kreeg t wel te horen en keken elkaar ook aan van huh Maar dat sloeg denk ik meer op mij overgewicht .. zo van even laten merken dat het lang heeft geduurd misschien gaat ze afvallen .. Ja rot streken , maar wij vonden het echt niet lang duren.
Hoi dames Even snel een reactie in de pauze van mijn werk. Ik lees wel tussendoor mee, maar reageer niet altijd omdat dat vaak lastig is vis de iphone. @Artis, was heel leuk vorige week. Alleen is mijn dochter er net iets te jong voor. Dan duurt zon dag toch te lang voor haar. Vooral omdat we ongeveer 2 uur heen en 2 uur terug moeten rijden. Ze had wel een leuke knuffel gekregen van Artis. Ze heeft die dag ook de babybjorn uitgeprobeerd. Wat een fijn ding zeg. Ik heb hem sindsdien al een paar keer gebruikt. @Happy, wat leuk dat je van de andere kant van de wereld iets van je laat horen. Ben benieuwd of je zwanger terugkomt. @Bika, hopelijk niks vervelends waar je voor terug bent gekomen. Duimen dat je maandag een bed krijgt waar niks aan mis is. @welke ronde zwanger, ik de 13e ronde zwanger van mijn dochter. @Kache, fijn dat je het lijstje bijhoudt. Mijn NOD is: 18 juli. Ik zal de komende keer gewoon ongesteld worden aangezien er hier geen tijd is om te klussen, vriendje heeft het veel te druk. Fijn loonsverhoging in tijden van crisis @Famke, ben benieuwd wat de roodheid bij je dochter is.
@ Bika: ergens ben ik daar idd een beetje bang voor, dat ik onder de streep nog slechter uit ga komen (want meer salaris, is minder belastingteruggave etc), maar het zal wel meevallen. Zo'n grote verhoging zal het wel niet zijn in deze tijden . Wij hebben het overigens wel nodig, we zijn beide 50-50 kostwinnaars (alleen ik doe het parttime en manlief fulltime ) Goh, wat bizar, zonder dat je wist door de pil heen?? Ik ben blij dat je er niet echt verdrietig om bent geweest (want dat verdriet gun ik niemand). Apart dan je man het dan als eerste herkende, maar ja, hij heeft er dus voor geleerd. (grappig, wat voor arts is hij? Ik ben namelijk ook arts, al ben ik nu niet meer praktiserend zoals dat heet ) @ Famke: zwanger in 6 maanden is heel netjes hoor! Ik vind het raar dat ze daar opmerkingen over maakten. En qua overgewicht, laat je niet gek maken hoor. Zolang je een regelmatige cyclus hebt, is er niets aan de hand (je hebt met overgewicht een grotere kans op onregelmatige cyclus en dat is dan de reden van verminderde vruchtbaarheid). Want weet je dat ik ook overgewicht (BMI 31) heb? (en dus niets mis met mijn vruchtbaarheid!) Ik geloof dat de statistieken zo zijn: 50% binnen 3 maanden zwanger, 70% binnen 6 maanden, 80% binnen 1 jaar, 90% binnen 2 jaar. Er komt ook heel wat 'geluk' bij kijken, soms is het gewoon domme pech of vet geluk dat het laat of vroeg lukt. Zie het genoeg terug in kennissenkring. Hoe is het met je dochter? Mijn dochter heeft sinds stoppen van BV flink wat eczeem in ellebogen en knieholten, moeten regelmatig met hormoonzalf smeren. We krijgen het ook nooit weg, je ziet het altijd en ze krabt redelijk vaak helaas. @ KV78: fijn om weer iets van je horen. Erg druk op je werk? Jammer dat je deze maand weinig kunt bereiken , geen mouw te passen aan de drukte van je man? En tja, 2 uur rijden enkele reis is ook wel lang voor kleine kinderen. Fijn dat het wel gezellig was, maar idd, ze hebben er meer aan als ze echt bewust van de dieren kunnen genieten. @ hier: in huis is EK-koorts toegeslagen. Manlief is een grote voetbalfan en zit al de halve avond aan de buis gekluisterd. Dat wordt wat morgen! De straat is hier flink versierd en meestal kan ik aan het gejuich in wijk wel opmaken hoe vaak Nederlans scoort, ha ha! Ik zelf hou niet van voetbal kijken, ik zit meestal andere dingen te doen (zoals forummen ).
Zwanger wens juni/juli 2012 NOD lijst Juni Happy2013 (29 jr), 1e kindje, ronde 1: 13 juni Mama van Shaun (29 jr), 2e kindje, ronde 1: 18 juni Bika (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 22 juni Dutch Diva (29 jr), 1e kindje, ronde 19: 23 juni Famke24 (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 24 juni Shay01 (26 jr), 2e kindje, ronde 1: 28 juni Debozoe (29 jr), 2e kindje, ronde 1: 30 juni Ingie1983 (.. jr), 2e kindje, ronde 1: 30 juni Sunnie (28 jr), 2e kindje, ronde 1: ? Juli Kaytjuh (25 jr), 2e kindje, ronde 1: 11 juli KV78 (33 jr), 2e kindje, ronde 1: 18 juli Chicca (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 21 juli Kache (33 jr), 3e kindje, ronde 1: 27 juli Afspraken Dutch diva (29 jr), 1e kindje