Vaderdag: hier heb ik bij de jamin een gereedschapskoffer gekocht je weet wel zo 1 met van die vakjes bovenop en daar zitten allemaal dropjes in de vorm van zaagjes en hamertjes enz in.. Tja papa is hier dan ook altijd aan het klussen.. Mijn dochter heeft op mijn werk een ontbijtbordje geverfd met dr handje en dan staat er boven papa s ontbijtje met een jam cupje en een servet... Cb: hier ook gezeur maar dat is omdat ze mijn dochter te licht vinden maar toen zeiden ze ach tis gewoon een fijntje niks aan te doen.. Advies hebben ze hier ook echt niet dus wat ik eraan heb weet ik Niet
Bij ons is het cb heel aardig Nadat ik flink tekeer ben gegaan tegen ze, nadat ze ons te laat doorverwezen hadden naar de fysio terwijl ik t al met 3mndn aangaf stuurde ze ons pas door met 6mndn. Gevolg niet veel meer aan te doen behalve een redressiehelm. Wat ik met 3mndn al aangaf dat ik die niet wilde. Uiteindelijk toch gedaan. Aangegeven op het cb dat ik t te slecht voor woorden vind dat ze er niet eerder mee kwamen, wordt er gezegd dat t zonder helm ook wel goed gekomen zou zijn. Heel boos geworden. Smiddags belde de arts nog om haar excuses aan te bieden. Nu zijn ze heel aardig en meegaand. . Vaderdag, weet niet of ik daar iets voor ga kopen, kleine heeft wel iets op t kdv gemaakt. Nog gelukt met de kaartjes voor Guus?
Ga voor vaderdag zelf met X. Wat maken, vind kadootje te commercieel. Cb, tja ze hebben me nooit wat te zeggen want ik doe alles al zeggen ze dan. Ik luister trouwens ook niet naar ze als ik denk dat het onzin is. Zijn wel heel aardig en zitten ook wel op 1 lijn met ze. Chicca, voor fysio heb je geen verwijzing nodig hoor en als er iets niet klopt voor je gevoel altijd naar je huisarts gaan. Cb is niet heilig en ik vind dat ze heel erg vaak bij mensen in mijn omgeving fout zitten. Cb artsen zijn vind ik ook niet echt artsen meer, schrijven niet eens med's voor!
Ik weet niet of de kaartjes zijn gelukt, we laten het er maar op aan komen. cb: Ik heb toen gelijk een van de 1e keren de verpleegkundige een snauw gegeven dus ze weet dat ze niet heel veel hoeft te zeggen. Het is daar altijd zo tegenstrijdig. Als jij iets wilt kan het niet, maar als t van hun moet dan kan t ineens wel. De vorige keer werd er gezegd dat ik geen limonade of sap mocht geven maar gewoon water. Ik zei dat maak ik zelf wel uit. Hoorde van iemand dat t kindje te weinig woorden zei, die was ander half, belachelijk! En ook t verhaal dat t kindje een toren moest bouwen en 1 kleur gebruikte maar dat moest een gekleurde worden...daar zeg ik dan gelijk wat van. Ik ben heel kortaf tegen die mensen daar. Verder zijn ze wel aardig hoor. En ik weet cb is niet verplicht, maar voor inentingen, de ogen en oren vind ik t dan wel goed. Maar al die adviezen, hou op man.
