ja kan me wel voorstellen dat de tijd snel gaat .... Oh ja klopt je hebt nu 3 kids, sorry als ik te snel lees!
Over het poepen houdt mn zoon zich vol tot ie thuiskomt, zoals altijd van de kdv....ben ook benieuwd op school want hij kan niet zo goed zelfstandig afvegen... Over het aankleden op de kdv kan hij prima doen, thuis laat hij liever aan mama over....duh... Ohjee moet ook nog gymschoenen voor hem kopen....ik wacht wel af op dinsdag a.s. dat hij voor het eerst naar school gaat om te wennen....ben benieuwd!
Hier ook al die zorgen.. Billen afvegen gaat redelijk, maar toch niet helemaal goed. Tot nu toe houd hij het nog op tot thuis.. Omkleden bij gym leek me ook lastig, omdat uitkleden/aankleden niet altijd goed gaat (spijkerbroekknoop). Maar het blijkt dat zijn buddy uit groep 2 helpt met de knopen etc als dat niet lukt.. Die buddy krijgen alle nieuwe kindje, zolang het nodig is. En ze gymmen in ondergoed, dat scheelt ook. Mijn jochie wilde vanochtend weer een boterham mee voor de ochtendpauze. Dat vult blijkbaar wel lekker. En dan een beker sap erbij. Hier morgen de info-avond. Dan zullen we wel horen hoe het allemaal gaat.
Quentin is vandaag voor het eerst wennen! Hij vond het hartstikke leuk,geen traan gelaten en smiddags was ook geen probleem. Alsof hij er al jaren heen gaat! Dus ben blij! Moet er wel even aan wennen om met mn dochter thuis te zijn,normaal spelen ze veel samen nu moet ik dat opvangen en ben er een beetje uit
Rick gaat nu voor de 5e week naar school en het gaat eigenlijk al heel goed. Aan het begin nog wel af en toe een middag thuis gehouden, maar merkte dat dat eigenlijk niet nodig was. Hij hield het prima vol. Hij gaat nu op dinsdag ook al naar de BSO en dinsdag en donderdag blijft hij over. Hij heeft vandaag zelfs z'n eerste speelafspraakje gehad met een klasgenootje! Ook wennen hoor, ben dat nooit gewend want ik zat op een streekschool dus kinderen woonden te ver weg om na schooltijd bij elkaar te spelen. Rick huilt ook niet bij het weggaan, hij vind het prima. Hij kende vrijwel niemand in de klas, 1 jongetje woont hier om de hoek en daar had hij weleens mee gespeeld in de speeltuin, maar de rest niet. Het voelde aan het begin onzeker en heel onwennig, maar ik moet zeggen dat ik al aardig in het ritme zit en me niet meer zo vreemd voel tussen de rest van de ouders. De dag doornemen moet ik nu met Rick doen, de juf spreekt me wel aan als er iets is, maar elke dag de dag doornemen gaat niet. Maar wel bijv. aan het eind van de week ff snel vragen hoe het gegaan is. (hoewel de eerste paar x er echt wel tijd voor is om het even te vragen).
Vanmiddag was Matthew voor 't eerst naar school om te wennen. Hij had wel gehuild toen we weggingen. Ik ook, toen ik buiten stond.... Om half vier stonden we buiten wachten op Matthew, hij was blij ons weer te zien. Ging goed op school. Alleen had hij 'n ongelukje in zn broek omdat hij tegen klasgenootje zei dat hij moest plassen, maar niet tegen de juf. Op donderdagmiddag gaat hij weer erheen....deze x zonder mij want ik moet werken, dan mag papa dat doen.
Spannend Miranda!! Hoe was het donderdag? Vandaag hebben wij onze eerste oudergesprek, ben heel erg benieuwd! Donderdag hebben we een hele avond informatieavond. Vind het wel heel spannend en 22 september haar eerste schoolreisje.. Het gaat als een trein allemaal. Ze gaat nu gewoon hele dagen en dat gaat goed. Af en toe nog mokken in de ochtend en heel af en toe nog een traantje maar dat is snel over.
De eerste twee weken vond ze niet echt leuk, was wel wennen voor haar, maar nu laat ik haar kiezen of ze 's middags thuis wil blijven of naar school wil (ze is wat ziek geweest en mist nu wat energie), en ze kiest nu steeds voor school. Komende week een evaluatiegesprekje, dat hebben ze hier allemaal na een paar weken.
Hoi allemaal! Onze grote jongen is afgelopen weekend 4 geworden en is vandaag ook "voor het echie" naar school! Maar ik vind het wel een gedoe hoor!! Brengen-halen-brengen-halen... iedere keer als ik iets wil doen aan het huishouden denk ik: 'hm... over een half uurtje moet ik hem alweer ophalen, dus dat heeft weinig zin..." Dochterlief is nu 3,5 maand oud, dus het is extra lastig om haar slaapjes/voedingen te plannen rond het halen en brengen van mijn zoon. Maagoed, ook daar ga ik vast een ritme in vinden. Heb echt het gevoel alsof er een compleet nieuwe fase aangebroken is. Niet alleen voor mijn zoon, maar voor ons hele gezinnetje! Oja, en na de lunch zei ik tegen zoonlief: "je mag je jasje weer aandoen!" Vraagt hij: "waar gaan we naar toe dan?" Ik zeg: "je mag weer naar school!" Antwoordt hij: "nee he?? Alweer????"
