Hoi meiden, Helaas wordt ik aanstaande dinsdag gecureteerd omdat het kindje het niet heeft gered. Nu heb ik hiervoor een wisselende en lange cyclus gehad. Nu vraag ik me af of een miskraam hier invloed op kan hebben? Hoop namelijk niet dat het heel lang gaat duren voordat mijn cyclus weer op gang komt.. Iemand ervaring mee? Bedankt!
Hey meid... Wat naar dat het het mis is gegaan en dat je gecurreteerd word.. Sterkte! Ik heb 9-8 een MK gehad en wacht nu ook of mijn cyclus weer op gang komt. Bij elke vrouw is het anders... bij sommige binnen 2 weken maar bij sommige ook weleens 2 maanden Ik hoop dat bij jou de cyclus gauw weer op orde is. Wij zijn al weer druk aan het klussen aangezien ik ook geen idee heb wanneer mijn ei is dus baat het niet dan schaadt het niet... Succes! Liefs Joy
Bedankt voor je reactie Joy, en wat naar dat je ook een miskraam hebt gehad. Was het voor jou ook de eerste keer? Voelde je je erna snel weer goed? Lichamelijk en geestelijk? We willen er ook weer voor gaan erna maar nu staat m'n hoofd er nog niet zo naar, hoop dat dat snel weer komt. Vond jij dat niet lastig? Bij m'n vorige rondes wist ik ook niet wanneer m'n eisprong was dus klusten we maar minimaal om de dag. Het heeft toen gewerkt dus dat maar weer doen Sommige zeggen dat je extra vruchtbaar kan zijn na een miskraam, hopelijk klopt dat bij ons ook! Veel succes!
Hey hallo Ja voor mij was het ook de 1ste MK ( en hopenlijk de laatste) Bij mij is het er op de natuurlijke manier uitgekomen en dat vond ik zelf wel prettig ipv curretage. Ik heb in 2007 een curretage gehad ivm een wind ei en dat is mij 100% meegevallen. Ik voelde me de dag nadat ik het vruchtje verloren was lichamelik alweer goed en inmiddels ook geestelijk weer... We hebben er verdriet om gehad maar zijn ook erg nuchter en willen zo snel mogelijk weer zwanger zijn en zijn daarom op tijd begonnen met klussen zodat mocht ik een vroege eisprong hebben gehad deze dan wel "benut" zou kunnen zijn... Ik heb idd ook gehoord dat je extra vruchtbaar kan zijn na een MK dus ook daar willen we gebruik van maken en mocht het niet zo zijn....ach ja hebben we het iig geprobeerd. Succes en sterkte dinsdag! Liefs Joy
Het ligt er een beetje aan hoe ver je was. Als je al ver was kan het best een tijdje duren voordat alles weer op gang is. Helaas verschilt het per persoon en kan niemand echt goed antwoord geven hieruit behalve de eigen ervaring. Bij mij was alles zo weer op orde. Hoop het bij jou ook! Dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam is een fabel volgens het UMC Utrecht. Sterkte met alles!
Ten eerste: Veel sterkte, het is niet niks... Hoe snel je cyclus weer ''normaal'' is is voor iedereen anders. Aan je cycluslengtes te zien lijkt het of je nog aan het ontpillen was voor je zwanger werd. Het kan dus prima dat het hierna heel mooi rond de 28 wordt maar het kan ook even goed van slag zijn na een miskraam. Ik had na mijn curretage op dag 31 weer mijn ongesteldheid en dat vond ik erg netjes (ander cycli waren 31-27-(29)MK curretage-30-34-32-(31)MK curretage-?). Dit keer is nog afwachten, ik denk iets later omdat mijn temp nog laag is en ik zit al op dag 21 (heb wel altijd een laat ei en een korte LF). Misschien is temperaturen voor jou ook een optie?