Wie heeft dit ook gehad?? Na HSG..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ukoldaatje, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hallo allemaal,:)

Inmiddels hebben mijn man en ik al een vreselijk lang traject achter de rug..
    We zijn in 2005 met de pil gestopt en in 2006 met ICSI behandelingen gestart omdat het zaad heeeeel slecht van kwaliteit is met een hele lage bewegelijkheid.

Na de 1e 2 pogingen hadden we nog een paar cryootjes, waarvan er maar 1 eentje het ontdooien overleefde. Ook van de cryo geen zwangerschap ...

De derde poging ICSI was raak, ik was zwanger van 2 mooie emmies. Alleen na de eerste echo bleek dat de hartjes te langzaam klopten en ze te klein waren. We zouden een week moeten wachten en dan terugkomen voor een echo..

Na een week bleek dat de kindjes nog een hele week gegroeid waren, en pas juist gestopt waren met leven..vreselijk!!

Deze behandelingen hebben we allemaal in het AZM (academisch ziekenhuis maastricht gedaan).

Na de VIA cursus gedaan te hebben (verplichte cursus voor adoptie) en het gezinsonderzoek door de raad van de kinderbescherming afgerond te hebben..en het beginseltoestemming in huis gekregen We mogen EINDELIJK op de wachtlijst voor Ethiopie (staan we nu op, kan wel 5 jaar duren)..Hebben we alsnog besloten verder te gaan in de MMM.

Ik ben nog maar 30 jaar, en helemaal onderzocht in Gent, vorige maand had ik mijn HSG onderzoek en was helemaal in orde, uitgebreide chromosomen onderzoeken en alle uitslagen waren perfect. Arts geeft ons 80% kans op een goed doorlopende zwangerschap, alleen kan hij niet garanderen dat het bij poging 1 in Gent al raak is...

Nu mijn vraag..Ik heb een cyclus van 28 dagen stipt. Kan je de klok op gelijk zetten.

Voor het HSG onderzoek moest ik even een maandje mycroginon slikken om te zorgen dat ik het onderzoek voor mijn eisprong zou hebben.

Oke, een maandje geslikt, en nu alweer 7 dagen over tijd. Ik ben dus never nooit overtijd, kan het door dat onderzoek zijn dat mijn cyclus van slag is??

Zwanger zijn lijkt me echt onmogelijk, gezien de slechte zaadjes.

Ik heb al een week zeurende buikpijn en denk telkens, morgen ben ik ongesteld. Tot nu toe, dag 7 na mijn NOD nog niets......

Wie herkent dit???

2. hoi
    ik herken dit wel.. ik had na mn hsg ineens een cyclus van 56 dagen terwijl ik normaal ook altijd rond de 28/29 dagen zat. dit is eenmaal voorgekomen..
    dus het zou kunnen dat t aan de hsg ligt. maar heb je al getest? misschien toch een kans dat je spontaan zwanger bent?

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ik ken het niet. Ik werd na mijn HSG (tijdens een kijkoperatie gedaan) gewoon op tijd ongi.

Misschien toch een testje wagen? Vaak is het ook zo dat je als je getest hebt, de ongi doorzet. Maar wie weet....

Liefs

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je cyclus kan inderdaad een beetje van slag zijn na een HSG-onderzoek, maar ook na pilgebruik kan je lichaam ontregeld zijn. Maar voor de zekerheid zou ik toch maar eens testen, wie weet...

Heel veel succes met alles, ik hoop dat het snel mag lukken!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nou ik denk niet dat ik zwanger ben, dat kan gewoonweg niet spontaan. Vind het alleen vervelend dat nu opeens mijn cyclus van slag is..

Ben nu 8 dagen overtijd...Gisteravond ook ongigevoel, al een hele week af en aan.

Volgens mij probeert het door te komen, maar lukt het niet..

Haha, idd, ik had een hoopje dat als ik hier alles op zou schrijven ik spontaan ongesteld zou worden..

Er komen vandaag zw testen binnen, misschien dat ik er eens eentje ga verknallen haha!!

Ik voel me echt niet zwanger, toen ik de vorige keren zwanger was, ´wist´ik het..heel apart natuurlijk..

Bedankt voor jullie reacties, ik zal vanmiddag eens een testje doen..

Dat moet nu wel kunnen overdag na 8 dagen overtijd toch?

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    ps. Na de laatste pil werd ik wel gewoon ongesteld!
    Dus ik heb de laatste pil genomen, paar dagen later ongesteld, en nu word ik het dus maar niet..

7. toch spannend. heb je al getest?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De ongesteldheid na het pilgebruik is een onttrekkingsbloeding, die krijg je altijd een aantal dagen na het stoppen. Dat heeft niks met je eigen cyclus te maken. De cyclus daarna kan wel ontregeld zijn door het pilgebruik, je lichaam moet het zelf weer overnemen. Ik denk dat je daarom nu overtijd bent, maar ik hoop natuurlijk op een zwangerschap!

Deel Deze Pagina