Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    KV en Kache: De roodheid bij onze dochter was eczeem met een schimmel erin. Een vrij agressieve zalf mee gekregen en dit moet binnen een paar dagen verbetering geven. Het vreemde is ook dat ze geen last van jeuk heeft,,dat vond de HA ook wat vreemd.

Er word veel op overgewicht geschoven en dat is erg jammer. Ze zouden eens beter naar de persoon moeten kijken, maar dat gebeurd niet. Mijn cyclus is regelmatig en mijn mbi is geloof ik 34. Mijn hele leven ben ik al te zwaar..als klein meisje vaak onderzocht wat het zou kunnen zijn. De laatste jaren afval pogingen gedaan maar werken helaas niet. We laten ons ook niet gek maken. De gynaecoloog heeft tijdens de controles er nooit opmerkingen over gemaakt,,ben ook nooit gewogen daar, vond dat ook heel vreemd en bij de verloskundige dus wel.
    Tijdens de bevalling heeft de gyneacoloog wel een vervelende opmerking gemaakt, gelukkig niet gehoord, maar wat mijn man een hele poos dwars heeft gezeten.

2. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Goh, toch een hoop vruchtbare meiden hier, ben benieuwd hoor!

Kache: gelukkig heeft de ziekenboeg niet echt doorgezet, ik ben na anderhalve week ook eindelijk weer aan de beterende hand, dochter nog wel een beetje verkouden..

Bika: Heerlijk een nieuw bed!

Over afvallen gesproken, ik ben nu 4 weken met weight watchers bezig en toch al bijna 4 kilo afgevallen! Ben helemaal blij want wou niet zwaarder een volgende zwangerschap ingaan als bij Tatum en dat doel heb ik nu gehaald, maar voor het mooie morgen er nog wel wat kilootjes af dus ga nog even door...

We zijn vanavond in Blijdorp geweest bij night at the zoo, was een avond speciaal voor chronisch zieke en gehandicapte kinderen, was zo gaaf! Tatum is enorm verwend en er waren allerlei acts, we waren helemaal onder de indruk. We hadden via de peutergroep op het revalidatie centrum waar Tatum komt kaarten gekregen..

Hier ook EK koorts in de straat hoor, heb er zin in!

3. Bika

Bika Niet meer actief

Kache, jou stuur ik even een pm met wat voor arts hij is. Wil niet te herkenbaar zijn hier ;)

Maar ja door de pil heen, had het ook echt niet verwacht. Vooral omdat ik toendertijd heel strikt mijn medicatie slikte (en tegelijk de pil dan als ik toch moest slikken). Ik had een (weet al niet meer hoe het heet) anti-depressiva die pijn vanuit mijn perifere zenuwen in mijn buik zou moeten wegnemen. Tenminste dat was het idee van de MDL arts, in een bepaald percentage van de gevallen hielp het en bij mij was dat uitproberen. Ik denk dat die de boosdoener is geweest, was al niet zon lekker middel en uiteindelijk heeft het ook nog eens helemaal niets geholpen. Ben er ook nog steeds niet van overtuigd dat dat het probleem wel is (is geweest).

Famke, fijn dat je een zalfje meegekregen hebt. Hopelijk wordt het nu snel beter.
    Hoe veel weeg je ongeveer dan dat ze dat zeggen? Moet wel zeggen dat in mijn omgeving de mensen die echt wel zwaarder zijn er wel allemaal langer dan een jaar over gedaan hebben om zwanger te worden en eigenlijk allemaal met hulp. Maar vind het zo'n onzin om mensen gelijk ergens op te beoordelen. Zoals bijvoorbeeld onze go. Die eet en drinkt niets raars, ze sport een paar keer per week, maar is wel erg dik. Kan ze dus niets aan doen lijkt mij, maar toch kijken mensen wel van het is je eigen schuld. Gewoon niet eerlijk.

Ok nog even een pm naar Kache en dan lekker naar bed.

Truste!

@ek-koorts: hier helemaal niets gelukkig. Zowel man als ik houden niet van voetbal, dus heb daar nooit last van hahaha. Tv blijft gewoon voor mij als ik dat wil.

We hebben vandaag een nieuwe camera gekocht. Duur grapje, vakantiegeld wat nog over was er door heen gejaagd :p maar nu kunnen we tenminste echt mooie foto's van X. maken!!

4. Bika

Bika Niet meer actief

Oh en Debozoe, leuk zeg!!!
    Heb geloof ik wel gemist wat Tatum heeft, maar zal wel keertje terug zoeken.

5. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    @ kache ik gebruik idd bloedverdunners, maar moet pas over op spuiten als er hartactiviteit is waargenomen. Zal ook vaker naar de internist moeten en om de week een echo om de groei van de kleine in de gaten te houden. Ik ben toevallig van de week weer langs geweest voor controle, ben alleen iets vergeten te vragen.beetje jammer. :s maar ze hebben op dit moment me bloed nog niet helemaal in orde.

@debozoe wat leuk!

@ bika wat voor camera hebben jullie gekocht? wel een mooie besteding van je vakantiegeld toch?

Hier: mijn lichaam doet een beetje gek. Ik heb nu een cyclus van 12 dagen. :s Dat kan ook niet helemaal goed zijn. Ik hoop dat het volgende x wel gewoon goed is en dit een foutje was. Dus het is even afwachten.
    Qua rust in me hoofd, de ene x wel en de andere X minder maar t gaat wel iets beter. Zit een eind datum aan, zeg maar.
    :)

6. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,
    Druk weekje achter de rug, niet eerder kans gehad om even gezellig mee te kletsen. Maar nu lekker helemaal niets, en ook nog eens vakantie :).

Chicca, vervelend zo'n kort cyclus. Zal vast wel goed gaan komen.

Famke, fijn dat ze weten wat het is en een zalfje hebben meegegeven. Vreemd dat ze geen jeuk had of iets, maar wel fijn voor haar. Belachelijk dat een gyn een opmerking had gemaakt over je gewicht. Kan ik echt zo boos om worden, wat denken ze wel niet.

Nooit zwanger geweest door de pil heen. Wel snel zwanger na het stoppen met de pil. Vorige keer 1x ongesteld geweest. Maar nu hoeft het niet perse zo'n vaart te lopen. Ben nu een maand eerder gestopt dan de planning met de pil om andere redenen.

Bika, wat gaaf dat je een nieuwe camera hebt gekocht. Ben ook wel benieuwd naar wat voor een toestel.

Debozoe, wat ontzettend goed om 4 kilo afgevallen te zijn. Ik zou ook nog wel willen, zit dan wel precies op mijn gewicht als voor de start van het zwanger worden van de eerste, maar een kilootje minder is nooit verkeerd ;). Werkt dus goed Weight watchers. Hoor er veel goede verhalen over. Maar als je zwanger wilt worden is afvallen niet al te handig heb ik weleens gelezen.

Hier, druk weekje achter de rug. Moet er ook echt even van bijkomen, bijna iedere avond op pad geweest voor werk of privé. EK koorts heerst hier nog niet echt, maar vanavond zal dat vast wel komen. Wij gaan dit wel met een groepje mensen gezellig samen kijken en dan zijn we allemaal fanatiek.

Na het stoppen met de pil geen rare klachten meer gehad. Ben daar wel blij mee, waarschijnlijk is het stoppen met de pil gewoon ook goed geweest voor mijn lichaam. Nu maar afwachten of ongi over een week of 2 gewoon komt opzetten. Ben erg benieuwd.

7. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Even een vraagje voor allemaal

Hoe doen jullie het met opvang voor je kind kinderen? Onze dochter is bijna 3 en gaat 2 dagen naar de oma s en 1 dag mee naar mijn werk maar ik heb geen idee hoe ik dat dan met de tweede zou doen want mocht ik binnen een half jaar zwanger worden dan is mijn dochter tegen die tijd 4 en moet ze naar school dus dan wordt het een hele puzzel denk ik

8. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Deboze: Ik heb de ww ook al eens gedaan, is prima vol te houden en werkt opzich ook wel .. maar als ik zie hoe duur dat nu is:( Maar je gaat dus de goeie kant op.
    Wat leuk dat jullie op avond naar de dierentuin zijn geweest, eens wat anders.

Bika: Ik heb geen idee wanneer ze zoiets iets bij welk gewicht. Vanaf en bepaalde bmi sta je wel onder controle bij gyn.
    Ik eet en drink ook niks vreemd, en sport ook gewoon. Heel gewoon en heus in t weekend ook wel eens wat lekkers maar moet er gewoon om denken. Jammer die vooroordelen.
    We hopen dat de zalf snel werkt.
    Veel plezier met fotos maken.

Sunnie: Ja dat was niet leuk, gelukkig zelf niet gehoord. Mn man vertelde het me een paar dagen later pas.

