Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Dutchdiva: Gecondoleerd met het overlijden van je oma. Als er een dierbaar iemand overleid is dat nooit leuk, verdriet hoort en mag daarbij. Sterkte.

Het gastouder zijn bevalt mij heel erg goed. Het is gezellig, je verdiend en je bent bij je eigen kind. Wat wil je dan nog meer.
    Ik ben Franch&Free gastouder. Dat betekend dat ik een eigen bedrijfje heb onder de vlag van het gastouderbureau. Erg leuk.
    Als je nog iets wilt weten dan vraagje me maar hoor.

2. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    Hoi Dames

Is er nog plaats in jullie clubje?

Ik ben eind december 2011 bevallen van onze dochter. En omdat we er niet teveel leeftijd tussen willen hebben willen we ook snel beginnen voor een 2e kindje.
    Voordat ik zwanger was van mijn dochter heeft het meer als een jaar geduurt voordat het gelukt was. Vandaar dat we nu al op tijd weer beginnen, wie weet hoe lang het duurt...

3. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ dutchdiva: Heel veel sterkte, Hoeveel vrede je ermee hebt, het blijft verdrietig...

@ Kache: Knuffel

@Kv78: Tuurlijk hebben we nog plaats!

Ik kan niet wachten om echt te beginnen, nog 4 pillen!!!

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik ben al bijna 2 weken pil af vorige week woensdag ongesteld (stopweek) en omdat ik vrijdag niet weer begonnen ben met de pil is me lichaam even van slag zo kwam er vandaag nog een klein beetje bloed heel vaag maar goed nu is het wachten op de eerste echte ongesteldheid vind het wel raar want je weet niet wanneer dat komt

5. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, het is niet mijn plan om op mijn echte ongi te wachten, wij gaan er gewoon meteen vol voor :D

Ben een beetje bang om weer zelf ongi te worden. Ben 11 jaar geleden aan de pil gegaan omdat ik toch wel veel last had van ongi-klachten. Ook nu is mijn ongi met de pil niet prettig, maar gewapend met een doos neurofen kom ik een eind (en momenteel zat ik op 1x in de 3 maanden een ongi).

Ik hoop dus dat ik niet zelf ongi hoef te worden (ook al weet ik dat die kans erg klein is....). Maar met hoop houdt een mens moed :cool:

6. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Happy2013: Ik lees je verhaal en herken mij zelf erin. Ik ging ook aan de pil omdat ik tijdens mijn ongesteldheid zeker 1a2 dagen in bed lag. Gewapend met een warme kruik tegen me aan. Ik verging van de buikpijn en wist niet waar ik t zoeken moest, zelfs ibuprofen en paracetamol werkten niet meer.
    Toen ik stopte met de pil was ik hier heel bang voor, gelukkig viel t een beetje mee. Ik gebruik aleve, speciaal voor de menstruatie en het werkt super. Na de bevalling niet meer aan de pil gegaan en af en toe nog pijn in mijn buik...

7. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    Ik heb een beetje teruggelezen, wat me opviel is dat toch veel die hier meeschrijven al veel bagage met zich meedragen.
    Hopelijk dat het iedereen mee zit en dat we snel allemaal zwanger zijn.

@chicca, vervelend al die wegen die je langs moet om zwanger te raken. Geniet lekker van je vakantie, zal je goed doen.

@kache, ik heb zelf ook een miskraam gehad en ik denk er nog steeds af en toe aan. Vooral nu mijn dochter is geboren denk ik vaak aan hoe het nu zou zijn geweest als het toen goed was gegaan. Ook tijdens de zwangerschap had ik steeds angst dat het weer mis ging. Gelukkig kreeg ik veel controles en dus ook weer steeds de bevestiging dat het goed was.

@dutchdiva, sterkte met het overlijden van je oma.

@ongi, ik ben dire maanden na de bevalling ongesteld geweest, dit viel reuze mee. Maar pas 5 weken daarna weer ongesteld en toen was het meteen heel heftig. Dus ik denk dat de eerste keer nog proef draaien was en dat daarna het echte werk is gekomen. Ben benieuwd wanneer ik nu weer ongesteld ben en hoe het dan zal verlopen. En stiekem hoop ik natuurlijk dat ik het niet wordt omdat ik dan zwanger ben.
    We zijn nog niet heel actief bezig hier, in juni begint hier een nieuw personeelslid en dan is er meer tijd en rust en dan gaan we voor het eggie.

8. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    ik ben trouwens 33 jaar.
    ik werk als verpleegkundige in de wijk, en mijn vriend en ik hebben nog een eigen zaak.

9. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou wij wachten ook niet tot ik weer ongie ben om ervoor te gaan maar als ik realistisch kijk weet ik dat het vast niet gelijk leuk en vandaar dat ik zeg wachteb tot de eerste ongi en dan kan ik gelijk kijken of mijn cyclus in orde is.. Ik heb nu maar 3 jaar de pil gebruikt na de geboorte van mijn dochter... Ik ben trouwens 26 ff ter info

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ dutch diva: gecondoleerd. Hoe 'goed' een overlijden ook kan zijn, het blijft toch een verlies en een groot verdriet. Sterkte.

@ kv78: welkom! En fijn om te lezen dat het dus niet zo raar is dat ik af en toe denk aan de miskraam ;). Ben inderdaad wel een beetje bang dat een volgende zwangerschap toch flinke onzekerheid gaat geven. :(
    (en he, dan ben ik niet meer de oudste hier :cool:, ha ha. Nou ja, nog heel even en dan ben ik ook 33 jaar)

@ happy2013: ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar het zou wel eens enorm kunnen meevallen, hoor. Toen ik puber was had ik ook flinke buikpijnen (en flink bloedverlies ;)), verzuimde ook regelmatig een dagje van school. Een jaar of 7-8 pil geslikt en toen ik stopte zijn die buikpijnen nooit meer teruggekomen, alleen wat irritante krampjes...
    Na mijn 2e bevalling zijn menstruaties zelfs pijnloos geweest. Helaas na de miskraam nu menstruatie korter, maar ook weer pijnlijk ;). Al heb ik veel liever de pijn dan de PMS die ik nu heb :), voor de pijn is er tenminste nog een pilletje!

(enne wachten op eigen ongi heb ik toen bij eerste ook niet gedaan, duurde ruim een jaar want... meteen zwanger! :D)

@

11. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D:D

ik hoop dat het idd meevalt, mocht bovenstaande voor mij idd niet gelden ;)
    Ben er alleen bang voor aangezien ik nu ook nog best wat last heb.
    Ach ja, we zullen het wel zien.
    Nu nog 3 pillen en dan 3 dagen later de onttrekking en dan zien we het half juni wel ;)

12. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Dutch diva; gecondoleerd met je oma...

kv78: Welkom!!

Wij gaan er ook meteen vol voor hoor! Bij mijn dochter heb ik ook ovulatietesten gebruikt enzo maar daar wil ik nu wel even mee wachten....

Wat een weer he dames, zouden we nog voorjaar/zomer krijgen?
    Heb zoveel leuke kleertjes voor Tatum gekocht maar nog weinig kunnen dragen helaas..

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou ik heb twee leuke jumpsuites (korte broek) maar ja die kan ze volopig niet aan... Ik hou vol aan slechte lente goeie zomer

14. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Je weet nooit hoe snel je lichaam reageerd...de ene keer ben je snel zwanger en misschien bij de 2e duurt het wel veel langer. Ben ook erg benieuwd hoe snel het hier zal gaan.

Ovulatietesten vorige keer ook gebruikt, nu eerst nog maar even niet. Heb een site gevonden waar je je ovulatie kan berekenen. Kost ook nog niks;)

Hier ook al veel leuke lente/zomer kleding, erg jammer dat we dat nog niet veel kunnen gebruiken. Het goeie weer komt hoop ik nog. Van de week nog korte broeken voor onze dochter gekocht (op de groei hahah).

15. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    @kache, ik denk dat na een miskraam de onzekerheid altijd zal blijven. Ik weet zeker dat, als ik weer zwanger ben, ik weer net zo onzeker ben. Ik moet zeggen dat ik een hele fijne verloskundige had die me steeds weer het vertrouwen gaf dat het goed zou komen, en me bij het minste of geringste ook doorstuurde naar het ZH. Zo heb ik met de 14e week een bloeding gehad, ik dacht natuurlijk meteen dat het mis was, maar gelukkig bleek in het ziekenhuis alles in orde.
    En ja, je bent nu niet meer de oudste...;)

