Hoi hoi. Wie heeft er ook een vriend met een verslaving. De mijne heeft een gokverslaving, Waar voor hij behandeld is. Gisteren heeft hij een terug slag gehad Weet zo iets kan gebeuren maar je hoopt het natuurlijk niet. We zijn finacieel gescheiden alleen emotioneel niet We hebben een lat. We hebben wel samen twee kinderen. Kortom hoe gaan jullie er mee om wat geef je je partner voor advies als het mis gaat? Ik zelf heb gezegt ga morgen(Vandaag dus terug naar je ha)En laat je opnieuw door verwijzen naar verslavingszorg. Gisteren avond nog met hem proberen te praten maar hij is zo bokkie en boos dan, Je komt er niet door heen. Best lastig. Dus vertel en hoe ga je er mee om????
heb wel ooit een drugsverslaafde vriend gehad maar daar viel echt niet mee om te gaan, die relatie heb ik dus ook beeindigd toen het mij teveel ellende gekost heeft.. was niet vol te houden hij sleurde mij mee in zijn negatieve spiraal en met hem leven was onmogelijk.. gokverslaving heb ik nooit mee te maken gehad, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen ik hoop dat hij zich laat helpen , tis goed van hem dat hij al behandeld is, en idd een terugval kan erbij horen, maar hoop wel dat hij nu ook weer actie onderneemt.. vind het in elk geval goed dat hij er met jou over gepraat heeft en het niet verzwegen heeft voor je, dat is een goed teken denk ik.. aangezien verslaafden nogal eens kunne liegen en bedriegen om de waarheid te verdoezelen.. he je vandaag ook nog met hem gesproken en weet je of hij idd naar de HA terug gaat?? Sterkte ermee! hopelijk was het een eenmalige terugval!
Ik ben getrouwd met een alcoholverslaafde (droog voor meer dan 3 jaar), EN ervaring met een terugslag daarin. PB me maar als je vragen hebt hierover ....
Toen ik je topictitel las dacht ik gelijk: ja, de mijne is verslaafd aan zijn werk. Maar na het lezen van je bericht raakt je verhaal me wel, lijkt me heel moeilijk! Ik wil je veel sterkte wensen, tips heb ik helaas niet voor je...
Niet mijn vriend. Maar mijn moeder die 18 jaar lang verslaafd is geweest aan de oxazepam. En daarbij een koopverslaving heeft ontwikkeld. Want meestal is er naast de hoofd verslaving een andere verslaving. Mijn moeder slikt aan het eind ongeveer 20 tabletten van 10 mg per dag. Ze is opgenomen in een afkickcentrum in Leeuwarden. En ze is er nu 12 jaar af. Heel veel sterkte met je vriend.
Ik heb wel 1 tip voor je. Jij kan hem er niet toe dwingen om van zijn verslaving af te komen. dat bedoel ik niet rot hoor. Maar hij moet het in eerste instantie voor hem zelf doen. Dan voor jouw en de kinderen. Maar blijf achter hem staan en steun hem voor zever jij dat aan kan.
mijn vriend heeft een drugsverslaving en alcoholverslaving gehad. ook kan hij geheel niet met geld omgaan. in het begin van onze relatie was dat erg moeilijk. (ik was toen 16 hij 26). het was vooral moeilijk tot hem door te dringen dat hij echt een verslaving had. hij heeft zich uiteindelijk laten behandelen en is nu 3 jaar drugsvrij. alcohol drinkt hij nog wel af en toe maar nooit meer dan 2. sinds ik zwanger ben heeft hij helemaal niet meer gedronken. dat hij niet met geld kan omgaan hebben we ook opgelost. ik doe namelijk alle financien en administratie. ik heb ook zijn pasje in bezit. als hij iets graag wil hebben (meestal computer onderdelen) dan vraagt hij dat en als het mogelijk is dan krijgt hij het gewoon. klinkt misschien erg kinderachtig maar als hij zijn pasje zelf in bezit hebt dan is het op de dag van salaris storting op. en kunnen we de rekeningen niet meer betalen. toen we nog geen relatie hadden had hij ook een schuld van 10.000 euro.