@ Famke: he wat een gedoe! Hopelijk hebben jullie het snel opgelost op de bank (bizar hoor, dat ze de boel zomaar op slot gooien zonder bericht). Maar wat vervelend dat bedrijf failliet ging, zit je man nu zonder baan? @ Bika: dat klinkt inderdaad niet als een fijne zwangerschap. Heb zelf ook alles behalve denderende ervaringen, maar ik hoop nu beter te kunnen genieten omdat ik a) geen hoge verwachtingen meer heb, weet gewoon dat het zwaar gaat worden, b) weet hoeveel pijn het doet als het misgaat en dus liever kwaaltjes dan helemaal niets, c) weet dat alle klachten en kwaaltjes vanzelf weer over gaan na de bevalling . Maar ja, ik zal waarschijnlijk wel weer steen en been gaan klagen , want ik word altijd depri en huilerig van de hormonen. Maar wanneer heb je dan last van hooikoorts? Want als je er deze zomer voor gaat en het is snel raak, kom je in lente uit ? Ik heb af en aan last vanaf eind feb tot ongeveer juni, maar heb er weinig medicatie voor nodig. Sowieso valt het dit jaar best mee, door al die regen dagen tussendoor. @ kv78: hopelijk was je ei dan toch net een dagje later? Nou ja, als je geen verwachtingen hebt, zal er ook weinig spanning zijn naar NOD toe. En wie weet wordt je verrast? Tja eisprong voelen klinkt misschien wel handig, maar ik heb dus een weekje klachten, en eerlijk gezegd doe ik het liever zonder , vooral ook omdat mijn cyclus vrij regelmatig is. Ik heb het overigens pas sinds de miskraam, voor die tijd merkte ik nooit wat van eisprong. Dus ik mis 'the good old days' ... @ Chicca: jammer dat je ook zulke onkundige ervaringen hebt op CB. Ik heb bij mijn dochter ook een paar keer aangegeven dat ik adviezen onzin vond (en ze waren ook echt, echt onzin!!) en mijn eigen ding gedaan. Sindsdien heb ik ook het gevoel dat ze poeslief zijn . Zij hebben bij mijn zoontje overigens ook nooit aan de bel getrokken, ook al haalde hij bepaalde 'kunstjes' niet, en dat terwijl hij dus later een ontwikkelingsachterstand bleek te hebben van 1-2 jaar en vrij heftig autistisch. Wel het eeuwige gezeur over gewicht . @ Happy, waar ben je!? Hoe voel je je? Je hebt nu de eerste NOD afgetrapt, dus wij wachten in spanning af op je berichtje!! @ hier: ei gesprongen, neem ik aan, want temp is omhoog geklommen nu. Gisteren waren de klachten ook al minder, dus al ze vandaag weg zijn (ik heb er altijd vooral in avond last van) weet ik het zeker. En dan even kijken of menstruatie ook weer netjes over 14 dagen komt. Hopelijk de laatste, ha ha . @ vaderdag: wij kopen geen cadeautjes meer, zonde van het geld. Kindjes knutselen altijd wat. Heb nog niet gezien wat, dat doen ze automatisch op dagbehandeling/kinderdagverblijf. Lekker makkelijk voor mij .
Kache: Gelukkig heeft t bedrijf een doorstart kunnen maken en is hij nog gewoon aan t werk. Alleen een poosje inkomen van t uwv gehad. Ja heel bizar bij de bank. Volgens de bank hebben we daar bericht van gehad. Maar nee dus. In april is t bedrijf failliet gegaan, dus toen hadden we geen loon, kregen we pas halverwege mei. En nu hebben ze ineens alles opslot gezet, dus heel vreemd. Je moet stevig in je schoenen staan want anders krijg je t niet voor elkaar om t terug te draaien. Mn man kun zulke mensen goed te woord staan en t is hem gelukt. Ik koop ook geen dure dingen voor vaderdag en mn man niet voor moederdag. Maar ja we gaan ook naar beide ouders en dan wille we ook wat meenemen, maar elke keer bloemen en douchfris is ook wat afgezaagd. Mn ouders maakt niks uit, al hebben we niks mee. Mn schoonmoeder is nogal gesteld op cadeautjes en belt zelfs wel eens op wat ze wil hebben voor moederdag, dat vind ik niet kunnen.
