250= netto, ik praat niet over bruto, dat zie ik niet op mijn rekening Ouderschapsverlof moet ik even naar kijken. Helemaal wat daar mogelijk in is. Baas gaat niet blij worden als ik minder als 4 dagen wil komen en er kan na ouderschapsverlof een doorwerkperiode zijn, dan zou ik dan weer 5 dagen moeten gaan werken een bepaalde tijd en dat zie ik sowieso niet zitten. En er was sprake van dat ze het ouderschapsverlof wilden afschaffen, maar ook daar is niet echt iets duidelijk over nu... Dalijk naar de verloskundige. Hartje luisteren en horen of mijn bloed goed is!
Heb niets gehoord over het ov afschaffen hoor. Maar kan zijn dat de korting er af gaat. Ov zelf zal gewoon blijven bestaan, is dan gewoon een vorm van onbetaald verlof. Ik heb het wel onbetaald dus genomen, omdat ik dan altijd terug kan naar 40 uur. Leek me handig voor de hypotheek o.a. Als ov op is ga ik op contract 8 uur terug. Ook hier accepteert baas geen 3 dagen.
Ik moet om 10:45 echo en daarna naar de gyn om 11:30 Mijn man is vandaag jarig hij is 30 geworden zaterdag heb ik een surprise party georganiseerd en hij heeft niks door... Hij gaat eerst met zijn vrienden enz paintballen en daarna komen ze terug en heb ik voor eten gezorgd zodat iedereen een hapje kan mee eten... Komen ongeveer 25 man dus genoeg te doen en dat allemaal buiten hem om.. Ik ben blij als het zaterdag is en ik niet meer met een geheim rondloop
Leuk Shay!! Gefeliciteerd En spannend zo, kindje kijken hihi Arbo belde net (had verzoek om afspr ingelegd) en kan morgen al komen!!! Weet een van jullie toevallug hoe het met ouderschapsverlof tijdens ziekte zit? Loopt die dan door of is het net als vakantie dat het word terug gegeven?
@ Happy: nou, hoop voor je dat het financieel gunstig uitpakt, het is toch even een heel geregel als je een kind krijgt (werk, opvang, kosten, etc...) . @ Shay: veel plezier en succes bij de gyn/echo! En gefeliciteerd met je man, bijzonder dat je zo'n grote groep achter zijn rug om georganiseerd krijgt! Hopelijk is het een groot succes. @ vliezen: je kunt idd met vliezen geboren worden, 'met de helm op' wordt dat genoemd, vroeger vond men dat een gunstig teken, ik geloof dat God die kindjes extra speciaal vond of zo? Mijn vliezen zijn bij C gebroken in ziekenhuis, ik stond me net uit te kleden na 1e inwendige onderzoek (8 cm ontsluiting al ) en kwam er een flinke sloot uit. Bij E zijn ze in bed gebroken bij nagenoeg 10 cm ontsluiting (VK was blijkbaar enorm aan het dubben of ze moest breken of niet, want E zat nog hoog in bekken) en wow, wat kwam daar plots een plens water uit! Het liep alle kanten op, zelfs over de rand van het bed, zeiltjes/matjes konden het niet opvangen zo veel, ha ha. Ik was zelf ook nat tot in mijn nek . 4 minuten later was E overigens geboren . Misschien wordt nr 3 dan wel met vliezen geboren, aangezien ze bij dus erg laat breken ? @ ouderschapsverlof: heb me ook al af zitten vragen hoe dat zit als je (langdurig) ziek bent, aangezien ik officieel ook nog verlof heb lopen tot januari. Ik ga er eigenlijk maar vanuit dat het gewoon weg is, aangezien je dat al lang van te voren precies hebt vastgelegd en afgesproken (en niet zomaar kunt wijzigen!).
