Zip: ja, is lastig he.. Ieder kindje is ook weer anders. Is een kwestie van uitproberen inderdaad. Het inderdaad heerlijk om weer op tijd naar bed te kunnen. Ik zat ook altijd te wachten tot het 23:00 was.
@ Cilla: Ja hoor, Mick slaapt gewoon het beste met een gevulde maag. Dus direct na de voeding van 3 uur naar bed werkt echt perfect. Ze vertelden me op het kdv dat kindjes die daar komen, vaak mee gaan in elkaars ritme. Ik ga ze wel vertellen dat ze dat met Mick niet hoeven te proberen, want het ritme wat ik het liefste zie, lukt me al een half jaar niet om te krijgen, dus daar moeten ze maar gauw van af stappen. Beterschap met Siënna! Moet je Jayden en Siënna eigenlijk wegbrengen of niet? Heeft ze het misschien gekregen van andere kindje? Of gewoon door het koude weer en wind van de afgelopen dagen? Ik heb hier met 1 kindje al dat soms s avonds laat nog aan de was moet, of s morgens vroeg moet stofzuigen, vroeg me al af hoe jullie dat deden. Werkster is natuurlijk wel erg lekker, ik vind de douche ook altijd verschrikkelijk!! @ Zip: Ik hoop echt dat het gaat wennen, ik vind het zo moeilijk. Zal wel echt een tijdje overheen gaan voor het oké is. Gisteren kon ik alleen nog maar huilen toen Mick lachte, dat moet ik straks gaan missen voor enkele dagen in de week. Mooie fotos hoor Wauw! Jullie zijn een mooi stel en waren een heel erg mooi bruidspaar, en haha, die Bink!!! Ziet er goed uit met zijn hoedje, wie stond er in het middelpunt van de belangstelling? Jullie of hij? J Volgens mij kun je nu zo ongeveer die laatste voeding wel weg laten ja, tenminste, ik lees bij veel van mijn zwangerschapsgym meiden, dat hun kids slapen van 19.00 tot 7.00 Ik durf het ook nog niet aan hoor. Heb niet zo veel zin in een voeding rond 5 uur. @ Heide: Thanks! Jullie woorden doen me erg goed. Fijn dat Nienke het zo leuk vond, maar misschien ook een tikkeltje eng. Is ook niet niks, zo grote man met een baard, en zwarte pieten!!! Dank jullie wel voor alle knuffels. Ik ben echt een ander mens geworden sinds Mick er is. Een kind gaat je echt aan het hart merk ik nu. Van kraamtranen was bij mij geen sprake, maar dat heb ik de afgelopen week wel ruimschoots ingehaald, hihi! Vandaag overeengekomen met mijn werk dat ik vanaf 16 januari 3 dagen ga werken. Woensdag, donderdag en vrijdag. Donderdag is Bas thuis, vrijdag komt mijn moeder. Dus dan hoeft Mick alleen de woensdag weg. Dat valt natuurlijk heel erg mee
Dames, Dit is het ritme van Mick, vinden jullie dat heel gek? 7.00 bv aansluitend slapen tot 10.00 11.00 bv + 3 rb 15.00 kv + rb aansluitend slapen tot 18.30 19.00 kv +/- 22.00 kv + 3 rb aansluitend slapen. @ Zip: volgens mij doen jullie het hartstikke goed wat voeding/eten betreft. En net wat Heide zegt, volgens mij geven ze zelf aan als ze minder nodig hebben. Ik zou het pas een keer uit gaan proberen als je een week vrij hebt of zo, mocht ie om 5.00 wakker worden, hoef je die dag tenminste niet te gaan werken!
