wie ook wachten tot zondag???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Cilla24, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjanne

mjanne Actief lid

17 aug 2008
    325
    0
    0
    Mariaatje; ah zo... tja, volgens mij had Floor op het kdv ook een iets ander ritme als thuis... zij deed het daar prima op...
    Gaat Mick niet vrij snel na de eerste voeding naar het kdv!? Dan kan hij daar toch meteen weer naar bed... Ik zie bij ons ook wel eens baby´s naar bed gaan als ik Floor ga brengen, dat is dan ook al vroeg... Blijft een beetje zoeken he...

Hier kwam onze kleine man vannacht om 5.00uur en daarna om half 9 toch maar weer wakker gemaakt... anders komen we een voeding tekort vandaag! Vanmorgen is CB geweest, ze had nog nooit met zo´n unster gewogen... :( Maar hij schommelde rond de 4020/4040 dus dat is erg mooi!!! Morgen voor de zekerheid op het bureau gaan wegen... en afhankelijk daarvan vrijdag of dinsdag weer wegen... Als hij dus echt zo goed gegroeid is dan mogen we naar 6 voedingen, dan zal hij dan ook krachtiger drinken en meer achtermelk binnenkrijgen... want als we hem wakker moeten maken is ook niet handig, drinkt hij zeker niet beter... Nu is hij het er niet helemaal mee eens dat ik hem in bed heb gelegd, maar de huisarts is net ook nog geweest en heeft naar zijn longen en hartje geluisterd en met hem gezeten dus ik dacht dat hij wel moe zou zijn... nog niet dus, of wel maar wil lekker bij zijn mama knuffelen... vindt deze mama helemaal niet erg dus ik ga hem anders zo lekker uit zijn bedje halen... mmm, volgens mij is hij nu toch stil... zo maar even kijken en anders de was maar opvouwen... pfff, das wel weer echt minder zeg... toch fijn zo´n kraamhulp die dat effe bijhoudt voor je!!! ;)

2. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    @ Mjanne: Fijn dat Thijs aan het aankomen is, dat stelt je moeder hart weer gerust he? Hoeveel woog Thijs eigenlijk bij de geboorte en hoeveel was hij afgevallen? En hoe lang was hij?

Succes met huishouden, Floor en Thijs!

Hier vandaag echt een drama dag, dat ritme omgooien is dus niks voor Mick, die was helemaal uit zijn doen. Heeft eigenlijk de hele dag gejengeld en gehuild. Ik heb zijn mentor op het kdv gebeld, en de situatie uitgelegd, en zij zegt ook dat ik mijn ritme lekker vast moet houden. Ik ga wel morgen als Mick zijn eerste voeding krijgt hem even wakker houden en na een uurtje terug leggen, zo zal het er straks ook aan toe gaan...
    Ik heb al de hele dag een steen op mijn maag omdat hij morgen weg gaat... Pfft, ik kijk er absoluut niet naar uit...
    Gelukkig heeft Bas een dienst geruild vandaag, dan kunnen we hem samen wegbrengen...

3. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Mjanne: haha, is echt een slaapkopje :D. Lekker laten slapen dan ;).
    Fijn dat hij wel weer bij aan het komen is!
    Hopelijk is Floor snel weer de oude als de rust wedergekeerd is!
    Kun je je draai een beetje vinden nu thuis? Valt dan weer even tegen he als je weer zelf moet poetsen en wassen... Heeft je man ook nog wat vrij?

Mariaatje: hoe ging het vandaag?? Is ook niet niks je kindje wegbrengen he..

4. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    @ Heide: Pfft, viel niet mee inderdaad... Potje lopen janken daar... :(
    Net gebeld, hij wil niet slapen... Verdorie...
    Hopen dat we ons fijne ritme morgen weer op kunnen pakken...
    Nog 3 kwartier... Dan kan ik hem gaan halen...

5. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Mariaatje: je tijd wel een beetje om gekregen vandaag? Duurt lang dan he..
    Misschien moet hij gewoon even wennen, is allemaal nieuw en volgens mij is Mick ook wel een kindje dat graag alles ziet he ;):D
    Hoe is het verder gegaan?
    Wanneer begon je nou ook alweer met werken? En ben je er al uit wat je nou wil wat baan betreft?

6. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    @ Heide: Het viel mee gelukkig. Ik ben hem "gewoon" om half 5 zoals afgesproken was gaan halen. En toen ik hem weggebracht had ben ik met een vriendin een broodje gaan eten, dan heb je lekker afleiding.
    Hij heeft niet geslapen, maar op de terugweg naar huis was hij al vertrokken. Hihi, total loss...
    Heb hem om 18.00 in bed gelegd om even bij te komen en ga hem er zo uit halen, anders is het vannacht weer hommeles natuurlijk...

Ik ga 1 dec weer beginnen, Bas heeft dan een aantal dagen vrij en Mick gaat per 7 dec naar de opvang.

