@ Bika: aangezien ik zelf ooit ook 9 pond was, vond ik die 4,5 kg ook niet schrikbarend , sterker nog, dat was ook volledig mijn verwachting omdat C ook al 4355 gram was (en 2e eigenlijk altijd groter is). Ze zou alleen volgende de groeiecho's 'maximaal' 3500-4000 gram zijn, dus VK toch wel wat verrast. Bij ons ziekenhuis lag de grens op 4500 gram . Overigens heeft het in dit geval niets te maken met diabetes, grote/zware kinderen zijn vaak erg goed 'gevoed' in de baarmoeder (erg goede placenta, veel insuline e.d.) en daar aan gewend, waardoor het moeilijker voor hun kan zijn om zelf hun glucose op peil te houden. Het gevaar is dus hypoglykemie met potentieel schadelijke effecten op kwetsbare hersenen van pasgeborene. Grote kinderen mogen in kraamtijd ook zeker niet doorslapen. Dus arme E moest volgens protocol geprikt worden op glucose en als ze te laag zou zakken, dan moest ze bijgevoed worden of, als het heel erg zou zijn, glucoseinfuus. Als alles goed gaat, duurt de observatie maar 24 uur, maar E heeft toch een tijdje laag (maar niet laag genoeg om in te grijpen) gezeten en heeft de observatie 48 uur geduurd. Haar hieltjes waren bont en blauw toen we thuis kwamen en zij was in het ziekenhuis erg onrustig en huilerig. Thuis was ze meteen een stuk rustiger. Achteraf baal ik er het meeste van dat niemand ooit had uitgelegd dat dit tot de mogelijkheden behoorde. Nu viel het me heel rauw op mijn dak na de bevalling :x.
Zwanger wens juni/juli 2012 NOD lijst September Famke24 (28 jr), 2e kindje, ronde 4: 30 sept Oktober Chicca (28 jr), 2e kindje, ronde 4: 11 okt Zwanger Bika (29 jr), 2e kindje, ronde 2: UD 29-mrt-2013 Debozoe (29 jr), 2e kindje, ronde 2: UD 2-apr-2013 Kache (33 jr), 3e kindje, ronde 1: UD 5-apr-2013 Piekie81 (30 jr), 2e kindje, ronde 1: UD 18-apr-2013 Dutch diva (29 jr), 1e kindje, ICSI 1: UD 3-mei-2013 Happy2013 (29 jr), 1e kindje, ronde 4: UD 24-mei-2013 Shay01 (26 jr), 2e kindje, ronde 5: UD 5-jun-2013 Afspraken Happy2013 (29 jr): 8 okt 1e echo Happy2013 (29 jr): 9 okt intake VK Bika (29 jr): 13 okt geslachtsbepaling Kache (33 jr): 24 okt 3e VK Bika (29 jr): 2 nov 20-wkn echo
Een tweede vaak nog groter?! Ohoh Wist ik ook niet allemaal wat je nu verteld, goed om eens te horen en op te slaan. Arme E!! Heb net voor 260 euro aan kleding (20% korting er al af!!) gekocht bij de prenatal. 2 truitjes en een riem voor X. De rest positiekleding voor mij. Had niets fatsoenlijks aan te trekken naar mn werk of naar ook maar wat buiten de deur 2 jurkjes zal ik denk ik niet helemaal tot het eind kunnen dragen, buik zal vast weer zo dik worden haha. Maar die staan denk ik na de bevalling ook nog leuk
Hoi meiden, even een korte update... Ik ben nog steeds heel moe, maar we hadden vandaag wel de intake bij de verloskundige. Alweer een stapje verder...
Ja het gesprek was heel goed. Aardige vrouw, duidelijke informatie. Wel veel vragen haha. Veel informatieboekjes meegekregen ook en bloeddruk gemeten. De diëtist dacht dat die misschien wat laag was, maar hij was in orde.
Even snel bericht. Gister ongi geworden. Wat ik al had gedacht eerder dan de planning. Gister dagje Ikea met dochter en mn moeder en s avonds kinderkleding party. We gaan zo de stad in om voetjes op te meten van dochter.
@famke, Knuff.... @prenatal: de aanbiedingen op de kinderwagens waren helemaal niet zo goed... We gaan vandaag in de herhaling bij de Babydump. Kinderkamer is ook opgemeten, dus als we daar tegenaan lopen is het ook goed!
Famke: knuffel meid... Happy: je bent er vroeg bij om alles al te gaan regelen haha Hier: vandaag maar even naar de stad en gaan shirtje bestellen voor mijn dochter... Het wordt toch simpel geef me snel een kus want ik wordt grote zus of geef me snel een kusje want ik krijg een broertje of zusje... Als we de eerste echo hebben gehad gaan we het aan onze ouders vertellen door dat shirtje aan te trekken...
Nou ik zit net bij mijn schoonouders komt me schoonzusje vertellen dat ze zwanger is... Ze is 2 juni uitgerekend en ik 5 juni hoe bizar is dat...
Toen ze het vertelde en ik vroeg hoe ver ben je en ze zei die datum kon ik natuurlijk niet niks zeggen want wij keken elkaar aan van oeps dus ik zei misschien moeten wij ook maar iets vertellen dan... En iedereen riep neeeee en we hebben hard gelachen en schoonvader brullen... Hele gekke middag zo
leuk shay!!! Dan kun je echt samen alles delen! hier is nu iedereen behalve mijn pleegfamilie nu op de hoogte... en dat terwijl ik mijn pleegmoeder een week voor mijn NOD al gezegd had dat ik zeker wist dat ik zwanger was en haar op de hoogte zou houden... Pfff manlief zegt dat het de hormonen zijn, maar ik word er nu echt verdrietig van...
Leuk Shay!! Happy, bel ze dan gewoon en vertel t ze een voor een. Het zal hun denk ik echt niet kunnen schelen dat ze een foto te zien krijgen hoor, ze zullen net zo blij zijn bij alleen de woorden. Knuffel!! Er verdrietig over zijn is toch erger dan die foto niet laten zien of wel? Net terug van de bekkenfysio. Nu al last van ernstige bekkeninstabiliteit en volgens haar ging dat niets goeds beloven voor het laatste trimester helaas. Nu dus in behandeling en ik mag een heleboel niet meer Uhm X. Presteert het net om de dop op mn pot augurken te draaien, en nog vast ook nog!!! Kind blijft me verbazen haha
Pfff goed begin van de dag... Word wakker gebeld door man die aanrijding heeft gehad. Hij en onze auto lijken vrij weinig te hebben, de andere auto ziet er vrij total loss uit. Achterop gereden in stilstaande file. Gelukkig mijn leaseauto, maakt het iets makkelijker om alles te regelen. Helaas stond X. Zijn stoel natuurlijk wel in de auto, die moet nu vervangen worden.
Oh, getsie, Bika, het zit je ook niet mee, he? Gelukkig heeft je man er niet echt iets aan overgehouden! Maar je schrikt er vast wel stevig van! En hopelijk heeft de fysio en bepaalde dingen niet meer doen een positief effect, of in ieder geval, dat je voorlopig nog op de been kan blijven! Succes meid!