@ Zip: Oh ja, wat ik ook nog als tip kreeg, probeer de eennalaatste voeding eens met bv 180 + 5 te doen, dan zit er minder in, en kom je er als hij er 's morgens bij is gauw genoeg achter of hij "tekort" komt om door te slapen.
maria geef jij 3 x rijstebloem?? of lees ik dat verkeerd? wij hebben hier voor als je snel kijkt geen ritme maar voor osn zit er ritme in hihi komt ie: werkdag: ergens tussen 6&8 bv... rond half 10 kijken of ze nog wat slokjes wilt (meestal niet)daarna slapen vaak half uurtje half 12 potje fruit met 1 liga... half 1 fles 180+6 daarna half uurtje slapen ergens rond 1500 een lange vinger 16:30 180+6 (dan moet de hond eruit en slaapt ze in de wagen vaak een kwartiertje) 17:30 groenten hap 19:15 (komik thuis) ff druk eraf dus bv dan badje en erna fles 180+6+rb maar die eet ze niet helemaal op en dan valt ze aan de tiet in slaap. en nu als ikvrij ben... tussen 6 & 8 bv half 10 leg ik r nog een keer aan zodat ik daarna hond kan uitlaten en boodschappen doen. half 12 fruithap met liga en direct erna bv dan valt ze vaak ff in slaap als ze wakker wordt krijgt ze weer bv. rond 12/half 1 1500 flesje 180+6 1600 lange vinger 17:30 groente en dan om 19:00 bad dus rond half 8 fles 180+6+rb en als ze dan nog niet slaapt krijgt ze toetje bv tot ze in slaap valt. ze eet vaak als ik vrij ben met jayden en mij een broodje mee, dit is dan na dr fruithap en voor de bv.. zodat straks de fruithap naar half 10 gaat en dan gewoon broodje om half 12/ 12 uur zodat dan daar weer een voeding weg valt. ik moet eerlijk bekennen dat ik r nooit heb wakker gemaakt voor een voeding.. soms als we op pad zijn krijgt ze 4x 180+6 waarvan dan de laatste met rb en dan dr fruit, groente en lange vinger en daar heeft ze dan ook genoeg van dus denk dat dat is wat ze ongeveer binnen krijgt op een dag. moet wel zegggen dat ik best trots ben op me productie dat die het zo volhoudt met me rare werk/niet werk schema. maria waarom doe je niet bij die van 1900 wat rb en dan kijken of ie t red? zit wat zien jullie er super uit zeg!! en bink is ook alweer een heel kereltje!! leuk! maria ik breng ze op dinsdag van 11 tot 4 naar me schoonmoeder (ray haalt ze dan op) en op donderdag van 11 tot 4 naar mijn moeder (ook dan haalt ray ze op) en op woensdag en zaterdag is ray thuis dus kunnen ze lekker thuis blijven. maar ze kwijlt heeeeeeel erg dus denk dat dr borstje gewoon ff te nat is geweest met wat wind of tocht erop.. maar t lijkt al ietsje beter te gaan gelukkig, had gehoopt dat ik ook verkouden zou worden zodat ze wat extra anti stoffen zou krijgen maar hij gaat aan mij voorbij (ben eigenlijk nooit ziek of verkouden) je zal zien straks op het kdv dat ie t heel erg naar zn zin zal hebben en er wat vriendjes aan over zal houden! en je bent dan ook nog 4 dagen lekker bij m helemaal top toch!! nou ik ga ff shoppen op inet... wil zo graag een gebreid rokje
@ Cilla: Ja misschien moet ik dat maar gewoon gaan proberen, in die fles van 7 uur... Gisteren om 21.30 de laatste fles, en vanmorgen om 8.30 maak ik hem dan maar wakker. Ik wil zo graag een ritme voor hij 7 dec naar het kdv gaat. Bedankt voor je tips. Haha, liga's, lange vingers, jeetje wat ben jij al ver met Siënna... Veel plezier met shoppen!! X
Hoi dames, Nog even een vraagje. Ik kolf nu alleen nog 's morgens, en kolf dan per borst ongeveer 110 cc. Zou ik het kolven nu weg kunnen gaan laten? En zo ja, wat zou er dan gebeuren? Megavolle borsten na 2 dagen? Verdwijnt dat ook vanzelf weer?
Maria ja je kan stoppen als ze dan zeer gaan doen kan je evt 50cc per borst eruit halen zodat je ff. De druk eraf hebt.. Wil je helemaal stoppen nu?
@ Cilla: Thanks. Ik ben al zo gestrest van het "moeten gaan werken" straks, ik wil de stress van het kolven er niet nog bij hebben. Ben jij de enige die overblijft!!
