Mariaatje: Wat fijn dat Mick nu ook kan genieten van zijn groente en fruit! Wat een verschil dan eigenlijk he...dan hebben jullie 2 flessen meer. CB zei dat ze naar 3 flessen mocht en promp laat Lotte er een achterwege.. lijkt zo weinig he 3 flessen. Wow, tot 10:00! Die heeft wat in te halen gehad, haha! Vervelend zeg...maar ieder mens maakt wel eens fouten toch? en anders gooi je het nog op je hormonen . Nee even zonder gein, proberen kan het he, nee heb je.. Cilla: wauw, wat goed! Go Siënna!! Wat leuk, eet ze echt al brood? Goed zeg! Mooi schema ook. Wij geven de melk om 7:30-12:00-19:30 en tussendoor dan al het andere (maar nog geen brood hier).
Vandaag leek het er even op dat Lotte aan de beurt was om ziek te worden..heeft moeten spugen vanmiddag bij mijn moeder en was niet lekker eraan.. maar vanavond leek er niks meer aan de hand, dus hopelijk blijft het daarbij. Nu lekker weekend!! Is aleen te kort voor wat ik allemaal wil doen . Morgenvroeg zwemmen, moet boodschappen doen, vriendin komt op bezoek, wil versieren voor kerst enz enz . Komt goed!
heide lotte eet de rest ook goed toch? moet je r s een korstje bruin brood geven ze smullen er zo van!! zo leuk om te zien! siënna heeft iets nieuws ze gaat helemaal over de zeik als ze aan t spelen is en dr speelgoedje raakt buiten bereik... dan kan ik echt rennen om t voor dr te pakken anders wordt ze helemaal woest ik wist trouwens niet eens dat ze nog maar 3 flessen mochten pff dan zijn we net op tijd hihi
haha ja irri he dat er maar 24 uur in een dag zitten.... ik ben nu aan t strijken, morgen werken, morgenavond de kerst neerzetten (vanavond zet ik de boom vast inelkaar) zondag ochtend zwemmen en dan ff naar tuincentra etc en de kerst verder afmaken.... ik wilde ook nog naar mn moeder en een vriendin maar gaat m niet worden ben ik bang....maandag maar!
@ Cilla: Via via Dat is nog het ergste Haha, die Sïenna, helemaal giftig als het even niet wil. Hier ook hoor, maar ineens heeft hij een megasprong gemaakt, door nu daar naar toe te gaan als hij iets wil. Hop, op zijn buik, en grijpen maar. Vervolgens kan ik rennen om hem weer terug te draaien, anders wordt ie weer pissig! @ Heide: Ik weet dat ik het moet proberen, maar het heeft geen zin. Ik heb gemaild, gebeld. Ze willen er niks van weten, en om nou dat hele end te gaan rijden en onverrichter zake naar huis terug te moeten gaan, met Mick (Bas moet werken) lijkt me niet handig. Geniet van je weekend, ook al is het vast veel te kort! Doe gewoon wat lukt, de rest komt later! (mijn huis is sowieso veel rommeliger sinds Mick er is) Maar ik kan er wel meer rust in vinden. Tja, een fles meer, zou van het cb echt al mogen en volgens de kv verpakking zelfs moeten, maar meneer gaat het echt niet accepteren vrees ik. Vandaag dus 4 flessen omdat meneer ineens 12 uur sliep? Vind ik al netjes hoor, zal toch wel voor het fruit en de groente komen denk ik. Fijn weekend dames, geniet ervan!
pfff maria wel balem!!kanje niet jokken en zeggen dat t al een tijd geleden is dat je dat hebt gezegd? wat zegt bas ervan? en nee idd ik zou ook niet met mick dat hele eind gaan rijden zoder dat je weet of je wel binnengeklaten wordt...
@ Cilla: Nee, dat wil ik zelf niet. Ik had gewoon mijn grote mond moeten houden. Ik wil heus wel met mijn billen bloot gaan en mijn excuses aanbieden, maar ze nemen de telefoon niet op en reageren niet op mails. Ik heb net een bos bloemen gestuurd, die komt maandag aan, dan nog maar eens proberen. Hier vandaag weer 5 voedingen + groente en fruit. Ben over naar Nutrilon 2, daar staat op 3-4 voedingen, is het heel erg dat het er meer zijn? Hoe denken jullie over die loopstoeltjes? Mijn fysio raadde het af, vanwege het verkeerd gebruiken van de voeten/heupen? Ik heb er nu 1 staan, Mick gaat alleen maar achteruit, maar voor straks is het misschien wel leuk? Max 15 minuten per dag of zo?
