Beter toch, dat je het zelf niet lang vond duren. Ik was de met de tweede ronde zwanger, en dat noemde de verloskundige een pilcyclus. Ik ben toen in oktober gestopt met de pil en in december positief getest. Nu heb ik eind maart mijn spiraal verwijderd, en zijn we over gegaan op condooms. Op dit moment slik ik hormonen om mijn menstruatie te verplaatsen en over een maand gaan ze mijn eigen medicatie omzetten en als dat gelukt is gaan we er voor. Eind juni ofzo wordt het dan. Heel verhaal geworden. Sorry.
Jeetje dat was dus al vrij snel! Wat ik uit je verhaal begrijp slik je medicijnen? Wel heftig wat je mee maakt, jeetje. Ik mocht het eerste half jaar niet zwanger raken omdat onze dochter met een keizersnee is geboren. Nu wilden we dit ook niet hoor. Het duurt mijn man een beetje te lang dat die 2e komt, haha. Ik ben een beetje aan het plannen...kan natuurlijk nooit met zwanger raken.
Hey meiden, @happy2013 Gezellig dat je mee komt kletsen. Maakt niet uit alleen maar handig toch Wij gaan ook voor de 2de. Ik vind binnen een jaar ook nog wel meevallen wij zijn 3 jaar bezig geweest met de hele mmm erbij. Vrijdag naar de gyn. Ben benieuwd of we groen licht gaan krijgen. Mijn cyclus is weer als vanouds geen dus ben nu al 1 maand niet meer ongi geweest heerlijk en merk dat me engergie weer terug komt. Lastige is wel dat je dan met testen in de weer blijft gaan want je weet maar nooit. Nog maar een maandje meiden het komt wel heel dichtbij nu. Ik vind het wel weer eng die hele mmm was zo blij dat ik daar ff af was maar we willen nu eenmaal niet te lang wachten. nou tot tikkers. Liefs Jessica
Jee 3 jaar, dat is inderdaad nog al even. Vervelend dat jullie in de mm zitten, maar gelukkig dat het uitgevonden is. Dus voor jullie breken heftige en spannende tijden aan, want het lijkt me erg zwaar die mm. Ik ben blij dat het bij ons bij de 1e allemaal zelf is gegaan. We weten niet wat ons bij eventueel een tweede staat de wachten, ik ga er een beetje vanuit dat het ook zelf gaat.
Hoop t ook voor je jessi, Laat je t even weten? @ famke ik slik idd medicatie, ik heb 1,5 mnd na de geboorte van mijn zoontje een cva gehad, dus nu levenslang aan de bloedverdunners. Mijn eerste zwangerschap ging lichamelijk heel goed, was ook onder behandeling van de vk. Nu mag dat niet meer dus naar de gyn. Vrijdag belt de neuroloog en dan volgende week naar de gynaecoloog. Afwachten nog even.
@chicca: Ow jeetje, dat meen je toch niet..Ben je er verder goed bij weg gekomen? Spannend hoor, maar afwachten wat ze zeggen. Hier de 1e zwangerschap verder goed gehad. Alleen heel erg misselijk geweest, uiteindelijk er wat voor gekregen. Na ongeveer 20 weken ging het beter. Ik had de combinatie gyn en verl voor de controle's en dit is me erg goed bevallen. Ik ging er om en om heen.
ff snel, spiraal zit er nog in. Ik twijfel een beetje en dekn dat ik het even opzij schui8f, ben er nog niet helemaal over uit. Heb het erg druk momenteel kom snel weer langs!
