Wie ook voor een (2de) kindje in Juni/Juli 2012

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jessi, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    #1541 Piekie81, 27 sep 2012
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
    Oh, en bedankt voor alle felicitaties!
    We zijn een kleine week verder dan ik dacht! En ik blijk dus op NOD+1 getest te hebben.

ik ga zo een ticker proberen te maken Gelukt!

2. Bika

Bika Niet meer actief

Ks was het makkelijke gedeelte hoor hihi

Werd op zaterdag ingeleid met ballonmethode, door mijn astma mag ik die gel niet. Dat was al niet zo leuk, maar nog niet erg. Ballon knapte nog een keer en moest er nog een nieuwe in. Toen ik uiteindelijk 3 cm ontsluiting had kreeg de vk de vliezen niet gebroken en wou ze wachten tot dit uit zichzelf ging, ja dag! dus ik er op gestaan dat de gyn zelf zou komen. Die lukte het met wat moeite wel gelukkig. Paar uur gewacht of de weeën uit zichzelf zouden beginnen... niets... ik aan het infuus gelegd. Infuus uiteindelijk tot ver boven wat ze normaal als max hanteren... ik kwam niet verder dan 7 cm ontsluiting. halve cm erbij elke 2 uur. Maandagmorgen vroegen ze al of ik niet liever een ks wou, maar wou toen nog zo graag naar huis haha. Uiteindelijk half 2 op maandag middag het opgegeven, ik was echt op. De weeën die ik had waren rugweeën, mn ruggeprik werkte maar voor de helft en ik bleef maar overgeven. 5 voor 3 is hij geboren met een ks. En een rust dat ik had vanaf het moment dat tot de ks besloten was hihi heerlijk!

3. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hier: s nachts 3u vruchtwater geknapt. ZH gebeld omdat kleine nog niet was ingedaalt, we moesten gelijk komen. Onderweg richting zh kwamen er weeen. Rond 12u weinig voouitgang dus ruggenprik gekregen. Rond 16u hield ik t niet meer en had ik vo. Na een klein uurtje persen vacuumpomp gekregen. Ik perste wel goed en ze snapten ook niet waarom ze er niet weg wilde, 4 weken te vroeg en niet te groot/zwaar. Haar hartslag viel ook steeds weg. Dus snel richting ok. Ruggeprik werd verkeerd gezet waardoor ik t snijden voelde en werd snel onder narcose gebracht. Ik dacht eindelijjk ik kan slapen was doodop...

4. Bika

Bika Niet meer actief

Oh gadver Famke!!! Was daar zo bang voor dat ik het zou voelen. Maar klinkt allemaal ook niet fijn. 4 weken te vroeg verwacht je het ook nog niet he?

X. Is met 38 weken geboren, ik kreeg toen zelf geen lucht meer. Maar X. Heeft er gelukkig nooit onder geleden. Was 4 kilo bij geboorte en prachtige apgar's :D

5. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Daar heb ik nooit aangedacht dat ik t zou voelen. Toen ik naar de ok gereden werd zei ik geef me maar narcose ik dacht dan kan ik slapen, maar t advies kreeg ik om niet te doen. En daar heb ik nu wel spijt van dat ik t niet mee heb gemaakt. Ik dacht bevallen doe ik wel even..ben zelf binnen 1.5u geboren, dus ging er vanuit dat ik t ook snel kon. Had al zoveel bevallingen gezien in mn werk dus wist hoe t ging.
    En dat ze eerder zou komen was mijn vermoeden ook. Ik was 3 weken te vroeg .. maar 4 weken niet verwacht!

6. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Hoi Dames,

Idd heftige verhalen.., hoop deze keer bij ons allemaal wat soepeler en makkelijker..

Hier naar de gyn geweest en ben toch 5 dagen vooruit gezet, dus vandaag 13.2 weken en nu uitgerekend op 2 april!
    Mooi druk kindje gezien en het hartje gehoord, heerlijk hoor!!
    19 okt weer controle en 14 nov de 20 weken echo..

