Urine was gelukkig goed, waarschijnlijk drukt de baby soms op mijn blaas op urineweg waardoor het ook zo voelt. Vanmorgen ook op controle geweest, alles prima gelukkig! Ookm ijn vorige bevalling even doorgesproken vanmorgen, was eigenlijk wel fijn. ( was nog niet gebeurd sinds toen...) Vk gaf aan dat ze op het moment van de bevalling zelf bekijken of ik naar het ZH moet, als alles voorspoedig verloopt mocht ik wellicht ook thuisblijven. Ach ik zie wel, ik had me al ingesteld op het ZH, dus het maakt me niet zoveel uit nu. Vanmiddag toch ook maar eens uitnodigingen gemaakt voor Nienke's verjaardag, alles komt nu zo dicht bij elkaar bij ons. Dus ben bang wat te vergeten nu...toch maar een to do list gaan maken
Cilla: met 39+1 weken, dus redelijk netjes op tijd. Haha, jullie hebben echt al een klein eigenwijsje he !
De dokter had ook al gezegd dat het niet echt aangeraden werd maar dat het op strikte indicatie wel voorgeschreven mocht worden. En hij zei dat het nu wel strikte indicatie was... Maar goed gelukkig dat ik het dus toch heb laten controleren. Jawel mijn bloeddruk wordt bij de vk altijd gecontroleerd... Maar de huisarts had het niet gecontroleerd voor dat hij de medicatie had voorgeschreven en dat had hij eigenlijk wel moeten doen volgens mij. Als je eerste kindje dan nog niet ingedaald is willen ze controleren waarom hij niet kan of wil indalen. Misschien dat er iets voor zit waardoor hij niet in kan dalen... Een vleesboom bijv of dat hij er misschien een beetje ongelukkig voor ligt... Wat ze precies gaan doen als hij niet in daalt weet ik ook niet. Weet alleen dat ze me volgende weer langs de gyn sturen als hij nog steeds boven mijn bekken ligt... Naar aanleiding van dat onderzoek zullen ze dan wel verdere beslissingen nemen denk ik... Nou ja ik hoop dat hij deze week gewoon gaat zakken... @ Heide... Fijn dat alles goed is! altijd weer fijn om te horen! @ Cilla... Haha ze liet zich niet bekijken... blijft een eigenwijs meisje... Volgende keer nog maar een keer proberen te kijken dus... Ik zou er niet aan moeten denken als het in eens een ander geslacht zou blijken te zijn... Heel de kast vol met kleding die de baby dan niet aan kan...
pfff niet alleen de kleding haha ik heb echt een knalroze kamer echt rozer dan rozer . ik ga voor je duimen dat je mannetje indaalt deze week, als is het maar een stukje dan weet je teminste zeker dat er niks in de weg zit.
@ Zip: Ja!! Dat hoop ik ook. Maar ze vertelden van de week tegen Bas dat het boren afgelopen is, er hoeft nu alleen nog maar gestuukt en gevoegd te worden Maar ja, ze zijn zo luidruchtig en lomp dat we daar ben ik bang toch nog wel wat van gaan horen. Zucht Jullie menneke heeft ook nu al een eigen wil dus! In welke week moeten ze eigenlijk ingedaald zijn? Uiterlijk? Mhh, ook niet echt fijn van die medicatie zeg! Daar hadden ze wel iets eerder op in mogen springen. Een tabletje zal inderdaad niet zo veel gevolgen hebben voor de kleine, maar toch @ Heide: Mijn urine was goed, geen gekke dingen! Dat betekend maar één ding, het is goed dat ik verlof heb want ik moet gewoon rustiger aan doen. Vk zegt ook, je hoeft echt niet de hele dag plat maar neem op tijd je rust. Fijn dat bij jou ook alles oke is! En dat een thuisbevalling er zoals het nu uit ziet ook gewoon kan en mag, dat moet toch een goed gevoel geven! Ik ken dat van die to-do list, heb constant het gevoel dat ik van alles vergeet! Pfft!! @ Kleur kinderkamer: Tja dat probleem heb ik dan weer niet! Wat het ook wordt, het kan allebei! Hihi, en toch zit er ook blauw en roze in! Ik zal straks even fotos maken, al ben ik nog wel op zoek naar iets meer aankleding! Dus hij is nog niet helemaal af Mijn zus heeft gisteren haar 2 (kleien) hondjes bij mij gebracht. Ze gingen vannacht op vakantie. Nou die 2 zijn tekeer gegaan vannacht, janken, piepen, blaffen Dus ik heb vanaf half 3 op de bank gelegen. Slaapt prima trouwens! Val wel vaker even in slaap tussen de middag en dat is echt heerlijk!! Wel voor het eerst wat last van maagpijn/maagzuur en wat misselijkheid na het eten, net of het er elk moment weer uit kan komen Herkenbaar? De kleine zit natuurlijk ook best hoog!