Ik heb inderdaad een beslissing gemaakt, ik ga 3 dagen werken bij de Luchtmacht. Dat is de slimste beslissing, maar niet de beslissing die mijn hart me ingeeft. Mick hoeft dan alleen op de woensdag naar de opvang. Bij de busmaatschappij is het sowieso 3 x een jaarcontract en ontslag. Bij de Luchtmacht heb ik nog 5 jaar contract te gaan...
    Pfft... Nooit gedacht dat een kindje me zo aan het hart zou gaan, dat "liefde" gevoel zit echt heel erg diep...
    Loop al de hele middag te huilen gewoon, zo balen...

*einde ego bericht*

7. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Hey meiden,

Pfft, het gaat hier echt even helemaal niet lekker zeg.
    Ik loop zo te balen van de hele situatie, dat Mick weg moet, werken weer gaat beginnen, einde van een mooie periode.
    Mick voelt het aan mij, want die is zo onrustig...
    Ik zit nog zo in mijn hoofd met het feit of zijn ritme wel past op het kdv (moet ik me eigenlijk helemaal niet druk om maken maar toch...)

Pfft, het huilen staat me nader dan het lachen, nog steeds hoofdpijn en een knoop in mijn maag... Help!!!:(

8. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Mariaatje: dikke knuffel voor jou....

(ben beetje afwezig omdat ik anders continue bezig ben met zwanger worden in mn hoofd).

Voor de rest gaat het prima, erge leuke wampex gehad. De finish gehaald na 12,5 uur lopen zonder pauze (en de helft van ons team was halverwege afgehaakt).

9. Mariaatje

Mariaatje Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    @ Sterre: Thanks! Heb ik echt even nodig...

Wat goed van je dat je hem uitgelopen hebt, het zal niet meegevallen zijn!
    Was het erg zwaar?

Aan je bericht te zien was je ongie toch echt gekomen of niet?

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    zo ik ben er ook weer ff!
    maria moeilijk he omje uk uit handen te geven, straks op je werk heb je gelukkig afleiding op je werk dan gaatde tijd teminste snel.

en heb je zelf niet eenmaniertje waardoor mick makkelijk gaat slapen? dan kunnen ze dat op t kdv ook proberen.

sterre netjes hor dat je m hebt uitgelopen! ik weet dat ik t je niet na doe hihi.
    weten jullie al iets van hoe nu verder?

heide heb jij af en toe ook het ideedat je achter de feiten aanloopt?
    hier is t af en toe zo'n zooitje maar ja ik wil op me vrije dag ook met de kids wat leuks doen , dus vaak gaat t huis dan met de franse slag maar ja dat kan 1 of 2 keer en dan moet er echt weer een goede sopdoek door...maar daar kom ik steeeds maar niet aan toe..

ik ga denk toch maar een schoonmaakster nemen voor 3 uur in de 2weken ofzo, dat zij dan de ramen kan lappen en de badkamer ed ff goed kan doen.

verder gaat t hier wel lekker :D alleen issiënna errug verkouden en wil de hele tijd bij mama zitten

nou ik ga jayden ff helpen en dan maar kijken of ik ff kan zuigen en dweilen..

11. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey Maria!

Ik heb het zo met je te doen! Het is ook een lastige stap maar echt geloof me... Het brengt ook weer nieuwe mooie en fijne momenten met zich mee. Het is heerlijk om je menneke weer op te kunnen gaan halen na het werk... Of lekker thuis te komen en dat je menneke dan naar je ligt te lachen... En het is ook fijn om op je werk ook nog een andere functie te hebben dan alleen mama...
    Hoewel die van mama natuurlijk het aller fijnste is.

Het ritme van Mick... Meis ik hoop dat je het een beetje los kunt laten. Dat komt vanzelf goed. Er zitten zo veel kinderen op een opvang... Daar gaat het ook allemaal goed bij dus dat zal met Mick ook zeker goed komen!

HEt zou zo fijn zijn als je er rust in kunt vinden... Dan vindt Mick die ook zeker weer!

Heel veel liefs en een dikke knuffel! Het komt helemaal goed.... Het is even iets waar je doorheen moet.

@ Cilla... Jeetje erg he... Dat poetsen... Ik heb dat al met 1 kind... Laat staan jij met 2 kids.. Kan me heel goed voorstellen dat je op je vrije dag iets leuks wilt doen met je kids! Nou als het lukt om iemand te vinden die een paar uurtjes school wil komen maken dan zou dat super zijn! Jammer dt we zo ver uit elkaar wonen anders had ze hier ook wel mogen komen ;)

@ Sterre... Wat goed dat je hem gelopen en vooral uitgelopen hebt! Dat moet een geweldige kick geven! Je kunt trots zijn op jezelf!

