Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

en jahoor! Hier nog 1 die dit leuke clubje komt versterken ;)

Ik zag dat er nog een Renate bij zat? leuk, maar noem mij maar gewoon glimmie :D

Wij willen rond juli/augustus langzaam aan weer beginnen met oefenen, haha
    We hebben geen haast en ik vind het wel fijn dat als nummer 2 ons gegund is en zijn/haar opwachting maakt, dat Collin zichzelf een beetje kan redden, hij kan nu net lopen, het gaat nu allemaal nog niet zo soepel.
    We gaan er ook niet vanuit dat het gelijk raak is, bij Collin heeft het ook 2 jaar geduurd met 2 vmk's (6wkn en 5wkn) tussendoor.
    En eigenlijk wil ik nog even die paar maandjes wat kilootjes kwijt. :)

2. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Welkom meiden,
    Wat heftig debozoe, Gellukig is t goed gekomen. Mag ik vragen wat voor
    Stollingsafwijking je hebt? ik heb namelijk ook problemen met mijn stolling.
    @dutchdiva ik hoop dat het nu snel gaat lukken
    @glimworm, hopelijk gaat het nu iets sneller.

@jessi hopelijk is er zoveel in je lijf veranderd dat je nu zonder mmm zwanger wordt.

weet niet meer wie het vroeg maar ik wordt over paar weken 28. Dinsdag gaan we naar t ziekenhuis voor zo'n voorbereidend gesprek, gisteren toch nog groen licht gekregen van de neuroloog. Als de internist en de gynaecoloog me maar goed in de gaten houden :)

3. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chicca: Ik vroeg het ;)
    Ik zelf ben trouwens 29

@debozie: dat is dan extra spannend
    @duchdiva: Pfff jij bent al een hele tijd bezig. Lijkt me ook een spannende periode nu met het begin van de MMM
    @glimmie ;): Welkom

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Het wordt steeds gezelliger :).

@ debozoe: pffff, wat een heftig verhaal! Ik kan me voorstellen dat de schrik er flink inzit, als je hebt meegemaakt hoe het ook helemaal anders kan lopen. Maar welkom, ik hoop dat het nu een veel positievere ervaring gaat worden!

@ glimmie: ook welkom! Hopelijk gaat het nu niet meer zo lang duren. en succes met de kilo's :cool:, ik ben te lui om die strijd aan te gaan.

@ dutchdiva: welkom, natuurlijk mag je meeschrijven, hopelijk valt je mmm mee en heb je snel resultaat!

@ Jessi: hmmm, dus je moet nog wat langer wachten? Jammer, maar helaas laat het zich niet dwingen, he?

@ famke: ja, ik hou nu alles bij :), ik wil misschien het gevoel hebben dat ik ergens nog een beetje grip op heb ;).

@ chicca: fijn van het groene licht!!!

@ hier: ik ben bijna 33 jaar (pfff :cool:, ik word oud, ha ha :D) want over 2 weken jarig.

5. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Chicca: Ik heb een proteïne S deficientie, op dit moment hoef ik daar niks voor te gebruiken. Alleen als ik ziek ben en op bed lig langer dan 2 dagen, vliegen, operatie, of bv been in het gips dan moet ik bloedverdunners spuiten. Tenzij ik een keer trombose zou krijgen dan moet ik wel dagelijks wat gaan gebruiken. Met een zwangerschap is het nog even de vraag, zowieso na de bevalling 6 weken spuiten maar tijdens de zwangerschap weet ik niet. Mocht hierdoor bv ook geen pil meer slikken, en bij jou?
    Wel superfijn dat je nu groen licht hebt zeg!

Dutchdiva: ook welkom, jij bent zeker al een poos bezig zeg, lijkt me best moeilijk, succes!

Glimmie: ook welkom, dat wil ik eigenlijk ook een paar kilo's kwijt. Zit al heel de tijd te overwegen om met weight watchers te beginnen.. Wil een kilo of 5 tot 7 kwijt, maar het lukt me al heel lang niet...

Gister ook foliumzuur gekocht, dan wordt het ineens heel echt he haha. Nu ik weet dat mijn spiraal er bijna uitgaat kan ik bijna niet meer wachten, vind het ineens weer heel spannend.

6. mama marinda

1 mei 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Leuk om te lezen dat er meerdere zijn die in juni/juli gaan voor een zwangerschap.
    Ik ook... en wil me daarom graag aansluiten. Ik ben al moeder van een pracht dochter van bijna 3 jaar.
    15 juni gaan mijn vriend en ik trouwen. En eigenlijk willen we wachten met proberen om zwanger te worden tot we getrouwd zijn (ivm de eventuele kwaaltjes). Maaarrr nu het zo dichtbij komt gaat het toch steeds meer kriebelen. Ik zou me volledig moeten bezighouden met de bruiloft maar stiekem kan ik alleen maar denken aan een pracht wonder!
    Ik ben al een paar maanden gestopt met de pil (Ik wilde een tijdje "ontpillen" om een natuurlijke cyclus te kunnen volgen) Op 22 mei moet ik ongi worden en dan zouden mijn volgende meestvruchtbare dagen precies rond de bruiloft zijn... dat zou toch wat zijn ;)

Spannend allemaal!
    Liefs Marinda

7. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Zo dan kom ook ik me aanmelden gezellig.
    Ik ben net gestopt met de pil en zit nu in de stopweek waarna ik dus niet meer aan een nieuwe strip begin.
    Het is dus nu wachten tot mijn eerste ongesteldheid maar goed in de tussentijd zou ik natuurlijk al zwanger kunnen worden.