Mariaatje: gezellig zo'n hondjes op visite, hoelang blijven ze? Is altijd lastig om iets van aankleding te vinden voor op de kamer he, je moer er toevallig al tegenaan lopen vind ik altijd. Gelukkig dat je urine ok was, en nu lekker verlof dus rustig aan doen moet wel lukken he Maagzuur is inderdaad héél herkenbaar, je kleine ligt nu zo hoog... Met name als ik moet bukken of 's avonds in bed, bleh... Vrijdag verjaardag gehad en mijn opa was er ook, hij voorspelde bij Nienke het geslacht en geboortedag goed, dus ik nu weer gevraagd natuurlijk . Hij zegt een meisje en binnen nu en 6 weken geboren... Dus ik ben benieuwd. Gisteren de kinderrommelmarkt afgestruind, speelgoed en kleren voor Nienke gescoord. Wat hebben jullie alllemaal gedaan gisteren? Zo meteen de hele dag werken en daarna meteen een verjaardag, dus word een lange dag hier... (wel meteen mijn laatste weekenddag voor het komende half jaar )
tjamaagzuur echt verschrikkelijk vind ik het, ik ga de deur niet meer uit zonder mn rennies en ik kan een hoop dingen ook niet meer eten heide kan je ook ff voor mij de geboorte dag aan je opa vragen??? kan ik een beetje plannen hihi wij zijn gisteren ook ffies op de rommelmarkt geweest, niet zoveel gekocht een leer klok die wilde jayden graag hebben, nieuwe slingers voor jayden zn verjaardag en leuke nieuwe nike slofjes voor de kleine meid. daarna was bij t buurthuis een bandje en dan hangen we altijd wat met de hele vrienden groep is altijd wel leuk omdat we elkaar allemaal niet zoveel meer zien. leuk want we hebben bijna allemaal kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd dus die spelen dan allemaal leuk met elkaar. en een paar suikeroompjes (de vrijgezellle jongens) die stoppen de kids dan helemaal vol met snoep en ijs ed en s avonds heb ik gewerkt dus nu nog 12 x werken we gaan zo naar artis ook heel veel zin in !!!!
