Ha meiden, Echo gisteren was helemaal goed! En eindelijk de UD bekend! Die mag op 18 april (stukje eerder dan ik dacht). Nu dus 10 weken en 5 dagen! De gup heeft 2 armpjes, 2 beentjes, hersentjes, ruggengraat... Super!
Vanmorgen getest en het streepje is duidelijker als zondag... Ik besef het nog helemaal niet en me dochter stond bij me toen we de test deden en ik zou zo graag uileggen wat het betekend maar dan verteld ze het gelijk aan iedereen
@shay: whoehoe stuiterstuiterstuiter @piekie: Fijn dat alles goed gaat!!!! hoeveel ben je nu vooruit gezet?
Ik weet nu even niet wat ik moet doen... Ik moet namelijk niet de vk bellen omdat ik vanwege medicijnen onder controle moet staan van de gyn... Maar om nu gelijk de gyn te bellen vind ik ook zo vroeg en ik heb nu geen doorverwijzing... Dus denk dat het handig is eerst mijn arts te bellen maar ja die wil ik ook niet gelijk op dag 1 bellen... Ik heb heel de tijd het idee van stel dat ik toch nog ongi wordt of het gaat mis dan heb ik iedereen te vroeg gebeld... Ik moet zoiezo binnenkort gaan bellen want ik moet gelijk bloed gaan laten prikken enz... En dan maar hopen dat ik het nog even kan verbergen op mijn werk dus afspraken plannen op mijn vrije dagen enz... Hoezo druk maken om niks haha Nu nog een leuke vraag ik wil voor me dochter een shirt laten bedrukken om het te vertellen maar dan niet zo standaard als kus grote zus... Ik heb die van dat eendje ook al gezien maar ben nog op zoek naar originele teksten dus weet je nog wat gooi het in de groep zou ik zeggen...
Shay: Gefeliciteerd!!! Ik loop nu ook bij de gyn en heb van te voren ook een preconceptueel gesprek gehad en zij raadde me aan meteen te bellen bij een positieve test omdat je meestal toch pas na een week of 2 a 3 terecht kan en dat is wel de termijn waarop de gyn je graag voor het eerst ziet. Ik zou gewoon een afspraak maken, en dan bellen naar de ha voor die doorverwijzing.. Geniet ervan he!! Piekie: Gefeliciteerd met je goede echo!! Happy: Kan me voorstellen dat je boos bent op je man, daar zou ik ook heel slecht tegen kunnen hoor!! Sorry meiden heb verder niet al teveel terug gelezen, ben moe pfff. Zit ook al 3 dagen met een ziek kind, dus dat helpt ook niet echt... Morgen weer voor controle naar de gyn, merk wel dat de bevalling me ook meer bezig gaat houden nu we de 12 weken gepasseerd zijn. Ik heb best veel kans op een keizersnede, en nu heb ik op internet wat dingen gelzen over de natuurlijke keizersnede, waarbij moeder en kind niet meer gescheiden worden, ik wil toch eens vragen hoe mijn gyn daarin staat.. We zouden ook begeleidende gesprekken gaan krijgen, over hoe in de geboorte te staan nav de geboorte van T. maar wil ook graag weten wanneer die gaan beginnen, aangezien het me nu toch al bezig gaat houden..
Happy: ochjee..nou ik zou ook boos worden hoor! Shay: dan is t nu toch echt duidelijk voor jouw. Je kan toch nog even wachten met bellen? Of mag en kan dat niet? Doe je het volgende week. Deboze: Daar zijn ze inderdaad wel meer mee bezig met een ks. Op t moment dat t kindje geboren word halen ze t doek weg en kun je t echt geboren zien worden en blijft t kindje ook bij je. Je kunt tegenwoordig op de ok het kind al aanleggen, indien je BV gaat geven. Ik zou bij een 2e hier dat ook graag allemaal willen. Alleen het geboren zien worden gaat niet lukken. Mijn man ligt heel snel onderuit, al bij het woordje bloed. Dus al trots als hij mee gaat naar de ok. Dus dan moet ik keuze;s maken...zo ver is t hier nog niet. Maar ik zou er ook best wel tegenop zien hoor.
