Na 1 jaar nog steeds niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ienepien, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vanaf vorig jaar augustus proberen wij zwanger te worden.
    Helaas is dit nog steeds niet gelukt.
    Heb een hele onregelmatige cyclus dus het is altijd een lastige klus om je ovulatie te bepalen, zelfs mbv ovulatietesten en de temp methode.
    Ben 6 aug jl (dag 20 van mijn cyclus) bij de gynocoloog geweest en die heeft een echo gemaakt, daarop was duidelijk te zien dat er in de rechter eierstok een aantal follikels lagen. Hij vertelde mij dat het nog wel zo'n 5 a 6 dgn kon duren voordat ik mn eisprong zou hebben en dat ik dus weer richting een lange cyclus ging.
    Afgelopen weekend waren we dus 5 dgn verder dus hebben om de dag gemeenschap gehad, ik heb tot nu toe nooit een eisprong gevoeld en merk ook niets van andere afscheiding dan normaal.
    En verdorie nou ben ik gister ongesteld geworden!!
    Snap er niets van, dat is dan 4 dgn na mijn 'verwachte' eisprong.
    Dat is toch veel te snel??
    Wat is er van binnen toch mis met mij?
    Hebben de 27e weer een afspraak bij de gynocoloog maar ik zit er even zo doorheen, moet het echt even kwijt.
    Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of waar ik gewoon even mee kan praten.

Liefs Inez

2. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Hey Inez,
    Helaas kan ik je niet helpen met advies oid.
    Ik vind het heel erg klote voor jullie...
    En spuw hier je gal maar hoor!!!!

Sterkte,
    Liefs!

3. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Ik kan je ook helaas niet helpen, want ben erg regelmatig. Ben zelf ook in augustus 2011 gestopt en helaas ook niet zwanger. Afgelopen zondag ongi geworden. Zit/zat er ook ff helemaal doorheen. Ik begin het vertrouwen in mijn lijf te verliezen. Gelukkig loop ik nu bij de gyn en krijg ik dinsdag een hsg. Ik snap je frustratie. Sterkte meid!

4. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Meid sterkte! Laat jezelf niet gek maken. Hoop voor je dat Binnekort een eisprong hebt en een positieve test!

5. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed.
    Kanjers :)

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ik lees weer half. Je hebt ovutests geprobeerd. Hoeveel tests heb je gedaan voor 1 poging? Soms moeten dat er wel 20 zijn nl.. Ik heb nl ook heel onregelmatige cyclussen en dan kan je gaan temperaturen tot dat je een ons weegt en er valt niks te berekenen.

Dan moet je wel even flink inslaan en geduld hebben want je zult dan heel wat tests moeten gaan doen.

Mijn voorbeeld: op dag 10 van de menstruatie begonnen. Heb totaal 17 tests gedaan voordat er eentje positief werd. Toen meteen aan de gang en wij hadden het geluk dat dit dus de oplossing bleek te zijn. Hadden we niet durven dromen!

Ik heb ze van www.matcare.com hele fijne met een goede gebruiksaanwijzing. Die moet je goed volgen.

Misschien helpt dit voor jullie ook ik zou dit nog proberen en dan heb je ook een indicatie dat je een eisprong hebt.

7. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Frannie,

Ik heb ze tijdens meerdere cyclussen gebruikt en iedere keer komt er weer een andere dag uit.
    Heb dan weer een cyclus van 28 dgn, 35 dgn, 26 dgn, 30 dgn enz.
    Er is geen touw aan vast te knopen :(.
    Ik zal zeker een aantal van deze testen aanschaffen, ik lees op de site dat ze zeer betrouwbaar zijn en helemaal niet duur!
    Bedankt voor de tip.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey meid :),

Ik vind het onregelmatige op zich nog wel meevallen..... als je gesext heb blijf je dan ff een tijd liggen of ga je gelijk douchen..??

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.459
    246
    63
    Ik heb geen ervaring met jou situatie maar ben zelf ook al een jaar bezig. Helaas alweer in ronde 14 beland. Ik kan me helemaal vinden in je gevoel en ik zit er ook helemaal door heen. k zit helaas nog niet eens bij de gyneacoloog. Ik moet 4 september naar de internist en hoop via hem een verwijzing te krijgen. Je snapt natuurlijk wel dat ik nu naar 4 september toe leef. En dan maar hopen dat ik snel naar de gyneacoloog kan. Ik wens je heel veel succes meis, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid bij de gyneacoloog en het snel raak mag zijn. Houd je ons op de hoogte? ook al is het om je ei kwijt te kunnen.

10. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Zo ongeregeld dat jij loopt heb ik ook dit keer was het kortst 23-24 dagen en bij mij gebeurt volgens mij ook het meest als ik slaap hihi dus ben ook maar gelijk aan de ovulatie testen begonnen dan wel niet zo streng en alles nog.. Is je mannetjes zaad ook gelijk gecontroleerd, 5 dagen is inderdaad vreemd! Was afgelopen maand ook een week na mijn ei ongesteld! Vreselijk irritant! Hopelijk beter nieuws de 27e! dikke knuf x

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    He meis,

Snap je ook volkomen wat vervelend!
    Hier nog geen jaar bezig maar een half jaar nu! Maar helaas ook erg onregelmatig! Hier op dag 34 inmiddels!! Pfff en nog steeds geen ei !! Gebruik ook ovutest vanaf dag 10 !! Reken maar uit hoeveel ik er gebruik per cyclus... Pfff erg frustrerend!!
    Maar erg vervelend meid!! Maar je praat ook over meerdere follikels! Heeft je gynae het niet toevallig gehad over pco ? Omdat je zo onregelmatig bent en meer follikels hebt?
    Zou je eens kunnen navragen! Dan rijpt er ook geen eitje en heb je dus ook geen eisprong!!

Ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt meid!
    Veel sterkte!!

12. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Suc6 meis in de MMM, hopelijk kunnen ze je goed helpen!

13. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cynnie: na de sex blijf ik meestal 15 min tot 30 min liggen en voor het slapen gaan kunnen de zaadcellen zich helemaal uitleven :). Dus denk niet dat het daar aan zal liggen.
    @panda86: Wat spannend ook voor jou, kan me helemaal voorstellen dat je naar 4 sept toe leeft. Ik heb mijn verwijzing van de huisarts gekregen, was zo gepiept.
    @void: We hebben zelf al een thuis test gedaan om het zaad te checken en dat was prima, uiteraard is het ook ingeleverd bij het lab en zullen we daar de uitslag de 27e van krijgen, we blijven duimen.
    @ bbibi: Tijdens de echo kon je zien dat er in de linkereierstok niets zat en in de rechtereierstok 1 grote blaas (zoals de gyn. het noemt) en een aantal kleinere. Dus dacht dat zit wel goed.
    Hij zou ook graag een kijkoperatie willen uitvoeren omdat ik 13 jaar geleden met onbekende buikpijnklachten ben opgenomen en er in 1ste instantie werd gedacht aan een acute blindedarmontsteking. Na een dag werden de klachten een stuk minder en hebben ze een echo gedaan, daarop was te zien dat er meer vocht in de buikholte zat dan normaal en vermoeden ze dat ik een cyste op een eierstok heb gehad. Een diagnose is echter nooit gesteld.
    Maar kijk er nu al tegenop om dit te ondergaan!
    Wachten eerst de 27e maar af en dan zien we wel verder.
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

Dikke kus

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hmm wat heftig meis!!
    Maar is het dan toch niet goed te onderzoeken?
    Mij zei de gyn ook vorige maand dat ik dus pcos had en omdat ik veel pijn had ze bij continue pijn na 3 mnd kijkoperatie wilde doen! Maar ik krijg nu ( 1 mnd later) andere gynae met specialiteit feriliteit dat had die andere niet! Dus ben benieuwd of hij eerst wilt behandelen of ook eerst kijkoperatie! Hoop eerst behandelen! Als t aanslaat heb ik die kijkoperatie niet meer nodig :)

Afwachten!!
    Succes met wachten meis! Hopelijk mag je gauw een dondertje verwachten :)

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ik wilde sturen wondertje maar iphone toetste dondertje hihihihi ;)

16. ienepien

ienepien Lid

16 aug 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Bbibi,

De gyn wil een kijkoperatie doen om te kijken of er eventuele veklevingen aanwezig zijn. Met de echo kan je dit niet zien en vanwege de onduidelijke buikpijn van 13 jaar geleden wil hij dit kort sluiten.
    De 27e hebben we een afspraak bij de gyn. zal dan ook vragen of hij mijn hormoon waarden kan prikken, dan weet ik ook hoe die eruit zien.

Liefs Inez

Deel Deze Pagina