Wie ook voor het eerst naar de kleuterklas?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MIss X, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lizab: mja.. dat bericht was van vanochtend 7.45 he :)
    dus nee niet echt.. maar zal vanmiddag even informeren bij juf of ik niet stiekem donderdag al even mag gluren :)

juf is vrij gek met ons.. dus wellicht valt er wel wat te regelen :)
    (vorige keer ook al haar favoriete cd mee naar huis gekregen)
    en moet toch even met dr babbelen vanmiddag over vrijdagmiddag.. ze mocht vrijdag voor het eerst in het plusgroepje dus ben erg benieuwd hoe het ging
    En ik verwacht nog wat papierwerk waar ik op zit te wachten en we moeten Anne dr das even zoeken want die is kwijt (hangt vast gewoon aan de kapstok)

Dus wellicht vanmiddag opgelost.

mogen jullie kinders trouwens 6 december ook een uur later op school komen?
    dat is pas onhandig als je werkt... half 10 op school betekend dat ik pas om 11 uur op werk ben.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen heeft een kaartje van de school gekregen van leuk dat je naar school komt en groetjes van de juffen. Hij vond het maar niets dat er juffennamen onder stonden die hij niet kende! School vond ie nog wel een soort van ok, maar die juffen...

Had er trouwens helemaal niet aan gedacht dat er dus ook veel dingen gaan komen die lastig gaan zijn met werk... Nou ja, ik zie wel hoe het allemaal gaat.
    Heb wel al schoolmelk en schoolfruit geregeld... haaha...

3. Saskia78

@rosao: mja ik vond het hier uiteindelijk allemaal erg mee vallen.

Ik kon relatief makkelijk regelen dat ik ipv 1 dag op 2 middagen vrij ben.
    oma werkt op een school en wilde maar wat graag ook 2 middagen opvangen.. (3 had ze ook prima gevonden.. maar 2 is wel genoeg he)
    En 1 middag bso waar ze het erg naar haar zin heeft.

Verder hier geen schoolmelk en -fruit maar we hebben gewoon een grote voorraad pakjes melk en sap in de kast dus die krijgt ze dan mee naar school.
    Het was wat onwennig opstarten maar het gaat prima eigenlijk.
    We rollen er een stuk makkelijker in dan van/naar kdv rennen merk ik :)
    En 2 middagen vrij is ook natuurlijk wel prettig qua "rust" in je leven.
    Zowel voor mij als voor man en dochter trouwens.. alles is net wat relaxter als je niet meteen uit je werk aan het fornuis hoeft ;)

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar ze juf zei wel stiekem (want officieel mag ze dat niet zeggen natuurlijk) dat het niet erg (lees; beter) was om ze gewoon lekker thuis te houden ivm drukte, moeheid e.d. en omdat heel veel scholen helemaal vrij zijn...

Voor werkende mensen lijkt me erg vervelend idd, heb je geen BSO die dat dan voor zijn rekening kan nemen?

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Schoolmelk en fruit dat vind ik echt supergoed helaas doen ze dat hier niet op school maar moet ze wel (verplicht) elke dag fruit meegeven voor tussendoortje en drinken is optioneel (water krijgen ze daar wel gewoon) ik vond schoolmelk vroeger altijd zo leuk!! echt even een rustmomentje vaak met een verhaaltje en is ook gezond toch? wel jammer dat ze dat niet overal doen!

6. Saskia78

#126 Saskia78, 28 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2011
    @isademi: mja ze kan dat uur op de bso doorbrengen inderdaad.. maar ik blijf die voorschoolse opvang toch een beetje jammer vinden.
    helaas is de keuze dat ik OF voor school thuis ben OF er na.. dus tja :)

Maar wij vieren inderdaad geen sinterklaas op 5 december ivm dat ze de volgende dag weer naar school moet.

Zondags houden we lekker pakjes"avond" thuis.
    Oma geinstrueert dat het niet te gek moet worden.. zelf ook beschaafd gehouden..
    Ervaring is dat het erg vermoeiend is al die kadootjes.. dus gewoon op tijd naar bed :)
    En geen voorschoolse opvang maandag want ik ben gewoon heel de dag thuis. Dus toch een beetje uitslapen in ieder geval.

Dan maandagochtend nog op school.. en dan is er maandagmiddag tijd voor dr nieuwe speelgoed en vooral voor het naspelen van pakjesavond/sint op school.
    Ervaring is dat ze dat echt wel nodig heeft om niet helemaal uit dr hummetje te raken.
    En verder vooral het normale patroon aanhouden dus gewoon naar school op dinsdag. Anders maken we het alleen maar "erger" :)

7. Saskia78

hier verplicht ook fruit inderdaad
    wel zelf meenemen daarentegen.
    en er is wel schoolmelk.. maarja of ik nou 1 pakje of 2 pakjes meegeef... en dan zit je ook niet met dat na elke schoolvakantie er een week geen melk is waar je wel aan moet denken omdat je kind anders zonder melk zit :)

Net als dochterlief ben ik meer van pure regelmaat dan van af en toe een uitzondering. Hoe leuk ik het ook vind... echt goed zal ik er nooit in worden vrees ik :)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had het wel op maandag willen vieren sinterklaas maar mn moeder zou dan moeten beginnen met chemo en bestralen dus hebben we maar op een zaterdag gepland (ook al pieten besteld) en toen kwam het ziekenhuis ineens dat het 8 december werd de eerste chemo e.d. maar goed we vieren het nu dus op zaterdag (ik houd er niet van om het op een andere dag te vieren maarja het was nu al geregeld dus laten we het maar zo..

