Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bika

Bika Niet meer actief

Happy, heb je het ook al met hem over ovulatie testen gehad? Denk dat als je echt zo veel last hebt dat geen overbodige luxe is.

Natasja, gekke is ze heeft me nog helemaal niet gezien. Maar die droomt wel vaker rare dingen die de volgende dag uitkomen hahaha. Heel apart.

Het begint al te wennen hahahahaha, was gisteren toch gewoon te onwerkelijk nog. Begin er nu een beetje van te genieten :D

2. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Happy jammer dat je niet zo veel vertrouwen in je huisarts hebt. Maar er zal toch wel een oplossing voor zijn?

Bika wat een engerd .. kan die in je zien ofzo? Maar lekker genieten.

Hier: dochter niet helemaal fit net een zetplil gegeven, die begint te werken, ze piept minder en gaat weer wat spelen.
    Gister de auto even voor een kleine beurt na de garage gedaan, maar toen belden ze dat er nogal veel moet gebeuren. Dat hebben we er niet meer voorover dus snel opzoeke naar een andere. Hebben jullie toevallig ervaring om een auto te kopen met financiering? Even wat anders dan ongi, hormonen en zwanger zijn/word hihi

3. Bika

Bika Niet meer actief

Ja heb ik, kan ik je straks meer over vertellen wanneer ik niet meer op kantoor zit haha. Heb vorig jaar een 107 gekocht nieuw :p

Ik krijg net de vraag of ik over 3 weken even voor mn werk een weekje cursus kan gaan volgen in Engeland... Eerst maar eens uitzoeken wat voor rooster mijn man heeft en of ik wel oppas kan krijgen (go, mijn ouders en zusje zijn dan op vakantie). Pfffff
    Wel hele mooie kans!

4. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Zeker een mooie kans.
    Ik wacht een van deze dagen je bericht af.
    We hebben al een auto gezien wat ons wat lijkt. Vanavond gaat mijn man er even kijken ook om te weten wat we nog voor deze auto krijgen, dan hebben we even een idee.
    We willen wel een auto met een ruimere kofferbak dan we nu hebben, en het liefste waar 7personen in kunnen zitten.

5. Bika

Bika Niet meer actief

Famke, wat wil je precies weten?

Afhankelijk van het bedrag dat de financier voor wil schieten kan je lenen. Zorg dat je iets tegen 0% rente leent, je betaalt anders erg veel extra per maand en er zijn zat merken die dat aanbieden. Je wordt samen met je man gescreend om te kijken of je het bedrag wel kunt betalen, hiervoor moet je loonstrookjes en je bankafschrift met de vaste lasten voor meenemen. Ze zijn best streng en weigeren regelmatig.

Wat voor auto heb je op t oog? En welk bedrag daar van zou je moeten lenen?

6. Bika

Bika Niet meer actief

Mag je trouwens ook per pb beantwoorden hoor, bedacht me dat je dat miss niet op t forum wil zetten. Maar kan je dan wat beter helpen als ik het weet

7. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    We gokken op zo rond de 3000euro.
    Ooit al eens een lening afgesloten en daar waren ze ook aardig streng.
    Vanmiddag aan t googelen geweest erna, maar mij autogarage''s schijnen ze makkelijker je t geld te laten lenen dan bij de bank.

We zitten te kijken naar een peugeot 307 7persoons

8. Bika

Bika Niet meer actief

Ok dan zou 3000 euro op een 307 niet zo'n probleem moeten zijn, dat is een redelijk bedrag. Ik kreeg 4000 op alleen mijn salaris. Wij hadden het geld wel, maar hebben daar nu lekker rente over getrokken door het op de bank te laten staan. We betalen elke maand 111 euro terug, die mis ik niet, dus voor ons makkelijk sparen. Jullie zouden op een bedrag van 3000 euro elk jaar 1000 euro aflossen. Dat gaat in automatische maandelijkse termijnen.

Ze kijken wel naar hypotheken en andere leningen die je hebt. Ik heb beide niet dus deden ze niet moeilijk, maar hoorde van de verkoper dat ze heel vaak mensen moeten afwijzen, dus weet zo net nog niet of ze makkelijker zijn dan de bank. Maar als je dat kan betalen zal t vast wel goed komen.

9. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Mijn vermoeden zegt ook dat het wel moet kunnen maar je weet maar nooit. Wij hebben wel een hypotheek maar veel lager dan dat we uiteindelijk max zouden kunnen krijgen. Verder hebben wij geen leningen. Ooit bij de bank ook al eens 3000geleend, maar dat was 4jaar geleden en toen ging alles makkelijker.
    Mijn man is er nu dus naar toe en zou even horen hoe en wat.
    Helaas hebben wij dat geld niet op de rekening staan. We hadden t wel maar t is allemaal opgegaan doordat t bedrijf waar mijn man werkt dus failliet is gegaan.
    Nu dus de keuze deze auto voor ruim 1000euro repareren of een andere. We rijden dus diesel en willen op benzine over plus we willen een ruimere auto, dus lijkt t ons toch t beste om wat anders te gaan kopen.

