mariaatje wat laat!!! das nog later dazn heide en mij! ik zou het niet pikken als ik jou was! waarom doen ze dat pas zo laat??? ik reageer straks ff opde rest hor sorry!
Mariaatje: jammer dat je geen echo kreeg, ook niet het hartje mogen horen? Ik vind de 21e ook erg laat, hoeveel weken ben je dan 10/11? Is het dan niet al bijna tijd voor de combinatietest als je dat wil? Combinatietest: hebben wij de vorige keer niet gedaan en nu ook weer niet. Ik werk met verstandelijk gehandicapten misschien maakt dat het voor mij ook wel anders? Eten: dat van die mayonaise snap ik niet. Dat mag toch wel? Alleen zelfgemaakte niet toch? Ik hou niet zo van al dat rauwe eten, dus dat is wel handig nu . Alleen een herftsbockje dat ik nu moet overslaan vindt ik wel jammer, maar het is voor een heel goed doel
mayonaise mag gewoon hor! alleen idd die zelf gemaakte niet (zitten vaak rauwe/zachte eieren in). ik heb van de dingen die ik moet laten staan alleen heel erg last van me peukje.. verschijnselen, harde onderbuik, moe en hoofdpijn, een enkel vlaagje misselijkheid en sinds vandaag volle (.)(.) met af en toe een steekje in mn tepel (als een toeschietreflec voelt t) wij zitten ook te twijfelen over de combinatietest, met jayden hebben we t niet gedaan, ik zou de zwangerschap zowiezo niet afbreken als me kindje kans heeft op een leuk leven, maar zou t wel prettig vinden dat als me kindje wat mankeerd ik het van te voren weet voor evt maatregelen mbt het huis ed. als het kindje ernstig en meervoudig gehandicapt zou zijn en als een "plantje"zou moeten leven weet ik niet wat ik zou doen, daarom twijfel ik over die hele test. Voor de meiden die gaan testen .. SUCCES!!!!!! @jongmoedertje hopelijk geeft die cb test een leuke uitslag!! nou meiden ik hoop dat ik nu een beetje op iedereen gereageerd heb zo niet, sorry
@cilla; je hoeft je niet te verontschuldigen hoor Ik heb dat zelf ook heel vaak...en dan net te weinig tijd om overal op te reageren. Trouwens...jij bent één van de meesten online @felicitaties; allereerst iedereen énorm bedankt voor al die lieve felicitaties!! Was super leuk, en ze heeft veel cadeaus gekregen...maar de dsi vind ze toch het leukste Vandaag doen we het nog een keertje over, maar dan met Sanne, die is vandaag 3 geworden Maar vandaag wordt het iets rustiger, omdat ze nu verdeeld over de dag komen....ikke blij, kan ik gewoon tvoh kijken vanavond Ga zo eerst ff Anouk naar school brengen...tot straks!
Met 10/11 weken is nog niet zo raar hoor. De meeste vk doen dat omdat je dan ook daadwerkelijk echt iets zal zien. Voor de 10/11 weken zie je niet altijd echt wat. Ik had met de kleine meid met 6 weken een echo zag je niks, met 8 weken en nog wat zag je een vruchtje en knipperend hartje. Maar als je eerder wil moet je dat gewoon zeggen hoor! Gewoon zeggen dat het je niet lekker zit ofzo, dat je graag wil weten of alles goed zit. Doen ze vast niet zo moeilijk over. Vandaag komt de cb met zwangerschapsindicator binnen als t goed is. Dan ga ik morgenochtend daar mee testen! Vind het toch wel een beetje spannend weer. Me verstand zegt dat ik niet zwanger ben maar me gevoel wel, en ik zou me gevoel graag willen geloven hahaha.......Maar goed afwachten dus nog even. Is het niet zo dan zal ik wel even flink de pest in hebben maar goed. Dan hoop ik ook dat de duivels er snel zijn!! Enas nog gefeliciteerd met je meiden! Wij hebben het in december haha de ene is 12e en de andere de 18e jarig leuk zo tussen sint en kerst pffffff...... Cilla mijn onderbuik is ook hard en stevig, me borsten zijn af en toe gevoelig maar goed bij de andere 3 zwangerschappen heb ik ook nooit last gehad van me borsten dus daar kan ik ook niet op af gaan nu. Ik weet wel dat ik vorige week een hele rommelige buik had met veel pijntjes, krampjes, steekjes en nu is het heerlijk rustig. Alleen als ik in bepaalde houding zit voelt het net of me onderbuik in de weg zit, hebben jullie dat ook? Nou ik hou maar op mezelf gek maken anders word het morgen een dikke domper voor mij als t niet zo is
Enas: gefeliciteerd mer Sanne vandaag!! Fijne dag! Jongmoedertje: drukke maand bij jullie inderdaad december De combinatietest geeft toch alleen de kans op een kindje met het down syndroom aan? Of heb ik dat fout? Ik ben een hele slechte moeder . Nienke zit met de boterham voor de tv en moeders met de laptop op schoot . Even lekker rustig Bleh vandaag de hele dag al erg misselijk...
jij ontaarde moeder :x:x ik ga zo naar de winkel om te kijken naar een laptop, lijkt me toch veel handiger! een combinatie test geeft inderdaad de kans op kindje met syndroom van down aan. het is dus niet met zekerheid te zeggen.