Cilla: ja de dagen zijn écht te kort soms he..ik heb ook vaak in de weekenden als mijn man thuis is eens lekker de handen vrij om wat dingen te doen, maarja je wilt ook leuke dingen doen he.. Haha een echte meid..die worden wat sneller boos heb ik het idee! Maiaatje: hmm vervelend zeg..em eerlijk zijn is inderdaad het beste. Misschien als er wat tijd overheen gegaan is dat ze wel willen praten. Dat het dan wat bezonken is? Nee, tuurlijk niet erg. Mick laat vanzelf wel wat flessen achterwege als hij er aantoe is. Wij hebben zo'n loopstoeltje bij Nienke ook gebruikt. Maar wel pas toen ze ook aan de hand een paar stapjes zette en dus ook kon staan. en je laat ze toch ook geen hele dag erin, dus zo erg zal het niet zijn.
maria hopelijk reageren ze wel na de bloemen hoop t zo voor je!! hier gewoon een loopstoeltje hor, siënna zit er al sinds ze 4 maanden was in, en jayden heeft er ook in gezeten. ze vinden het zooooo leuk!! ik doe een kwartiertje achter elkaar, maar wel meerdere keren per dag hor. vaak met eten koken of de was dan zit siënna daar in vind ze veel leuker dan de box oid. jayden heeft er ook niks aan over gehouden, dus vgewoon lekker doen.....alles is tegewoordig slecht, ik volg me eigen gevoel er een beetje in. met nutrilon 2 zal mick vanzelf overgaan op 4 voedingen want het is wat zwaarder en verzadigd meer, hij drinkt vanzelf zn fles niet meer leeg
Wij hebben vanavond even 3 kindjes. Dochter van mijn zus slaapt hier. Ze is 6 en slaapt bij Nienke op d'r kamer. Nienke vind het reuze gezellig en dan is het natuurlijk érg moeilijk om te gaan slapen . Ze zijn nu eindelijk stil, geloof ik.. Ben benieuwd vannacht.
@ Heide: denk ook dat ik het even moet laten rusten, en straks nog eens proberen. Pfft, domme ik Hoe gaan de nachten bij jullie? En vooral: Hoe is het vannacht gegaan? Met de 2 dames? Total loss vandaag zeker? @ Cilla: Klopt, de box is soms ook veel te saai voor Mick. Schommelstoel of wipstoel is dan veel leuker! Ik zit nu per voeding op 2 scheppen Nutrilon 1 en 4 scheppen Nutrilon 2, en dan gaat er inderdaad maar net 100 cc in. Alleen de eerste fles van 7.00 gaat helemaal op. Ik heb hier ook proefzakjes liggen van pyama papjes en fijne granen, gebruiken jullie ze? En wat zijn jullie ervaringen ermee? Durf zelf niet zo goed wat uit te proberen nu het zo goed gaat. Wij gaan morgen met Mick terug naar Maastricht. Ben benieuwd wat de röntgen en echos gaan zeggen Spannend weer
Mariaatje: spannend morgen inderdaad...hopelijk goed nieuws voor jullie! Je kunt ook even wachten met die proefzakjes, tot Mick gewend is aan alles nu. Wij hebben de fijne granen wel geprobeerd, maar ik geloof dat Lotte geen papkind is..niet zo'n succes dus. Die andere laat ik ook nog mooi even liggen. Vannacht ging goed kindjes sliepen na negenen en om 6:00 weer aan het kletsen dat wel, maar verder ging het goed. Vandaag wel KO ja . Maar goed dat ze 's middags nog slaapt . Beginnen jullie kindjes ook eenkennig te worden? Lotte kan echt een pruillipje trekken soms als iemand tegen haar praat alleen al .
