Cilla: fijn dat die mensen niet moeilijk deden over de rekening. Ik hoop dat Duncan gauw weer opknapt en er niet hele bang door blijft voor andere honden. En kan me goed voorstellen dat je zelf nu ook wat voorzichtiger bent geworden, wel jammer eigenlijk dat het zo moet. Mariaatje: Ik ben héél benieuwd naar jullie namen, je had een beetje dezelfde smaak zei je laatst . Sterre: ja, klopt als je niet teveel hoopt kan het ook niet zo tegenvallen... duim duim! Vandaag mijn een-er-laatste werkdag gehad . Kwam ik thuis hebben mijn moeder en zus de voor en achtertuin al helemaal klaar gemaakt, zó fijn!! Nu een paas dagen vrij en dan maandag nog!
@ Sterre: Je weet maar nooit, ik dacht ook dat ik gewoon ongesteld zou worden, en juist op het moment dat ik niet meer verwachtte zwanger te raken was het wel zo! Maar ik snap dat het je elke keer wel gigantisch hard tegenvalt, en die teleurstelling is gewoon echt niet leuk! Dus, we blijven duimen!! @ Heide: Oh lekker!! Nog één!! Wat een lieve moeder en zus heb jij, zo heerlijk als ze met je meedenken!! Ben maar blij met zon lieve familie! Vandaag fotoshoot gehad, krijg alleen dinsdag of woensdag de fotos pas! Baal er wel wat van, maar ze heeft het erg druk, dus ja Was wel erg leuk, en heb er al een paar gezien, en dat zag er echt heel erg gaaf uit!! En, heb vandaag de kaartgedichtjes definitief doorgegeven, en verwacht volgende week de proefdruk! Het begint op te schieten! Nog wat kleine regel dingen en dan natuurlijk het geklus in huis nog..... Fijne avond!!
Mariaatje: ja, ben ook héél blij met mijn familie hoor ! Oh leuk, ben héél benieuwd naar de foto's. Een supermooie herinnering voor later altijd. Ja, komt ook héél dichtbij nu eigenlijk he. Jij bent al bijna 34 weken. Over 3 weken zou je al thuis mogen bevallen . Ik besef dat eigenlijk nog steeds niet zo, lijkt nog zo ver weg voor mij. Maar voor hetzelfde geld zitten we over een paar weekjes al met een baby in onze armen
@ Heide: Ik besef het ook niet hoor! Het is nog zo vaag en abstract allemaal! Je voelt wel wat bewegen in je buik, maar of dat nou echt een baby is? Hihi... Dat zal de 2e keer wel anders zijn gok ik, maar voor nu het is allemaal erg bijzonder! Ik zie vaak van die fotoreportages met het eerste kindje erbij, die dan opkijkt naar mama's buik en zo... Die vind ik zo mooi!! Ga jij ook nog iets laten vereeuwigen?
Zo... Heerlijk die slapeloze nachten... Pfft!! Bas heeft morgen vrijd, dus die gaat dan lekker gamen tot een uur of 2, komt naar bed, ja dan kan ik dus niet meer slapen he?? Verd**** Dat doet ie vanaf morgen toch maar even mooi anders... :x:x:x Gaat ie maar mooi op de logeerkamer liggen...
@sterre ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar ik had net als mariaatje het idee dat ik gewoon ongi zou worden. heide moeilijk is het te beseffen he. soms probeer ik me voor te stellen hoe het over 2 jaar is, dan is die kleine meid net zo oud als jayden nu raar idee 2 van die keuteltjes die mij mama noemen mariaatje, leuk zo'n shoot jammer he dat je een week op de foto's moet wachten ben wel heel benieuwd!! miss is het een ideetje voor je om even de laatste weekjes met oordopjes te slapen? gisteravond ff de vriezers ondooit, en de voorraadkast opgeruimd, zodat ik alvast wat voorraad in kan slaan (voor de kraamweek en jayden zn verjaardag. straks ffies boodschappies doen pff geen zin in. en dan ook nog ff jayden zn uitnodigingen schrijven voor zn verjaardag en zn taart bestellen (ik laat een grote bob de bouwer taart maken) en dan ga ik even de laatste puntjes in meisje dr kamertje doen. zo weten jullie mijn dagje van vandaag owja!! er is hier sinds maandag een ombudsman voor dieren, wat denken jullie moet ik een melding maken van die 2honden die duncan hebben aangevallen? op zich is het natuurlijk netjes afgehandeld, maar ik had het er met me baas over en die zei: straks is het een oud vrouwtje die met dr hondje loopt of een kind en dan bijten ze dat hondje dood. dus zit een beetje in dubio, wil ze ook geen mes in de rug steken.
Mariaatje: hmpf, balen van je slapeloze nacht... Een vriendin van mij gaat foto's maken van mijn buik en Nienke inderdaad. Ze heeft een goede camera en een cursus gedaan, dus we gaan even uitproberen samen. Ik denk zo rond de 35 weken.. En dan als de kleine er is natruurlijk weer een reportage van de happy family . Cilla: tja, moeilijk inderdaad. Wat doet zo'n ombudsman precies? Heerlijk he als je in je vrije dag allemaal zo'n klusjes kunt klaren die nog gedaan moeten worden. Jayden is ook alweer bijna jarig, de laatste weken gaan zo snel vind ik, heb jij dat ook? Hier ook niet zo'n best nachtje gehad helaas, Nienke was wat onrustiger. Heeft ontstoken oogjes weer.. maar weer even goed schoon houden en hopen dat het zo overgaat! Ach vandaag lekker vrij en doen waar we zin in hebben, héérlijk!
