wat zijn t al een moppies zeg!!!!! leuk om het verschil zooo te zien vergeleken met 4 mnd geleden. ik heb ff geen zin om helemaal terug te lezen sorry hihi hier wilde siënna ook inene dr potjes ed niet meer hebben ... tot we dr vast voedsel gaven haha errug leuk!! maria hoe vond mick t t gipsafdruk maken?? nou ik ga lekker slapen... is vermoeiend ray de hele dag om me heen hahaha
@ Cilla: Ik merk ook dat ik vaak even bij lees, en dan geen tijd heb om te reageren hoor! Pfft, wordt wat als ik de aankomende 2 weken 4 dagen ga werken... Haha, die Sïenna, heeft wel een eigen willetje he? Geef jij potjes of maak je zelf van alles? Gipsafdruk maken vond ie niet zo leuk, gelukkig was het binnen 5 minuten droog. Daarna was het leed gauw geleden en moest hij lachen met de fysiotherapeut, als ie een goede bui heeft is ie altijd zo goed lachs! Iedereen moet dan om hem lachen. Hihi, even wennen he, als je dan veel thuis bent met je vent? Ik heb dat ook hoor, en ben soms wel eens blij dat hij ff weg gaat... Gaan jullie nog wat doen met oudjaarsavond? Bas blijft toch thuis, dus allemaal lekkere dingen gehaald, You van 't Hek kijken en dit speciale jaar samen afsluiten.
Mariaatje: dankje! Mick is ook al verandert zeg, al een echt kereltje, mooi! Lekker samen zijn met oud en nieuw, wel leuk dat hij toch thuis blijft! Wij ook lekker samen, had ook echt geen zin om het huis vol te hebben dit jaar..fijn met z'n viertjes ! Cilla: nog leuke dingen gedaan samen deze week? Heb je ook een foto van Siënna en Jayden? Ben wel benieuwd
Ben ik ook weer eens een keertje... Merk dat ik weinig tijd heb om op het forum te zitten, en als ik dan achter de laptop zit kijk ik effe op facebook of hyves... Jullie kindjes zitten ook in echt andere fase... maar vind het wel leuk om jullie beetje te volgen hoor... alleen ben ik er dus niet zo vaak... Ik ben weer opgeknapt en zonder domperidom (ofzoiets?! ) is de bv ook weer goed op gang gekomen... wat extra aangelegd en aantal keer 2 kanten 12 minuten werkte goed... Heb jullie advies wel gelezen, thanks... maar dus niet nodig gehad! Vandaag een huilerig ventje... sinds zaterdagochtend geen ontlasting gehad... zijn scheetjes stinken enorm!!! Denk dat hij er echt last van heeft... Thanks voor je reactie op hyves mariaatje, maar ik geef nog bv dus extra water bij de fles lukt dan niet... Maar die druppels kan ik wel proberen, moet morgen toch naar etos... schrijf het meteen op! Heb hem straks wat venkelthee gegeven, dus wel extra water naast de voedingen... nu slaapt hij lekker... We zitten inmiddels op 7/11/15/19/23... 2e kerstdag schoten we om 8uur wakker en sliep meneertje nog steeds!!! Toch een helmpje voor Mick... balen! Maar als ze het adviseren zal het toch het beste zijn... hopelijk heeft hij er niet veel last van... Mooie foto's van jullie kindjes... zijn echt alweer groot zeg!!! Hapjes, kinderstoelen, tandjes... zover zijn wij nog niet hoor!! Alleen anti-conceptie he... wil ook echt niet meer aan de pil... misschien straks spiraaltje... nu nog maar condooms... hopelijk komt er bij ons nog een derde, dus definitief nog zeker niet!! Maandag moet ik op nacontrole, zal ze er ook wel weer over beginnen... en daarna CB... dinsdag eerste keer nayoga en woensdag eerste keer babymassage... druk begin van het nieuwe jaar... Wij blijven thuis zaterdag, komen 8 vrienden, lekker eten, 'ik hou van holland' kijken, kletsen, vuurwerk kijken en proosten! Heerlijk!!! Tot snel/binnenkort weer een keertje...
