Jeetje Jessica wat heftig! En wat vervelend om dit door te moeten maken. Hoop voor je dat je snel groen licht krijgt... dat niet alleen maar dat je jezelf ook top voelt en je man het ook weer helemaal ziet zitten. Hoop dat je ons af en toe nog op de hoogte kan houden over je gyn bezoek en stand van zaken. In ieder geval heel veel sterkte in de aankomende tijd!
@ Jessi: pfff, meid, wat verdrietig. Ik kan me voorstellen dat het 'verstandig' is om te wachten tot alles weer een beetje in normale doen is, maar ik kan me ook voorstellen dat je hart iets heel anders zegt nu. Wat een teleurstelling . @ debozoe: spannend, een dagje kinderdagverblijf! Het is de bedoeling dat ze straks op een gewone school instroomt? Al dan niet met rugzakje? Of is dat nog veel te vroeg om te zeggen? @ opvang/werken: ik zou als thuisblijfmoeder gillend gek worden denk ik en compleet vereenzamen, dus het is niet heel erg dat ik voor financien ook echt moet blijven werken. Mijn kinderen zijn altijd naar kinderdagverblijf gegaan (een tijdje 1 dag oma gehad, maar dat beviel uiteindelijk niet) en een volgende zal dat denk ik ook wel doen. Ga vooral op zoek naar iets waar ik per uur kan betalen (dus niet meer huidig kinderdagverblijf, hoe tevreden ik ook ben over de zorg), aangezien ik geen volle dagen werk en nu dus veel meer uren moet afnemen dat ik er gebruik :x en nu met de nieuwe regeltjes met teruggave weer een stuk duurder.
@Jessie: jeetje wat een domper! Veel stekte en een dikke knuf. @thuisblijfmoeder: nou ik word niet gillend gek hoor, al heb ik af en toe wel eens zoiets van : "ik wil er even uit!" meestal in het weekend is er tijd voor mij, dan is manlief thuis en kan ik mijn gang gaan. Hij vindt het niet erg om met Collin "opgescheept" te zitten verder heb ik het druk met mijn hobbie, digitaal scrappen. ik ben op meerdere fora moderator en schrijf mijn eigen PSP lesjes. @Famke: das handig een stagaire in huis, kun je mooi even wat voor jezelf of in de huishouding doen als het zo uitkomt.
@Kache, ik koop bij mijn gastouder uren in. Dus ik heb in het contract gewoon een aantal uur staan waar ik voor betaal. Flexibele opvang, kan ik een hele maand zelf bepalen welke dagen en uren mijn dochter naar haar toe gaat. Is wel iets duurder per uur maar wel beter dan volle dagen betalen! Zomaar een idee
Glimworm: Ja heerlijk een stagiaire, kan ik boven mooi af en toe even bezig, blijft zij benenden bij de kids. En nee ik word echt niet gillend gek. Heerlijk vind ik het om thuis te zijn. Als de kids er zijn kan ik tussen door wel een beetje huis houden dus als ze allemaal weg zijn ben ik ook echt vrij, hahah. Ik heb 4dagen in de week hier oppaskinderen, 5 stuks. 1 dag in de week vrij en weekends. Trouwens hier worden alleen de uren betaald die ook worden af genomen, lijkt me goedkoper dan een kdv. En ik ben ook heel flexibel in het brengen en halen van de kids
Kache: het is inderdaad de bedoeling dat Tatum naar een gewone basisschool gaat, het is nog even de vraag of dat met of zonder rugzakje (als dat tegen die tijd nog bestaat) zal zijn. Als ze 3 wordt krijgt ze testen en onderzoeken en aan de hand daarvan wordt dat bepaald. Famke: Wel een uitkomst hoor om het zo op te kunnen lossen. Woon jij dan ook groter om de kinderen op te kunnen vangen? En als ik vragen mag, zijn je inkomsten ook te vergelijken met een gewone baan? Glimworm: leuk ook je hobby's, ik brei graag hihi Tatum is vandaag met alle opa's en oma's naar het revalidatiecentrum. Het is opa en oma ochtend daar. Ben heel benieuwd. Mijn ouders zijn er al wel eens vaker geweest, maar mijn schoonouders niet. Vind het leuk dat zij ook eens zien wat daar allemaal gebeurd.
Wat leuk dat ze zulke ochtenden organiseren. Ik moet vandaag naar het ziekenhuis voor een gesprek. Het komt nu allemaal wel dichtbij, ik begin weer bang te worden, ondanks dat ik toch pas over 1,5 maand minimaal ervoor wil gaan. Over 2 weken gaan ze mn medicatie omzetten. Ben benieuwd wat ze vanmiddag gaan zeggen.
chicca, spannend! Hou je ons op de hoogte. Succes! Deboze: Wat leuk zulke ochtenden. Dan hebje ook een idee wat er allemaal gebeurd, helemaal als opa en oma. Nee wij wonen er niet speciaal groter om. We zijn een paar maandjes geleden wel groter gaan wonen en hierbij ook een beetje op de buurt gelet, maar ook voor onze eigen dochter natuurlijk. Mijn inkomsten zijn niet zo hoog als een gewone werk week van 40uren. Voordat ik zwanger was welrond de 1200euro), toen had ik 7 oppaskids en maakte ik lange dagen en veel uren. Er zijn toen 4 kinderen weg gegaan... Op dit moment vang ik 5 kinderen op, mijn inkomen is per maand wel verschillend, maar net hoeveel uren de kids hier zijn, maar zo ongeveer rond de 700euro.