Nog over de evt. ks gehad en ze begreep ons goed, ze zijn er mee bezig maar doen het nu nog niet. Ze komt er nog op terug, kreeg toch het idee dat ze nog wat wilde proberen voor ons en evt. verwijst ze ons door naar een ander ziekenhuis waar ze het wel doen. We beginnen half oktober ook al met begeleidingsgesprekken, dus we zullen zien!

7. Bika

Bika Niet meer actief

Je bedoelt wat betreft het scheiden?

8. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Ja klopt bika

9. Bika

Bika Niet meer actief

Wel fijn dat ze je kunnen doorsturen dan!

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik heb vandaag gebeld naar mijn arts in rotterdam hij is er deze week niet maar belt me dinsdag terug... Dus dinsdag zal ik horen wat we nu eerst gaan doen... Dan zit ik nog maar op 5 weken dus kan ik de dag erna de gyn gaan bellen voor een afspraak maar ik weet dus niet hoe of wat mijn arts wil kwa contact met de gyn...mijn vorige zwangerschap is namelijk ook niet heel goed geweest voor mijn lever dus ik verwacht veel bloed prikken ach ja het went.. Mijn arts dus namelijk in rotterdam en dat is hier bijna 2 uur vandaan dus ik hoop dat ik niet heel vaak daarnaartoe moet...

11. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff wat een verhalen... Ik ga ze niet meer lezen hoor...
    Je zou bijna nu al bang worden voor over 7,5 maand....

12. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Happy: ik heb een positief verhaal hoor... Zo 1 volgens het boekje dinsdagnacht begonnen mijn weeen en woensdagavond is ze geboren niks bijzonders dus

13. Bika

Bika Niet meer actief

En zelfs 3 dagen bevalling heb ik niet als traumatisch ervaren, wel als vermoeiend ;) en wil nu liever gelijk ks als dat betekent dat ik anders weer ingeleid wordt.

14. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shay: Kijk dat soort verhalen zoek ik!!! Of nou ja, zoeken... dat toch ook weer niet.

@Bika: ik heb gezien hoe jij zat (ruim) na je bevalling, ik wil dan gewoon kunnen lachen hoor :p

15. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Helaas heb je er geen invloed op hoe je bevalling zal verlopen, maar het gaat gelukkig vaker goed dan fout. Mijn gyn zei ook, zoiets als bij mij gebeurd is komt bijna nooit voor..
    Lekker genieten hoor Happy, die bevalling komt later wel!

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    :) Zwanger wens juni/juli 2012 :)

NOD lijst

September
    Famke24 (28 jr), 2e kindje, ronde 4: 30 sept

Oktober
    Chicca (28 jr), 2e kindje, ronde 4: 11 okt

:D Zwanger :D
    Bika (29 jr), 2e kindje, ronde 2: UD 29-mrt-2013
    Debozoe (29 jr), 2e kindje, ronde 2: UD 2-apr-2013
    Kache (33 jr), 3e kindje, ronde 1: UD 5-apr-2013
    Piekie81 (30 jr), 2e kindje, ronde 1: UD 18-apr-2013
    Dutch diva (29 jr), 1e kindje, ICSI 1: UD 3-mei-2013
    Happy2013 (29 jr), 1e kindje, ronde 4: UD 24-mei-2013
    Shay01 (26 jr), 2e kindje, ronde 5: UD ?

Afspraken
    Happy2013 (29 jr): 8 okt 1e echo
    Happy2013 (29 jr): 9 okt intake VK
    Bika (29 jr): 13 okt geslachtsbepaling
    Kache (33 jr): 24 okt 3e VK
    Bika (29 jr): 2 nov 20-wkn echo

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ Shay: nog een keer gefeliciteerd! Nu is het 'echt' he, hopelijk een voorspoedige zwangerschap en (een heel stuk) minder ziek dan je vorige.

@ Piekie: zo dat is lekker, er zo maar een weekje bij krijgen ;). Fijn dat alles weer goed was met je ukje!