@ Heide: Heerlijk toch met zn viertjes, al zullen je meiden er wel doorheen slapen gok ik? @ Cilla: Ja een foto, ik ben ook wel benieuwd!! @ Mjanne: Fijn dat je opgeknapt bent en geen medicatie nodig hebt gehad om de bv goed te houden. Ik geloof goed dat je het druk hebt, heb ik soms al met één kindje om me heen! We volgen je wel op Hyves en Facebook! Mick heeft me vandaag verrast! Uitgeslapen tot 9.30 (laatste fles gisteren om 21.00) 1e fles om 10.30, 12.00 boterham met smeerkaas, 13.00 fruit, 15.00 boterham met paté, 2e fles om 16.00, groente om 18.30 en om 21.15 3e fles! Was bij mijn ouders geweest, om 16.00 zonder mokken naar bed bij mijn ouders, (de laatste keer was het qua slapen één groot drama) en na de laatste fles hier thuis naar bed, ook zonder mokken. En vrolijk dat ie was, ik denk dat hij zelf ook wel blij is dat het ziek zijn er een beetje af begint te gaan. Pfft, 1e keer ziek is achter de rug, gelukkig!
Mjanne: fijn dat het weer beter gaat met de bv! Vervelend dat Thijs las van zijn buikje heeft..geen ervaring mee, hier hadden we in iedere luier gele babypoep .. hopelijk werkt het spul dat maria zegt! Wel te begrijpen dat je niet zo vaak hier bent hoor, is ook geen verplichting he... En is wel druk met 2 kindjes he. ik heb er wel even aan moeten wennen toen hoor. Mariaatje: wat fijn dat het zo goed gaat, ook 's nachts! En ja..dat ziek zijn is echt wel even vermoeien met die kleintjes he... en zo zielig voor ze, ze snappen niet wat er gebeurd . Maar goed dat hij weer beter is nu! En al aan de boterham?? Die is een inhaalslag aan het maken haha, gaat het goed? Lotte is nu sinds een paar dagen aan de bambix pap, ze vind het heerlijk! Boterhammen vind ze echt niks, ze gaat er van kokhalzen nog. Ach geeft ook niet, komt wel, nu even een papkindje . Wel gek he hoe verschillend kindjes kunnen zijn.. Nienke lustte geen pap en wilde alleen maar boterhammen. Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling toe en al het beste voor het nieuwe jaar!! En Sterre speciaal voor jou hoop ik op een vruchtbaar jaar met een mooi kindje..
@ Heide: Ja zo zou je het kunnen noemen ja, gewoon inhalen wat eerst niet goed ging. Het enige wat hij nog niet wil is vlees en vis. Nou ja dan wachten we daar nog even mee toch? Bambix pap? Jij gaf Lotte toch ook wel rijstebloem, of heb je dat overgeslagen? (sorry als we het er al over gehad hebben, geheugen is nog steeds gatenkaas!!) @ Sterre: inderdaad meid, voor jou een mooi jaar gewenst, met een prachtige baby! Dikke kus. Jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2012!! X
Mariaatje: rijstebloem hebben we wel geprobeerd, maar ze sliep er alleen maar korter op leek wel... Nu dus de bambix vanaf 6 maanden en die gaat er wel in . Ook het warme eten eet ze supergoed, een heel potje is zo op . Lotte vandaag niet zo lang geslapen steeds, leek steeds wakker te worden van het vuurwerk.. hopelijk slaapt ze vannacht wel door..morgen om 6:00 gaat de wekker alweer .
GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!! @ Heide: Nou fijn dat het met Bambix wel lukt dan! Als ze wat meer verzadigd zijn slaapt dat toch net ff beter! Heeft Lotte de nacht nog goed doorstaan? Nienke nog wakker geworden? Werkse vandaag!