Shay, bij mij zei de gyn dat ik dit keer gelijk hun moest bellen. Hoezo wordt je bij ks gelijk gescheiden dan? Ik kreeg X. Meteen te zien en man en X. Bleven daarna samen naast mijn hoofd zitten tot ik van de ok afmocht en op de verkoever kreeg ik X. In mn armen. Vond het prima zo, was daarvoor toch niet in staat hem vast te houden. Hier ook zeer grote kans op ks. Moet morgen allergieonderzoek doen omdat de gyn wou weten of heel de ok latexvrij moet. Weet alleen niet of ze bij ons geplande ks in week 37 of 38 doen. Hou er voor het gemak rekening mee dat t kleintje al op 15 maart geboren wordt om toch genoeg verlof van te voren gepland te hebben. Neem aan dat ik het ergens in de volgende paar controles toch wel een keer te horen zal krijgen.
Bika: super dat het bij jou zo ging, maar ik de meeste ziekenhuizen gaat debaby nadat jij het een kusje hebt morgen geven met papa mee maar de kraamafdeling en zie jij het kindje pas weer als je van de verkouver af komt. Pas sinds kort (2 jaar ofzo) zijn er een aantal ziekenhuizen die dit niet doen, maar dat zijn er nog niet heel veel, Daarom wil ik hier maar gaan vragen. Zie dat echt niet zitten..
Ohhhh echt!! Nou geloof ik dat nu je het zegt mijn nichtje dat idd ook had. En van andere vriendin kan dat ook best, maar die moest met spoed onder algehele narcose. Ik dacht echt dat het normaal was hoe het bij ons ging. Als alles goed gaat beval ik gewoon in hetzelfde zh, maar mocht man maandag aangenomen worden in Duitsland weet ik niet of we dan nog wel hier wonen. Durf nog niet te hopen/denken dat hij aangenomen wordt hoor, dan gaat het vast juist mis! Hij zit nu iig inde tweede ronde = meeloopdag. Zo spannend!!!
Bij ons lag de situatie iets anders bij de ks want ik had volledig narcose. En onze dochter was 4 weken te vroeg en ging dus gelijk de couveuse in. Ik heb haar ook pas de volgende dag vast gehouden. Nu denk ik wel eens ik heb toch echt de eerste uren gemist, maar op dat moment besefte ik alles niet was ik in een roes. Bij de nacontrole werd gezegd dat bij een 2e zwangerschap een geplande ks in week 39 word gemaakt. Maar pas aan t einde van de zwangerschap. Ik wil t ook zo laat mogelijk weten.
Welk ziekenhuis ben jij bevallen dan Bika? Jeetje Famke lijkt me ook heftig algehele narcose, ik heb t. Pas na een week vastgehouden omdat ze zo ziek was en op de ic aan de beademing lag. T. Is na de bevalling ook 20 min gereanimeerd en daarna met spied afgevoerd maar het sophia kinderziekenhuis, Daarom vind ik het nu zo belangrijk om samen te zijn, heb daar Lang last van gehad van het gescheiden zijn
Pfff lijkt me erg traumatisch, kan me goed voorstellen dat je daar belang aan hecht Ben in het JBZ in Den Bosch bevallen
Ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk.... Nee niet omdat ik net 2 uur bezig ben geweest de hal uit te mesten/schoon te maken en daardoor nu zo veel pijn heb in mn bekken dat ik bijna niet meer kan lopen. Ook niet door het bloedprikken vanmorgen (die vent kon er echt helemaal niets van, nog nooit zo beroerd geprikt, bloed stopte gewoon met stromen!), al was de afspraak met de dermatoloog heel positief. Moet een latex-vrije ok van hem, maar toch nog even extra bloedonderzoek en krijg over 3 weken 20 plakkertjes op mn rug. Ik ben zo vrolijk omdat ik aan een vriendinnetje vroeg of ze nog iemand wist om te schoonmaken en ze zei dat zij het wel wou doen! Ik heb heel veel moeite mensen die ik niet ken in mn huis toe te laten nadat er ingebroken is en zag er echt tegen op om iemand in te huren. Maar dit is echt perfect!!!! Zij heeft geld nodig, maar baantje naast dr rare stage tijden is heel lastig. Ik heb iemand in mn huis die ik helemaal vertrouw en man is blij omdat hij niets meer hoeft te doen straks.