Meis relax je zal zien dat t je echt allmaal makkelijker af zal gaan dan je nu denkt! Miss kan jje t blijven doen zoals ik of drinkt mick helemaal niet meer aan de borst?
@ Cilla, valt niet mee allemaal. Ik ben op van de zenuwen... Mick drinkt nauwelijks nog aan de borst, hij zit maar te bijten, en is dan niet voldaan. Dus ik hou het maar zo, vind het stiekem ook wel gemakkelijk...
Mariaatje: fijn dat je rust en duidelijkheid hebt over je werk en oppas straks. En een dag in de week kdv is écht niet veel hoor! Haha ik heb eerst héél lang zitten denken wat 3rb was...BLOND! Ritme is toch prima! Als Mick er tevreden mee is, is het sowieso goed he. Ik ben van mening dat je een kind hierin kan volgen, ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben. Je hoort wel eens van strakke schema's en dan rekken ze omdat het nog geen tijd is...ben ik niet zo voor zelf.. Cilla: prima ritme toch? Ze slaapt echt weinig he , wat is Lotte dan een slaapkop.. Inderdaad wel superfijn dat je bv het zo goed blijft doen! En? Gebreid rokje nog gevonden? Mariaatje: al heel knap hoor 5,5 maand bv!!
hoihoi, ik probeer elke keer alles terug te lezen maar moet dan weer iets gaan doen...hoor nu ook de poort, komt mijn moeder aan!!! Maar Mariaatje dikke knuffel, snap het helemaal hoor! En ik kom straks/later uitgebreid terug... Hier nog genieten al zijn we 2x naar ziekenhuis geweest, 2x CB en 1x huisarts...pfff... bilirubine was te hoog... en komt te weinig aan... maar komt goed! ik ga koffie zetten...x
Mjanne: heb billirubine even op moeten zoeken hoor.. Vervelend zeg! En weten ze niet waar dat door kan komen? Dus nog niet echt onbezorgd genieten voor jullie ..
Mjanne: rb is rijstebloem haha, heb er ook lang over moeten denken . Wat eeen lekker ventje! Ziet er gezond uit hoor, hoeveel weegt hij nu en hoe groot is hij?
Hier ben ik dan wat uitgebreider... (als zoonlief zich niet net nu gaat melden... ) Thijs zag toch echt te geel van de week dus hebben we hem laten prikken op zijn bilirubine... bloedwaardes die te maken hebben met de leverfunctie. Deze was woensdag behoorlijk hoog, maar gelukkig niet zo hoog dat hij in het ziekenhuis moest blijven... vrijdag was dit al wat gedaald en we (wij, de huisarts maar ook de kinderarts in veghel) hebben er vertrouwen in dat dat nu alleen maar verder daalt... Ook moesten we extra gaan wegen op het CB... dat vrouwke is niet echt iemand waar ik enorm veel vertrouwen in heb... dinsdag kwam ze hier wegen met een unster, had ze nog nooit mee gewogen... woensdag moesten we dus op het CB gaan wegen en woog Thijs nog steeds maar 4020... Vrijdag weer terug en toen woog hij nog steeds 4020... dus hij komt nog niet aan... niet meteen verontrustend, maar ja, hij moet wel groeien natuurlijk!!! En als moeder maak je je dan toch wel zorgen, heb ik wel genoeg voeding, zit er wel voldoende voedingsstoffen in, etc... Contact gehad met zus van collega, zij is lactatiekundige... en met onze kraamhulp krabbel ik ook nog op en neer... dus dat is fijn om van mensen die er toch wel verstand van hebben over te praten... Zij zeggen allebei dat we goed bezig zijn en dat hij zo echt wel gaat groeien... moet er zelf weer vertrouwen in krijgen, maar hoop echt dat hij maandag gegroeid is (moeten we weer terug naar CB...)... Ben nu ook aan het kolven om te kijken of ik echt wel voldoende voeding heb... en wat Thijs daarvan opdrinkt... Ik kolf in ruim 10 minuten 170cc melk en gisteren in nog geen 15 min. 240cc, dus dat is wel echt veel... maar Thijs drinkt maar 100cc op ongeveer en dan wil hij echt niet meer... ben benieuwd wat ze daar maandag van gaan zeggen... Tepels doen wel echt heeeeel erg veel pijn... ook als ik zo op de bank zit zijn ze nog echt gevoelig... Misschien dat Thijs toch niet helemaal goed hapt ofzo... heb geen wondjes ofzo, maar zijn gewoon erg pijnlijk, vooral met aanleggen...pfff... iemand tips!? Dat jullie dat zolang vol hebben gehouden zeg... die pijn moet echt minder worden hoor! De kraamvisite is op gang aan het komen en als we 'rust' hebben hebben we het nog druk zat... Even wennen met twee kids, maar ook heerlijk hoor! Thijs is echt al niet meer weg te denken in ons gezinnetje... Ik verstuur dit alvast en ga dan op jullie reageren!