@famke ja redelijk, ben niet meer de oude, maar goed ik leef nog en kan zelf voor me kind zorgen. dus ik mag niet klagen. @happy, gezellig dat je er bij bent, ik had je eerste berichtje even gemist, sorry. moederdag is mooie dag om te stoppen, hoop dat het snel mag lukken. @rnate o jee hoop dat je er snel uit bent en dat het niks ernstigs is
@chicca: Daar hebje helemaal gelijk aan! Geniet van t leven wat is maar zo kort... @rnate: Je moet er inderdaad klaar voor zijn. Succes met al je drukte en hopelijk horen we gauw weer van je
He, wat leuk, het wordt wat drukker hier , dan zal ik het topic iets beter in de gaten gaan houden. Welkom nieuwe dames! @ Chicca: ik hoop dat verandering in medicatie voorspoedig verloopt en dat jullie geen vertragingen meer oplopen. Hopelijk is het dan snel weer raak! (pffff, heftig hoor, CVA , fijn om te lezen dat je goed je weg er mee gevonden hebt) @ Rnate: hopelijk gaat het wel goed met je? Rustig aan, luister naar je gevoel en dan horen we wellicht weer van je. @ Jessi: he wat fijn dat de hormoonhuishouding weer naar behoren lijkt te functioneren! Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de mmm, maar nu weet je wel een beetje beter wat je kunt verwachten etc. @ hier: ben begonnen met voorbereidingen, namelijk temperaturen na lang wegen en wikken. Na de miskraam iedere cyclus veel last van hormonale klachten, voel vanalles, ik wil graag een beetje duidelijkheid wat er nu echt in mijn lijf gebeurt. Ken mijn eigen lijf niet meer . Ben zo te lezen wel de 'oude rot' hier , ga voor mijn 3e kindje. Heb er nu ook echt veel zin in, al vraag ik me soms wel af waarom , aangezien zwanger zijn bepaald niet mijn hobby is. Medisch gezien is het allemaal wel voorspoedig verlopen, maar met alle kwaaltjes was het echt afzien voor mij, veel in ziektewet gezeten en dan ook nog eens 2 keer bijna 42 weken gehaald . Maar ach, wat zijn 9 maanden op een mensenleven? Ik heb het er wel voor over (en ik weet nu ook hoe pijnlijk het is als zwangerschap niet goed gaat ).
Kache: Er moet toch 1 de oudste zijn, is het niet. Dus je hebt niet 2 hele positieve zwangerschappen achter de rug. Vervelend dat je in de ziekte wet hebt gezeten. Niet elke zwangerschap is het zelfde zeggen ze dan, maar daar heb ik nog geen ervaring mee, ik hoop binnenkort wel. Kun je met temparaturen er achter komen wat je lichaam allemaal doet enzo? Weet wel dat je er zo achter kan komen wanneer je eisprong is... Bij de vorige zwangerschap hebben we ovulatietesten en pre-seed gebruikt. Dat gaan we eerst nog niet doen, we zien het eerst even aan
In principe is temperaturen inderdaad om ovulatie vast te stellen, maar het programma wat de meeste hier gebruiken (fertility friend) heeft nog allerlei functies, je kunt een hele studie maken van je afscheiding en zelfs van je baarmoedermond . En je kunt aan temperatuur vaak 1-2 dagen van te voren zien of menstruatie gaat komen. Maar goed, naast moment van eisprong, weet je dan ook hoelang de fase erna (luteale fase) duurt. Gemiddeld is die 14 dagen, maar tussen 10-18 dagen is ook goed mogelijk. Omdat ik nu dagen voor menstruatie al zulke heftige klachten heb (die erg lijken op zwangerschapskwaaltjes), wil ik graag weten wanneer ik eisprong heb en wanneer menstruatie dan zou moeten komen. Nou ja, het is misschien ook allemaal een beetje overdreven, maar ik voel meer rust met het bijhouden . Ik denk dat dit komt door het ongepland zwanger raken door de anticonceptie heen, ik vertrouw nergens meer op, mijn lichaam heeft me al vaak voor de gek gehouden dit jaar! Maar je hebt gelijk, elke zwangerschap is anders, dat is ook echt mijn ervaring. Ze leken niet zo veel op elkaar, maar waren gewoon allebei zwaar (vooral de 2e!) op hun eigen manier... Ik ben ook erg benieuwd wat natuur nu weer voor mij in petto heeft, maar ik ben voorbereid op het ergste .
