@overgewicht, ik ben ook veel te zwaar, maar het een heel regelmatige cyclus. Zowel de gynaecoloog als de verloskundige hebben er nooit iets over gezegd. @Kache, aan het schema van mijn man is niks te doen op dit moment. Hij werkt 7 dagen in de week en komt vaak pas avonds rond half één naar bed. (we hebben een eigen zaak) In juli komt er een personeelslid bij en dan wordt het iets rustiger voor mijn man. @Famke, kijk uit met de zalf als je dochter de zon in gaat. Het zal waarschijnlijk hormoon zalf zijn en als ze daarmee in de zon gaat dan krijgt ze pigmentvlekken. Ik kan het weten want ik heb een grote (witte)pigmentvlek op mijn rug. Toen ik klein was had mijn moeder me hormoonzalf opgesmeerd (ik weet al niet meer waarom) en ik heb toen blijkbaar in de zon gespeeld en toen is die pigmentvlek ontstaan. Dat een gynaecoloog tijdens je bevalling een opmerking maakt over je gewicht vind ik dus echt niet kunnen zeg! @debozoe, wat doe je van weight watchers? De cursus of het online gebeuren? Ik was eraan het denken om ook zoiets te gaan doen. Leuk dat night at the zoo! @EK-gebeuren, doe ik niet aan mee. Ben geen voetballiefhebber en manlief gelukkig ook niet. @Bika, fijn een nieuwe camera. Wij hebben ook een nieuwe gekregen, er zijn dan ook al heel wat fotos mee gemaakt. @chicca, een cyclus van 12 dagen maar? Dat is echt kort zeg. Hopelijk is alles snel in orde, ook met de rust in je hoofd @Dutchdiva, fijn dat er toch weer hoop is. Alles komt goed meid! @opvang, hebben we gelukkig niet nodig. Ik werk voornamelijk in de avonden. Mijn man werkt aan huis. Dus is allemaal goed te regelen.
Dutch diva: Wat fijn dat je toch eerder naar de prikinstructie kan, nu hopen dat je ook eerder mag starten. Chicca: Ik was na het verwijderen van mijn spiraal na 3 dagen ongi geworden en 14 dagen later weer. Ik ga er ook vanuit dat mijn cyclus gewoon nog op gang moest komen.. Mijn eisprong zal zo ergens rondom volgend weekend liggen, ach ik zie het wel deze maand ook nog geen druk, we proberen wel maar ga nog niet aan ovulatie testen ofzo hoor. Ik voel de druk nu ook niet zo, dat had ik bij Tatum wel heel erg.. Opvang: Is bij ons nu door oma's en tante geregeld. Beide oma's passen 1 dag bij ons thuis op en op donderdag gaat Tatum 's morgens met de taxi naar het revalidatiecentrum. Mijn man zet haar dan in de taxi, en als ze thuis komt vangt mijn tante haar op totdat ik thuis kom. Op dinsdagochtend gaat ze ook maar dan ben ik zelf thuis. Volgend schooljaar willen we haar wel een dagje naar het kdv gaan doen om ook om te leren gaan met 'gewone' kindjes. En dan blijven alleen de oma's een dagje oppassen. Moet er wel bij zeggen dat ik overweeg om na de geboorte van de tweede een dagje minder te gaan werken. WW: Ik doe het het samen met een vriendin. Zij heeft meegedaan aan een cursus aantal jaren terug. En nu doen we het gewoon zelf met haar boekjes, dus kost me niks..
Bedankt meiden! Ik heb er een hard hoofd in dat we alsnog deze maand mogen beginnen, maar hoop er wel op... Zonder instructie gebeurt het in ieder geval niet dus laat maar komen. Verder hier ook overgewicht. Probeer nu wat kwijt te raken omdat dit de behandeling makkelijker schijnt te maken, maar goed, dan ben ik er nog lang niet, dus ik wil daarna wel doorzetten...
Ik denk dat mijn lijf gewoon een beetje eigenwijs is en zn eigen cyclus aan wilde houden van tijdens mijn mirena periode . Want dan zou t kloppen. Ik heb in maart mijn mirena verwijderd vanwege de verwachtte menstruatie tijdens de vakantie. Daarvoor medicatie geslikt om menstruatie te verlaten. Dus eind mei ongesteld geworden en nu weer. Zal wel geen echte menstruatie geweest zijn dan maar goed, we zullen het zíen. Net ook met mn man erover gehad en we stoppen met anticonceptie. En zien wel waar we gaan komen. Mijn nod is dus verschoven naar 5 juli. Alhoewel ik er de eerste maand nog niet echt voor ga maar het zou kunnen. Spannend!