Hier ook aan het wachten op het echte mooie weer. En niet steeds één dag lekker weer en dan weer regen of kou.
    Ik heb zin om met de kleine de tuin in te gaan.
    En ik heb ook heel veel leuke kleertjes met korte mouwen. Nu draagt ze ze met een rompertje met lange mouwen eronder, maar dat ziet niet zo leuk uit als dat ze blote armpjes zou hebben.
    Net het weerbericht gezien en het zit er voorlopig nog niet in geloof ik.:(

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ja, mooi weer, daar heb ik ook zin in! Al ziet het er vandaag veelbelovend uit, zonnetje schijnt lekker en voorlopig laat buienradar nog niets zien :D.
    Zul je natuurlijk zien dat we straks opeens zo'n enorme hittegolf krijgen (wat eigenlijk ook best irritant is ;)) en dat daarna weer helemaal wisselvallig omslaat. Tja, het weer... we moeten het er maar mee doen ;)

Ik ben bezig met temperaturen en ei is gevonden op dag 16! Fijn. Dan weet ik nu ook dat de hormonale klachten en klachten in mijn onderbuik ca 5 dagen van te voren al starten ;) en nog 2 dagen erna nodig hebben om weg te ebben. Dan nu nog even afwachten wanneer menstruatie komt. Dan begrijp ik mijn lijf weer een beetje beter...

Vandaag beetje afleiding nodig, gisteravond op huisartsenpost gezeten, heb voor het eerst van mijn leven een vaginale schimmelinfectie :( :(. Wat is die jeuk irritant! (balen dat medicatie ook niet meteen werkt)

@ kv78: wat fijn dat je zo'n lieve VK hebt. En wil je zeker niet oud noemen :p, nog een dikke week en dan ben ik ook 33 jaar. In mijn omgeving ben ik een relatief jonge moeder, 'al' 2 kids gekregen voor mijn 30e. De meeste mensen (allemaal 30 +) die ik ken zijn nu net aan kindje 1 of 2 begonnen.

17. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    kv78; Fijn om zo'n goed en betrokkene verloskundige te hebben. Geeft je goede vertrouwen. En nee oud ben je niet. Je bent zo oud zoals jij je voelt
    Hier worden inderdaad ook t shirts over de rompers met lange mouwen gedragen. Staat nog best leuk ook. Net bij de hema weer een tshirt in de opruiming gekocht

Kache:Jakkie meid wat vervelend, en jeuk al helemaal. Begint de medicatie ondertussen zijn werk wat te doen?

Goed zeg dat je door t temperaturen nu er achter bent gekomen hoe je lichaam inelkaar zit en zijn dingen doet. Opzich wel fijn.

Nou pff een hittegolf, is niet aan mij besteed. Jammer dat het hier altijd van het ene uiterste in het andere uiterste is!

@hier eigenlijks weinig te vertellen denk ik zo. Vannacht slecht geslapen, kleine meid was om het half uur wakker vannacht. En huilde dan, wat er was weten we niet. We denken een enge droom..De slaap halen we vannacht wel weer in. Morgen moederdag, heb er zin in. En helemaal omdat we dit jaar thuis blijven en niet naar onze ouders gaan.

Fijn weekend allemaal.

18. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Hier een druk weekend, vanmiddag al naar een verjaardag geweest, en vanavond een feestje van een tante van mij die 50 wordt. Morgen moederdag en 's middags ook een verjaardag. Maandag weer werken na 2 weken vrij, maar gelukkig maar één dagje en dag woensdagavond een lang weekend weg met schoonfamilie in een huisje van landal..

19. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Deboze: Ow heerlijk een lang weekend weg!! Dat is zo lekker!!
    Jammer genoeg doen wij dat ook te weinig...maar ja kost weer geld.
    Naar welk park ga je als ik vragen mag? Wij zijn poosje terug ook in landal geweest aelderholt!

20. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker zo'n weekendje weg!
    Dan zijn hemelvaartdagen erg lekker.

Ik ben bezig om bedankjes voor onze getuigen en ceremoniemeester te maken. Vriendje is nu op zijn vrijgezellenfeest. Heb dus een lekker rustig avondje thuis.

Morgenochtend met een vriendin die in de MMM zit naar het ziekenhuis. Haar man kan nu voor de 2e keer niet mee. De eerste keer had ze haar zusje gevraagd, maar die had wat misselijke opmerkingen gemaakt. Dus nu ga ik mee om haar hand vast te houden.
    savonds naar schoonmoeder.

Maandag naar mijn eigen moeder, die is morgenochtend aan het werk en smiddags druk. Dus gaan we daar maandag na het werk eten.

Deel Deze Pagina