@ Heide: denk dat ik ook nog maar even wacht, in elk geval tot ik vakantie heb, dan kan ik met eigen ogen zien hoe hij er op reageert! Haha, ja de dames zullen moe geweest zijn inderdaad! Haha, maar fijn dat Nienke het zo leuk vindt, dat logeren! Is ook goed voor de ontwikkeling lijkt me! Fijne avond allemaal. X
heide wat grappig dat je dat zegt! wij waren vandaag even bij ray zn opa en oma, en zodra er tegen siënna gepraat werd ging ze huilen.... na 10 minuutjes was het wel over gelukkig. jayden heeft t nooit gehad, dus herkende het niet als eenkennig. maria ik probeer altijd alles, maar wel in de eerste fles, zodat als ze er last van heeft oid het overdag is en niet in de nacht. we hebben hier nu als laatste fles 180+4xnr2 +5x avondpapje biscuit en dan nog 1 koffieschep rijstebloem... tot nu toe slaapt ze er al 3 nachten [rima op hahaha heide hoe is het gegaan met de dames? ik wil binnenkort ray verrassen door de kids uit logeren te brengen en dan uit eten en te stappen, vind t zoooooo eng om ze een nacht niet bij me te hebben pffff ben trouwens ook zo goed als klaar met de bv! laat alleen de stuwing nog wat wegdrinken... ik denk dat ik me vinger heb gebroken is zo vaag! werd vanmorgen wakker met pijn in me wijsvinger, en in de loop van de dag is me hand giga opgezwollen en kan er niks meer mee, als t morgen nog zo is maar ff de dokter bellen.... t voelt als gebroken maar ja of dat t dan ook is ???? nou ga nu ff op zoek naar kerstkleertjes voor de kids ! fijne avond allemaal
Mariaatje; wat vervelend zo'n ruzie... hopelijk vallen de bloemen een beetje goed en komt het weer goed... Vandaag naar Maastricht, spannend!! Cilla; kids uit logeren... altijd spannend... vrijdag gaan mijn man en ik naar Miss Saigon en dan blijft mam hier in huis... 's nachts zijn de kindjes dus lekker thuis, veel fijner en zeker nog met de voedingen van Thijs... en hij is sowieso nog te klein hoor!!!!!!!! Hoe is het met je vinger!? Heide; Lotte gelukkig niet 'echt' ziek geworden is... Gezellig een logeetje! Hier in het dorp heeft de helft van de kids de waterpokken!! Floor is 1 van de weinige die nog niet aan de beurt is geweest op het kdv... haar neefjes nu ook allebei..germ..ben benieuwd of floor het krijgt..dan doe maar nu, want Thijs is de eerste 6 weken beschermd hebben ze mij verteld... Thijs nu wel verkouden... ligt nu in zijn hangmatje te slapen, laat hem nu effe beneden slapen, hij ademt zo zwaar... straks effe neusspray halen... iemand al ervaring met die nieuwe van zwitsal!? Nou, ik ga effe aan de slag... cakejes bakken met muisjes voor op kdv Floor om nog te trakteren... Kerstboom gisteren gezet, huis effe verder versieren... Boodschappen doen, bedden verschonen, etc... pfff helemaal geen zin in... maarja, wel nodig! Fijne dag of werkse maar weer...
Cilla: Nienke is ook nooit eenkennig geweest inderdaad, maar ik dacht dat ze dit toch wel eenkennig noemen toch? Doe je dan in één fles 9 schepjes?? Of begrijp ik het nu verkeerd? Leuke verrassing! Waar slapen de kids dan? Spannend is het wel, maar ook wel een keer lekker toch? Hoe is het met je vinger vandaag? Mjanne: dan beter nu de waterpokken inderdaad, kan ze maar gehad hebben ook he.. Vind dat altijd zo zielig bij die kleintjes als ze verkouden zijn..geen ervaring met de neusspray (nog niet van gehoord ook). Beterschap met hem! Mariaatje: hoe was het gegaan in Maastricht??? Mijn werk belde net. Alle vergaderingen, cursussen en zelfst de dagbesteding van de bewoners is een week stilgelegd. Het Norovirus is namelijk uitgebroken op het terrein, en op deze manier willen ze de kans op verspreiding voorkomen... Dus morgen zijn alle bewoners thuis...en mag ik de hele dag werken. Achja, waarschijnlijk heb ik zelf het virus al gehad, als ik de symptomen zo bekijk, dus kan ik het goed hebben
@ Cilla: Wow, wat een flinke avond hap! J Maar heerlijk voor jullie dat ze doorslaapt! Hier gaat het slapen ook prima de laatste week, gelukkig!! Ben vandaag naar 4,5 fles gegaan, met fruit en groente, kijken hoe dat gaat. Ja? Ga je stoppen met bv? Ben je er klaar mee, of kolf je nog even door? Oh lekker op stap met zijn tweetjes, dat moet ook weer eens heerlijk zijn! Naar wie zou je ze dan wegbrengen? Ook weer een hele stap inderdaad, maar dat went ook wel! De eerste keer is vast het moeilijkste! Hoe is het met je vinger? Wat vaag joh!! Heel vel last van? @ Mjanne: Pfft, druk druk druk dus! Arme Thijs, nu al snotverkouden. Fijn dat hij in elk geval slaapt, niet dat je er de hele dag mee hoeft te zeulen. Waslijst aan taken nog afgekregen? @ Heide: oh dat Norovirus is echt zo klote!! En idd zwaar besmettelijk, hopelijk was dat waar je vorige week last van had. Dan ben je niet meer aan de beurt. Hopen dat het je kids over slaat! Ik heb wel eens gehoord dat je met kv je kindje kan overvoeden, weten jullie hoe dat zit? Nou Maastricht dus, vanmorgen echo nieren, blaas, wervelkolom en rontgen wervelkolom gehad. Alles zag er prima uit. Ja, de wervels staan nog steeds open, zullen waarschijnlijk ook niet meer dicht gaan, maar dat is niet erg. Miljoenen mensen lopen daarmee rond, en het blijft geen zwakke plek of zo gelukkig. Ze hoeven het dus niet dicht te maken. Mick is ook weer gewogen en gemeten, 7245 gram en 67,3 cm. Gewicht onder gemiddelde en lengte mooi gemiddeld. Verder waren ze erg te spreken over zijn vooruitgang en maakten zich geen zorgen. Pfft, wat een opluchting. Over 1 jaar terug komen, gewoon routine. Yes!! Ook wij hebben een gezonde baby!!!