Mariaatje: ze hebben allebei doorgeslapen tot 1:00.... Nienke ging al snel weer slapen, maar Lotte dacht dat het morgen was geloof ik . Na een fles en wat geklets en geklaag is ze toch weer in slaap gevallen om 3:00.. Kort nachtje dus helaas. Maar ben de dag goed doorgekomen en vanavond lekker op tijd naar bed. En jullie? Hoe hebben jullie allemaal de avond/nacht doorgebracht?
@ Heide: Oh echt? Pfft, jullie zullen wel op zijn! Mick heeft het prima gedaan, niet wakker geworden van het vuurwerk, wel van mij toen ik rond 2 uur nog even naar het toilet ging. Maar na wat gemompel weer meteen in slaap gevallen, en om 9.45 wakker geworden, mij hoor je niet klagen! Mijn ouders zijn vandaag hier geweest, meneer heeft 2 slaapjes gemaakt overdag, is wel wat moe, maar ligt nu lekker in de box. Ik ga vandaag de laatste fles wat vervroegen, naar 20.30 ipv 21.00, we moeten toch langzaam naar de kinderbedtijd van 19.00 toe.. Ik heb 's avonds geen last van hem, dus vond het nooit zo erg dat hij dan nog wakker is, en omdat hij tot voor 1 maand geleden nog wel eens rond 5 uur wakker werd, durfde ik dat niet goed. Is het heel raar dat Mick zo laat naar bed gaat, wat vinden jullie?
mariaatje: Wat is het toch een lief kereltje . Geen idee wat "normaal" is.. Hoe lang en veel slaapt Mick nog overdag normaal? Anders kun je dat misschien iets inkorten? Is wel lekker voor jullie zelf als hij al iets eerder in bed ligt toch? Heb je net iets meer aan de avond. Bij ons is het zo: 7:00 wakker, 9:30 tot 11:30 slapen en dan van 13:30 tot 15:00 slapen..ongeveer dan he . en dan heeft ze tussen 18:30 en 19:00 de laatste fles.
Ha Heide, Krijg op mijn werk het commentaar van "Zo laat pas laatste fles??" enz... Vandaar dat ik het vraag. Ik durf gewoon nog niet zo goed om 19.00 Mick naar bed te brengen, ben bang dat het dan weer 4 uur is als hij wakker wordt. Zo lang slaapt hij nog geen 12 uur achter elkaar, en "vergist" zich nog wel eens. Normaal: (ook ongeveer) 10.00 wakker, 11.00 1e fles, 13.00 fruit, 15.00 fles en slapen tot 18.30, 18.30 groente en fles, 21.00 laatste fles. Maar soms wordt hij ook rond 7.00 wakker krijgt hij een fles, en dan nog even terug tot 11.00... Hij laat nu wel regelmatig 14(!) uur tussen een de laatste en eerste fles zitten, maar ik vind dat nog niet constant genoeg eigenlijk... 's middags slaapt hij dus tot 18.30, en is dan lekker uitgerust en ik heb helemaal geen last van hem 's avonds, dan ligt hij altijd lekker te spelen, of op zjn soepstengel te kouwen. En ik vind het heerlijk om hem nog even "mee te maken" als ik thuis kom van mijn werk... Het is al zo snel 19.00...
GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!! sterre dat 2012 het geboortejaar van jouw kindje mag zijn!!! maria lekker poep hebben aan wat anderen denken! de dagen dat ik werk ligt het spul ook pas ron 8/kwart over 8 in bed. maar idd ff een half uurtje vervroegen en kijken hoe het gaat. maar wel netjes dat ie nog wil slapen als ie tot 18:30 heeft geslapen lekker zo'n slaapkopje! wij hebben jayden vannacht om half 12 uit bed gehaald (die is helemaal verliefd op vuurwerk) en die is om 3 uur met ons mee teruggegaan hij was net een stuiterbal hahaha sienna werd om 11 uur wakker van t vuurwerk, ging om half 1 weer slapen, kw v 3 wakker en sliep om 3 uur weer... t spul heeft wel lekker uitgeslapen tot half 11!!!!! Siënna heeft dus ook geslapen van 3 tot half 11 in dr eigen bedje!!!! ik kan me bijna niet heugen wanneer ze helemaal niet bij ons gelegen heeft, dus nu gaan we proberen vol te houden om r niet meer bij ons te nemen. dit is nu tijdens de vakantie ons schema (we slapen uit normaal word iedereen wakker van de wekker van ray) 0900 fles 120+4 en een boterhammetje 1130 fruit met een liga (erdoor verf fruit liga erbij) 1230 boterhammetje -----ergens een koekje oid---- 1530 fles 150+5 1730 warm eten 2000 fles 180+5 en wat pap erdoor als ze snachts komt krijgt ze soms 120+4 en over de dag drinkt ze ongeveer 100cc diksap. slaapjes valt bij siënna geen pijl op te trekken soms 1 slaapje en soms 2 maar meer dan 1,5 uur zeker niet. hier ook rijstebloem aan het afbouwen ze krijgt nu een half schepje door de laatste fles en t lijkt idd wel beter te gaan met de nachten... mjanne hoe hebben jou kids zich gehouden met t vuurwerk? heide balen he die korte nachten!!!
Gelukkig nieuwjaar!!! Wij hebben het prima gemaakt, lekker met vrienden gegeten en gekletst... Ik had thijs om 22.45 gevoed zodat hij om 23.30 weer in bed lag en om 00.00uur dan ook echt sliep... dit heeft gewerkt dus hij heeft er niets van gemerkt... gelukkig wilde hij voor 22.45 ook slapen want dan wil hij nog weleens lekker bij mama willen liggen, heerlijk maar zo'n avond niet zo handig... Floor hebben we om 19.30uur 1 vuurpijl laten zien en die was helemaal enthousiast... ging toch goed slapen maar om 00.15 heb ik haar toch uit bed gehaald en gezellig mee vuurwerk laten kijken, dikke jas aan, muts op, ze vond het super!! Begint nu nog helemaal te stralen als je naar vraagt... En gisteren om 10.00uur wakker gemaakt om naar de eerste 'borrel' te gaan... Kees heeft vakantie dus wij slapen al heel de week tot 10uur uit...heerlijk! (mijn zus zei al, als ons kindje dadelijk niet uitslaapt stuur ik hem/haar bij jou in de leer...haha...) Vanmorgen naar VK geweest, nacontrole... ijzer laten prikken omdat ik zo moe blijf, maar moet ook terug naar internist ivm schildklier dus kan ook daar de oorzaak liggen... we zullen zien... En vanmorgen 1e prikjes voor onze Thijs... maar 200 gram aangekomen in 3 weken... das niet al te veel... maar hij is nog steeds heel tevreden, meldt zich als hij honger heeft, slaapt goed, etc... dus tja... volgende week maar weer extra wegen... en als er niets uit mijn bloedonderzoek komt ga ik misschien alvast 1 voeding afbouwen want het kost mij ook erg veel energie en als hij er dan niet echt van groeit dan gaan we het anders doen hoor... maar ik geniet nu nog lekker van onze momentjes... Zijn 'buikpijn' is trouwens wel over, maar nog steeds geen ontlasting... kan zijn omdat hij alle voeding opneemt/verwerkt... of hij krijgt toch te weinig... of tja... hij heeft geen hard buikje ofzo, dus waarschijnlijk zit hij niet vol met ontlasting... we wachten maar af... nu al 10 dagen geen ontlasting gehad... Phoe, al die hapjes, boterhammen, fruit, etc... dadelijk weer wennen, is toch nog wel makkelijk zo alleen bv... (mijn zusje zei gisteren al; blij als mijn kleinste weer gewoon met alles mee kan eten, nu moet ik zoveel meesjouwen... beetje van jullie kindjesleeftijd...) Effe lunchen en dan relaxen... straks Floor ophalen en dan met mijn vader, zijn vriendin, mijn zusje en kids eten in pannenkoekenhuis...
