Kleertjes: mijn dochter zit in 92/98 en wordt in juli 3 en weegt 11,5 kilo. Kwa lengte heeft ze het nodig maar ik moet wel altijd van die verstelbare broekjes anders zakt het zo van dr kont... Ik koop veel bij de h&m en online bij kleertjes.com van vingino,cks en name it heb ik veel. Schoonouders: hier heel goed contact. Ik heb geleerd ene oor in andere oor uit en dan gaat het een stuk beter. En ja het zijn niet mijn ouders die gewoon heel anders zijn en daar moest ik ook aan wennen.. Borstvoeding: heb ik ook nooit mogen geven in verband met medicatie.
Dat noemen ze toch tiramisu? Welkom nieuwe meiden! zwangere vriendinnen: heb er een aantal; 2 zijn dit weekend bevallen 2 lopen al over de helft en mijn schoonzusje is nog heel pril. dus nee ik voel geen druk hoor! met haar was ik tegelijkertijd zwanger. de neefjes schelen maar 2 maanden, 2 weken en 2 dagen (hoe verzin je het) @schoonouders: zijn lieve mensen hoor, maar ik heb het idee wat de kleine boefjes betreft dat ze niks meer gewend zijn van 30 jaar terug. Als ze op 1 van de jongens moeten passen moet er standaard een hele beschrijving mee wat ze moeten/mogen eten en drinken. ik hoef er nog net niet op te zetten wanneer de luier verschoond moet worden.
Dat is wel leuk , mijn nichtje en ik zijn 5 dagen na elkaar bevallen. Ik kon nog net even komen kijken en kort daarop werd ik zelf ingeleid (heeft van zaterdag tot maandag middag geduurd en toen kreeg ik toch maar een ks )
Zo dames, net terug van de huisarts en mijn spiraal is eruit! Was zo gebeurd eigenlijk niks van gevoeld! Ben benieuwd of er nu een ongi komt of, eigenlijk geen idee hoe dat gaat... Ga straks inpakken en eind van de middag vertrekken we naar het huisje.. Ben er zondag of maandag weer.. Fijn weekend allemaal!
Hayy Wij willen ook voor een 2de kindje gaan, vanaf 11 juni krijgen we groen licht van de gyn om het te proberen ben zooo benieuwt...ook best spannend... Mama van een engeltje....
@ glimworm: tiramisu!? nee joh! Ik vind tiramisu heerlijk en Bailey's om te ... (nou ja, laat ik maar zeggen dat ik het niet lust) Ben overigens ook samen zwanger geweest met schoonzusje, hun dochter en de mijne schelen 7 weken. Ik hoop nu weer, hetzij maar heel even , samen met haar zwanger te zijn. Zij verwacht een tweeling ergens eind oktober. @ Kaytjuh: welkom! Wat spannend, zeker als je een kindje verloren hebt (als ik je onderschrift goed begrepen heb?). @ Debozoe: nou lekker spiraalloos (stelt weinig voor he, dat verwijderen) een fijn lang weekend! Ik geloof dat weer best redelijk gaat zijn. Mijn schoonouders zitten ergens op de camping momenteel, wij gaan morgen ook een dagje naartoe. Had je mirena? Ik hoor van best veel vrouwen dat cyclus daarna vrijwel meteen normaal ritme oppakt. @ kv78: tja, vriendin zit in Singapore, dus bezoekje zit er echt niet in! Klinkt als een drukke week, hier ook iets drukker (werk is momenteel erg druk), maar komt ook vooral door mijn eigen verjaardag , ha ha! @ Bika: het is net alsof je er altijd al bij geweest bent , ha ha!!! @ hier: iets te vroeg gejuicht, klachten waren weer toegenomen (grrrr :x), medicatie niet goed genoeg gewerkt. Nu weer wat anders gehad, moet over 3 dagen weg zijn, anders moet ik terugkomen. @ borstvoeding: ben (geheel tegen mijn eigen verwachtingen in ) een heuse die-hard BV-mama geweest. Bij mijn eerste 10 weken fulltime gekolfd, bij mijn tweede 22 maanden (euh ja, bijna 2 jaar dus) gegeven. Hoop ergens dit bij een volgende kindje te kunnen overtreffen . @ kleertjes: hier een mengeling van HM, name it, zeeman, 2e hands. Blijf het wel gedoe vinden met maten, het valt per merk allemaal zo anders. Ik heb stevige kids , dus moet niet te smal vallen. Mijn kids zijn wel de oudsten hier, geloof ik?