@ bika nee hoor je zegt niks doms, ik ben vanaf nu net als andere die zwanger willen worden het veranderd pas weer op t moment dat ik positief test. Ik zit nu op de medicatie waarmee ik zwanger zou mogen raken. Maar lief van je. We gaan het deze maand ook zo doen. En daarna gaan we iets actiever gericht klussen zeg maar
kv: het is geen hormoonzalf anders had de HA dat ook wel gezegd. Heb de bijsluiter gelezen en daar staat ook nergens wat over beschreven dus neem aan dat het wel een beetje meevalt. Toen mijn man dat hoorde was hij ook woedend, maar op zo'n moment zeg je er niks van dan hebje wel wat anders aan je hoofd. We krijgen van het ZK ook een enquete daar hebben we dit ook in vermeld want zo vriendelijk was hij niet ..erg snauwerig. Was druk met de weeen bezig ging hij een heel verhaal vertellen, zegt ie ineens; he ik praat tegen je luisteren anders had ik wel wat beters te doen. Dat zegt genoeg toch. Deboze: Owkijk dat is handig. Ik heb die boekjes weg gegooit, nooit moeten doen. Maar ja als je aan het verhuizen bent dan hebje wel eens opruim woede. Fijn dat het goed bij je werkt. Dutchdiva: knap van je hoor.. Chicca: spannend! Veel succes met klussen!! Hier: Drukke week voor de boeg. Donderdag naar cb met dochter..als ik ergens een hekel aan heb is t dat wel. We zullen deze keer zien. Vrijdag intake oppaskindje voor de vakantie, en tsja dan hebje zondag vaderdag en ook nog een nichtje jaren..hoe ga je zoiets combineren?
Even wat anders .. moet even gal spuwen!! Bah banken je kan er niks mee. We kregen afgelopen week allemaal rekeningen van onze vaste lasten die normaal gesproken automatisch van onze rekening worden afgeschreven. Na een telefoontje met de bank blijkt dat de bank alle rekening nummers heeft geblokkerd en er niks van onze rekening kan worden afgeschreven!! Mooie boel..ben er helemaal depri en sjaggie van. Hadden paar weken geleden kaarten voor een voorstelling besteld en hadden we nog steeds niet binnen. Ik snap nu dus het geval ook wel...dat bedrag kan niet worden afgeschreven:x:x Ik hoop dat het nog wel goed komt zodat we er heen kunnen
Hoi, beetje laat... Maar ook wij zijn sinds vorige maand begonnen voor een tweede. We hebben al een dochter van 5(bijna 6). en dat was eigenlijk een verassing op mijn 20e. Maar nu ik 26 ben, willen we er graag nog 1. ik hoop dat ik fijn mee mag schrijven Gr sarah
Hoi Sarahtje: Tuurlijk mag je meeschrijven! Welkom hier.. Famke: Wat balen!! Hoe kan zoiets nu, nog nooit van gehoord zeg! Vaderdag: Daar moet ik idd ook nog iets voor verzinnen..mmm
@ Sarahtj3: welkom! Als je ook op de NOD-lijst wil, kun je mij je NOD doorgeven. @ Famke: pfff, geblokkeerde rekening!? Hoe kan dat nu? Ik kan me voorstellen dat je mega-baalt nu, zal veel rompslomp met zich meebrengen, sterkte ermee! Ik hoop dat je toch naar die voorstelling kunt (wat voor iets is het?). Ik hoop ook dat de zalf aanslaat bij je dochter! Maarre... jij hebt ook zulke heerlijke ervaringen bij het CB ? Pfff, ik vind het ook altijd een hoop gedoe, alleen al om een fatsoenlijke afspraak te maken (kan alleen maar op dagen dat ik werk! :x Dus ik moet altijd vrij nemen, terwijl ik maar 3 dagen per week werk). Helaas moet ik over 3 weken ook weer met mijn dochter, omdat het vorige bezoekje hopeloos 'mislukt' is (dochterlief werkte nergens aan mee ). Zo GEEN zin in! @ Chicca: wat fijn dat je met man besluit hebt kunnen nemen! Het zal denk ik altijd spannend blijven, wanneer je ook begint . En 'HET juiste moment' is er natuurlijk zelden. Succes! @ kv78: tja, dat is een druk programma dan, ja, voor je man. Fijn in ieder geval dat het tijdelijk is en straks een stuk beter uitziet. @ bika: hmmm, dat het dan toch wel een impact, de astma . Ik had niet gedacht dat dit ook zo'n invloed zou hebben op verloop zwangerschap/bevalling. Ik kan me voorstellen dat het nu wel makkelijk is, nu je een beetje weet wat je te wachten staat en wat dat ongeveer inhoud. Genieten van de 2e, dan bedoel je zwangerschap? Was dat dan moeilijk de eerste keer? (want mijn ervaring is dat je zo wordt 'opgeslokt' door zorg van je kind en de 'sleur' van dagelijks leven, dat er minder momenten zijn om echt stil te staan bij 2e kindje in de buik . Ook omdat het toch iets minder spannend is, ben je er minder mee bezig) Maar je bent geen natuur talent achter de camera ? Ik ben geen held hoor, maar ik krijg regelmatig kromme tenen van foto's die manlief maakt. Die heeft er echt geen oog voor . Gezichten maar half erop, inzoomen op verkeerde detail, etc... Daarom hanteer ik de camera liever zelf! @ hier: even een ego-berichtje, ik hoop dat mijn ei echt snel springt nu! Voel het al een paar dagen aankomen (drukkend gevoel in buik), maar vandaag ook trekken en steken bij schaambeen, misselijk en opgeblazen, voel me gewoon niet zo lekker. Maar temp is nog niet gestegen, dus tja... Hoop dat-ie morgen omhoog klimt, zodat de klachten ook weer verdwijnen!