heide ja er gaan 9 scheppen in de fles, maar dat avondpapje biscuit zit meer bescuit in als melk dus t komt gewoon neer op 6 scheppen ongeveer.... maria wat fijn dat alles goed is! moet toch een hele geruststelling zijn! ben heel blij voor jullie!! gisteren naar de dokter, mn vinger is zowiezo heel zwaar gekneusd... als over een week de pijn niet minder is geworden moet ik terug komen voor foto's hij is nu getaped. maria heb je nog wat gehoord van je schoonmoeder?? na de bloemen? en ja met kv kan je overvoeden, er is een maximale hoeveelheid wat ze mogen hebben (googled nu even) Flesvoeding: de eerste 6 maanden drinken baby's ongeveer 150 ml per kg lichaamsgewicht. Dit mag niet boven de 1 liter per dag uitkomen en maximaal 200 ml per voeding. Na 6 maanden gaat men over op opvolgmelk en wordt er langzaam afgebouwd naar 0,5 l per dag, incl. pap. dus maximaal een liter per dag voor voeding.... hier zitten we nu op 600ml incl pap dus prima en jij zit ook onder de liter met 4,5 fles.... das 900 ml toch? ik wilde idd stoppen met debv 6 maanden vond ik wel mooi geweest, maar ze pikt het niet als ik een hele dag geen bv heb gegeven is ze de volgende dag boos en gaat ze steeds op zoek... gisteren overdag heeft ze de hele tijd de fles geweigerd tot ik r de borst aanbood toen viel ze aan als een gremlin hihi dus heb besloten dat ze voorlopig af en toe nog wat slokjes krijgt... ik heb ook nog meer voeding dan ik dacht, want heb nu continu volle (.)(.) ik zie wel waar het schip strand. mjanne nee die van zwitsal niet geprobeerd wist ook niet dat die een neusspray had.... hier is iedereen gelukkig weer helemaal snotvrij haha als de kids te logeren gaan gaan ze naar 1 van onze moeders...ik wil t liever niet maar merk wel dat onze relatie er een beetje aan toe is.... nou ik ga ff douchen en aankleden en dan weer te werk! fijne dag allemaal
@ Cilla: Jeetje joh wat irri van je vinger, hoop voor je dat zee r volgende week niet achter komen dat hij toch gebroken is! Dan kom je alsnog in die mmm!! Kun je er wel mee vooruit zo met de kids? Yep, afgebouwd naar 4,5 voeding gisteren, maar toch weer wakker vanmorgen om 5.30. Dat doen we dus niet meer. Ik zit nu op 180+6 1e voeding, 2e +/- 120+4 met rb, fruit, 3e 180+6 met rb, groente, 4e 180+6 en 5e 180+6 en rb. Haha, herkenbaar van het boos zijn bij geen bv. Hij miste het echt! Werkse! Hier vandaag een vermoeide Mick, komt vast van al dat gehannes van gisteren in het zkh. Heb hem zelfs om 12 uur nog even terug gelegd, hij was maar aan het jengelen, en in zijn oogjes aan het wrijven. Lastig als je dat een dag erna nog merkt! Pfft, morgen weer aan het werk, 3 daagjes, en dan weer weekend.
Mariaatje: wat fijn om te horen!! Mick helemaal goedgekeurd! Cilla: gekneusd? Wat gek, en je weet niet waarmee je dat gedaan hebt? Rustig aan dan maar nu he. Haha die Siënna, weet nu al wat ze wil haha. Is ook goed voor een relatie inderdaad, even geen papa en mama zijn.. en je zult zien als je eenmaal weg bent samen geniet je er wel van.