Ik heb geen ervaring met ouderschapsverlof dus kan jullie geen antwoord geven! Shay gefeliciteerd met je man en succes vandaag met de controle's
Heb het hier even gevraagd en man begon me een beetje uit te lachen toen ik dacht dat kind dus in de vliezen met al het vructwater er nog in geboren werd dan... Dank je schat!! Ok vliezen zitten dan dus nog om de baby heen, water is dan toch weg dus. En ja hij dacht dat hij dat wel gezien had, maar staat hem niet echt bij want "we vegen de vliezen altijd meteen weg dan".
zo nu weer op kantoor. Denk trouwens dat ik toch geen baby krijg, maar een paard. Ik hoorde het vanochtend voorbij galopperen! Ze kon het helaas maar even laten horen, Jalapeño lag zich te verstoppen onder mijn schaambot... Baarmoeder zit wel al mooi hoog en ik kan em nu ook zelf voelen als ik op mijn rug lig en op mijn buik druk! Mijn salaris scheelt iets meer als bij manlief, maar denk dat dat vooral aan de auto ligt. Bij mij is het 300 tot 350, valt nog wel mee dus. Vandaag geen zin om te werken, dus nu maar eens op zoek naar de wettelijke regels voor ouderschapsverlof (aangezien wij toch geen cao hebben).
Haha een paard..weer eens wat anders. Wij noemden dochter altijd alien! Whaha. Ben net eens aan t uitzoeken geweest naar zorgverzekering of we goedkoper kunnen. Maar ik kijk dan even goed naar de kraamzorg uren en vergoeding maar dat wil nog al veel verschillen, dus denk dat we maar blijven waar we nu zitten
Pfff net de Zwanger box van Felicitas/Etos opgehaald... die wordt ook met het jaar kariger hoor!! Vond hem dit keer niet eens meer de moeite meer om op te halen, het is dat ik er daarna pas achter kwam wat er in zat. Vorig jaar zaten er nog een Zwitsal billendoekjes doos en flesje in, dit keer missen die beide en zijn zelfs de Buikbalsem en Zwitsal proefmonstertjes nergens te bekennen. Wat moet ik nu met alcoholvrij bier en een hoop magazines van 2 seizoenen terug?! Nee de Blije doos, die was dit jaar tenminste leuk om af te halen ! @happy: fijn! @Famke: ik laat Happy zelf wel even antwoorden welke naam ze X. had gegeven hahahaha, hij was wel toepasselijk
Wat zat er in de blije doos dan? Ik heb nog niks aangevraagd wacht de volgende echo even af. Daarna zal ik me eens gaan inschrijven .
Mijn vriendin had die box ook opgehaald en daar zat nog wel een flesje in liet ze me zien .. misschien een net wat oudere versie. Is ook alweer een paar weken geleden hoor! Ben benieuwd naar die naam, haha. Ow de buurvrouw gaat ook weer weg in de auto, een herrie van muziek komt daar altijd uit en haar auto staat onder t slaapkamer raam van onze dochter, zal ze zo wel wakker worden.
Even wat ik uit mn hoofd weet dan want hij ligt boven: Avent flesje uit de nieuwe serie Heel pak pampers new born maat 1 De proefverpakking met kortingsbonnen pampers maat 1 Leuke sokjes Proefje Sudocreme (vind die handig voor in luiertas onderweg) Knuffeldoekje van Nutricia (schattig beertje) Ariel Excel tab (wasmiddel) Bibi speen I love mama (die gebruikte ik bij X. alleen maar hij wou geen difrax) Geboorte slinger Klein blikje bier (niet nuttig!! )
Ik noemde X. 9 maanden lang Monster! En boos dat Bika's SM was toen ik dat vlak voor de geboorte ook door de hele kamer riep (verjaardag). Ik had het wel over haar kleinkind hoor... De kleine van Bika is nu 2.0
Balen famke, hopelijk slaapt ze nog even. Ik had vorige X twee van die pamperluierdoekjes bakken en 1 van zwitsal. Ik zou idd ook niet zo blij zijn met 0% drank dingen. Ik drink toch niet dus waarom wel die 0% dingen. Ik ben er inmiddels al aan gewend .
Das ook een leuke bijnaam toch haha. Wij vonden t op de echo net een alien dus vandaar dat we dat zeiden.Maar kregen van vele ook commentaar op hoor! Ik hoor dat ze al wakker is, hoor haar draaien enzo in bed. Zolang zij niet begint te praten halen we haar er niet uit, dan is ze sjaggie. Enne die buurvrouw is al aardig op leeftijd hoor!
Klinkt goed bika, die moeten we hebben. Haha happy, hoe ben je eigenlijk op de naam van je kleintje gekomen? Of heb je dat al een x verteld?