Ow wat lekker dat jullie huis word schoon gemaakt. Dat zou ik ook best wel willen maar vind t een inbreuk om mn privacy en mn man wil t ook niet. Dus beetje tussen door. Maar bah een keer ingebroken, dat is toch ook een nachtmerrie. En slechte prikkers dat is kl*te. Heb dat vorig jaar gehad, moesten ze 2 keer prikken. Ik werd helemaal raar, moest nuchter, zweet brak me uit en werd bleek.... Kan er normaal wel over maar toen even niet.
Ja is echt rot, ging ie nog zitten porren ook met die naald. Heb m even duidelijk verteld dat ik heeeel vaak geprikt wordt, dit nog nooit meegemaakt had en altijd veel buisjes bloed snel gevuld heb. Toen keek ie een beetje ongemakkelijk en zei dat het ook aan hem kon liggen. Hard, maar hij moet het toch leren lijkt me. Het is echt pure noodzaak dat ons huis wordt schoongemaakt hoor, kan zo echt niet meer. De afgelopen 7 weken is er echt nauwelijks schoongemaakt, vind het echt niet fris meer. Maar man werkt gewoon te veel om het te kunnen doen en ik kan het fysiek niet nu (ook wel druk naast werk en X.). Man deed het nu toch tussendoor kleine beetjes, maar schoon en netjes is het al 2 maand niet meer geweest. Tijd om er iets aan te doen dus, ook al betekent dat iemand die in mn huis rond loopt. Vond mn kraamhulp echt verschrikkelijk, niet omdat ze niet aardig was, maar ze was in mijn huis... hopelijk gaat dit beter, vertrouw haar iig wel
Wow, meiden wat hebben veel van jullie een ks gehad! En dan ook nog eens met heftige verhalen erbij! De vorige keer begon de bevalling met 41+4, nadat de vorige dag nog even de ontsluiting was gevoeld bij de intake voor inleiden. (inleiden was gelukkig niet nodig). Ik startte al met 4 cm, die ik echt kado heb gehad. Na 3,5 uur heftige weeën thuis opgevangen te hebben (ging echt van het ene op het andere moment van niks naar stevige weeën die snel achter elkaar kwamen), kwam er eindelijk een vk. Gedoe met andere bevallingen, onbereikbare achterwacht en het was natuurlijk onze eerste, dus zou wel wat langer duren... Tot had ik dus al volledige ontsluiting, vliezen doorgeprikt, kwam er een heerlijke erwtensoep uitzetten. Dus met volledige ontsluiting hup naar het ziekenhuis. Door alles vielen toen de weeën weg, en mocht ik met hulp van het infuus (op volle kracht) en een hoop zelfdoen gaan persen. Na 3 kwartier en een knip was Ruben er. Dus stelde weinig voor vergeleken met die ks en alles wat daarbij kwam kijken... De komende keer hoop ik het thuis te kunnen doen, lijkt me zoveel relaxer! En alle kans dat het nog sneller gaat dit keer. @ shay: wij maken een shirtje met een soort van ogentest, waar op staat 'I am going to be a big brother' maar dan zonder spaties, onder elkaar en steeds kleiner. Ben benieuwd hoe snel mensen het zien! We hebben het namelijk nog steeds niet aan de ooms/tantes van de uk verteld ivm vakanties en ver weg wonen. Rond de verjaardag van Ruben komen ze allemaal deze kant op.