Uh Isademi geblokkeerd? Ik krijg om de week een nieuwsbrief van school, zo staat er in dat het alleen voor groep 1 en 2 bedoeld is dat ze wat later op school mogen komen op dinsdag. Voor mij is het lekker om een half uur langer door te slapen
@miranda: raar.. Dat geblokkeerd...ben wel heel benieuwd waarom eigenlijk. Hier elke week een nieuwsbrief... Lees ik altijd graag
Argh, morgen is het zover! Thijmen gaat voor het eerst wennen! Gelukkig lijkt hij wel meer gewend te zijn aan het idee van school, hij vond het ook maar stom dat hij nog naar de creche moest, want kindjes van vier moesten naar school!!! Ben erg benieuwd hoe het morgen gaat wb Isademi: ik denk vanwege een reactie van haar in mijn topic over priveberichten in het 'over de site' gedeelte. Maar misschien is dat niet het enige hoor.
spannend rosao!! en lekker getimed.. zo net na de sinterklaas en voor de kerstvakantie Hij is meteen in feeststemming de komende tijd! wb isademi.. hmm apart.. nouja.. er zal ongetwijfeld een reden zijn maar ik vond dr in dit topic wel gezellig. ondanks wat gesteggel over betrokkenheid bij school
@rosao: ah ik zie al wat er is gebeurd ja zou bijna zeggen dat ze op zich wel een punt heeft.. maarja... nergens staat dat dit forum een democratie is.. dus tja. snap alleen neit zo dat ze zo hapt.. dit wist ze vantevoren.
Even vraagje tussendoor..hoe doen jullie t met eten en drinken meenemen? Voor de ochtendpauze neemt ze fruit en een beker drinken mee. Maar 2x per week blijft ze over, dus dan moet er ook nog een broodbakje en weer een beker drinken mee. Dus 2 bakjes en 2 bekers? Dan mag ik wel een extra grote rugtas gaan kopen voor d'r Ze is nu 1x wezen wennen, morgen en vrijdag mag ze weer een ochtendje en dan volgende week een hele en een halve dag. Dan kerstvakantie en vanaf januari gaat ze dan helemaal echt Ze vindt t heel leuk, is erg trots dat ze nu 4 is en naar de basisschool mag en loopt er bij alsof ze er al maanden komt De juf zei ook dat ze de 1e keer al gelijk met alles meedeed enzo dus volgens mij voelt ze zich als een vis in t water daar
@wijffie: wij gebruiken pakjes... en dat past prima in een kinderrugzakje 1x fruit, 2 pakjes en een broodtrommel. past precies. En wij hebben dus echt een klein tasje.. smaller vooral dan het gemiddelde standaard dora-rugzakje zegmaar. Ik zet de trommel er op zn kant in.. aan de rugkant. 2 pakjes aan de voorkant.. (dus tas neerleggen en dan pakjes bovenop de broodtrommel.) En fruit afhankelijk van het formaat. Bakje gesneden fruit past prima op de pakjes.. appel of mandarijntjes ook. Banaan schuif ik er aan de zijkant bij... past precies.
Ja met een pakje lukt t prima natuurlijk Ze heeft vorige week ook een pakje meegenomen (schoolbeker zat nog in de zak van sinterklaas ), maar ik was eigenlijk niet van plan om d'r elke dag 1 of 2 pakjes te laten drinken. De meeste kinderen in haar klas drinken gewoon water en dat vind zij zelf ook prima, dus wilde ik gewoon een beker water mee geven. Maarja, 2 bekers is niet handig. Jammer dat ze geen schoolmelk hebben, anders was t middagprobleem al opgelost
Je zou dan evt. voor die 2 keer overblijven wel een pakje melk in de tas kunnen stoppen en dan de rest van de week gewoon dr beker. Hier krijgt ze standaard 1x melk en 1x sap mee overigens. En geen beker omdat ik toch bang ben dat dat gewoon een viese rommeltje wordt als hij per ongeluk lekt.
