@rosao: hier mag je 10 minuten vantevoren in de klas.. Dan staan alle stoeltjes startklaar met een naambordje. Ieder zoekt zijn stoeltje, ruimt zijn naamkaartje op en zoekt een boekje uit om te lezen. (en als ouder mag ik dus op het allerkleinste stoeltje zitten omdat ons kind de allerkleinste uit de klas is) Half 9 gaat de bel en moeten de ouders weg en boekjes opgeruimd. Dan gaan ze de presentielijst doen waarbij iedereen "ja juf" zegt als ze opgenoemd worden. Vervolgens wordt er gepraat over wie er niet is en waarom. (bijv laatste kindje waarvan de amandelen werden geknipt.. Nu weet ze precies waar je "mandelen" zitten) Dan gaan ze tot 100 tellen in de kring en is het tijd voor het werkje. 's middags staan de ouders te wachten op het kleuterplein. Alle kindjes 2 aan 2 binnen in de rij. Enkel wiens ouder er staat mag naar buiten. Vandaag floepte ze met een ander kindje mee en meteen kreeg ze dus ook van juf op haar kop dat dat echt niet mocht. Overigens eenmaal buiten vliegt ze mij om m'n nek, doet dr rugzak af en vliegt naar het klimrek waar dr vriendjes en vriendinnetjes ook zitten
@yolanthe en op school gaat het nog sneller!! Hier kreeg dochterlief een pen van Sinterklaas, pen is om te schrijven dus bij thuiskomst net kreeg ik een blaadje vol A's in mijn handen. Had ze met papa geoefend.. En na het eten spelen we monopoly junior waarbij ze niet alleen zelf het aantal stappen telt maar ook gewoon zelf al haar geld doet. Waar is mijn kleine peuter heen verdwenen?
Daar was ik al bang voor ! Pffff zie er echt wel tegenop mijn lieve meisje een hele dag bij me weg. Kreeg vandaag heel de dag vragen waarop ik het antwoord niet weet: mama doen we ook dit, en dat en doet de juf ook zus. Thuis wist ik precies wat we deden en gingen doen. Vind het gewoon ongezellig, gelukkig over 2 weken kerstvakantie.......
Vind ik ook hoor. Ook op kdv wist ik precies wat ze heel de dag deed. Wat dat betreft was (en is) het meer wennen voor mij dan voor haar Voor haar is het nieuw en spannend maar vooral leuk Voor mij voelt het alsof ik nu helemaal niet meer weet wat ze doet Maarja ze vindt het zelf super dus tja wat kan je als moeder dan anders doen dan enthousiast mee leven
ik leef heel enthousiast met haar mee, ik laat niet merken wat ik er echt van vind. alleen gezegd dat ik het een beetje gek vind dat ze al zo groot is en naar school mag. Misschien dat het bij kdv toch anders is want ze was al uithuizig, want ze is bij mij bijna 4jr thuis bij mij geweest en die fijne tijd is nu (voor mij gevoel) ineens voorbij. hiervoor was ze alleen 1 uur per week uithuizig, dan gymt ze.
Mja ik had dat ook verwacht maar op kdv weet je wel precies wat ze heeft gedaan. Krijg je een uitgebreid overzicht van eten, drinken en activiteiten. Op school worden alle kindjes losgelaten en moet je het meer van hun eigen verhalen hebben. Niet zo erg... Maar ze vertelt dus zelden iets! Toevallig vandaag dat ze de kerstboom had geglittert. Gewattes? Ja glitters in de kerstboom dus Muziekles op woensdag? Nee hoor mam. Was juf Anne er niet? (muziekjuf) jawel!! (met zo'n ondertoon van wat dacht je anders? )
Jee mijn dochter heeft juist hele verhalen, tot aan de oefeningen die ze met gym hebben gedaan (inclusief demonstratie ). De eerste keer zei ze, toen ik vroeg wat ze gedaan had 'dat is zoveel, dat kan ik niet uitleggen' en liet daarna steeds een beetje los. Vandaag begon ze al met vertellen toen we het schoolplein af liepen Ik vind t overigens geweldig dat ze op school zit, m'n grote meid Ze vind t zo stoer en is zo trots, dat ben ik dus ook
Oh maar dat ben ik ook hoor Alleen heb ik meer moeite met wennen dan zijzelf. Qua werktijden wel helemaal gelukkig (thuis als school uit gaat of oma-oppas) Dat geeft lichamelijk meer rust en daar was ik blijkbaar wel aan toe.
