Goedenmorgen, ik zal eerst "de bom" maar ff op tafel gooien....(in het kort) Vrijdag hebben we een bod gekregen van 193.500 euro, we waren helemaal blij, als je kijkt dat we 199.000 vroegen, erg netjes dus. We hadden natuurlijk de verjaardag van Sanne, mijn zusje en zwager waren er ook, en ze zeiden constant "neeee, niet doen"...ik vond dat al erg vreemd, want wij vonden dit een erg net bod. Toen alle visite weg was, kwam de aap uit de mouw...ze trokken zich terug, ze stonden er niet meer achter, met alle gevolgen van dien. Het ergste vond ik dat ze al heel lang met die gedachten speelden, maar niets hebben gezegd, en daarna nog koopakte's en de akte van de makelaar laten tekenen. :x Nu mag ik dus uitpluizen of er financiele gevolgen zijn Ik heb het zo kort mogelijk uitgelegd, hopelijk begrijpen jullie het een beetje... Maar ik zit nu met heeeel veel dingen in mijn hoofd. Financieel: moeten we nu de 10% schuld betalen van een half miljoen? Ik denk het niet, maar daarnaast zit ik nu met het probleem 3e kindje...zowel ruimte, als dat ik niet weet hoe het financieel zal gaan nu...zoveel vragen..en zoveel verdriet. Ik moet zorgen dat ik alles op een rijtje krijg...dan komt het vast wel goed, hoop ik Ik sta in tweestrijd nu met een evt. zwangerschap, dat weten we niet eerder dan vrijdag of zaterdag. En wat als ik niet zwanger ben, kan ik dan niet beter even stoppen totdat ik weet hoe alles verloopt. Iemand advies? In iedergeval bedankt voor het luisterend oor
Enas: Wat erg... en het meest wrange dat ze het niet eerder hebbeb verteld!!! Die boerderij, die is al aangekocht? door jullie alleen of met zijn vieren? Tja, de regel is dan 10% betalen, niet normaal zoveel!! Vroeger sliepen gezonnen met 8 a 10 kinderen in een klein huis, dus over ruimte moet jij je geen zorgen maken. Dat is aanpassen. Financien, tja, een kind kost geld. Je moet eerst maar afwachten of je nu wel of niet zwanger bent. Als het niet zo is, kan je natuurlijk wachten met zwanger worden, niet klussen halverweg je cyclus. Maar dat hoef jij niet alleen te beslissen, dat besluit je met je man, en je hoeft vandaag niet te besluiten. Eerst de andere zorgen over die boerderij overzichtelijk zien te krijgen! Succes en sterkte meid!
ohh enas wat gemeen van je zusje en je zwager!! moeten jullie niet elk 5% betalen? en zou je niet iemand anders weten die evt met jullie dit willen doen? of de boerderij evengoed kopen en weer verkopen (als dit financieel haalbaar is) weten ze echt zeker dat ze niet meer willen? zal je wel rauw op je dak zijn gevallen!
Enas: wat stom van je zus en zwager! Dat ze niet eerder hun twijfels uitgesproken hebben! Maar hun hebben hun eigen huis dus nog niet verkocht? Maar de die boerderij is wel al betaald door allen? Wat ruimte betreft lukt het zeker wel, mocht je nu zwanger zijn. Maar kan me voorstellen dat je het liever nog even uitsteld tot je meer zekerheid hebt! Echt kl*te dit!
