Wie ook voor het eerst naar de kleuterklas?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MIss X, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    vind dat de weken nu helemaal voor bij vliegen.
    Esmee zit nu 4 weken op school en het gaat prima.
    ze heeft het erg naar dr zin.
    hier ook een 1/2 klas met nu 19 kinderen.

woensdag avond hebben ze kerstmarkt op school en kan je de zelf gemaakte dingen kopen, raamhanger en kerst ballen.
    ze hebben ook een optreden van ongeveer 10 minuten.

heb ook al een keer geholpen op school, kerst raam hanger gekleid met de kids.

hier af en toe nog steeds emo momenten, van de week nog bij het liedje van marco borsato , dochters.
    het gaat allemaal zo snel nu ze op school zit, maar ze geniet en dat maakt een hoop goed.

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Leuk om alle ervaringen van jullie te horen.

Mijn meisje is afgelopen vrijdag voor het eerst wezen wennen. Helaas vertelt zij nooit wat over wat ze gedaan heeft. Jammer want van de juf hoor je zoals ik hier ook las toch minder dan op kdv.

Ze zei wel, ik moest plassen en poepen maar er kwam niemand mijn billen afvegen, toen heb ik het zelf maar gedaan.
    Haha verwend op het kdv denk ik ;)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee veteld ook niks, als ik vroeg wat heb je gedaan op school was het vaak dat ze zei niks of weet ik niet meer.
    ik vraag niks meer en op een gegeven moment begint ze zelf te vertellen.

wij proberen thuis al met billen vegen , ik zei al juf doet dat niet hoor, nou had ze laatst gepoept op school zegt ze `nou mam juf veegt echt wel mijn kont` nou dan sta je daar met je mond vol tanden.

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Haha Sonja wat zijn ze heerlijk wijs he!
    Wij oefenen thuis ook maar ze poept nogal graag ;) Zo'n 4x per dag en soms flink vieze billen dus ik doe het graag altijd zelf nog.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier doet juf het niet. Wellicht als ze het zou vragen wel maar dat doet ze dus niet. Laatst had ze in dr broek geplast.. Niks tegen juf gezegd. Dus ik zag het op weg naar huis en lopen altijd met 3 kids plus moeders naar huis. Ik vond dr al wat stilletjes... Maar toen iedereen weg was kwamen de dikke tranen hoor.
    Echt zo sneu...

Nouja volgende keer maken we halverwege even een droge-broek-stop bij vriendinnetje dat even groot is :)
    Al doende leert men... Ook mama's.

6. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ach Saskia dat is echt sneu zeg. Ik ben bang dat dat hier ook nog wel een keer gebeurd. Als ze intensief met iets bezig is wil ze nog weleens te laat zijn.

7. Saskia78

Mja hier normaal nooit eigenlijk maar ze was aan het puzzelen en net te laat. En daarna dus doodleuk verder gepuzzeld.
    Gelukkig einde van de middag.. Beetje jammer dat juf ook niks zag maarja.. Met een rokje en een legging zie je dat toch niet zo snel.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat vervelend voor je meisje Saskia!

Hier is gisteren weer gewend op school :) Nu een hele dag. Afscheid ging al een stuk beter. Hij moest nu in de kring gaan zitten en ging rustig zitten. Hij wilde alleen nog wat extra knuffels. Heb er zo toch meer vertrouwen in! Blijf het alleen wel een hele omschakeling vinden van de creche naar school!

9. Saskia78

Mja vond ik ook hoor :)

Voorheen kreeg je dagelijks overdracht.. nouja dat gebeurd nu gewoon nauwelijks.
    Gelukkig wil Anne inmiddels wel regelmatig laten zien wat ze heeft gedaan dus dan gaan we gewoon even in de klas kijken.
    Dat vindt juf geen enkel probleem :)
    En ze gaat ook langzaam aan vaker wat vertellen.

weet niet precies wie er het hardst moet wennen. Anne gedraagt zich ineens de helft ouder..en mama vindt het ook maar eh.. tja anders :)

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    denk dat de kinderen eerder gewend zijn dan de ouders .
    sneu voor je dochter Saskia , idd jammer dat de juf het niet heeft opgemerkt.

Esmee kwam gister thuis met een kerstkaartje van een klasgenootje , ze wou thuis gelijk een kaart maken voor het meisje.
    dacht al is dat nu al dat ze elkaar kaartjes gaan geven.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zijn we nu 3,5 maand verder. En nog hoor ik weinig van school. Wel flarden, maar soms ook dingen compleet door elkaar. Maar hij gaat graag, dus het zal wel goed zijn.

Sneu voor je dochter saskia. Mijn jochie had ook zo'n actie. Bij gym was hij gevallen. En 1,5 uur later kwam ik hem ophalen. Dikke tranen opeens. Bleek dat zijn nagel dubbelgeklapt was, en zijn duim behoorlijk dik. Juf dacht dat hij wat stil was, omdat hij moet was. Maar hij heeft dus 1,5 uur die pijn lopen verbijten. En dan ook nog de opmerking "mijn trui aandoen deed wel erg pijn".. Ik hield het ook niet meer droog..
    Juf heeft daarna duidelijk gezegd dat hij naar de juf moet als er iets is. En dat doet hij nu ook wel..

12. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    oohh wat zielig zeg.... :(

13. Saskia78

@deepfreeze: mja dat vertrouwen moet natuurlijk nog groeien..

Wat dat betreft ben ik op zich wel erg blij met onze juffen (waarvan 1 waarschijnlijk begin volgend jaar weg gaat omdat ze is afgestudeerd dan)

Maar ze zeiden in het begin al dat het prima ging.. Maar nu steeds dat ze meer los komt en echt een gezellige, fanatieke praatjesmaker is
    En dat het dus echt NOG beter gaat. Erg fijn om te horen. En inmiddels vertelt ze ook af en toe wat... Zo komen we er wel.

Deel Deze Pagina