mijn man heeft ook een verslaving een mokka chocolade melk verslaving echt ba hij gaat er van stinken uit zijn mond en zijn plas ook, baaa echt ba maar meneer kan niet zonder en wordt boos als ik het niet haal ( ja dikke pik ik ga elke dag zijn verslaving voeden doeiiiiiiiii ) gaat hij helemaal vanuit werk na half 6 apart nog naar de supermarkt voor zijn fiks :x
Ik heb een exvriend, die alcohol verslaafd is.. Nog steeds denk ik, was ook de reden dat we uit elkaar zijn gegaan.. Door de alchohol werd hij vervelend, hij had het elke avond nodig. Had ik het niet gehaald, ging hij door het lint. Al had ik het wel gehaald, ging hij lekker aan de zuip.. en einde van de avond, één verkeerde opmerking of verkeerde blik.. en ik kon echt rennen voor mijn leven. Hij was intimiderend, manipulatief, agressief en had flinke losse handjes. Helaas kan je een gok, alcohol, drugs of ander soort - verslaafde nergens toe dwingen. Ze moeten het zelf inzien. Je kan praten als Brugman, hem of haar overal mee naartoe nemen, met de neus op de feiten drukken, een ultimatum geven.. maar niks helpt. Ze moeten zelf het licht zien, zelf bij jou aankloppen.. alleen dan kan je helpen. Vaak is het een onbegonnen zaak, als ze het zelf niet inzien. Misschien ligt de situatie bij jou anders.. Als dat zo is, doe wat jij denkt dat goed is voor hem.. en uiteindelijk voor jou. Maar denk ook aan jezelf, steek niet onnodig energie erin. Want jij ligt dadelijk nachtenlang te piekeren, terwijl hij lekker doorgaat met wat hij het liefste doet. In ieder geval succes meid!
mede door mijn het vele gebruik van speed door mijn vriend zijn we uit elkaar gegaan.... hij werd agressief, liegde veel, keek niet om naar onze dochter...Ik heb bijna geen contact meer met hem, wat ik nu wel weet is dat hij ervoor behandelt wordt...maar vertrouwen in hem zal er nooooooit meer zijn...heel moeilijk...ook een hele zware tijd met hem gehad maar ben heeeeeel blij dat ik de knoop heb doorgehakt... als er nog vragen zijn pb me maar....ik weet namelijk heel goed hoe 't is om met iemand samen te leven die zijn verslaving boven alles en iedereen stelt...
Je doet echt alsof het een heuze verslaving is met je ja dikke .... doeiiiii. Heb je de andere reacties en daarbij topic opening niet gelezen
p.s lees nu pas de rest goed ( dank je wel woordblindheid ) dan is mijn antwoord wel lekker dom mmm gelukkig heeft mijn man geen andere verslaving zoals sommige hebben mee gemaakt. xxjes
Serieus dit? Ik vond het al zo'n domme reactie.... Misschien volgende keer meer tijd nemen om iets te lezen?
Ik bedoel er niets mee verder. Gewoon een eerlijke reactie, ik was eigenlijk wel blij dat ik niet mijn eerste reactie had geplaatst, die was echt heel onaardig... dan had ik me nu vreselijk zitten schamen.
Hmm, hier een vriend die verslaafd is aan wiet. In het begin van onze 'relatie' *we kregen verkering toen ik 12 was* was er niets aan de hand. Vanaf een jaar of 19 begon hij met af en toe een blowtje te roken, meestal was dit als hij met vrienden was. Vanaf dat moment is het eigenlijk steeds erger geworden en nu blowt hij elke dag 3 tot 4 keer, en het zijn geen kleine jointjes. Hij wordt wel rustig van het blowen maar ik wordt er onderhand echt gek van! Heb even uitgerekend wat meneer wel niet per maand uitgeeft eraan, en dat is dan ook nog eens MIJN geld want hij is onderdehand een jaar werkloos. (Sinds ons zoontje geboren is zorgt hij voor hem op de momenten dat ik werk). Natuurlijk wist ik voordat hij werkloos werdt dat hij blowde, alleen nu confronteer ik hem er steeds mee dat ik vindt dat hij teveel blowt en vooral te vaak. Meneer wordt dan boos en gaat allemaal oude koeien uit de sloot halen wat ik wel niet allemaal gedaan heb, conclusie: Er valt dus echt niet met hem over te praten! Heb hem een tijd terug via internet ingeschreven om af te kicken, dit kon dan vanuit huis en moest hij elke dag even inloggen.. nou mooi niet dat hij er ooit iets mee gedaan heeft! Heb de laatste tijd steeds meer in m'n hoofd dat ik er misschien wel beter aan doe als ik bij hem weg ga. *Hij blowt dus ook als hij alleen thuis is met de kleine, hij doet het dan wel als de kleine op bed ligt.. maar moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als het een 'verkeerde' joint is. ( Natuurlijk zijn er meerdere dingen, maar dit is er zowieso 1 die veel invloed heeft!)
Dissapointed die herken ik wel, mijn vriend heeft dat ook. Alleen rookt mijn vriend alleen als de kinderen slapen en buiten. Hij wordt er ook niet vervelend van, het is voor hem echt een middel om rustig te worden. Ik kan niet zeggen dat wij echt serieuse problemen daarom hebben maar ik vind wel dat het teveel geld kost. Hij is daarom al meer dan de helft geminderd omdat hij er voor de kindjes 5/6/7 ofzo per dag rookte..