hoi meiden... heb weinig tijd... vriend is vandaag vrij en die bedenkt zoveel dat ik bijna geen tijd over heb... pfffff. (nu wil hij een play station gaan kopen... hij is 45 hahahahaha) Vanochtend stiekum getest.... omo wit hoor!!! Ga nu wachten tot maandag!! en NOOIT meer testen voor nod.. hmmmmmm dat gaat vast niet lukken!! (sorry voor echo bericht)
met testen moet je ook lekker wachten tot na je nod, ik weet, heeeeel moeilijk maar daarvoor is gewoon niet zo handig. ja, een laptop om straks ook ontaarde moeder te zijn wil lekker op de bank mee kunnen kletsen hier en niet achter de pc zitten. hoeft niet zo'n hele zware laptop te zijn, voor andere dingen gebruik ik de vaste pc wel.
mariaatje: echo komt vanzelf... heb je weer iets om enorm naar uit te kijken! Enas: balen dat je misselijk was/bent... Gefeliciteerd met Sanne! Jongmoedertje: hoe gaat het nu? afscheiding is wat je van onder verliest.. dus jou slijm is ook afscheiding... Domme vragen bestaan niet hoor!! Justme: geslaagd voor een laptop?? Voor de ontaarde moeders.. hahahahhaha.. ondanks het moeder zijn moet je toch ook daar naast jezelf blijven!!! Tenminste dat vind ik! Het is mooi als je bijvoorbeeld thuismoeder zou kunnen zijn. Maar volgens mij heb ik het echt nodig om te blijven werken, niet alleen financieel, maar ook om even wat anders dan alleen kids. Anders wordt je wereldje zo klein!
combinatietest: ik had er nog nooit van gehoord. Ik leer hier echt veel!!! Mjanne, braaf gewacht met testen? Flower, hoe gaat het met jou? Alweer getest??
ik denk ook dat het afscheiding is en niet slijm want ik verlies het elke dag. Het zit ook vaak in me slipje en het voelt vaak nattig in me onderbroek hmmm waar dat dan wegkomt? anders nooit last van! Ik heb nog nooit een nekplooimeting gedaan en denk ook niet dat ik die ooit zal doen. Vaak hoor je dat je heel veel kans hebt en komt er alsnog een gezond kindje uit, allemaal angst om niets gehad dan. Vaak komt het ook voor dat ze het niet eens kunnen zien dan heb je een hele goede uitslag en krijg je alsnog een down syndroom. Dus die testen ben ik niet zo weg van. het is echt puur een schatting waar ze vaak naast zitten! Dus veel heb je er ook niet aan. Met de 20 weken echo kunnen ze zoveel zien en dan ook de ernstige dingen zoals het hartje enz dat vind ik veel belangrijker. Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk. Wie het wel wil moet het zeker gaan doen! Pff ja december is hier druk niet normaal. Maar het heeft ook wel weer wat hoor haha......ben wel altijd blij als we weer in het nieuwe jaar zitten. Even voor de zwangere hebben jullie ook het gevoel dat er soms wat in de weg zit (je onderbuik ofzo) heb steeds zo gevoel dat me buik in de weg zit enz.....Morgenochtend testen whaaa......Best wel spannend, zal best wel balen als ie aangeeft dat ik niet zwanger ben maar goed dan zien we volgende ronde wel weer eens, als die eens komt tenminste!
het zijn inderdaad alleen maar kansberekeningen en meer niet. een test bij ongeveer 20 wk geeft pas definitief uitsluitsel. mijn verzekering vergoed pas bij 36 jaar een combi test dus pas als het nog een tijd duurt hoef ik daar over na te denken. ik weet, is beetje struisvogel politiek maar ja.....vrees dat ik gewoon zo'n beslissing niet zou kunnen maken. eerst maar eens zwanger zien te worden en daarna zien we wel verder!
Sterre: ik zou er inderdaad ook niet aan moeten denken om heel de week thuis te zitten. Maar heel veel thuis weg en veel opvang is ook weer niet zo mijn ding. JOngmoedertje: ben heel benieuwd morgen!! Spannend he! Zo nu lekker naar the voice kijken onder mijn dekentje, truste!
ik heb 6 jaar thuis gezeten, ben nu sinds een week weer aan het werk en ik vind het heerlijk!! Ben enorm blij dat ik bij me kinderen mag zijn hoor, maar nu ben ik er even lekker uit. Even wat anders dan alleen Mama zijn. Terug in de maatschappy lekker onder de mensen en even wat anders doen......
huh? Ik dacht vast wel wat te lezen te hebben... rustig hiero. Jongmoedertje: En al getest? Hoe is het met de rest? Hier nog steeds misselijk, bleh! Hopelijk is dit na 12 weken over! Morgen haan we uit eten omdat mijn schoonmoeder 50 wordt, hopen dat ik dan wel iets kan eten . Anders valt het zo op he
hoop het ook voor je, is vast wel iets lichts wat je kunt verdragen! anders zeg je gewoon dat je beetje grieperig bent, gaat toch rond! alvast veel plezier!
@ eten: Mayonaise bevat altijd rauwe eieren toch? Vandaar @ echo: Ik ben dan 11 weken en 1 dag. Combinatietest kan van 11e t/m 14e week, we zijn nog aan het twijfelen. Stel dat het een gehandicapt kindje is, dan kan het nog steeds gelukkig zijn. En ik denk niet dat ik het kan om de zwangerschap dan af te breken, het blijft toch je kind. Ik heb ook met gehandicapten gewerkt, de meesten van hen zijn echt gelukkig. En wie ben ik om te beslissen @ meervoudige handicap: dat zou ik ook willen weten, maar dat weet je toch pas bij de 20 weken echo? Bij de combinatietest gaat het toch alleen om het syndroom van down? @ Enas: nog gefeliciteerd met je andere dochter! Sorry, dagje te laat! @ Flower: EN? EN? EN??? @ alle andere testers en wachters: Succes Tis inderdaad wel errug rustig hierzo!