Hallo Dames! Ik dacht ook meteen vandaag eerste NOD hier van Happy, ben benieuwd!! CB: Bij tatum zijn ze altijd heel angstig en weten niks, vooral omdat ze natuurlijk met links niet kan voldoen aan wat ze verwachten, en dat is ook logisch. Meestal heb ik er niks aan, maar gelukkig hoef ik nog maar 2 keer. Kwam er eigenlijk aan voor de inentingen en de rest deden de kinderarts en revalidatie arts. Hier heeft Tatum op de groep wat voor papa geknutseld, ze kwam er gister mee thuis, zo leuk! Verder kopen wij altijd een kleinigheidje voor elkaar uit Tatum's naam.. Voor de opa's en oma's knutsel ik altijd wat, weet dat het niet hoeft maar vind het gewoon leuk. Ben ook niet voor niks kleuterjuf haha. Heb de voor opa's een kleine canvas gekocht (99 cent per stuk) en Tatum deze laten schilderen, voor op kantoor. Gister in de uitverkoop 2 paar gave laarsjes gekocht, ben er zo blij mee! En toen ik thuiskwam bleek de afrekening van de kinderopvangtoeslag over 2011 er te zijn. Krijgen we nog 600 euro terug! Heerlijk zo'n meevaller.. Mijn ei zal denk ik ergens dit weekend ook gaan komen, merk nog niks maar wij gaan ook maar eens aan de klus de komende dagen, spannend allemaal he! Ben trouwens inmiddels 5 kilo kwijt! Nog 1 kilo en dan zit ik op mijn streefgewicht, nu nog zo houden hihi
Goed bezig debozoe! Happy zal nog wel aan het jetlaggen zijn, heb haar gisteravond 1,5 uur aan de tel gehad. Het hele verhaal mag ze zelf doen hoe het in Mexico was. Ze had wel lichtjes last van kramp gisteravond, maar of dat doorgezet heeft? Ben al de hele dag kotsmisselijk, echt niet lekker. Dus heb geen moeite genomen om me aan te kleden en een lekker bank/bed hang dagje gehad!!
Bika:Beterschap! Nou dames ben blij gemaakt met een dode mus, blijkt dat de belastingdienst toch een fout heeft gemaakt. Ze hadden ineens meer uren berekend, waardoor we zoveel terug kregen. Gelukkig ben ik er zelf achter gekomen... Jammer hoor haha, ach gelukkig had ik het geld nog niet opgemaakt, anders had het vervelender geweest.
@Sarahtje: welkom! @Famke: jakkes, wat vervelend! Weet je al of het opgelost is met die kaartjes? Ik heb ooit kaartjes voor een musical besteld, maar toen liep de site vast en kon ik niet betalen... Kreeg de kaartjes uiteindelijk niet en moest opnieuw bestellen. Kwam gelukkig goed, maar wel andere plaatsen helaas... Hier vandaag een heel fijn gesprek gehad in het ziekenhuis. We hebben veel informatie gekregen en ook heb ik leren prikken. Viel me niet tegen van mezelf Nu wachten op mijn menstruatie en dan op dag 1 van de nieuwe cyclus starten met de pil (hoefde niet, mocht wel, om zo kans dat we aan de beurt zijn de komende cyclus te vergroten), zodat ik na drie tot vijf weken kan beginnen met spuiten... We wachten weer af, maar mijn hoop is gegroeid!
deboze dat is flink balen. DE belastingdienst je kan er niks mee! Dutch: nee ik weet niet of t al opgelost is. Eerlijk gezegd ga ik er niet achter aan want we hebben al een beetje gedonder met dat theater, het is nog niet uitverkocht zag ik al dus dan kan t altijd op nieuw. Fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad, spannend hoor! Hier: Net na cb geweest. De vp zei ik kan ook niks met jouw,whahah. Krijgje als je binnen komt gelijk de vraag: hebje vragen over je dochter...nou nee! Of ze wel even een toren wilde bouwen, zegt dochter NEE!! Vond ik zo lachwekkend, kon gelukkig t lachen nog wat in houden.