Zwanger wens juni/juli 2012 NOD lijst Juni Happy2013 (29 jr), 1e kindje, ronde 1: 13 juni Mama van Shaun (29 jr), 2e kindje, ronde 1: 18 juni Bika (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 22 juni Dutch Diva (29 jr), 1e kindje, ronde 19: 23 juni Famke24 (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 24 juni Shay01 (26 jr), 2e kindje, ronde 1: 28 juni Debozoe (29 jr), 2e kindje, ronde 1: 30 juni Ingie1983 (.. jr), 2e kindje, ronde 1: 30 juni Sunnie (28 jr), 2e kindje, ronde 1: ? Juli Chicca (28 jr), 2e kindje, ronde 1: 5 juli Kaytjuh (25 jr), 2e kindje, ronde 1: 11 juli KV78 (33 jr), 2e kindje, ronde 1: 18 juli Kache (33 jr), 3e kindje, ronde 1: 27 juli Afspraken Dutch diva (29 jr), 1e kindje
Hoop dat je ei snel springt voor je dan, niet lekker als je er naar van wordt. Toch heeft het zn voordelen dus dat ik er niets van merk Ja astma is echt niet fijn, moet elke keer al mn medicatie aanpassen/eruitgooien en dan zit ik weer de hele dag benauwd te zijn omdat eigenlijk niets zo goed werkt. Even voor jou Kache, tijdens mijn zwangerschap op een gemiddelde dag moest ik longfunctie en blies ik 60%. De eerste keer was ik tot week 16 dag en nacht misselijk en zo ontzettend bang dat er toch iets niet goed zat dat ik minimaal heb genoten. Daarna had ik klachten van astma die in het hooikoortsseizoen met een dikke buik die de longen omhoog drukte. Heb af en toe eens een half uurtje genoten, vooral wanneer ik stil kon liggen en hij actief was. Denk dat ik met een tweede straks uberhaupt gewoon rustiger ga zijn en dus niet zo bezig met hoe komt hij er uit te zien, hoe zal mijn leven zijn enzo. Zal het me wel afvragen hoe hij er uit zal komen te zien, maar toch anders. Ik kon me bij X. totaal geen voorstelling maken hoe een baby zich ontwikkelde en dat dat echt uit mij zou komen! Heel onwerkelijk. Nu gaan we hopelijk niet meer met zon dikke buik rondlopen in het hooikoortsseizoen (hoop echt heel hard dat het deze zomer lukt dus ) dat zal al schelen en ik heb besloten mijn Xyzal er dit keer niet uit te gooien. Heb veel met de apotheker overlegd en zelf onderzoek gedaan, het zou geen probleem moeten zijn en ik ben er zo van afhankelijk. Denk dat als ik nu dit keer niet zo benauwd meer ben 24/7 al die maanden dat het veel leuker gaat zijn. Minder stressvol. Merk ook dat ik echt haast had met zwanger worden met X. Nu heb ik zo iets van het komt wel. Moeilijk te verwoorden hoor Famke, ben je er al achter hoe het kwam? is het al opgelost? Sarah, welkom!! Happy, kom eens als de donder terug hier! Je bent geland, ik weet dat je weer in Nederland bent !
He dames, Ja we zijn er achter wat het probleem was. Wij hebben een aantal weken(lees in april) in het rood gestaan omdat het bedrijf van mijn man failliet was gegaan dus kon er niks worden afgeschreven. De bank heeft toen alle rekeningen beblokkeerd die automatisch bedragen afschrijven. Dus de mevr aan de telefoon zei als er vandaag geld bij opkomt dan dan bel je en kunnen we de blokkade eraf halen. Nou dus dat stond erop en mn man gebeld, konden ze er ineens niks aan doen .. hij werd laaiend. Hij heeft er zo ingepraat dat het uiteindelijk wel is gelukt. VReemde zaak .. hij vroeg om de directeur haha maar dat kon niet maar toen ineens kon de blokkade er wel af. We hadden kaarten voor guus meeuwis besteld. maar afwachten hoe dat nu aloopt Kache; is je ei al gesprongen? Vaderdag heb ik wat: iets besteld bij simpy colors.