Hoi meiden! @Famke: bedankt voor je reactie, lief dat ik er nog eens naar mag vragen, dat zal ik denk ik zeker doen @Allen: bedankt voor jullie reacties meiden, het afscheid was emotioneel maar mooi! Voor iedereen die nieuw is: welkom... Je hebt mij nog niet veel gezien hier, door de drukke emotionele week en dat zal dit weekend ook nog wel even zo blijven, want vanaf morgen ben ik vier dagen heerlijk weg! Daarna kom ik weer ten volle mee doen hoor
Hoi kache Dat klopt heb op 2 mei mn zoon verloren na 19 wk en 2 dg, door een zwakke baarmoederhals met uitpuilende vliezen die waren geinfecteerd en waar mn vruchtwater van is gebroken.... Tis het verschrikkelijkste wat er is, maar nu we da weten kunnen de chirurge bij de 2de zwangerschap een bandje plaatsen met 14 wk en dan hopen we uiteindelijk dat we een gezonde zoon of dochter op de wereld kunnen zetten..liefs
@dutchdiva: heb je verhaal niet meegekregen maar lijkt me dat een knuffel niet overbodig is, dus bij deze! @kaytjuh: pff vreselijk zeg! Jij ook een knuffel dan! Hoe zit dat met dat bandje? Snap dat je vliezen dan niet meer kunnen gaan uitpuilen, maar betekent dus ook dat ze het bandje eerst weg moeten halen voor je kan gaan bevallen? En mag je wel een gewone bevalling? @hier: pfff vermoeiende dag. Man is de avonddienst in en vond dat omdat hij moest werken (voor mij is het een vrije dag) dat ik wel even de rotzooi op kon ruimen hier, spullen voor vakantie in kan pakken (gaan volgende week zaterdag !) en voor ons zoontje kan zorgen. Heb hem even verteld dat het huishouden doen meer werk is dan hij denkt en dat hij toch mooi even met X. kon gaan helpen. Helaas blijft hij een man en kon ik het uiteindelijk nog steeds alleen doen. Gelukkig is hij lief, maakt een hoop goed (man, X. ook hoor) Maar ben wel moe nu, vooral omdat X. beetje snel met alles is en dus met z'n 9 maand al het hele huis door loopt (pakt z'n loopwagen en is weg) of kruipt (de trap op als ik niet op let!). Vandaag had hij de stofzuiger ontdekt, staat ie daar netjes rechtop met die stang in zijn handen hahahahahahahaha. Als hij los kan lopen ga ik hem denk ik maar trainen in het stofzuigen Hoe was jullie dag?
Kaytje: wat heftig zeg maar gelukkig gaan ze je nu goed begeleiden en hebben ze er een oplossing voor. Bika: leuk he die leeftijdsfase waarin je het gevoel hebt er alleen maar achteraan te moeten rennen.. Hier gaat het wel ik heb de laatste dagen veel last van mijn buik en dan voornamelijk aan de linkerkant en nu is het zo dat ik maar even op bed ben gaan liggen in de hoop dat het een beetje bij.. Het is echt stekende pijn en zodra ik wat ga doen lopen ofzo doet het meer zeer en ook als ik ga zitten voel ik felle steken. Hopelijk is het morgen weer over
heerlijk hahaha, ach ja had het niet erg gevonden als hij nog even had gewacht met zo bewegelijk zijn, maar vind het wel heel erg grappig en gezellig! Het is echt ook een dreumes om te zien ipv baby (78 cm lang en 8,7 kilo zwaar), dat vind ik ook wel erg leuk. Was altijd van de kleine baby'tjes maar nu vind ik dit toch eigenlijk wel veel leuker haha. Vervelend van je buik heb er ook al een paar dagen last van, dok zegt ontsteking in mn darmen. Nu heb ik dat wel vaker, maar prettig is anders. Ben je al naar de ha geweest?
@Bika: X. is nooit echt Baby geweest. Helemaal niet als ik dan nu de klein van mijn zusje zie Maar hij is een schatje!!! Hier een rustig dagje. Naar het stadion geweest voor promotiewedstrijd, maar uitslag was niet heel positief. Nu zondag maar thuis op de bank kijken. Verder is de ongi hier toegeslagen, dus mijn lijf doet weer lekker moeilijk. Maar nu zijn we wel echt begonnen Morgen ga ik even naar de bloemenman, mijn bruidsboeket betalen en verdere afspraken maken. Daarna even 2 nagels proef laten zetten, zodat ik zeker weet dat ik niet allergisch ben voor acryl. smiddags komt dan mijn vader. Even lekker bij kletsen, zodat we dat volgende week niet meer hoeven te doen.