@ Dutch: goed om te horen dat het een fijn gesprek was en you go girl, jezelf prikken! Lijkt me toch wel een beetje spannend in het begin, maar voor het goede doel heb je vast nog wel veel meer over. Waarom heb je met pil meer kans om te mogen/kunnen starten? @ debozoe: he, jammer van de toch-niet-meevaller, maar inderdaad liever er nu al achter komen, dan straks opeens iets onverwachts moeten ophoesten. Wij moeten helaas over de inkomstenaanslag van 2011 een beetje terug betalen , gelukkig niet extreem veel, maar toch jammer zo net voor de vakantie! Van kinderopvang heb ik nog niet gezien, ik hoop dat we daar ook niet nog eens moeten betalen . Veel plezier met klussen ! @ Famke: ha ha, zo'n dochter heb ik nu ook. NEE, NEE! Ze noemen haar altijd pittig op het CB, maar dat is ze in mijn beleving helemaal niet. Ze heeft alleen een heel duidelijke eigen willetje, laat heel goed weten wat ze wel en niet wil, al vanaf heel kleins af aan . Verder 'goedgekeurd', neem ik aan? @ Bika: veel beterschap, meid! @ Happy: ik word steeds nieuwsgieriger.... (no pressure )
Dutchdiva: klinkt positief, spannend zeg!! Ben bekaf, drukke dag op het werk gehad, nog een half dagje en dan weer weekend, tot morgen !
@Kache: in principe werken ze met de natuurlijke cyclus die onderdrukt wordt door de hormonen. Met dit onderdrukken beginnen ze rond de 21e dag van de cyclus. Op het moment dat er dan geen plaats is in het ziekenhuis, moeten we een cyclus wachten. Als ik vanaf cyclusdag 1 aan de pil ga en er zou op dag 21 geen plek zijn, dan slik ik de pil nog een paar dagen door. Op die manier hoef ik geen maand te wachten, maar mag ik na een paar extra dagen starten met spuiten. Vandaar...
Ik zal r eens roepen, man heeft extra week vakantie gekregen, dus die zijn vast bezig met andere dingen lol
Sorry, sorry, sorry... Ik ben er weer!!! Heb sinds ik maandagochtend geland ben nog geen internet gezien. Veel te druk met allerlei regeldingen en ont-jetlaggen. Eerste nacht heerlijk geslapen (alleen een beetje lang..), daarna 2 nachten naar het plafond liggen staren (2e nacht zelfs met 10 melatonine tabletjes ). Vannacht weer goed geslapen, maar wel de wekker gezet om alvast richting het werkritme te komen... Maar dan het nieuws waar jullie allemaal met spanning op zitten te wachten...... Er is hier nog niks. Nog geen ongi te bespeuren. De enige buikkrampen die ik heb zijn darmkrampen en worden dan ook gevolgd door scheten... Ik vreet wel de hele dag door en dan vooral chocola. Heb al geroepen dat het wel fijn zou zijn als mijn lichaam me nu zo voor de gek houdt dat ik zelfs geen buikkrampen meer heb! Maar zoveel geluk zal ik wel niet hebben. Hoe dan ook wacht ik vandaag nog even (on)rustig af en wanneer er morgenochtend nog niks is ga ik toch een test halen. Dat brengt mij bij het volgende nieuws (wat ik nu eindelijk mag vertellen, aangezien Bika het nu ook weet) Die vriendin van mij in de medische molen is ZWANGER na haar eerste ronde prikken!!!!! Ben zo blij voor haar!!!! (en voor mezelf is het fijn dat ik haar straks geen pijn hoef te doen, ik ben namelijk toch niet eerder) Mijn bruiloft was heerlijk, qua weer hadden we een super dag, alles is gelopen hoe wij het wilden, dus helemaal top! Er is verder weinig veranderd, moet alleen nog erg wennen aan mijn nieuwe achternaam. Als anderen het zeggen klinkt het logisch en voel ik me trots, om het zelf te zeggen voelt heel vreemd. Foto's zijn we nog aan het verzamelen, dus daar moeten jullie nog even op wachten.... Mexico was geweldig! Ik raad het iedereen aan die de kans heeft. We hebben prachtig weer gehad, en als het weer iets minder was was het nog steeds warm. Af en toe wat buien, maar die verdwenen ook weer als sneeuw voor de zon. We hebben heel veel gedaan en hadden nog wel wat meer willen doen, maar anders hielden we helemaal geen dagen meer over om lekker relaxt in de zon te liggen. Ik zal in de volgende post wat mexico foto's zetten, anders wordt deze zo lang....