Shay: Wij hebben geen oppas, ik ben elke dag thuis, ben gastouder. Dus kan je hier geen advies voor geven:)

9. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastige puzzel inderdaad met een tweede erbij. Vooral als er vaste schooltijden bij gaan komen. Wij zijn allebei 4 dagen blijven werken. In theorie wel de puzzel opgelost als het waar maar de eerste week was wel mega spannend of het ook wel te doen was. De kleine gaat 1 dag naar opa en oma en de andere dagen konden wij het samen regelen. Zodra de tweede er is heeft mijn man een andere baan. Dus kunnen we de puzzel weer opnieuw invullen.
    Misschien een dagje kinderdagopvang erbij.

10. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden,

even ego hoor:
    Hier ineens misschien ander en beter nieuws! We mogen toch al naar het ziekenhuis voor de instructie en wel aanstaande woensdag! Ze hebben wel heel duidelijk aangegeven dat het kan zijn dat we daarna toch nog 1 of 2 cycli moeten afwachten, maar er gloort weer een beetje hoop...
    Verder vooral enorm moe en emotioneel, maar dat zal er wel allemaal bijhoren...

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Dutchdiva: dikke knuffel meid! Ik hoop dat je spuitinstructie snel door gaat en je daarna snel 'aan de bak' kunt.

@ Famke: hoop dat het zalfje goed gaat werken! Wel vreemd ja. Zover ik weet jeuken schimmel en eczeem beide (vrij erg). Maar ja, des te beter, want jeuk is zo rot en je staat als ouder zo machteloos als je kind vergaat van de jeuk (weet ik helaas uit eigen ervaring).
    Ben overigens ook mijn hele leven al te zwaar, zo lang ik mij kan herinneren werd er gezeurd over mijn gewicht.

@ Bika: een goede camera is ook een goede bestemming voor vakantiegeld! Wij hebben een digitale spiegelreflex camera van canon en hoewel niet echt klein, wel heel makkelijk heel mooie foto's, was echt een enorm verschil met ons 'oude' digitale dingetje. Ik heb nu (naar mijn idee) veel mooiere babyfoto's van mijn dochter dan van mijn zoon...
    Oh en ik denk dat je dan een tricyclisch anti-depressivum hebt gehad (gokje, amitryptiline?), is inderdaad best 'heavy'.

@ Chicca: jammer dat je lijf zo raar doet! Ik hoop dat alles snel tot rust komt in lichaam en geest!

@ Debozoe: fijn dat je je weer beter voelt!
    Wat leuk, dat uitstapje naar blijdorp! Heerlijk hoor, dat je meisje daar zo van heeft kunnen genieten.
    En wauw, applausje voor jezelf: 4 kg! Goed gedaan hoor.

@ Sunnie: wat fijn dat je zonder pil zo goed voelt. Hopelijk verder geen ontpillen dus!
    Jammer dat eerste EK wedstrijd verloren werd, maar het zal vast niet aan jullie enthousiasme gelegen hebben! ;)

@ hier: morgen of overmorgen ei? Ergens zo jammer om hem te 'laten gaan' ;). Maar ja. Na al die tijd wachten, kunnen deze 2 weken er ook nog wel bij. (had ik al gezegd dat ik er weer helemaal zin in heb? :p)

@ opvang: voor mij viel het puzzelen van 1 naar 2 kinderen reuze mee. Mijn oudste ging 3 dagen naar KDV en mijn dochter kon ook gewoon naar datzelfde KDV.
    Maar ik herken het puzzelgevoel wel, want toen mijn zoontje naar dagbehandeling moest, heb ik ook flink moeten puzzelen ;). Want dat waren 'schooltijden' en er was geen enkele vorm van opvang, dus er moest gewoon iemand thuis zijn om hem op te vangen. Ik heb toen met mijn (zeer flexibele!) baas andere werktijden kunnen afspreken in combinatie met ouderschapsverlof.
    Straks met een nr 3 moet ik ook weer (flink) puzzelen denk ik ;), aangezien dan kind nr 1 op een taxi moet worden gezet, kind nr 2 lopend naar school moet worden gebracht en kind nr 3 dan naar opvang moet worden gebracht, waarna ik zelf ook nog een keer ergens op het werk terecht moet komen. Nou ja, ik zie dan wel weer...

12. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    dutchdiva; dat is goed nieuws voor jullie. Hopelijk kunnen jullie snel aan de slag voor een wondertje. Succes meid.

Kache; Ik vind het ook zo vreemd, want merk echt niet dat ze jeuk heeft anders zou ze wel aan het krabben zijn.
    Ow dan kunnen wij elkaar dus de hand schudden..hier word er ook altijd over gezeurd. Als je naar de HA gaat schuiven ze t altijd daar op, al hebje last van je pink, nee dat komt daar door, daar kan ik me altijd best kwaad om maken, maar beter is t om dat niet te gaan doen. Ben jij dan ook onder controle bij een gyn?

