De titel zegt het eigenlijk al. Ik moet morgenochtend mijn 1e decapepthyl-spuit laten zetten bij de assistente van de gyn. Deze krijg ik maandelijks tot we met de IVF gaan starten. Omdat ik hem 1x per maand krijg, is dit dan een hogere dosis dan tijdens de IVF? Hoe reageerde jullie op de spuit, stemmingswisselingen etc.?
Caro,je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Kan je me hier wat meer over vertellen,ik heb nooit geweten dat je dit ook als maandelijkse inj. kon geven. Ik dacht alleen voor IVF,en dan dagelijks. Ik ben nu namelijk zelf aan de lucrin(ook 1 x per mnd injectie) maar bevalt me heel slecht deze keer. Vandaar mijn intresse. Groetjes.
Euhm, ik ben Caro niet. Meer erover vertellen....Tja. Ik krijg deze maandelijkse injectie om in de overgang te komen zodat de endometriose rustig blijft tot de IVF. Bij de operatie hebben ze bij mij 2 flinke cystes weggehaald op mijn linker eierstok, verkleving aan mijn blaas en baarmoeder, linker eileider verkleefd en eierstok verkleefd met mijn dikke darm. alles schoon gemaakt maar moet ook zo blijven tot de IVF.
Meiden, wat is nu eigenlijk de werking van de deca?? Ik lees overal dat je wel ongie wordt maar hoe zit het dan met je eisprong en ben je wel gewoon vruchtbaar dan?? Ik snap het even allemaal niet meer hoor. Het gaat bij mij om een maandelijkse injectie.
Decapeptyl legt je eigen cyclus plat, dus geen eisprong, dus ook niet vruchtbaar! Wat betreft menstruatie weet ik niet. Ik heb m altijd vanaf cylusdag 21 gebruikt, dus dan werd ik eerst nog 1x ongesteld. Maar ik denk dat je daarna niet meer ongesteld wordt hoor. Op welke cyclusdag heb je m gekregen? Ik heb trouwens nog nooit gehoord van een maandelijkse spuit, dus daar geen ervaringen mee.
Nou, ik heb hem nog niet gehad. Ik krijg hem morgen ochtend, dan zit ik op CD 3 en ben dan dus nog ongie. Ik krijg hem maandelijks om de endo rustig te houden na de operatie vorige maand. Pas als we met de IVF gaan starten moet ik hem zelf dagelijks gaan zetten.
Dat noemen ze een depot. Voor zover dat ik weet is er weing verschil tussen Lucrin en Decapeptyl. Die laatste schijnt wel net wat sterker te zijn. Lucrin bleek bij mj te licht (moest mezelf dagelijks injecteren enkele maanden lang om mezelf de overgang in te spuiten) en Decapeptyl bleek bij mij toen wat beter te werken. Maar dat verschilt uiteraard per persoon en per lijf. Ik hoop voor jullie dat julle snel met het depot mogen stoppen en echt voor de IVF mogen gaan!!
Dank je meis, Lucrin hebben we het nooit over gehad bij de gyn. Gisteren ochtend de spuit gehaald en de assistente heeft het goed uitgelegd. De deca legt mijn cyclus helemaal stil dus geen ei en ook geen menstruatie. Omdat we de spuit op CD 3 hebben gezet kan het zijn dat ik misschien een paar druppeltjes heb over 4 weekjes omdat het toch 3 daagjes heeft op kunnen bouwen maar die kans is klein. Ook kan deze menstruatie iets langer duren door de deca. Ik vond het wel een rot spuit hoor, hij moest in de spier boven in mijn bil en ze moest hem langzaam leegspuiten. Het is de Decapeptyl-CR 3,57. 15 juni moet ik de 2e halen en dit is dus eigenlijk de voorbehandeling voor de IVF en om de endometriose rustig te houden.