Sorry, het staat inderdaad een beetje raar. Bedoelde niet te impliceren dat jij of anderen niet trots zijn hoor Ik weet niet, ik heb er gewoon geen moeite mee geloof ik. Zal wel een rare zijn
Mja moeite is het ook niet echt ik vind het wel jammer dat ik minder zicht heb op wat ze doet. Maarja dat hoort erbij he.. dat zal niet beter gaan worden naarmate de tijd verstrijkt... eerder erger maar feit dat ze zo enorm geniet van school weegt daar ruimschoots tegenop. en het is ook niet zo gek dat Juf geen 22 ouders te woord kan staan als de school uit gaat he dus af en toe op maandag maak ik even een babbeltje en daar moet deze mams het maar mee doen... Nouja beloofd vanmiddag in de klas te kijken naar de kerstversiering.. dus dan hoor ik ook wel wat neem ik aan.
net dochter voor de eerste keer gebracht en wat ik verwachte klopt: mama heeft het er moeilijker mee dan dochter. Ze ging meteen haar kaartje zoeken en lekker zitten. Ze zwaaide nog even en zei tot straks mama. Ik ben heel benieuwd wat ze vanmiddag verteld. over de gymles praat ze graag dus ik ben benieuwd wat ze nu verteld. Ze kletst wel heel erg graag. Maar ik had ook oppaskindereen die niets wilde vertellen over school.
Ik heb een beetje hetzelfde als saskia, ik vind de verwijdering wel lastig. Dat je niet meer weet wat ie nou doet en hoe. Ik merkte dat zelfs al op de eerste dag, er werd wel wat verteld maar toch een stuk minder dan op de creche. Gelukkig zijn de klassen niet supergroot, dus je hebt nog wel kans om de juf even te spreken. Het is een 1/2 klas en ik denk dat er max 20 kinderen in zitten.
@rosao: hier ook gemengd 1/2 maar met precies 22 kindjes nu. net gebeld.. mevrouw had buikpijn en wilde graag naar huis. gelukkig is papa thuis... enige vervelende is dat hij enkel thuis is omdat hij morgen examen heeft en nu dus niet kan leren.
Wij ook een 1/2 klas..met 33 kindjes! De andere 1/2 heeft er ook net zoveel zo'n beetje. Poeh, ik zou daar als juf volgens mij gillend gek van worden haha, je aandacht verdelen over 30 kids
hier maar 1 klas met nu 29 kinderen en dat worden er 33 uiteindelijk. gelukkig wel 2 heel ervaren juffen op ma-di en 1 ervaren juf op do-vrij. dus bij sommige activiteiten splisen ze de kleuters wel.
Quinn zit nu een maand op school ook in een 1/2 klas. Hij vind het erg leuk, alleen gym heeft hij echt een hekel aan en weigerd ook mee te doen. De juffen geven hem nog een maand om te wennen en dan moet hij mee gaan doen. Merken jullie ook dat het gedrag van jullie kind zo is veranderd, jemig, hij is erg bijdehand en een hele grote mond! Sinds maanden heeft hij deze week al 3x weer op de gang gezeten. Maar aan de andere kant is hij ook zeker positief veranderd heel erg leuk, komt met leuke verhalen thuis
Ik lees af en toe even mee Mijn dochter start na de kerstvakantie en is afgelopen vrijdag wezen wennen. Er start een nieuw klasje, met dus 10 kinderen die voor het eerst naar school gaan na de kerstvakantie. School had een ochtend (anderhalf uur) georganiseerd. Mijn dochter heeft het al maanden over school maar eenmaal daar... Drama! Ze klampte zich aan mij vast en toen de papa's/mama's tussendoor even koffie gingen drinken bij de directeur moest ze heeeel hard huilen. Erg zielig. Ze zei naderhand ook dat ze het niet leuk vond en niet naar school wil. Op de creche heeft 1 hartsvriendin en nog een meisje waar ze veel mee speelt, die gaan beide naar een andere school. Mijn dochter speelt ook eigenlijk het liefst samen met 1 of 2 kindjes die ze goed kent. Ik hoop dus dat ze gauw een vriendinnetje krijgt of meerdere, daar is het erg afhankelijk van namelijk. Pff, ik hoop zo dat het goed gaat en ze het toch leuk gaat vinden. Zit er stiekem toch wel een beetje mee
Dat heeft dochter de laatste maand al en ze jokt ook ineens alles bij elkaar. Als je haar confronteerd met haar leugens dan weet ze nooit waarom ze het doet. @Maja: sneu dat je meisje zo verdrietig was en geen zin meer heeft! Hier staat dochter elke dag te springen en is enorm blij dat ze eindelijk op school zit.