10. Bika

Bika Niet meer actief

Voordeel van een nieuwe, en daarom heb ik er een (nou ja twee, maar maar 1 zelf betaald :p) is dat je gewoon 3 jaar garantie en service hebt, dus 3 jaar geen bijkomende kosten.

11. Bika

Bika Niet meer actief

Zit trouwens heerlijk op de bank na een slaapje (man wat was/ben ik moe vandaag!) met X. Die niet kan slapen. Heerlijk rustig zit hij op schoot met me te knuffelen, zoooo lief!!!

12. serena1

serena1 Lid

27 jun 2009
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

ook wij gaan voor een 2e!
    Dus klets gezellig mee...weet alleen niet veel van auto's :)

Groetjes

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Famke: wij hebben ook een lening voor de auto, beetje hetzelfde idee. APK afgekeurd, tenzij we weer 1000+ euro aan reparaties zouden doen, dus toen zijn we vorig jaar maar voor een andere gegaan en dan dus meteen maar waar 3 kindjes in passen :cool:. We zijn via een vergelijkingssite terecht gekomen bij een financierder die beste keus van consumentenbond was. Wij hebben ook hypotheek, was geen enkele moeite om lening te krijgen. In principe kunnen we het ook goed missen, al moet ik wel zeggen dat sinds januari het iedere maand wel een stuk krapper is geworden (salaris netto omlaag ivm opgehoogde pensioenpremies, kinderopvang weer stuk duurder, kinderbijslag naar beneden, naast natuurlijk de hoge benzineprijs :(... maar dat is een ander klaagtopic ;))
    Beterschap voor je meisje!

@ Bika: ben nu wel nieuwsgierig hoe groot jouw 'reusje' dan was! Ik heb ook 2 grote kids op de wereld gezet (4355 gram en 54 cm, 4520 gram en 53 cm), hoewel ik ze nog steeds gewoon klein vond :p.
    Mijn zoontje is nu ruim bovengemiddeld volgens de curve, maar valt hier in het zuiden extra op en wordt door de meeste mensen erg groot gevonden ;). Terwijl mijn dochter dan volgens de curve ruim ondergemiddeld zit.
    Ik moet wel een beetje lachen, moeilijk om voor te stellen dat je eigen kind zo klein was als je zo'n ukje ziet. Jij hebt tenminste nog een baby ;), bij mijn 5 jarige kleuter van 1.20 m en 25 kg vind ik het nog een heel, heel stuk moeilijker :D. (gelukkig helpt het dat we in slaapkamer van het 1e jaar van beide kids foto collage hebben hangen en ik dus iedere dag baby-foto's van hun zie ;))

Je zit zo te horen nog midden in de 9-11 maanden babyspookperiode ;). Fijn dat X wel wil knuffelen!

@ Happy: jeetje meid, die hormonen hebben je echt flink te pakken! Wat erg dat je er zo enorm veel last van hebt. Lijkt me inderdaad niet te doen om ieder maand zo te moeten doorbrengen. Jammer dat je (ook ;), die van mij is ook redelijk *piep*) niet zo'n vertrouwen in je huisarts kunt hebben. Ik vrees dat er met actieve kinderwens niet zoveel mogelijkheden zijn. Sterkte!

@ Shay: met zijn 3-en? Dat wordt straks een gezellige boel op het werk ;). Bijzonder dat jullie daar onderling zo (vroeg) open over kunnen zijn, zou ik echt niet willen/kunnen. Maar ja, ben de jongste op de afdeling, dus ook een van de weinigen die nog vruchtbaar is :D, ha ha! Ik denk dat niemand verwacht dat wij nog een gezinsuitbreiding willen.
    Sterkte op het wachtbankje!

@ KV78: dikke knuffel! Beetje beter vandaag?

@ Serena1: welkom!

@ hier: nou dat noodweer mocht echt nauwelijks naam hebben hier ;), beetje regen, af en toe een flitsje, niet meer dan een half uur geduurd. Ik vind het vaak meevallen als ze zo gewichtig gaan waarschuwen ;).

Nog eens even goed nadenken wat voor iets nuttigs ik morgen ga doen :p, als ik alleen ben met dochterlief (en dan dus het een en ander gedaan kan krijgen)...

14. Bika

Bika Niet meer actief

Kache, vergeleken met die van jou valt X. wel mee hahaha. Met 38 weken is hij gehaald met 4030 gram en ze zeiden toen 50 cm. Maar hij heeft geen pakjes maat 50 gepast eigenlijk, was allemaal al te klein, dus denk dat ie ietsjes langer was.
    Hij is nu 10 maand en 79 cm lang, 9,4 kilo zwaar. En als je hem los ziet staan met zn speelgoed in zn handen in de kamer dan vind ik het eigenlijk geen babietje meer.