Het is bij ons de tweede wij hebben al een meisje die in juli alweer 3 wordt. Waarom zo een lange tijd ertussen zullen sommige van juli misschien zeggen. Mijn eerste zwangerschap was niet bepaald prettig waarin ik 9 maanden spoog en dus stond ik tot een half jaar geleden niet echt te springen op nog een zwangerschap. Uiteindelijk besloten dat de wil voor een tweede toch sterker was en ondertussen zijn we
    Ook verhuisd dus we zijn er helemaal klaar voor.

8. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Gezellig! Het wordt steeds drukker :)

@ debozoe ik heb t antifosfolipidensyndroom.
    Ik slik nu bloedverdunners om te voorkomen dat de geschiedenis zich herhaalt maar ik moet overstappen op andere, en als ik positief test gelijk over op spuiten. Omdat de pillen niet heel goed zijn voor het vruchtje.
    Plus nog een heleboel risico's voor tijdens de zwangerschap die ik niet eens wil weten.

@ shay is toch een mooi verschil ieder doet t op zijn eigen tempo. Hoop voor je dat je nu niet weer de hele zwangerschap misselijk bent.

9. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    @ mama marinda gefeliciteerd!

10. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Zo alles van iedereen weer gelezen. Dan ben ik weer op de hoogte..

Iedereen heeft wel een bijzonder verhaal of iets speciaals te vertellen.
    Maar in ieder geval gaan wel allemaal voor een kindje. We zullen vast veel steun aan elkaar hebben is t niet?

11. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Ja dat denk ik ook, sprak me ook aan om me hier aan te melden, omdat bijna iedereen hier wel een speciaal verhaal heeft...
    Vind het ook erg leuk!

12. mama marinda

1 mei 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!!!

13. mama marinda

1 mei 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk zeker dat we veel aan elkaar kunnen hebben aangezien we allemaal aan het spannende begin staan.

@debozoe, ik ben ook al begonnen aan de foliumzuur. En ik ben het helemaal met je eens... nu wordt het wel heel definitief he ;)
    @shay02, onze meid wordt ook in juli 3 jaar. Bij ons was het niet omdat de zwangerschap zo zwaar was maar de dingen er om heen. Helaas heeft dat mij heel veel energie gekost en nu is het ongeveer een half jaar wat rustiger. Ieder doet het op zijn eigen tempo... en je moet er ook pas aan willen beginnen als je jezelf er goed voor voelt. Een zwangerschap en een kleintje is niet zomaar iets.

Iedereen fijne avond en succes allemaal! :D

14. mama marinda

1 mei 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie nu geen 2 jaar hoeven te wachten! En succes natuurlijk met die paar kilo's!

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

thanx all!

16. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Trouwens, met de zwangerschap van de 1e heb ik hier ook een hele poos gezeten. Wel een jaar lang gekletst met een paar dames. Nadat we allemaal bevallen waren is het geklets gestopt, jammer.

Ook ik zit aan de foliumzuur...davitamon, die kan ik tenminste goed door krijgen;)

17. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van het Kruidvat.
    Die zijn vrij plat

18. mama marinda

1 mei 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    @famke24, ik ben inderdaad erg geschrokken van het formaat van de tabletten (ik gebruik die van de etos), hele capsules. Het is wel Multi su vit, mineralen en kruiden. Daarnaast slik ik Efamol (visolie omega 3) Dat zijn ook van die grote tabletten.
    Het is voor een goed doel denk ik maar elke keer!

Wat jammer dat het contact dan opeens stopt he. Maar zo gaan die dingen, helaas. Ik denk wel dat het leuk is om met die mensen ook contact te houden over de ontwikkeling van je kind.

19. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ik kan heel slecht pillen door slikken. Vorige zwangerschap ook bijna tot geen foliumzuur geslikt:$
    Na de zwangerschap de davitamon ontdenkt toen slikte ik voor de bv.

Inderdaad wel leuk om contact te houden, denk dat we daar toen allemaal gewoon geen tijd voor hadden.

20. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Ik heb ook die van kruidvat gehaald..

Had dat ook hoor met mijn eerste een groepje, maar dat is ook verwaterd.
    Op een ander forum klets ik al ruim 4 jaar met een vast groepje meiden, heel bijzonder. Sommige hebben daar inmiddels al hun tweede kindje terwijl we al kletsen vanaf het moment dat we geen van allen kinderen hadden. Alleen loopt het daar niet echt gelijk meer wat betreft het zwanger willen worden enzo. Daarom vind ik het wel leuk om hier ook met een groepje te kletsen die allemaal aan het begin staan.

Wat doen jullie eigenlijk in het dagelijks leven?, naast mama ben ik ook juf op een basisschool van groep 1.

Deel Deze Pagina