Mariaatje: gewoon doen waar Mick en jullie je goed bij voelen hoor! Cilla: wel lekker dat ze tot half 11 geslapen hebben zeg! Mjanne: Wat heb je toch een lekkere slaapkopjes , die van mij mag je ook wel even lenen/leren hoor . Ik heb wel vaker gehoord dat kindjes met bv soms een hele tijd geen ontlasting kunnen hebben...maar 10 dagen . haha, ja dat klopt ineens weer heel vol die verzorgingstas als we nu weg gaan . Voor je het weet is Thijs ook alweer aan al die dingen toe, gaat zó snel...geniet nog maar lekker nu . Lotte vannacht weer een fles gehad, er zit weer een bobbel in haar mond, dus ik denk dat dat de boosdoener is.. Vandaag lekker vrij, kerstspul weer weg... goed gepoets...héérlijk weer rust in de tent .
@ Cilla: Wij hebben vandaag de laatste fles om 20.30 gegeven. Ik heb er in principe ook lak aan wat anderen zeggen, alleen als nieuwe moeder ga dan soms toch twijfelen. Ach, Mick doet het prima, dus ik moet me maar niet te veel zorgen maken. Wat heerlijk dat je samen met Jayden vuurwerk kunt kijken, dat mannetje zal zijn ogen uitgekeken hebben! Haha! Ook nog een oliebol gegeven? Ik weet nog dat hij op zijn verjaardag een zakje chips kreeg van je, en je je meteen een slechte moeder voelde! Mick kreeg een klein stukje en vond het heerlijk! Fijn dat jullie uit konden slapen, en Sïenna het zo goed deed. Ik hoop voor je dat ze het doorzet. @ Mjanne: Fijn dat Thijs het goed doet met slapen, en 200 gram in 3 weken is al veel beter als in het begin toch? Je bedoeld het zoontje van je zus wat te vroeg geboren was toch? Ryan meen ik? (sorry geheugen nog steeds gatenkaas) 10 dagen geen poep? Pfft, ik meen dat 5 het maximum was? Heb je die druppels nog gekocht? Maar als hij er geen last van heeft zal het wel goed zijn inderdaad, dat merk je gauw genoeg! Waren de pannenkoeken lekker en was het gezellig? @ Heide: Och jee, is het weer zover? Shit joh, wat balen. Die vervelende tandjes ook! Ik kan Mick nu (als hij wakker wordt) troosten en terug leggen, hoef hem niet te voeden in elk geval. Heb je dat bij Lotte als een geprobeerd? Morgen weer aan de bak, 2 weken 4 dagen werken. Ik kijk er niet naar uit!!! Truste! X
Mariaatje: nee, dat troosten en terugleggen gaan we vanaf morgen ook maar eens proberen denk ik..dan heb ik een paar dagen vrij. Vannacht was het oook alweer 1:00 en dan heeft ze om 17:00 nog een heel potje op en om 19:00 een fles, dus honger zou toch niet echt kunnen zou je zeggen. ( al drinkt ze die fles wel leeg 's nachts).. pfff en een paar weken geleden ging het zo goed. Haha, mick aan de oliebollen , lekker hoor! Succes met werken, nog even en dan mag je weer minder werken toch? Zip: hoe is het bij jullie?
@ Heide: Oh fijn dat je er mee aan de slag kunt gaan. Moet er echt even tijd voor vinden en flink investeren vind ik, maar ook bij jullie komt het vast goed. Na regen komt zonneschijn, dus ook deze periode gaat straks weer over. Yep, de week is weer door midden. Volgende week nog 4 dagen en vanaf 16 januari, 3 dagen. Woensdag, donderdag en vrijdag. Truste.
Even goed nieuws..Lotte gisteren om 19:00 de laatste fles en ze slaapt nu nog steeds..(ik heb hoop). Ik heb haar gisteren overdag een extra fles gegeven, dus 4 overdag, of dat het is?? We wachten af..