@ sterre: Ja, kei leuke dingen gehad. Een knuffelschaap, roze pakje, blauw pakje, Winny de Pooh sokken, rompertje. Zo schattig!! Balen dat je nog steeds geen posi test hebt. Ik voelde me ook net of ik ongi moest worden, maar was gewoon kei zwanger! Voor wat voor beslissingen hebben jullie (jij) gestaan zeg? Jeetje meid, dat is ook niet makkelijk. Maar als je weet dat je kinderwens heel erg groot is, dan kan je dat ook niet los laten lijkt me @ Heide: Balen die misselijkheid! Ik dacht na vorige week maandag ook "nou zullen we het krijgen" maar het is gelukkig bij 1 dag gebleven! Aan de andere kant, zolang je misselijk bent weet je wel dat er iets "loos" is. Ik voel me zo goed, dat ik gewoon twijfel of ik wel echt zwanger ben! Beterschap meid! @ Enas: Meid, ik zit met ontzetting je verhaal te lezen wat verschrikkelijk!! Het is niet erg netjes zoals je zus en zwager het aan hebben gepakt. Maar misschien is het wel erg fijn dat je er nu achter komt. En dan die 10 % , tja, die heb je natuurlijk niet zomaar even in je keukenla liggen. Is de termijn waarin je afgesproken had om de financiering rond te krijgen al verstreken? Zo ja, dan wordt je wel in gebreke gesteld. Een vriendin van me is ongeveer hetzelfde overkomen. Maar die 10 % hoef je toch niet alleen op te hoesten? Jullie gingen samen kopen toch? Jeetje ik snap de "bom" nu wel. Je zwangerschap uitstellen is denk ik wel het beste als je hierover in de rats zit. Al dat gestress is niet goed nu. Ongelooflijk, ik ben hier geen expert in, en kun je dus geen advies geven, alleen veel sterkte wensen. Hoe is de sfeer nu tussen jou en je zus?
Mariaatje: leuk al die kado's! Klopt ik weet wel zeker dat er nog genoeg hcg in me zit zolang ik miselijk ben .
Mariaatje: wat heb je al leuek kadoos gehad zeg! dat jezelf nog niets hebt gekocht... ben nu al geneigd wat mee te nemen voordat ik zwanger ben! Vorig jaar moesten wij een nieuwe kast op een slaapkamer.. heb ik een mooie kast met drielades uitgezocht, net een commode.. hahahaha. Ja, mijn vriend en ik hebben het moeilijk gehad, maar we zijn er nog sterker door geworden, de band is nog beter! Tja, wat is voor een vrouw met kinderwens belangrijk, een mooi groot huis en alles kunnen kopen wat je wilt? zonder kids? of een man die met jou een gezin met kids wil vormen. Ik denk dat als je een kinderwens heb, dat het een soort van oerdrang is: niet te stoppen! (benieuwd naar jullie reacties)...
sterre ik ben het met je eens hor over die oerdrang ik ken het zelf ook , en heerlijk dat jullie er goed over hebben kunnen praten en er sterker uit zijn gekomen, dan weet je dat je relatie goedzit. mariaatje leuke kado's!! ik heb gisteren van me moeder ook al wat gehad: een pak hydrofiele luiers, 2 rompers een pak spuugdoekjes en een omslagdoek zooow leuk, en net in de hema een heel wit setje gekocht we bevallen natuurlijk met mooi weer (als het goed is) en dan vind ik zo wit pakje zoow mooi! ben net ook gebeld door mvm woensdag om 1300 komt ze, en dan krijg ik ook meteen de flessen ik moet ze hier bij een tuincentrum inleveren. ik heb trouwens een idee waar ik ze ga zetten boven op de wasmachine in de badkamer daar hebben we ook een wc, dan ga ik daar wel te plassen tot iedereen weet dat ik zwanger ben. zo pff komt een kleine stinkerd naast me staan..... ben ff een luier verschonen
Jane: heb net jou verhaal gelezen, wat heftig zeg! En vannacht bloed... behoorlijk balen. Nu maar op naar de volgende ronde.
zo pff de garage heeft net gebeld, sluiting is verholpen, maar had meteen gevraagd of ie m ff na wilde kijken omdat de achterkant zwalkt, en ik had gezien dat t niet me schokbrekers waren.... t zijn me draagarm rubbers gaat ff 1000,- kosten. baal echt als een stekker ik denk niet dat de auto nog 1000 euro waard is. zit te twijfelen om m in te ruilen
@enas, wat een klote streek zeg! hopen voor je dat je nu geen geld hoeft te betalen, maar kunnen je zus en zwager zich zomaar terugtrekken??? zou alles maar ff heel goed uitpluizen, dat jij in ieder geval geen schade hebt, financieel dan. de andere schade is er al! heel veel sterkte meid!