Hey meiden, Sorry beetje laat, ik was even druk. We hebben ruim 3 kwartier bij die arts gezeten en de risico's doorgenomen. Bij iets minder als de helft van de vrouwen die aps heeft verloopt de zwangerschap niet goed, denk hierbij aan miskramen, groeistoornissen, trombose, zwvergiftiging enzo. Dus de tijd zal t leren. Ook wordt ik extra gecontroleerd en krijg ik veel echo's om de groei bij te houden. eder geen bijzonderheden. Ik ben de komende 2 weken niet actief, we gaan op vakantie. Lief dat jullie zo meeleven. Liefs chicca
Tot over twee weken en een hele fijne vakantie gewenst even tot rust komen en alles voor jezelf op een rijtje zetten
@ Chicca: fijn dat ze goed de tijd hebben genomen om het met jullie door te nemen. Zijn natuurlijk niet zulke leuke dingen om te horen, maar dan weet je nu wel precies waar je aan toe bent en dat ze goed in de gaten gaan houden. Hopelijk veel plezier op vakantie! @ mama marinda/famke: ja, ik denk dat een gastouder wellicht beter aansluit bij onze 'opvangbehoefte' en goedkoper zal uitvallen, daar wil ik me t.z.t. dan ook in verdiepen. Maar voor mijn dochter nu, die goed gewend is op huidig kinderdagverblijf, wil ik voor die laatste 9 maanden niets nieuws meer organiseren. @ debozoe: wat leuk, opa/oma dag! Hopelijk heeft iedereen een leuke dag gehad. Op dagbehandeling van mijn zoon is dat (helaas) niet, maar ja, ook wel begrijpelijk aangezien dit voor de autistische kindjes veel te druk en prikkelend zou zijn. Het wordt straks wel spannend dus wat er uit die testen komt. Hier is het speciaal onderwijs (cluster 4) net geregeld, na de zomer gaat hij voor het eerst echt naar school. @ hier: beetje down, ik zou nu ongeveer 20 weken zwanger zijn geweest als het niet was misgegaan. En om een of andere vage reden vraag ik me erg af of het een jongetje of een meisje zou zijn geweest. (volstrekt nutteloze gedachten , maar ja...)
kache: Och meid wat vervelend dat je er steeds aan moet denken. Het is ook niet niks een miskraam. En waarom mag je je niet afvragen of t een jongen of meisje was, lijkt me niet vreemd hoor. Zoiets zou ook bij mij passen. Hopelijk ben je straks gauw weer zwanger! Sterkte!
Hallo meiden. Chicca: wel heftig lijkt me om te horen al die risico's. Hele fijne vakantie, rustig de tijd nemen om alles op een rijtje te zetten! Kache: ook spannend speciaal onderwijs, ik heb zelf een tijdje kleuters gehad in het cluster 4, vond het erg leuk! En natuurlijk mag je je down voelen over je miskraam, is ook niet niks! Ik vind het ook niet raar dat je je afvraagd wat het is geweest... Tatum heeft het erg leuk gehad met de opa's en oma's, ook voor hun goed om te zien wat ze allemaal doen met haar daar. Ze kwamen heel enthousiast terug. Morgen loop ik zelf mee en dan heb ik over een paar weken teamoverleg met alle disciplines. Nog één weekje voordat mijn spiraal eruit gaat hihi, spannend!
@Jessi: jeetje meid, wat kl*te! @Famke: ik zou ook altijd meegedaan hebben aan MvM, maar nu natuurlijk zeker! Iedereen die zo'n wens heeft, moet gewoon een kans krijgen! Grappig om hier een gastouder tegen te komen... Ik zit er al een tijdje aan te denken om straks gastouder te worden als wij een kleintje mogen krijgen. Ik wil het liefste zelf zoveel mogelijk bij mijn kindje zijn en zie in het gastouderschap wel een mogelijkheid om dat toch nog met werken te combineren. Ik ben er nog niet uit hoor, moet nog uitzoeken hoe het zit met vergunningen, EHBO-diploma's, contact krijgen met potentiele klanten, enzovoorts. Je ziet, ik ben het denk-stadium nog niet voorbij, maar vind het erg leuk om hier iemand tegen te komen die die keus wel heeft gemaakt en nu ook veel bij haar kindje is. @Mama Marinda: bedankt! Er zijn inderdaad genoeg succesverhalen bekend... Helaas ken ik ook genoeg andere verhalen, maar ik heb er vertrouwen in dat dit voor ons de oplossing gaat zijn. We willen pas nadenken over andere opties als dit niet gaat lukken. @Chicca: fijne vakantie meid, geniet ervan! @Kache: logisch toch, dat je daar nog steeds aan denkt! Voor anderen gaat het leven misschien zomaar door, maar jullie mogen best stilstaan bij het kindje dat helaas niet bij jullie mocht komen. Sterkte! @Debozoe: wat super dat Tatum het zo leuk gehad heeft! Hier gaat het even wat minder... Gistermiddag is mijn oma overleden.... En hoewel het goed is zo, is het wel verdrietig...
Dutchdiva: gecondoleerd meid... Ook al is het goed zo dan nog mag je wel even verdrietig zijn het is tenslotte je oma... sterkte meid