9. Saskia78

Mja ik ook niet.. Maar Anne merkt er natuurlijk niks van.
    Dus daarom toch maar in het weekend ondanks dat ik dat zelf minder leuk vind.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee nu "kan" het nog, straks als ze wat groter worden dan vind ik het wat lastiger om op een andere dag te vieren bij Dean is nu al op het randje maar ik heb uitgelegd dat oma naar het ziekenhuis moet maandag en dat daardoor Sinterklaas bij ons zaterdag langskomt....

11. Saskia78

Mja dat is wel een goed argument voor Sint lijkt me.

Misschien dat als ze groter is dat het doordeweeks ook wel kan.. maar zolang ze nog elk jaar halverwege het uitpakken naar bed gaat houden we het nog maar even op het weekend :)

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja maar dan beginnen jullie pas heel laat? Wij beginnen hier om 17-17.30 uur al, eigenlijk kunnen ze gewoon normaal om 19 uur naar bed maar ze mogen natuurlijk ook wel wat spelen dus word het 20-20.30 uur ongeveer, niets extreems eigenlijk.

Wij eten ook die dag niet "normaal" maar allerlei kleine hapjes, toastjes, snackjes e.d. (en natuurlijk het nodige snoepgoed haha)

13. Saskia78

valt mee hoor.. meestal rond 4 uur/half 5.
    Zegmaar zodra het een beetje begint te schemeren.. (want donker hoort er wel bij natuurlijk).
    Opa/oma komen dan rond uur of 3... bakkie koffie, banketstaafje, pepernoten.. chocomel...
    En ik maak een grote pan erwtensoep om te eten tijdens het uitpakken. Maar vorig jaar lag ze rond 6 uur op bed.. ze was helemaal total loss.

Hoop dat dat dit jaar beter gaat :)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja das niet laat idd ben benieuwd of het dit jaar beter ze gaat, ze is nu ook alweer 4 jaar dus wie weet!! komt vast goed!

15. Saskia78

achja elk jaar een nieuwe kans he :)
    en eh.. voordat ze er niet meer in geloofd denk ik dat ze wel een keer het hele verhaal uitzit.

scheelt ook dat opa/oma ook mee doen en ook kadootjes krijgen. EN ook nog gedichtjes.. dus tja.. je bent al gauw even bezig.
    Dus afgelopen jaren eerst Anne dr kadootjes en wij zijn gewoon wat langer door gegaan :)

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat scheelt wij doen voor de volwassenen geen kadootjes want Sinterklaas is alleen voor kinderen.. Scheelt veel tijd.

Wat doen ze bij jullie op school met Sinterklaas? Hier komt de Sint naar school en krijgen ze geloof ik een kleinigheid en strooien ze natuurlijk, ik ben benieuwd...

17. Saskia78

mja hier hoort dat erbij vindt manlief
    en eht zijn dan ook zijn ouders die inderdaad veel tijd steken in de gedichtjes.. dus dan kan ik moeilijk achterblijven he :)

en geen idee wat ze precies op school doen trouwens
    hoop daar vrijdag wat over te lezen in de nieuwsbrief...
    neem aan dat de ouders gewoon blijven tot de sint er is.
    en dan snoeperij en een kadootje in de klas. (waarbij de ouders niet blijven)
    wellicht ngo wat geknutsel want daar is onze school gek op.
    EN niet onbelangrijk.. piet heeft deze week alle zelfgemaakte pietenmutsen meegenomen!
    Dus daar doen ze vast ook nog iets mee :)

Ik zie het wel.. gezorgd dat ik heel de dag vrij ben dus merk het desnoods op school wel wat de bedoeling is :)
    En anders als ik vandeweek buuf tegenkom kan ik daar wel even polsen want haar dochter zit al in groep 3.

18. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    mijn zoon heeft op maandag a.s. tot 14.15 uur (normaal gesproken tot 15.30 uur) en op dinsdag mag hij uitslapen. Als hij maar uiterlijk om 09.30 uur op school gaat verschijnen, wat normaal een uur eerder....gul van school, ook al komt mijn vrije uren voor mijn rekening :)

Vandaag kreeg hij een kadootje want hij had zn schoen gezet op school.

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben hier al gesint met de familie :)
    Beetje vroeg, vorige 2 weekenden. Maar de Sint kan ook niet alles in 1 weekend doen.. Dus komende zaterdag laatste keer schoen zetten..

Op school zetten ze donderdag hun schoen, dan zijn vrijdag de rommelpieten geweest met de cadeautjes. En maandagochtend komt de sint langs, maandagmiddag lekker vrij.. Over dinsdag later beginnen heb ik niks gehoord.

20. Saskia78

Hier inderdaad ook maandagmiddag vrij (vanaf 12 uur) en dinsdag uur later beginnen. Heel gul maar inderdaad minder practisch.
    Maar manliefs project loopt ten einde dus die kan vast iets regelen met zijn werk. Anders mag ze naar de BSO maarja uitslapen is fijner natuurlijk :)

Deel Deze Pagina