oh rijstebloem; vandaar dat Kees het ook niet wist, haha!! Afbouwen kolven; ik kan je nog geen tips geven... zelf nog zoekende...... gisterenavond dacht ik; ik kolf allebei de kanten goed leeg, dan heb ik er 's nachts niet zo'n last van... maar dan maak ik natuurlijk alleen maar meer aan, dus vanmorgen kleddernat...bah... misschien toch maar van die siliconencups halen voor snachts... Mariaatje; 1dag kdv is inderdaad helemaal niet veel joh... maar wennen is het zeker!! en je bent lang thuis geweest he... maar komt echt goed, dat zul je zelf ook merken... Cilla; idd echt super knap dat je nog steeds BV geeft!!! petje af hoor!! Mijn buik is trouwens al aardig plat aan het worden... nog wel wat slap, maar dat komt wel goed... (hoop ik!) Kilo's vliegen eraf... al bijna 10 kilo afgevallen na 14 nov...5 met bevalling en 5 daarna! en eet me suf aan de chocoladepepernoten... mmmmm!!! Zip; mooie foto's hoor!!! Knap ventje, die Bink van jullie! Heide; helemaal onbezorgd is het niet nee, maar ja, kleine kindjes he... Hoe vindt Nienke de sint!? Floor is helemaal in de ban van de sint en vooral de 'noepjes'...haha... heerlijke tijd! De accu is leeg... en bij mij ook, dus ga douchen, voeden en slapen... trusten!!
@ Heide: Denk je dat we met dit ritme goed uit de voeten kunnen? Er komt straks toch een moment dat 19.00 bedtijd is natuurlijk Ach, dat zien we dan wel weer Je kijkt toch naar je kindje denk ik dan Als ik hem nu om 19.00 op bed zou leggen is het (denk ik) weer feest om 5.00 Ook niet handig @ Mjanne: Thanks! Wat jammer dat jullie zkh in en uit lopen met de kleine man! Ik merkte bij Mick dat hij veel beter ging groeien sinds ik afgekolfde melk aan ging bieden. Zo wist ik wat ie binnen kreeg. Omdat Mick gewoon te lui was om te drinken Dus na 5 minuten was hij er klaar mee. Ideetje misschien? Was Thijs nog steeds wat gelig dan? Hopelijk heb je een rustig dagje gehad. Gisteren naar mijn ouders gegaan, zou daar blijven slapen met Mick en Wammes. Helaas wilde Mick echt niet slapen, schreeuwde alles bij elkaar, dus oom 21.30 naar huis gereden, om 23.00 lag meneer thuis op bed en sliep als een os. Hij is snip verkouden, en dan een vreemd kamertje, dat zal het wel geweest zijn Onze nacht was er niet beter op. Ik werd om 3 uur wakker, misselijk, buikkrampen, en hem tot 7 uur boven de pot gehangen. Aan alle kanten kwam het eruit, zware buikgriep dus. Bas moest werken vandaag, maar die stond om 8 uur op, last van maagzuur (dacht ie) en misselijk. Dus ziek gemeld, dat was maar goed ook, want die hing om 12.00 boven de pot. We leven hier dus al de hele dag op bouillon, beschuit met kaas en slappe thee. Oh ja, en cola tegen de misselijkheid. Mick heeft vanmorgen tot 11.00 geslapen en vanmiddag ook weer 3 uur, dus dat was voor ons wel even fijn, ik wist vanmorgen niet hoe ik de dag door moest komen. Hopen dat we Mick niet aansteken