Hoi iedereen, Ik had al een paar dagen geen email gehad dus dacht wat is t rustig hier,,,ga ik kijken blijkt dat er wel gewoon gekletst is. Waarom ik daar geen email van heb gehad. Maar goed. @bv..Ik heb dik 8 maanden bv gegeven. Helaas hebben we een eigenwijze dochter die niet meer wilde drinken. @schoonouders..Het zijn lieve mensen alleen zien we ze erg weinig. Ze wonen vlakbij dus daar ligt het niet aan. We weten niet wat het is waarom ze nooit eens langs komen. SM is een beetje apart..heeft allerlei ziektes en wil hier door graag in t middelpunt en belangstelling staan. Daar zijn wij dus wel een beetje klaar mee. Ze passen nooit op. SM durft de trap niet op en af en overal ziet ze gevaar in. Dat vinden we niet goed voor onze dochter. Het is ook erg vreemd maar onze dochter moet ook niks van hun weten, vind ze helemaal niet leuk. Er is in haar ogen maar 1 oma en dat is mijn moeder. Erg lullig voor SM. Onze dochter kan heel goed met mijn moeder opschieten. @Kleding..Ik koop ook vaak kleding met verstelbaar elastiek want anders zakken veel broeken haar af. Had er laatst eentje zonder gekocht maar dat is toch niet echt zo handig. Fijne dag!
Hoi bika Dank je wel... Ja met 14 wk zwangerschap wordt ik opgenomen dan plaatsen ze een bandje om mijn baarmoederhals zodat deze dicht blijft en dan idd als het bandje gewoon zijn werk doet zullen mijn vliezen dicht blijven achter de baarmoedermond en niet uitpuilen en zo krijg je dan ook geen infectie.. En met 36 weken halen ze het bandje er vanaf en dan is het per vrouw verschillend of je binnen een uur bevalt of doorloop tot 41 wk, mijn gyn zeg ook wat we zien is doordat het bandje genaait wordt maak je litekenweefsel en dat is dik dus wat nu zwak is kan dan dikke worden... Raar he.... Maar geeft me wel een fijn gevoel..nu wachten dat me cyclus weer begint... Liefs
Zo ik ben er weer. 2 drukke dagen achter de rug. Woensdagmiddag naar een bruiloft van een klant van ons. We zijn niet lang kunnen blijven want mijn dochter was al snel moe en lastig hierdoor. Wilde niet op schoot zitten en al helemaal niet slapen op schoot (deed ze vooheen wel vaker). Dus we zijn na 2 uurtjes gegaan. Ze is er net nog te klein voor denk ik. Gisteren met mijn schoonouders naar een markt geweest, daarna daar gegeten. Was gezellig maar ook vermoeiend. Dochter was op het laatst ook weer erg moe en sliep toen gelukkig wel nog even op mijn schoot daar. Bij thuiskomst rond half zeven gelijk fles en naar bedje, ze was binnen een minuut aan het slapen. Vanavond naar de verjaardag van mijn beste vriendin, ben benieuwd hoe lang ik het volhou. @Happy2013, Leuk al die voorbereidingen voor je huwelijk. zou toch geweldig zijn als je zwanger terugkomt van je huwelijksreis. Promotiewedstrijd? @schoonfamilie, ik heb een geweldige schoonmoeder, mijn schoonvader gaat ook wel hij komt af en toe wat nors over maar is eigenlijk verder wel aardig. Mijn eigen familie is een ander verhaal. Met mijn moeder heb ik al 2 jaar geen contact meer. En met mijn vader sinds mijn zwangerschap ook geen contact meer (ze zijn al gescheiden vanaf dat ik 3 was). Erg jammer, maar ja misschien wel beter zo. @verstelbare broekjes, zijn inderdaad fijn, aangezien onze dochter ook niet veel kont heeft. Ze loopt of kruipt nog niet dus de broek kan gelukkig nog niet heel erg afzakken. @glimworm, vruchtbare omgeving daar bij jou grappig dat 2 vriendinnen van jou in hetzelfde weekend zijn bevallen. En ook erg toevallig dat er zulke typische tijd zit tussen jouw zoontje en die van je schoonzusje. @debozoe, jippie spiraal eruit!! Nu is het echt begonnen voor jou. Veel plezier in het huisje. @Kaytjuh, welkom En wat een naar verhaal zeg. Moet je toch niet aan denken dat je dat gebeurd. Fijn dat er wel een mogelijkheid is om de volgende zwangerschap goed te laten verlopen. En dat ze je dan extra in de gaten houden. @Kache, tja Singapore ligt inderdaad niet om de hoek Wanneer was/ben je jarig? Wat vervelend dat de klachten weer terug zijn gekomen. Knap dat je zo lang borstvoeding hebt gegeven. Ik was van plan om het ongeveer een jaar te gaan doen. Maar helaas liep het anders en heb ik maar 3 ½ maand kunnen geven. @dutchdiva, fijn dat het afscheid zo mooi is geweest. Veel plezier met je dagjes weg, zal je goed doen na zon vervelende tijd. @Bika, ontsteking aan de darmen klinkt ook niet goed zeg.. En wat je man betreft: mannen blijven mannen! En ze hebben inderdaad vaak niet door dat zon kleintje je ook de hele dag bezig houdt. Maar hou vol als ik dat zo lees dan heb je zo rond het eind van dit jaar iemand die het stofzuigen al van je overneemt haha (kun jij dan lekker met je zwangere buik uitrusten ) @Shay01, vervelend dat je zon last van je buik hebt, hopelijk gaat het snel weer over. @Famke24, hier passen de schoonouders ook nog niet op, misschien als mijn dochter wat ouder is. Ik heb het idee dat ze het nog wat onwennig vinden nu ze zo klein is. Maar als het echt zou moeten dan zouden ze het wel doen hoor. Zo nu wachten tot dochterlief wakker wordt, dan kunnen we boodschappen gaan doen.