@ Bika: wat spannnend, hopelijk bevalt het goed die meeloopdag! Wanneer weten jullie meer? (en moeten jullie dan ook verhuizen als het door zou gaan!?)
    Oh, ben even jaloers, heerlijk iemand om te poetsen die je goed kent! Ik kan me voorstellen dat je daar erg blij mee bent! Een poetshulp staat ook al heel lang op mijn verlanglijstje, maar is nu toch echt te duur (met dank aan crisis/kabinet ;)).
    Jammer van het misprikken. Had ik ook een keer op bloedbank (ben donor), "Lastige bloedvaten, he?" zei toen iemand die zat te klungelen, terwijl ik al 20 donaties zonder enig probleem geprikt was...

@ hier: bij VK geweest, spruitje weer 'alive and kicking' mogen zien met echo en beetje gedoe over de uitgerekende datum. Ukje lag 3 dagen voor op groei tov verwacht, maar we hebben toch samen maar afgesproken om de 5 april aan te houden omdat die klopt met ovulatie en de eerste echo (die VK betrouwbaarder vond) daar bij paste. Ze vermoedde dat ukje misschien al begonnen is met zijn 'groter-dan-gemiddeld' groeispurt, aangezien ik grote kinderen krijg. Ach ja, belangrijkste is dat het goed groeit!
    Verder is hier weinig nieuws te melden ;), moe, misselijk, the usual...

@ bevallen: om even de balans een beetje te herstellen hier ;) (speciaal voor Happy :D), heb 2 piece-of-cake bevallingen gehad bij 41+3, resp 41+5 wkn.

1e: weeen, naar ziekenhuis omdat dubieus vliezen gebroken (was niet, had in mijn broek geplast :)), aldaar vliezen alsnog spontaan gebroken, eerste inwendige onderzoek al 8 cm ontsluiting, 4 uur na eerste wee volledige ontsluiting en toen nog 20 min pijnloos persen (ik was high van endorfines denk ik :cool:) en was C er, gezond en wel. Ik was ongeveer 5 uur na de bevalling weer thuis met baby.

2e: weeen, na uurtje VK gekomen, bij eerste inwendig onderzoek al 6 cm ontsluiting, thuis in eigen bed nog een dik uur verder puffen, bijna volledige ontsluiting in minder dan 2,5 uur, vliezen spontaan gebroken, meteen persen of nee, zuchten want het ging te snel. Eerste perswee hoofdje geboren, tweede perswee de rest.

Mijn voornaamste domper had niets met het bevallen te maken ;). E was 4520 gram en moest daarom meteen opgenomen worden voor glucose controles, dus 2 uur na mijn heerlijke thuisbevalling zat ik in het ziekenhuis waar we 2 dagen hebben moeten blijven. Maar dus niet voor mij, maar voor E. Nu heb ik 99% kans dat deze baby ook weer zo groot is (tenzij echt een heel stuk vroeger geboren, maar daar ga ik niet van uit) en ook weer ter observatie opgenomen moet worden, dus ik wil nu toch weer in ziekenhuis bevallen. Meteen na bevalling in auto moeten stappen vond ik niet zo prettig...

18. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Kache: mijn uitgerekende datum staat voorlopig op 5 juni... Als ik bij de gyn ben geweest weet ik of dat klopt...
    Hier trouwens eerder kans op een kleintje dat heeft te maken met mijn ziekte en medicijnen... Maar mijn dochter was ook gewoon een gemiddeld kindje..

19. Bika

Bika Niet meer actief

Met 41+ valt 4,5e kilo toch wel mee? :p

Zegt de mama van een kind van 4 kilo bij 38 weken hahahaha
    Wil echt niet weten wat dat was geworden als ik overtijd was gegaan!

20. Bika

Bika Niet meer actief

Ohja en bij mij is er nooit iets geroepen over diabetes. Waar ligt die grens?

Uhm nog wat meer antwoorden natuurlijk:
    Ja dan moeten we richting Venlo gaan verhuizen Kache

Deel Deze Pagina