@ Heide: Ja hè? Mijn ouders en zus leven zó mee! Echt tof! Ze waren er naar eigen zeggen aan toe om Opa, Oma en Tante te worden. Hihi (alleen waren wij nog niet toe aan het vader/moedertje spelen) @ Sterre: Ik ga het weekend even shoppen. Beginnen bij de Ikea (kamer voor oppas oma afmaken) en eindigen bij de Babydump denk ik! Woensdag al weer 8 weken.. Pfft, gaat echt snel. Haha, nieuwe kast/net commode *grinnik* waar het hart van vol is! Wat goed dat het jullie zo dicht bij elkaar heeft gebracht, dat is zon fijn gevoel hè? Als jullie dit straks ook meemaken samen wordt het nog leuker!! @ Oerdrang: Mhh Niet voor mij. Ik ben heel nuchter in die zaken. Wilde het wel, maar ben nu ook wel een beetje angstig en bang. Had niet gedacht dat het zo snel raak zou zijn vanwege medische indicatie. Maar denk dat alles wel anders is straks na de 1e echo! @ Cilla: Oeh, wit! Das een goeie, is ook universeel! Succes met de kleine stinkerd! Oh ja, over die draagarmrubbers, die dingen gaan kei lang mee, mij hebben ze er ooit mee geprobeerd op te lichten. Advies, vraag een second opinion aan bij een andere garage!! Ben jij naar de garage gegaan, of heeft je man het geregeld? Vrouwen bedonderen ze sowieso sneller. @ Jane: Shit meid balen!! Mijn ronde 3 waarin ik er (na de 1e 2 teleurstellingen) voor het eerst niet zo mee bezig was, was het raak! Ik zie dat jij al wat langer aan het oefenen bent. Probeer het los te laten. Denk ik Ik weet het, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan!
Cilla: jij ook al zoveel kadootjes gehad, leuk! Hier komt ook woensdsag mvm toevallig . Ik heb de vorige keer ook de flessen boven gelaten, anders heb die flessen en die opvangpot daar allemaal zo staan Jane: oh wat jammer. Het was je zo gegunt! Vol goede moed de volgende ronde maar in dan he.. Cilla: 1000 euro . Misschien beter om hem in te ruilen dan ja.. Mariaatje: babydump is zo leuk als je zwanger bent! Veel plezier! Nou meiden ik ben er weer vandoor, ga weer lekker onder mijn dekentje op de bank
ik heb een andere garage gebeld (de garage waar ik ook altijd heen ging met me vitara) en die wil t voor 300 euro doen ... en ik geloof wel dat dat t is want me achterkant schuift weg zeg maar en t zijn niet me schokbrekers.. enne ik regel altijd de auto's ze zullen manlief eerder bedonderen dan mij haha.. nou ik krijg m donderdag als het goed is weer terug ik dan blij
Arghh... Zit vast op mijn werk!! Moet om half 12 de boel gaan afsluiten, en morgen om 6.30 moet ik weer gaan openen. Ik ben kapot, en wil eigenlijk best graag naar mijn mandje. Volgens mij ligt iedereen van dit topic al lang op 1 oor! Grrr... Truste...
Dat mag toch niet? er moet toch 12 uur tussen 2 diensten zitten?? of is dat cao afhankelijk? maar idd ten tijde van jouw berichtje lag ik te mafffen @heide we zxijn aklweer 6 weken vandaag gaat best snel! jij hebt al bijna je echo ik moet nog 15 dagen wachten!
Cilla: dat scheelt dan weer he, kun je dat geld ergens anders aan besteden Mariaatje: dat is dan wel een heel kort nachtje . Vanavond vroeg naar bed dan maar? Jaa, alweer 6 weken . Gaat inderdaad wel snel! Straks ga ik op kraamvisite, kan ik alvast weer een beetje oefenen
Cilla: dat scheelt toch maar weer 700 euro! Zo zeg! Ga je die andere garage dan ook nog ff bellen om te zeggen dat ze VEEL te duur zijn? Enas: Heb je een beetje kunnen slapen?? Mariaatje: zo wat een korte nacht... daar zou ik zelf als niet zwangere niet tegen kunnen! Heb erg mn ritme van 8 uur slaap nodig... Heb je lekker kunnen shoppen? 8 weken alweer, gaat lekker snel he! Heide: wat is jou banner leuk dat er elke keer precies onder staat hoe je baby groeit! jongmoedertje: heb je opnieuw getest? Vanochtend getest, omo wit... Vorige maand was mijn cyclus ook al 40 dagen... nu de 2e ronde, sinds 2 maanden aan de foliumzuur... en gelijk een langere cyclus. Ik dacht dat mijn cyclus vorige maand was uitgelopen door de antibiotica, zou dat kunnen?