Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Het is ook leuker als je allemaal op 1 lijn ligt.

Ik ben gastouder!

2. mama marinda

1 mei 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in een babyzaak ;) altijd handig!

3. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik slik foliumzuur van de ah zo een roZe potje als ik eenmaal zwanger ben wil ik denk ik die mama pillen gaan slikken waar van alles in zit.

Ik ben pedagogisch medewerker oftewel leidster op een kdv dit doe ik 27 uur (3 dagen)

4. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Leuk om te lezen wat iedereen van werk doet.
    En de verschillen in foliumzuur slikken.

5. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een ICT Consultant. In mijn werk kom ik dus eigenlijk geen kinderen tegen in tegenstelling tot jullie.
    Wel ben ik heel lang scouting leidster geweest ;)

6. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Jeetje er is heel wat afgekletst hier.
    Ik had bij mijn vorige ook een groepje, maar daar ben ik afgehaakt toen ik een prenatale depressie kreeg.

Ik ben trouwens ook pedagogisch medewerkster alleen zit ik in de ziektewet.
    Door alles wat er gebeurt is :)

7. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Ja inderdaad, we doen bijna allemaal wat met kinderen.
    Wij hebben er bewust voor gekozen om ons kind niet naar een oppas te brengen. Heerlijk dat ze elke dat thuis is en ik haar niet snel uit bed hoef te halen....
    Trouwens ik was al gastouder voordat we een kind hadden:cool:

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Wow, nu gaat het snel! ;)
    Welkom, alle nieuwe dames, gezellig dat de groep groter wordt!

@ marinda: gefeliciteerd! En zoooo, herkenbaar, al is het voor mij inmiddels al weer 6 jaar geleden :p. Ik wilde heel graag kindje, maar durfde niet voor bruiloft, bang voor kwaaltjes, bang de jurk niet meer te passen. Ruim een maand voor bruiloft was mijn pil op en toen geen herhaalrecept meer gehaald. Zo'n vaart loopt het toch niet, dacht ik ;). Achteraf gezien was ik 4 weken zwanger toen we trouwden en op de huwelijksreis kwamen de kwaaltjes ;)...

@ allen: ik heb ook van iedere zwangerschap een 'clubje', jammer maar helaas, het meerendeel ervan verwaterd toch. Van mijn eerste is nog een redelijk grote groep op eigen besloten forum actief, nu al meer dan 5 jaar. Is wel heel leuk, maar ook daar is het een stuk minder druk dan vroeger :p. Ik ben er zelf minder actief omdat de aansluiting wat minder is, omdat mijn zoon dus speciaal is en een heel ander pad bewandeld. Het schrijft toch lastiger idd als je niet op 1 lijn zit.

Heb gelukkig geen problemen met pillen slikken, gebruik nu efamol tegen de (pre)menstruatie klachten en straks gewoon etos foliumzuur (potje staat nog van de miskraam).

Ik ben universitair docent voor 20 uur in de week en werk dus niet met kinderen. Hmmm, nou ja, dus wel met pubers die denken dat ze volwassen zijn :cool:.

9. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden!

Inderdaad, iedereen heeft hier wel een apart verhaal... Zitten ook wel erg heftige dingen tussen, pff.
    Kort voorstelrondje dan maar: Ik ben 29 jaar oud en werk als docent Nederlands op een middelbare school. Ik ben al 9 jaar samen met mijn man en in augustus 2010 zijn we getrouwd. Na onze huwelijksreis (in de herfstvakantie) zijn we voor een wondertje gegaan. Een jaar later bleek dat de hoeveelheid zaadcellen van mijn man niet toereikend is. Sinds februari van dit jaar staan we op de wachtlijst voor een ICSI-behandeling. Die wachtlijst is zo'n 4 tot 5 maanden, dus ons geduld wordt wel aardig op de proef gesteld, maar zo kom ik dus uit in juni/juli.
    Ik hoop natuurlijk dat de MMM uitkomst voor ons biedt (en het liefst een beetje snel ;)), maar uiteindelijk is het ongeacht de termijn natuurlijk het belangrijkste dat we ooit een wondertje mogen krijgen!

10. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    @dutchdiva, jij hebt ook een heftig verhaal hoor! Jammer dat je dan al zolang moet wachten voor dat er een kindje opkomst is, en nu laat t ziekenhuis je ook nog wachten..nou inderdaad je geduld word goed getest.

Tijdens mn 1e zwangerschap heb ik mee gedaan aan moeders voor moeders. Dat geeft toch best wel een goed gevoel dat je anderen daar mee kan helpen.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

@pillen slikken: is hier een drama ik krijg het kleinste pilletje nog niet eens weg. (ik slik dan ook geen anticonceptipil) voor paracetamol gebruik ik Aleve gladde tablet, maar die gaat echt met moeite weg. Moet eerlijk zeggen dat ik de foliumzuur pas was begonnen te slikken toen ik wist dat ik zwanger was, heb het 9 weken volgehouden :) niet zo braaf he? :D

@clubjes: van mijn pufclubje zie ik er nog 2 bij het babyzwemmen, maar we hebben verder geen contact. Een andere zie ik altijd op het CB maar die kijkt me altijd gelijk de grond in ;) Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan.:p Hier op Zp had ik me aangemeld bij een zwanger worden clubje. ik was dezelfde ronde al zwanger, helaas werd een mk. Er was onderling veel irritatie bij een aantal dames waarbij het niet (snel) luktte. Ik voelde me steeds minder op mijn gemak, ben er weggegaan en vorig jaar las ik dat een aantal meiden uit dat clubje er ook zijn uitgestapt en een heel eigen clubje zijn begonnen waar het er echt veel respectvoller aan toe gaat. Met pinksteren staat de eerste(voor mij) meeting gepland.