@ Mjanne... Oh het kraambed zit er al weer op... Wat jammer he... Dat was toch zo'n heerlijke tijd! Wat jmmer dat Thijs niet zo goed aankomt... Hopelijk komt dat snel goed en kun je lekker naar buiten... Geniet lekker van je gezinnetje! Tja en dat je nu zelf je huishouden weer moet doen is naturlijk een beetje jammer... Heerlijk he als dat voor je gedaan wordt!

12. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Mariaatje: dat is wel fijn dat Bas een paar dagen thuis is als jij weer begint met werken. Kun je eerst zelf even wennen aan het werk en thuis weg zijn weer.
    Ja een kind brengt heel wat teweeg he, ik had zelf ook het gevoel dat ik veranderde toen ik moeder werd. Je kijkt ineens toch anders aan tegen bepaalde zaken. Maar allemaal in de goed zin hoor!
    En geloof me het is alleen maar een goed teken dat je zoveel van je zoon houdt! Je gevoelens zijn heel normaal hoor, je hebt hem vanaf het eerste moment constant bij je gehad en nu moet je een beetje loslaten...maar het went écht allemaal! Dikke knuffel voor je!!:)

Sterre: petje af hoor, 12.5 uur lopen! En heel begrijpelijk hoor dat je wat afstand houdt..

Cilla: JA, ben blij dat jij dat ook hebt hihi! :D Heb het idee dat er altijd nog zoveel te doen is, komt geen einde aan :$.
    Ik kan daar ook zo slecht tegen... maar leuke dingen doen gaan vaak ook voor! Je leeft maar een keer he..en ik wil genieten van mijn kinderen!
    Een poetshulp zou wel ideaal zijn inderdaad, als je je dat kan veroorloven doen zou ik zeggen.
    Arme Siënna, lekker knuffelen met mama :).

13. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Zip: Hoe is het met Bink? Al aan de warme hap nu of nog niet?

Vanmorgen kwam de sint op school, Nienke was er helemaal stil van (en geloof me dat is ze niet snel die kwebbel):D.

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hihi mooi he sinterklaas nu jayden vind t ook helemaal te gek! voor sinterklaas is ie een klein beetje bangmaar piet is zn vriend haha

ja moet maar ff met ray overleggen watwe kunnen missen voor eenpoetshulpje... en dan miss een bijstand moeder ofzo zodat die ook meteen geholpen is.

mjanne hoe gaat t nu met thijs?

15. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey Heide...

Jep Bink krijgt nu 2 weken groente hapjes. Hij eet het goed! Maar ik moet er geloof ik wel een flesvoeding af gaan halen... Hij krijgt nog steeds om 8... 12... 4... 19... en 22.30 uur een fles... Rond 10 a 11 uur een bakje fruit en rond 17.00 uur een potje groeten. De laaste fles van 22.30 uur is een flesje pap... Ik heb dat zelf maar zo ingezet maar weet helemaal niet wat precies de bedoeling is met het eet ritme. Ik heb 1 dec weer een afspraak bij het CB dus zal daar eens vragen hoe ik het eten het beste aan kan pakken.

Hoe doen jullie dat? Ik las laatst dat er al verschillende zijn die de laatste fles van 23.00 uur hebben laten vallen... Ik durf het niet goed achterwegen te laten... Maar goed moet natuurlijk toch een keer... Lijkt me ook wel fijn hoor om daar vanaf te zijn... Kan ik weer een keer lekker vroeg naar bed... Kijk ik ook wel naar uit....

Ik zou nog even een trouwfoto posten... Zal er eens een paar zoeken...

Bekijk bijlage 201702

16. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Zip: wat zien jullie er mooi uit!! En Bink met dat hoedje, zó stoer!! Kei leuk!
    Hoeveel drinkt Bink in die flessen dan? Meestal laten ze uit zichzelf wel ergens een fles vallen, dan denk je ineens heej er is een fles minder..
    Zo hebben zij heel lang op 6 flessen gezeten, 1 daarvan 's avonds 22:30 en een 's nachts een keer. En ineens liet ze die laatste 2 allebei vallen...Ze sliep dan zo vast om 23:00 dat we haar lieten liggen, zo van we zien wel wanneer ze zich gaat melden en ineens meldde ze zich 's morgens pas weer.
    Wij hebben nu zo'n beetje het volgende "schema":
    7:00 180+6
    tussendoor een keer fruit
    11:00 180+6
    15:00 180+6
    17:00 groente
    19:00 180+6

Bij die laatste van doen we nu sinds een paar dagen 3 schepjes goede nacht van nutrilon en 3 gewone.

17. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb ook alle flessen 180+6.... en vaak ligt Bink om 22.30 ook gewoon te slapen... maar durf het niet om hem te laten liggen... moet ik eigenlijk gewoon een proberen.... een enkele keer wordt hij wel zelf wakker...

Deel Deze Pagina