@ Heide: Ze blijven een weekje, wandelen moet ik toch, en ze zijn vrij netjes opgevoed dus of ik nou met een of drie hondjes loop, boeit ook niet! Nou inderdaad, als ik lang lig of moet bukken heb ik echt het gevoel dat alles eruit komt! Hihi Ik heb bij jou ook een meisjesgevoel! Weet niet waarom!! Jij, Mjanne en Cilla een meisje, en ik en Zip een jongen!! En ik vind Sterre ook heel stoer overkomen altijd, dus als zij zwanger is, wordt dat ook een jongen! @ Koninginnendag: Ik heb de hele dag op de bank gelegen, ben weer helemaal bij met mijn soap, alle opgenomen films gekeken en uitgerust. Was echt Total loss! Fijn dat jij goed geslaagd bent voor Nienke!! Geniet van je laatste werkdag, wat een heerlijk vooruitzicht!! Nu alleen nog heel hard duimen voor Cilla, die moet nog even!! @ Cilla: veel plezier in Artis! Hoe heb je dat gisteren vol gehouden? De hele dag staan? Pfft Wij hadden laatst een briefing, moest een uurtje staan, mijn rug/voeten/benen echt ALLES deed me zeer!! Ik ga zo de babykamer poetsen, en beginnen met de kasten in te ruimen! Dat staat nu nog allemaal op zolder, dus zodra het daar weg is, kan ik aan de zolder gaan beginnen en zo werk ik naar beneden toe. Midden mei heeft Bas een weekje vrij, die gaat dan boven nog wat schilderwerk doen, eind mei rolluiken en trappen bekleden alleen de voorzolder krijgen we denk ik niet meer af voor de kleine er is, het vreet aan me maar ja dat komt dan nog wel!! Fijne dag allemaal!!
Hoi dames, Wat een rust hier!! Ik ben vandaag begonnen met het wassen van de kleertjes, en morgen ga ik echt beginnen met schoonmaken! Heb wel het geboortekaartje helemaal af, en ga morgen weg voor de proefdruk... En heb een begin gemaakt met het wassen van de kleertjes! Hebben jullie een peetoom en peettante? En zo ja, vermelden jullie dat op het kaartje? Bij ons ligt dat nl nog al gevoelig, ik heb mijn zus gevraagd, en Bas zijn beste vriend... Mhh... dat gaat vast niet goed vallen bij de schoonfamilie...
haha ik heb t niet volgehouden hor, toen we bij t bandje gingen zeg maar ben ik gewoon op de grond gaan zitten samen met de andere zwangere meiden (we zijn met zn 4e) leuk he die babywasjes!! is t straks allemaal zooo echt als die kleertjes ed in de kasten liggen. wij hebben geen peetoom en tante, en ik heb t eiegnlijk nooit in een kaartje zien staan, maar als jij dat wel wilt moet je dat gewoondoen en poep hebben aan je schoonloeder. gisteren avond lag ik lekker in bedje een boekje te lezen toen ray de hond uit ging laten, in ene hoorde ik een hoop gepiep en honds gegil, dus ik in me pyamatje naar buiten gerend (op blote voeten) staat ray daar met een hond en een meisje lag boven op een hond te huilen en mijn hond stond een stukje verder op helemaal alleen en in shoq. Duncan was dus aangevallen door de 2 valse buurhonden, het meisje wat met ze aan het wandelen was kon ze niet houden en t is dat ray ertussen is gedoken en die 2 beesten te pakken heeft gekregen anders was duncan dood geweest ben ik bang. ik heb duncan samen met de buurvrouw van verder op meegnomen naar huis om te kijken wat ie mankeerde, maar t enige wat ik kon ondekken was dat ie een beetje hinkte met zn rechter voorpoot en ff later zag ik 3 bloeddruppeltjes in zn kussen. dus dacht dat t wel meeviel. maarnu wilt ie niet van zn kussen afkomen, hij laat zn pootje helemaal liggen ik heb m net ff overeind gelokt, hij viel eerst 2 x om en toen ging ie staan maar niet op zn rechter voorpoot. dusmoet zo toch maar even die mensen inlichten dat ik toch zo met m naar de dierearts ga. hij heeft ook een heel warm hoofd en een droge warme neus. ik vind t zoooo erg pfff me arme hondje. sorry voor het lange verhaal maar moest het echt even kwijt.
Jeetje Cilla dat is niet niks!! Ik zou ook zeker even naar de dierenarts gaan, en als je hem niet overeind krijgt de dierenambulance bellen, die hebben een brancard! Je betaald dan taxikosten voor een rit, maar dat is voor kosten van die mensen! Heel veel sterkte met je beestje!! Wat een *** honden zeg!!!