kv78: Ze willen wel oppassen daar niet van. Alleen willen wij dat niet. Tenminste ik niet. Mijn man laat hem er eigenlijk niet over uit maar ik merk wel dat het hem ook niet zo veel kan schelen dat ze niet oppassen. Zelf heeft hij gezegd dat die panniek zaaierij niet goed voor onze dochter is..ze moet eerst maar eens wat ouder zijn. En bovendien heeft onze dochter niet echt een band met ze. Laatst stapte ze bij onze dochter achter in de auto, de kleine meid zetten t op een huilen en gillen zo van 'wat moet jij hier ga weg'. Niet leuk tegenover hun, maar het is ook een beetje hun eigen schuld want ze rijden hier vaak genoeg langs maar ze komen nooit aanwippen. Wij vinden het prima, maar dan ook geen gezeur dat wij daar nooit komen. We komen alleen bij hun als t 'moet' verjaardag, vader en moederdag verder niet. Net nog even geshopt, bij de Wibra nog een jurk korte broek en shirt kunnen scoren. Net gedweild, manlief even weg en dochter slaapt...
@kv78: In het voetbal zijn ze nu bezig wie er naar de eredivisie mag en wie er in de jupiler leage blijft/moet. Gisteren was de eerste finale wedstrijd, die voor Helmond Sport dus niet zo heel positief uitviel (1-2 verloren, waardoor ze zondag minimaal 2x moeten scoren tegen VVV in Venlo). Dus nu gaan we zondag lekker thuis op de bank kijken en komen er een paar voetbalvrienden van mijn bijna man Voorbereidingen zijn hier inderdaad in volle gang. Maar nu wordt het wel stressen langzamerhand. De planning die ik maak komt weer eens niet uit en daar kan ik niet zo goed tegen. Vandaag komt mijn vader, maar was het ook de enige dag dat de BABS kon... nou ja, dan maar samen... Hoop dat mijn vader zich in houd en zich er niet teveel mee bemoeit. Tevens irriteer ik me nu mateloos aan mijn schoonouders die het allemaal niet zo speciaal meer lijken te vinden bij ons als dat ze dat bij hun andere kind vonden. Hou mijn hart dus vast voor ons kindje wat ws het 3e kleinkind gaat zijn. Zou de nieuwigheid er dan ook af zijn. Laatst knallende ruzie gehad omdat mijn schoonvader nu mijn schoonzusje weer zwanger is van ons ook wilde weten of wij ons kind ook bij hun wilde laten komen en ik dus keihard nee zei (ben niet zo'n fan van mijn schoonzusje (understatement...) en de manier waarop zij haar kind opvoed en wil niet dat mijn kind daardoor aangestookt wordt, maar dat kan ik hen (schoonouders) natuurlijk ook weer niet zeggen) Ben nu aan het wachten tot mijn vader komt, dus ik laat jullie weer in de steek! Tot vanavond of morgen!
@kv78 neej daar met je idd nie aan denken, maar daar denk je ook niet aan als 19 weken alles goed gaat en dan ineens gebeurt dit, het lijkt dan ook alsof je in een rollercoaster zit, zwanger opgenomen bevallen en begraven... Maar wat ik blijf zeggen gelukkig weten ze wat er met mij aan de hand is en dat ik met onze 2de zwangerschap begeleiding hierin krijgt en geholpen wordt met een bandje... liefs kay
Nou ik ben aan het ontpillen hoor heb er allerlei symptonen van en ik slik nu al 3 weken geen pil meer dus alles is hard aan het werk daarbinnen..