En mn ei..vermoed dat ik die gister of vandaag heb gehad. We hebben deze ronde niet echt goed ons best gedaan, oeps..

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Famke: wat jammer van het mogelijk gemiste ei, maar ja, het is natuurlijk fijn om niet al te krampachtig mee om te gaan.

Nee, ik ben niet bij gyn, ik hoop ook dat regeltjes niet zodanig veranderd zijn de afgelopen jaren dat ik straks wel zou moeten.

Op zich ben ik beide keren wel (even) bij gyn geweest, maar zover ik weet nooit vanwege mijn gewicht. Bij mijn eerste rond 35 weken een verdenking zwangerschapsvergiftiging gehad (was het gelukkig niet), licht verhoogde bloeddruk en een geschat gewicht van kleine van 10 pond bij 40 wkn, dus toen ben ik officieel met medische indicatie in ziekenhuis poliklinisch bevallen. Maar eerlijk gezegd, na die eerste 2 afspraken geen gyn meer gezien, de controles werden gedaan door klinische VK en die heeft ook (soepele, snelle) bevalling gedaan.

Bij mijn dochter ben ik heel even bij de gyn geweest, omdat ik meer dan 41 weken liep en er dus een inleiding gepland werd. Die nooit benut is, want ik ben net voor 42 weken gewoon thuis bevallen met eigen VK.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meestal geen opmerkingen over mijn gewicht krijg ;) (behalve misschien dat beeldkwaliteit van echo iets minder is), heb ook nog nooit gevoel gehad dat ze een klacht van mij daarop schoven. Jammer dat jij zulke andere ervaringen hebt.

14. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    De verloskundige heb ik er nooit over gehoord. Die zei bij de 1e echo we gaan t proberen maar het kan zijn dat ik niks zie. En ze zei eerlijk dat ik ivm bmi naar de gyn onder controle ging. Toen stelden wij voor om de controle om en om te gaan doen en hier stemde ze mee in. Ook de gyn. dus dat viel wel mee.
    Maar over t algemeen zijn mn ervaringen slecht. Zo ook het t kopen ons huis met de overleidensverzekering..bah toen was ik zo boos, heb zelfs uit kwaadheid de boel in huis stuk gegooit en wou niet meer eten:x

En dat ei, ach ben er wel een beetje nuchter onder hoor

15. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Wat kunnen mensen toch gemeen zijn, ik vind het vreemd dat artsen gemeen doen over mensen hun gewicht. Alsof je dat zelf niet weet. Het kan vaak ook op een aardigere manier gebracht worden.

Ik weet niet meer of ik al op mensen gereageerd heb, volgens mij wel, maar mijn geheugen werkt niet heel goed meer, anders mijn excuses ik negeer niemand bewust, expres.

Ik ben aan t twijfelen of we er na deze "menstruatie" voor gaan of dat we toch een cyclus wachten. Er even vanuit gaan dat we na dit gedoe weer een gewone cyclus hebben natuurlijk.

Oh oh oh wat een twijfels en keuzes allemaal in het leven.:)

16. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ja joh het leven is niet makkelijk. Er zijn veel te veel keuzes. Ga op je gevoel af .. en laat je niet dwingen door een ander.
    Je kan ook niet op iedereen reageren. Soms word er op een dag zoveel gekletst terwijl jij aan t werk ben of op vakantie. Klets gewoon mee en reageren overal op is dan jammer.

Ja dat is ook jammer dat mensen zo gemeen kunnen zijn. Overal word t op af geschoven. Ik ken ook mensen waar ik wel 10 keer in pas, maar die (vr)eten op een dag heel wat af..tsja dan vind ik t een heel ander verhaal. Ben vorig jaar wezen mee doen aan slim belly, 4 weken lang 3 keer in de week fitnissen (fietsen en hardlopen) en wat denkje? Geen gram kwijt!?

Fijne avond!

17. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Ooh jeeh toch niet gereageerd,
    @ dutchdiva, wat een fijn nieuws voor jullie, hopelijk gaat het nu wel iets sneller.

@ famke hoe gaat het met de uitslag van je dochter?

@ oppas geen idee hoe het allemaal loopt. Dus daar kan ik mw gelukkig nog niet mee bezig houden.

18. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Nog steeds t zelfde..over een paar dagen moet er verandering zijn.

19. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Dat is ook niet fijn famke, maar ja spieren zijn ook zwaarder als vet.
    Maar goed als je jezelf maar goed voelt. Dat is het belangrijkste!

20. Bika

Bika Niet meer actief

Ok eens even kijken wat ik onthouden heb hahaha

DutchDiva, fijn zeg!! Ben blij voor je :D

Famke, ik loop ook niet altijd te krabben aan mijn eczeemplekken hoor. De ene keer is het erger dan de andere keer. Maar vergeet niet dat een kindje vaak ook niet aan muggenbulten krabt, dus misschien beleven ze het gewoon anders? Zie je al wat verschil (zal wel te snel zijn maar toch)?

Oppas, X. gaat 3 dagen in de week naar een gastouder en 1 dag komt mijn moeder deze kant op (uur heen en uur terug rijden). Officieel volgens contract werk ik 40 uur, maar heb 8 uur ingeleverd voor ouderschapsverlof voor nu. Man werkt minimaal 60 uur per week en heel onregelmatig dus ik moet het regelen alsof ik zeg maar alleenstaande ouder zou zijn, we kunnen er gewoon niet van op aan dat hij X. kan opvangen. Maar op deze manier werkt wel en we hebben echt een geweldige gastouder!!!
    Zit er wel over te denken om tzt mn baan op te zeggen (is leuk voor nu maar wil niet voor altijd dit werk doen denk ik) en als ik meer kinderen heb zelf go te worden. Is wel geen geweldige economische keuze zo op het oog, maar het scheelt wel 3 (hoop ik ;)) kinderen dagopvang.

uhm wat was er nog meer...
    Ohja Kache, heb het even aan man gevraagd het is niet amytrityline geweest, maar een andere vergelijkbare. Hij kan alleen even niet meer zo snel op de naam komen.

dan hebben we de gyn nog, ik ben tijdens mijn kennismakingsgesprek met de vk gelijk doorgeplaatst naar de gyn vanwege zware astma. Daardoor ben ik ook met 38 weken bevallen, ik kwam op een dag binnen en de gyn zag meteen dat het echt niet meer kon. Nou kon ik al een paar weken niet meer fatsoenlijk ademen, maar toen was het echt helemaal op. Ze hebben me toen ingeleid op zaterdag en maandagmiddag heb ik toch maar het aanbod van een ks aangenomen. Kon echt niet meer. Zat daar al hele dagen aan de vernevelaars en prednison. Ohja haha, ik reageerde trouwens niet op de wee-opwekkers en mocht geen gel, waardoor ik met ballon-methode ben ingeleid. Dus ik denk dat de kans heel groot is dat ik met een tweede kindje weer op het eind eerder ingeleid zou moeten worden, waarbij waarschijnlijk ik weer niet op de meds reageer en zal het wel weer een ks worden. Ga het tegen die tijd gewoon eens goed met de gyn over hebben wat het beste is, gepland of niet. Zal wel goed komen. Ben sowieso veel rustiger nu dan bij de eerste. Toen was alles spannend en kon het me niet snel genoeg gaan. Denk dat ik van 2e zo veel meer ga genieten.

Overlijdensverzekering, ja is niet eerlijk gewoon. Ik moest opgeven welke med's ik gebruikte enzo. Daardoor is mijn premie nu hoger geworden, en ik ga echt niet dood aan die astma hoor. Maakt me gewoon kortademig, maar vind het echt zo'n onzin dat ik daarom meer moet betalen! Kreeg de brief gisteren, dus ben nog steeds kwaad :p

Chicca, succes met beslissen. Je kan altijd nog doen wat wij deden. Er niet bewust voor gaan deze maand maar het ook niet perse uit de weg gaan. Ben niet zwanger geworden, maar had er ook nog niet op gerekend. Deze maand hebben we er wat meer opgelet en nu ga ik wel hopen hihi. Hoop nu trouwens wel dat ik niets doms zeg en dat je met er voor gaan bedoelt dat je eerst een heel ziekenhuistraject moet afleggen.

Camera, zou het bijna vergeten, hebben een Canon 60D gekocht met 17-85 lens. Gaan waarschijnlijk later nog wel voor een of 2 andere lenzen erbij, maar eerst hier maar eens mee om leren gaan. Wel gelijk uv en polariserend filter gekocht, extra accu (stonden met vrienden in disneyland en was hun camera leeg ;)) , zonnekap en een goede camera-rugzak.
    Maar kan echt niet fotograveren (zelfs niet met compact) dus moet echt gaan oefenen nu :p

Hoop dat ik nu alles heb gehad

Deel Deze Pagina