Mijn oudste is nu 3x gaan wennen en het is supergoed gegaan! Lijkt wel of ze niks anders gewend is.......jas in de luizenzak, limonade+fruit op de tafel en rugzak met broodtrommel en drinken in de krat (ze hebben 5 gelijke dagen van 8.30-14.15 uur, dus altijd op school eten) Ik kan nog NET een kus en knuffel krijgen en mama kan weg.... Heerlijk hoor! Juf vindt het hartstikke goed gaan. Woensdag is ze jarig en vanaf donderdag mag ze dan echt.
Ik moet wel zeggen dat ik ook wel moet wennen aan dat "gemoeder"op zo`n schoolplein,voel me daar wel echt staan. En dat heen en weer geloop zal ik ook wel snel zat zijn
Leuk dat je oudste op woensdag jarig is en de mijne op donderdag a.s. pas jarig, maar ik houd hem op die donderdag thuis ivm verjaardag vieren. het was al ingepland, haha, en vrijdag mag hij gewoon lekker definitief naar school. Alleen vond ik stom van school over het overblijven dat ze daar geen melk wordt gegeven. Ik kan dus geen melk voor hem meenemen naar school om te bewaren, zeker niet in de koelkast! Hij zal alleen thuis melk moeten drinken en op school gewoon water en limonade.
Grappig dat jouw zoon ook bijna 4 wordt! Ja, hier kan ik dus ook geen melk meegeven.....zou lekker warm worden. Ook moet ik ff goed nadenken wat ik op brood doe, want smeerworst o.i.d. gaat natuurlijk ook niet. Alvast gefeliciteerd en veel plezier voor zijn 1e echte schooldag!
Mhm....mijn zoon lust alleen smeerworst op z'n brood....ik denk erover om een avond tevoren in te smeren en in de koelkast zetten. Hopelijk blijft het lang koud. Als ik hem vlokkenhagelslag geef, zal hij 'm niet willen eten wanneer vlokken gaan smelten. Lastig, hoor. Of toch maar 'n kleine koeltasje in zn rugzak stoppen....mhm.... Wie heeft hier betere ideeën hoe we onze kids 'n lunchpakket lekker koud kunnen houden? Jij ook alvast gefeliciteerd met je schoolkind!
Mijn jochie eet in de kleine pauze een boterham. Meestal met zoet nu (chocopasta). Met overblijven nu 2 keer gedaan. Dan geef ik 2 boterhammen mee, 1 met smeerkaas en 1 met zoet.. Ik geef liever smeerkaas mee, dan worst. Dat laatste lijkt me toch gevoeliger voor bederf. Over de smaak hoor ik mijn jochie niet.. Drinken geef ik ook 2 keer zoet mee. 1 bidon dunne roosvicee en 1 pakje sap. Gelukkig komt er hier over een paar weken/maanden een melkdienst. Melk mee vind ik ook niet zo'n fijn idee. Hoorde laatst iemand die ijsblokjes maakte van melk. En dat in een bidon deed. Tegen lunchtijd had het kindje dan koude melk. Maar vraag me af hoe goed dat voor de melk ik. Dan misschien nog liever 2a3 waterijsklontjes bij de melk erin..
Hier vorige week voor de eerste keer naar school. Ging meteen heel goed, al is ze wel wat verlegen aan het begim van de ochtend. Vandaag tweede week en ze is meteen kanjer van de dag, dan mag ze op de grote stoel. Ik ging de deur uit en ze zat al meteen vrolijk met de andere kindjes te kletsen. Moet wel zeggen dat ik nog zelf aan het nadenken ben over het overblijven. Ze is 2x tussen de middag op school gebleven en ze vind het niet zo leuk maar ophalen is hie rook bijna niet te doen omdat de jongste dan zo moe is en echt vervelend wordt, dat reageren ze dan were op elkaar af.
wij starten vrijdag met wennen, vind het reuze spannend. Esmee heeft er erg veel zin in. Las op de site van haar school dat ze nu in een fruit project zitten en een paar keer per week fruit krijgen op school ,geef haar voor de zekerheid wel wat mee want weet niet op welke dag ze het krijgen.
Hier een kleine man die niet kan wachten tot hij naar school kan en wij eerlijk gezegt ook niet. Hij is zo klaar op het kdc en psz dat hij toe is aan wat anders! We worden binnenkort gebeld voor een intake gesprek en wanneer hij kan gaan wennen! Spannend maar ook heel leuk
Ze hebben op onze school over 2 weken schoolmelk. Zijn we ook van dat probleem af.. Nu al in de 4e week.. En Gisteren kwam hij met een cijfer werkje aanzetten. De juf dacht dat hij wel wat uitdaging kon gebruiken. Dus hij had een lesje tellen 0-5 gehad (appels in een boom hangen, appelboom met appels tekenen en cijfers natekenen). En hij was helemaal opgebloeid volgens haar. Was wel effe verbaasd dat hij na 3,5 week al daarmee bezig gaat..