Cilla: altijd leuk he als de kinderen zich vermaken met andere kindjes. Was wel een lange dag dan voor jou he! Leuk Artis, hoe was het? Mariaatje: dus stoere moeders krijgen jongens?? haha Ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen! Een echte relaxdag geweest voor jou dus, is ook wel eens lekker he. Je hebt verlof, dus tijd zat nog om alles schoon te maken enzo, lekker alles in je iegen tempo doen. Wij hebben geen peetoom en peettante gedaan. Omdat we de kindjes ook niet laten dopen en bij ons was de keus me ook te moeilijk.. Maar je moet gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!! Mijn ouders hebben vroeger mijn peetoom ook "gedwongen" moeten kiezen en hebben daar nu nog spijt van. Die zie ik dus echt nooit! Dus doen wat JULLIE willen! En bij ons staat het vaker wel in het geboortekaartje vermeld.
Cilla: pfff dat is schrikken! Arme hond! Ben je al bij de dierenarts geweest?? Sterkte ermee!! Wat een mensen ook, als je een hond niet aan kan moet je er geen nemen!!:x
Gisteren kon ik iets eerder gaan op mijn werk gelukkig, dus kon ik me nog even rustig douchen voor het feest. Was erg gezellig trouwens, kindje van onze vrienden werd 2. Was niet te druk en verschillende kindjes van dezelfde leeftijd dus vermaakten zich prima samen. Vandaag lekker vrij, we hebben papa vissen gestuurd, dus we hebben het rijk voor ons alleen . Samen met Nienke al wat gepoets en de ramen gewassen en nu even rusten
Hoi Hoi Meiden... Hier ben ik aan het meelezen... Hebben jullie allemaal een leuke koninginnedag gehad? Zip: gelukkig was je bloeddruk in orde! Hoe is het nu met jou en je zusje? Het zou zo mooi zijn als jullie beiden van jou zwangerschap konden genieten! Cilla: wat erg van je hond! Warm op zn hoofd betekent vaak koorts. Hoop dat het snel beter gaat! Snap dat niet he, als mensen geen controle hebben over 2 honden dan laat je ze toch 1 voor 1 uit. (hoewel ik nog van mening bent dat iedereen zijn eigen hond onder controle moet hebben, zo niet dan muilkorven als ze zonder enige aanleiding aanvallen). mariaatje: peet oom en tante, bij ons in de familie is dat nog nooit gebruikt. Kennis uit Brabant hebben het wel, is het iets typisch uit het zuiden? en sterre een jongens naam, hahahah nou is mijn echte naam niet sterre. Maar ik zou het liefst een jongen willen en mijn vriend echt een meisje.. gelukkig hebben we dat niet voor het kiezen, als het maar gezond is (als het maar raak is)! Heide: was lekker weer om een feestje te vieren, alle kinderen en ouders lekker in de tuin of niet? Je bent al druk aan het poetsen?! Heeft Nienke het goed in de gaten dat ze een broertje of zusje krijgt? Ik ben nog even aan het aftellen tot mijn NOD...
Sterre: ja was heerlijk weer inderdaad! Nienke benoemd wel de baby als ze de kleertjes en spullen ervoor ziet, maar denk niet dat ze het echt kan beseffen al. We zullen zien.... Oh is weer spannend bij jou nu dus, heb je vreemde tekenen al? Houd ons op de hoogte he!