Hey meiden, Net terug van de gyn en het antwoord is dat ze het niet weten. Ik heb nu bloedstollers en provera gehad van de gyn om zo een cyclus (die gezond is) op te bouwen. Het is geen anticonceptie en dit is gaat geen problemen geven voor een eventueke volgende zwangerschap moet nu dus nog 3 maanden wachten want dan gaan we weer terug. Liefs Jessica
@Kache; ik begrijp je helemaal. Je wilt graag weten waar je lichaam mee bezig is..zou ik ook hebben. Maar dat je het allemaal zo kan uitvogelen wist ik niet. En als jij er zo prettig bij voelt dan geef ik je ook geen ongelijk. En houd je dan ook alles bij? Ik ben ook wel benieuwd hoe bij mij een eventuele 2e zwangerschap zal vergaan. aaan de ene kant zie ik er ook wel tegen op; weer die misselijkheid, wat natuurlijk helemaal niet hoeft te zijn. En de keizersnee...maar ach mijn vorige zwangerschap ben ik dat soort dingen ook alweer vergeten, we komen er wel weer door heen. En als je ziet waar je t allemaal voor doet. @jessi: Vreemd dat ze het niet weten. Geeft wel onzekerheid lijkt me toe. Maa afwachten en het beste er van hopen!
Spannend Jessi. Ik ga me de eerste tijd niet bezighouden met tempen ed. Ga mezelf dan alleen maar gek maken en daar ben ik toch al goed in... Vind het heerlijk om nu overal mee te lezen en ideetjes op te doen. We zijn afgelopen weekend maar begonnen met de zolder op te ruimen. Ons kleine kamertje (beoogde babykamer) begon ook steeds meer op de zolder te lijken, terwijl daar eigenlijk alleen de was en de spelletjes horen. Hoe oud/jong is iedereen hier eigenlijk?
@happy2013, Dus druk aan het opruimen, goed hoor. Wil ook wel met dit trieste weer! Ik ga eerst ook nog niet bezig met ovu testen, maar ik heb wel een site gevonden die je vruchtbare dagen kan berekenen, dat vind ik wel prettig. Bij ons moet de zolder nog omgebouwd worden als slaapkamer, en ook opgeruimd (we zijn net verhuisd). Hahah ik ben 28...
Hallo Dames, Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik ben debozoe, 29 jaar en heb al een dochtertje. Wij hebben de knoop ook doorgehakt en gaan ook voor de tweede. Heb 16 mei een afspraak staan voor het verwijderen van mijn spiraal en 31 mei een afspraak bij de gyn voor een pre-conceptueel gesprek. Dit in verband met mijn heftige vorige bevalling. Mijn dochter heeft tijdens de zwangerschap rond de 30ste week een hersenbloeding gehad. (kwamen we na de bevalling achter) Daarnaast is ze levenloos geboren en had ze pas een hartslag na 20 min reanimatie. Eerste 2 weken op de ic gelegen, maar gelukkig goed hersteld. Ze heeft na aanleiding van die bloeding een hemiparese (halfzijdige spastische verlamming) Haar linkerlichaamshelft en spastisch. Ze kan haar handje en voetje niet zo goed gebruiken en loopt sinds kort maar met een beenspalk. Dit alles wordt gegooid op domme pech, maar maakt wel dat wij een volgende zwangerschap best eng vinden en dus van te voren naar de gyn moeten om te praten hoe we erin staan. Lang zijn we erg bang geweest maar we willen graag een brusje voor ons meisje en dit gevoel wordt steeds sterker, daarom gaan we er nu voor. Ik blijk zelf ook een stollingsafwijking te hebben, (wat overigens niks met mijn dochter's aandoening te maken heeft maar wel bij de onderzoeken hiervoor naar buiten is gekomen) en hier moet ik dus ook naar vragen of ik bloedverdunners moet gaan gebruiken e.d. Jeetje heel verhaal geschreven zie ik wel haaha. Lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven op weg naar een volgende zwangerschap
Hoi meiden, Mag er ook een hopelijk toekomstige mama van een eerste wondertje meeschrijven met jullie? Het viel me op dat Jessie helaas ook aangewezen is op de MMM en hoewel ik ook geïnteresseerd ben in de anderen vind ik het fijn om mee te schrijven met iemand die rond dezelfde periode met het traject start ook al is het niet voor een eerste kindje... Groetjes DutchDiva
@debozoe: Gezellig dat je mee kletst. Jeetje wat een heftig verhaal zeg! Leuk dat jullie voor een brusje gaan. En dat zal ook zeker allemaal eng en spannend worden. Fijn dat je in ieder geval goed in de gaten word gehouden. @dutchdiva: Hoe mee zielen hoe mee vreugd toch. Dat is het leuke aan het forum dat je ervaringen kan uitwisselen en lekker kan kletsen over dingen die je misschien niet met andere wilt en kunt delen.