Pfff ja als je bedrijf geen hoe heet dat ook al weer is mogen ze idd aanspraak maken op je prive rekeningen beroerd zeg!! Moeilijke tijd nu voor eigen bedrijfjes. Wat hebben jullie voor bedrijf?
WIj hebben geen eigen bedrijf hoor. Mijn man is gewoon in loondienst. Maar door dat het failliet ging kregen we geen loon..dus roodstand.
Ahhh zo!! Maar hoe kan jullie rekening daar dan door blokkeren? Omdat jullie aan de max rood stonden?
ja klopt. maar dat hebben ze gedaan zonder toestemming van ons en door ons niet in te lichten. Maar dat is een aantal weken geleden al gebeurd en nu hebben ze voige week ineens alles geblokkeerd
Pfff fijn he banken, heb dit gelukkig nooit meegemaakt, maar zat andere onzin. Man en ik waren al getrouwd, ik werkte, hij studeerde nog. Mochten we geen gezamelijke bankrekening openen, want hij had geen inkomen (ook geen stufi). Als hij had gewerkt en ik thuis had gezeten had het wel gemogen. Zo achterlijk ouderwets en achterhaald!!! Is nu overigens tegenwoordig (2 jaar later) wel mogelijk. Heb het toen opgelost door hem een volmacht en eigen pasje te geven, helaas werkt dat voor jullie niet hihi
Ondanks dat ik al eerder schreef dat mijn vriend niet veel tijd heeft en dat er dus niet veel geklust kan worden, was hij eergisteren toch op tijd klaar en hebben we het er meteen van genomen. Alleen jammer dat mijn vruchtbare dagen nét voorbij waren, dus ik ga ervanuit dat ik hier al niet zwanger van kan zijn. @Famke, verschrikkelijk zon gynaecoloog, ik hoop toch wel dat je bij de volgende bevalling een andere hebt. Ik geloof niet dat ik nog een kind wilde krijgen als hij moest helpen, dan zou ik weer naar huis gaan. Wat vervelend dat gebeuren van je bankrekeningen. Kun je nu zeker overal achteraan wat niet afgehouden kon worden. Hopelijk kun je je tickets wel nog krijgen, ik zou gewoon eens bellen naar waar je ze gekocht hebt. @ CB vind ik niet erg om te gaan, het zijn hele leuke mensen daar. Afspraak maken is ook geen probleem. Ze hebben zelfs sommige dagen in de avond spreekuur. (het is wel geen gewoon CB, misschien ligt het daaraan) @Kache, is wel makkelijk dat je voelt wanneer je eisprong hebt, alleen jammer dat er dan zoveel klachten bij komen. @sarahtje, leuk dat je mee komt kletsen. @Bika, vervelend dat je zoveel last van je astma hebt. Kan me voorstellen dat dat tijdens een zwangerschap helemaal niet leuk is. @vaderdag, ik heb een kaart gemaakt bij greetz en als deze komt dan maak ik met vingerverf afdrukken van de voetjes van mijn dochter voor in de kaart. Verder als cadeau een scheerapp voor onder de douche. Niet echt geweldig cadeau, maar dit heeft hij wel nodig en aangezien mijn dochter zelf nog niks kan knutselen heb ik dit maar gekocht. Ik breng dit samen met mijn dochter smorgens op bed, en smiddags gaan we bij zijn vader op bezoek.
kv; Ach je weet maar nooit of t klussen heeft geholpen. Ik twijvel er hier ook een beetje aan. Vorige week vruchtbaar slijm einde van de week was t weg, en volgens de berekeningen zou ik t weekend vruchtbaar zijn, en toen was t er ineens weer. Het weekend geklust hahah. Ach vaderdag is een leuk gebaar maar eigenlijks vind ik zulk soort dagen flauwekul maar we doen er toch allemaal aan mee. Straks als de kids ouder zijn, de tekenigen en knutselwerkjes dan word t leuk! Was inderdaad vreemde flapdrol. Ik ga de volgende keer wel om iemand vragen die een ks mag zetten waar ik op controle ga, maar ja je weet maar nooit als t kind zich eerder aantoont. Die gyn. heeft ook niet echt een vriendelijke uitstraling maarja zich zelf ook niet gemaakt. We gaan nergens achter aan hoor. Laatst wel gedaan en ze zeggen allemaal dat we wel bericht krijgen. Vandaag weer rekenigen gekregen. HEt is een heel gedoe. Lang leve een failliet bedrijf van je werk gever!