@werk: ik werk ook met kinderen, nou ja 1tje dan, ik ben fulltime
    huismama van Collin :D

12. mama marinda

1 mei 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kache, Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die daarmee zit (voor jou heeft gezeten) Ik zou het geweldig vinden om nu al zwanger te zijn. Maar aan de andere kant zou het ook wel eens vervelend kunnen uitpakken wat betreft de bruiloft en de huwelijksreis!

@DutchDiva Wat heftig zeg! Maar gelukkig ken ik van dichtbij dat ICSI inderdaad bij een wonder heeft geholpen. Mijn schoonzus is nu 23 weken zwanger! Ik hoop dat dit ook echt bij jullie zo zal zijn!

@glimmworm en Famke24 Wat heerlijk dat jullie lekker voor je eigen kindje kan zorgen, fulltime. Ik werk 2a3 dagen per week. Mijn dochter gaat naar een gastouder. Ik heb er soms wel eens moeite mee hoor... ook al heeft ze het ontzettend naar haar zin daar.

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Opvang: gezien ik op een kdv werk gaat mijn dochter 1 dag mee en zit dan bij mij op de groep. De andere dagen gaat ze allebei een een dag naar de oma s geen idee hoe ik dat straks met nummer 2 ga doen maar waar een wil is is een weg toch?

Behandelingen: gelukkig was ik bij mijn dochter gelijk de tweede ronde zwanger dus ben benieuwd hoe het nu gaat. Van mensen in mijn omgeving weet ik idd de verhalen van de heftige behandelingen ontzettend veel respect voor de dames die dit moeten ondergaan hopelijk kunnen we jullie in dit clubje steunen.

Clubjes: ik zat bij julli 2009 mama maar dat is ook verwaterd verder dit nog bij mijn start groepje van zwanger willen worden waarvan de dames daar ook medicijnen moesten slikken tijdens de zwangerschap dit groepje bestaat nog en we hebben Inmiddels allemaal kinderen sommige al meedere waardoor het forumcontact niet heel vaak is maar het is er nog wel.

14. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Glimworm en famke: wat heerlijk om altijd zo dichtbij je kindje te kunnen zijn, ik moet zeggen dat ik het ook nog vaak lastig vind hoor om weg te gaan.

Tatum is ook altijd bij de oma's en een tante. Maar na de zomervakantie willen we haar wel graag een dagje naar het kdv laten gaan, ook om om te leren gaan met andere kindjes. Ze gaat nu 2 ochtenden naar een therapeutische peutergroep bij een revalidatie centrum. Dit is zeg maar een soort peuterspeelzaal en therapie in één. Wel heel leuk maar dit is wel erg beschermd, met 8 kindjes die allemaal wat mankeren. Daarom lijkt ons een goede voorbereiding op school al ze vanaf haar derde jaar ook naar een regulier kdv gaat..

Behandelingen: Lijkt me ook allemaal erg pittig, zeker emotioneel. Hopelijk gaat het voor jullie dit keer snel dames

15. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Misschien ook leuk om een NOD lijst bij te gaan houden? Ik ben alleen nooit zo goed in het maken van die dingen...

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden,

Ik kom me afmelden :(

Net gebeld met de gyn omdat ze had gezegt dat ik voorlopig ni ongi zou worden dat was vrijdag en zaterdag was het raak. Weer super ongi en weeen? Dus manlief heeft er de stekker uit getrokken. Hij wil dat ik eerst 100% ben voordat we ons erin storten. Donderdag belt ze me terug over hoe en wat nu verder want er zit duidelijk iets niet goed. Ik ben zo verdrietig op het moment kan wel janken. Na zoveel gedoe met de eerste begint de ellende nu weer. Ik hoopte zo dat ik dit keer in een vloek en een zucht zwanger zou wezen. En dan op een geweldige zwangerschap.

Liefs Jessica

PS ik kom stiekem nog weleens meelezen hoe het met jullie gaat

17. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf

Oh Jessica wat erg! Vermoeden op weer een miskraam nu dan of?
    Ook hevig dat je nu je droom even moet laten varen, kun je je wel vinden in de beslissing van je man?
    Laat je ons wel weten hoe het verder gaat en wat de gyn gaat doen..
    Veel sterkte meid en ik hoop dat jullie ook snel groen licht hebben..

18. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Jessica. Jeetje meid wat verdrietig voor jullie. Ik snap je woede en verdriet. Het is gewoon niet eerlijk op de wereld verdeeld.
    Hou je ons nog een beetje op de hoogte van alles? Veel sterkte voor de komende tijd en pas goed op jezelf!

@ werken: Wij wilden niet een kind om weg te brengen, dus het is zo heerlijk dat ik gastouder ben.Thuis zijn en toch verdienen. En onze dochter vind het gezellig al die kinderen. Af en toe word onze dochter wel wakker gemaakt omdat ik dan lopend richting school moet en dan ben ik een dik half uur weg en zolang wil ik haar niet alleen laten liggen. Met de auto of fiets laat ik haar nog wel eens liggen.
    Op het moment heb ik ook een stagiaire, ook erg leuk!

19. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    O Jessica wat naar voor je! Ik hoop dat ze kunnen ontdekken waar het vandaan komt en dat ze er dan iets aan kunnen doen. En dat je dan snel zwanger bent. Rikki digi knuf.
    Hou je ons op de hoogte?

20. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kl*te zeg Jessica.... Heel veel sterkte de aankomende tijd en een dikke knuffel...

Deel Deze Pagina