Zeker spannend! Nou ja zal wel loslopen Ik hoop dat er stiekem nog een kindje in zijn klas zit die hij kent... haha... Moest wel even lobbyen om hem nog te laten wennen. Als het aan de school lag was hij na de kerstvakantie begonnen en dan evt op halve dagen... zag ik toch niet zo zitten. wb isademi: volgens mij had ze het wel een beetje als grap bedoeld, maar misschien heeft ze eerder dat soort dingen gezegd. Ik weet wel dat ik dit punt in elk geval niet meer naar voren ga brengen...
mja dat hadden wij dus helemaaaaaal niet nul kindjes van kdv in haar klas... wel bleek later dat er in de andere kleuterklas een kindje zat dat van de andere kdv-groep kwam. maar in de klas had ze meteen dag 1 al een vriendinnetje... en dat andere kdv-kindje gaat ze regelmatig na schooltijd mee spelen... dus dat komt echt heel snel goed hoor
Hier bleek in de klas (33leerlingen!) ook geen enkel kindje van PSZ of KDV te zijn. Wel jammer, maar vriendjes maakt ze vast snel genoeg. Ze is nu 1 ochtendje wezen wennen en bij t ophalen kwam er gelijk een klasgenootje naar ons toe met de vraag of hij met haar mocht afspreken. Ik wist niet zo snel hoe ik moest reageren dus stond volgens mij best stom te kijken haha. Daar was ik nog niet op voorbereid Zal er vanaf nu rekening mee houden haha. @Saskia, wat voor melk geef je mee dan? Die kleine pakjes houdbare melk? Of gewone?
Je hebt uht melk van Campina in kleine pakjes. Ik houd niet zo van houdbare melk maar dat smaakt prima eigenlijk. En dan kan het tenminste geen kwaad als het hele ochtend in het rugzakje aan de kapstok hangt. (staat in de supermarkt bij kleine pakjes choco en fristi)
Nou, heb Thijmen net gebracht. Afscheid was wel dramatisch... hij begon echt te huilen enzo. Heb wel echt geprobeerd om het geleidelijk aan te doen, maar op een gegeven moment moet je toch weg. Gelukkig heeft de juf het wel goed opgepakt en heb ik van buiten nog even gezwaaid. Toen stond ie echt een beetje beteuterd naast de juf. Ben benieuwd hoe ik hem straks aantref
Hier een kleine meid die maandag voor het eerst naar de basisschool gaat. Morgen afscheid peuterspeelzaal,vrijdag haar verjaardag. Ze heeft niet geoefend dus ben erg benieuwd hoe het zal gaan.Ze heeft de juffen al een aaltal gezien en samen hebben we toen de les net begon even in de klas gespiekt door het raam. Wat zijn de 4 jaren voorbij gevlogen.
@rosao: hier eerste dagen ook dikke tranen.. maar 's middags wilde ze niet meer naar huis Gelukkig ook hier een juf die gewoon prima daar mee om kon gaan. Als ik wegging mocht ze bij de juf zitten.. en als een andere mama dan nog even door het raam gl uurde zat ze vaak al in de kring voordat ik de deur uit was. @vlindertje: gaat hard he! hier gister monopoly junior gespeeld.. dachten dat is vast nog wat moeilijk. ons meisje bewees meteen het tegendeel door binnen 2 beurten het hele spel feilloos door te hebben incl geld tellen en geven.
Morgen gaat mijn dochter voor het naar school. Ze heeft er heel veel zin in, maar van mij mag de tijd wel stil gezet worden. Pfff van mij hoeft ze niet naar school, ik ga haar geklets/gezelligheid en hulp missen. Ze heeft zelf al haar kleren voor morgen uitgekozen, haar broodbeleg al uitgekozen, madame is er klaar voor. Ben benieuwd hoe ze het vindt.
Gelukkig is hier alles goed gegaan Hij kwam lekker vrolijk met de klas naar buiten. Hij heeft maar heel even gehuild, echt alleen toen ik wegging. Ik vind het wel grappig dat de kindjes de juf een handje geven en goedemorgen zeggen als ze komen en als ze weggaan een handje en tot morgen. Is dat bij jullie ook? Thijmen vond eigenlijk wel dat hij nu wel morgen ook naar school kan gaan Hij gaat maandag weer wennen en dan een hele dag.
Hier geen handje, ze komen de klas binnen, zoeken hun stoel op en gaan in de kring zitten. Meiske is vandaag voor de 2e keer (wennen) geweest en vond eigenlijk dat ik maar meteen weg moest gaan Ik vond het zelf moeilijker om weg te gaan dan zij dus haha. Maarja, ik had niks anders verwacht, zo ging het bij psz, kdv etc ook..