Hij is heel erg knuffelig en kusserig, zo lief!!! Maar wel wanneer hij er zelf om komt, je moet hem niet storen als hij aan het spelen is hoor :p

Serena, welkom!! Kennis van auto's is geen vereiste maar een pre... hahaha nee grapje hoor, denk dat hier sowieso niet heel veel kennis van auto's zit hihi. Nou heb ik wel wat 'mannelijke' interesse's, ben ik technisch en heb ik een mannen-baan, maar toch :p

Famke, heb ik nou echt er over heen gelezen dat je dochtertje ziek is? Beterschap voor haar!

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Bika: dat is een flinke kerel ja! Overigens zal hij waarschijnlijk wel ongeveer net zo groot zijn (geweest) als mijn kids, want die van mij zijn bij 41+3 resp 41+5 wkn geboren, dus die 4 wkn zijn net die paar 100 gram verschil ;).
    Heb even terug zitten kijken, zoonlief was zo groot rond de 12-13 mnd (maar wel een tikje zwaarder :)), terwijl mijn dochter al ruim 18 mnd was voor ze de in buurt van 78 cm kwam ;). Dus jij wint ha ha :D!

16. Bika

Bika Niet meer actief

Haha, iedereen staat ook altijd vol verbazing te kijken als ik vertel hoe oud hij is :p

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Kache: ach je moet het zo zien die ene collega van mij verteld het echt tegen iedereen en ik heb niks tegen haar gezegd want iedereen in onze omgeving hebben wij verteld als we de vraag "wanneer komt de tweede" krijgen dan zeggen we nou pff voorlopig nog niet gewoon zodat ze niet elke keer vragen en ? Misschien leuker als verassing dachten wij. Maar goed die andere collega van mij is een vriendin en daarnaast zijn we ook collega s en wij vertellen elkaar bijna alles en zijn dan ook de enige die het van elkaar weten.

Geboortegewicht: ons meisje is geboren met 40+2 dagen en woog 2980 gram een kleintje dus maar ik had ook maar een kleine buik dus ze hadden nooit verwacht dat het een heel groot kind zou worden.
    Kleine meisjes worden groot en zo wordt ze volgende maand alweer 3 jaar waar blijft de tijd zucht. Ze is nu ff een gok iets van 89 cm en weegt 11,5 kilo.

Hier: borrelt het al een paar dagen en sinds vanavond ineens kleine felle steekjes aan de linkerkant in mijn onderbuik.. Het voelt allemaal niet echt heel erg prettig de laatste dagen maar goed ik ben ook veel te onrustig nu geduld is niet mijn sterkste punt.

18. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Klopt onze dochter was gister ziek. Koorts, hangerig niet willen eten, gelukkig wel drinken. Geslapen van half 12 en half 4 maa eens wakker gemaakt. Het was ws een kies die door kwam, haar wang was helemaal rood.

Onze dochter is nu ruim 11 kilo, bij de geboorte was ze 2805gr en 49 cm.

Bedankt voor jullie tips kwa lening voor de auto ..
    Mn man is gisteren bij die garage geweest, en terwijl t koop avond in de stad was, waren de hekken dicht. Thuis gekomen gebeld wanneer hij dan wel open was, bleek die auto al verkocht, en stond net op mp. Nou goed, morgen gaan we stukje verder rijden om een auto te kijken, zijn weinig van deze auto''s. We willen benzine en de caravan moet er ook achter kunnen en mogen.

19. Bika

Bika Niet meer actief

Oh t was geen nieuwe? Ik weet niet of je wel financiering kan krijgen op een occasion eerlijk gezegd.

Ok net 2 testen gedaan:
    Wederom de cb plus die 4 dagen van te voren zou moeten kunnen, die gaf dezelfde licht blauwe streep. Zwanger dus zou je zeggen.

De digitale cb (pas vanaf nod geschikt) gaf niet zwanger aan.

Voel me echt in vlagen zo beroerd en kleine steekjes in mn buik zoals ik alleen bij X. Heb gehad, dus ben er wel zeker van dat de cb plus klopt. Alleen wat nu he?

Optie 1: toch te vroeg gestest? Testte bij X. ook pas bij dag 32 positief. Ik heb geen idee of ik een regelmatige cyclus heb, zo lang heeft het nooit geduurd. Het zou kunnen zijn dat ik toch onregelmatig ben

Optie 2: hcg is te laag, mk of bbz?

Optie 3: toch niet zwanger, maar zoals ik net al zei, geloof ik eigenlijk niet omdat ik zo misselijk ben nu al 1,5e week.

Pfff ik haat onzekerheid!! Na t weekend nog maar eens testen, ga t mezelf maar niet eerder aan doen.

20. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Oei wat zijn die testen toch erg vervelend en waarom werken ze nooit mee. Een bloedtest dan ben je er t snelste achter..

Nee wij kopen nooit een hele nieuwe auto.
    Onder die advertentie stond dat je voor 80euro per maand een financiering kon krijgen dus neem aan dat t wel kan hoor.

Deel Deze Pagina