@ Heide: Ja dat zeggen ze! Stoere moeders krijgen jongens.. Bij mij op het werk klopt het, alle meiden krijgen jongens!! @ Peetoom en tante: Bedankt voor alle meningen en tips! Ik heb nu al een paar keer op het kaartje voorbij zien komen: petekindje van .. vandaar Of dat hier veel voorkomt weet ik niet Fijn dat je gisteren wat eerder weg kon! Geniet maar lekker van je verlof, jij ook he, rustig aan!! @ Sterre: nee ik bedoel niet dat Sterre een jongensnaam is, maar dat jij stoer overkomt in je berichtjes, en dat ik daarom denk dat je een jongen krijgt als je zwanger raakt!! Bijna Nod, spannend weer, ik gun het je zo! Vaak als ik dan zo met mijn dagelijkse dingen bezig ben vliegt er door mijn hoofd wat we allemaal bespreken en dan denk ik aan hoe ik het je zo gun. Bij Mjanne hebben we ook even moeten wachten, maar ineens is het dan zo ver, dus dat gaat goedkomen, mijn duimen draaien overuren in elk geval!! Hier vandaag niet verder gekomen dan stofzuigen en poetsen beneden, wel weer wat kleertjes gewassen, alleen de dekens moeten nog, en dan is alles schoon. Morgen heb ik de zwangerschaps-fotoshoot dus het zal er wel niet van komen om morgen te beginnen ben ik bang Ach, we hebben nog even!!
hallo allemaal! nou met duncan naar de dierenarts geweest, hij had idd 1 bijtgaatje in zn voorpootje, dat was waarschijnlijk een hoektand want hij was tot in zn spier dus dat doet goed pijn, en hij had lichte verhoging dus een beginnende ontsteking erin. hij heeft een prikje met anti biotica gekregen en een prikje met pijnstiller, en dan nog een anti biotica kuurtje en dan zou t goed moeten komen. t is me alleen totaal niet in de kouwe kleren gaan zitten, normaal latenjayden en ik smaen duncan uit, en dan mag jayden duncan vasthouden op rustige autovrije stukjes... maar nu zet ik jayden in de buggy zodat ik m'n handen vrijheb mocht er wel zoiets gebeuren. vandaag ga ik weer ons oude rondje, gisteren echt alleen plassen en poepen en weer naar binnen hopelijk komen we een vriendelijk hondje tegen waar duncan ff mee kan spelen. de eigenaresse van die honden heeft wel de rekening van de dierenarts betaald dus wat dat betreft is t goed opgelost. zo einde verhaal duncan. sterre, spannend weer ik merk dat ik helemaal zenuwachtig ben voor je. Ik hoop zo dat het raak is!!!! mariaatje, mannen beplaen het geslacht he maar denk idd dat er bij jou een knulletje inzit ik weet alleen niet waarom heide jij moet nog maar 2 keertjes werken toch? lekker!!!! ik nog 12 keer maar ga wel al beginnen met de grote schoonmaak zodat me verlof echt verlof is. noumeer heb ik ffies niet te melden
@ Cilla: gelukkig dat het meevalt met de hond, en dat die mensen niet moeilijk doen over de kosten! Al die valse honden ook... Waarom daar nog geen wet voor is daar begrijp ik niks van! Ik weet dat mannen het geslacht bepalen, maar zo zie ik het vaak om me heen, stoere moeder is een jongen en een wat rustigere moeder heeft vaak een meisje! Wij zijn hier ondertussen uit de namen, dus wat het ook wordt, het maakt niet uit!!
Cilla: Gelukkig dat het beter gaat met je hond.. en dat de eigenaren van die honden gewoon de rekening hebben betaald. Mariaatje: wat goed dat jullie eruit zijn over de namen. Ben echt heel benieuwd wat het gaat worden. Hiero geen gekkigheden of bijzonderheden. Ik vole niets bijzonders. Vorige maand was ik een paar keer echt kei misselijk en had ik een bijzonder bruine bloeding tussen door die ik in 30 jaar nog nooit heb gehad. En toen met mega krampen ongie geworden. Dus ik denk dat het wel raak was maar dat het niet is blijven zitten of niet is gaan groeien, schijnt heel veel te gebeuren... En nu ik niks vole ga ik ermaar vanuit dat het niet raak is.. kan het ook niet tegenvallen..