lastig zeg onstoken oogjes, heeft ze er vaak last van? die ombudsman doet vooral bemiddelen evt met hulp van dierenarts en dierenambulance en ze kunnen ook therapie ed aan bieden. mensen hier uit de buurt zijn echt klaar met die mensen, ik begreep dat er ook wat meldingen van buurtbewoners naar de dierenbescherming gaan (zeggen ze altijd maar afwachten of ze het echt doen) dus dan is die ombudsman miss een vriendlijkere oplossing. ik ben trouwens niet vrij hor vandaag hihi moet van 17 tot 23. maar overdag kan ik dan wel lekker me klusjes doen
Cilla: hmm, ja dan denk ik inderdaad dat die ombudsman misschien wel een optie is. Maar altijd wel moeilijk he zo'n beslissingen... Ja, ze heeft er al verschillende keren gehad. En meestal is het zo dat afgekookt water niet helpt. Dan kunnen we uiteindelijk nog naar de huisarts. Of heeft iemand van jullie nog een goede tip?? Altijd welkom!
ik weet nog wel iets, een theezakje,gewoon engelse thee zeg maar 1 kopje thee mee maken en dan het zakje laten afkoelen (hij moet wel nat blijven) en dat op t oogje leggen, is een middeltje uit grootmoeders tijd maar wij gebruikten het ook veel bij de paarden en dan werkte het ook 9 v/d 10 x dus wie weet. nou boodschappies zijn binnen, ik ben een beetje doorgeslagen hihi me hele kofferbak lag vol en dat wil wat zeggen aangezien ik een station heb hahaha maar mocht er hongerwinter uitbreken kunnen wij een paar weken vooruit zijn nu een broodje aan het eten en dan ffies een tukkie doen.
Cilla: dat ga ik straks eens proberen, hopen dat het ook bij kinderen werkt . Wat heb je allemaal gekocht dan??
Bedankt dat jullie zo voor mij aan het duimen zijn.. dat te lezen doet me goed **knuffel** Vandaag precies 4 jaar samen met vriendlief! makkelijk dag om te onthouden, dodenherdenking. Cilla: ombudsman.. het geval met je hond hebben ze wel netjes afgehandeld. Misschien kun je er wel melding van maken, dan kan je misschien voorkomen dat het nog een keer gebeurd.. kan je het een beetje volhouden, je bent 's ochtends al heel vroeg uit bed om dan nog tot 23:00 uur te werken?? pfff heide: wat vervelend zeg die ontstoken oogjes.. ik wist ook alleen maar van uitgekookt water... Helaas geen idee wat helpt. Mariaatje: heb je tijd om een beetje bij te slapen? Heel vervelend als je niet kan slapen. Mijn vent speelt ook wel met de playstation, maar gaat altijd wel samen met mij naar bed. Morgen komt mijn nieuwe auto.. wist ik eigenlijk niet, vorige week vertelde mijn baas dat de corsa eruit gaat en dat ik nu een nieuwe peugot 206 krijg (lease). Ben benieuwd wat voor kleur het wat voor motor erin ligt. De nieuwe lease auto van mn vent komt in juli... lijkt het of we de looto hebben gewonnen met 2 nieuwe auto's, hahaha. zaterdag mijn NOD.. ik verwacht er niets van, ik voel niets.. wel leuk om te lezen dat cilla en mariaatje ook niets voelden in het begin... Je leest wel van alles, krampjes, donkerdere tepelhof, misselijkheid.. vanaf wanneer kregen jullie echt zwangerschapsverschijnselen en wat, weten jullie dat nog??
Hey meiden... Sorry een paar dagen niet gereageerd.. maar wel mee gelezen... @cilla.. Jeetje dat is schrikken met de hond! Fijn dat het netjes is opgelost. Ik zou ook niet goed weten wat ik zou doen met die ombudsman.. Ik zou misschien ook het gevoel krijgen dat ik za dan nog een steek in de rug geef... Maar goed kan me ook wel voorstellen dat je wil voorkomen dat het nog eens gebeurd... Moeilijke dingen altijd! @sterre... Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt het gevoel had dat het niets zou worden die maand dat ik toch zwanger bleek te zijn. Ik had wel een hele kleine bloeding... Innesteling bleek dat te zijn... dus ik verwachte er ook echt niets van. Ik had wel in eens het idee om een test te doen. Meer ook met het idee dat ik dan meteen wist dat het niet zo zou zijn... En wat blijkt... Het was wel zo... Dus wie weet meid! Is dit wel DE maand voor jou! Ik hoop het zo! Ik durf niet meer te zeggen wanneer bij mij de eerste klachten kwamen... Was eigenlijk alleen heel erg moe in het begin... Niet misselijk of wat dan ook... Hier weer een beetje een onrustig nachtje... Zag vanacht ook het berichtje van Mariaatje al... Haha waren we samen wakker... Ik heb vanacht bruinslijm verloren toen ik naar de wc ging. Ik mezelf meteen toespreken dat dat niets is en dat dat zeker niet het begin van de bavalling hoeft te zijn en dat ik gewoon kan gaan slapen... Hahah maar dat werkte toch niet... Bleef toch wakker liggen en denken... Naar beneden geweest om te kijen wanneer ik ook al weer precies zou moeten bellen... (moet eerder bellen omdat ik nog geen 37 weken ben en de kleine nog niet is ingedaald) maar slijm verlies was geen reden om te bellen dus maar weer terug naar boven... Maar helaas kon toch niet slapen en natuurlijk nog een paar keer naar de wc om te checken... Maar er was niets meer... Wel op de bank in slaap gevallen... toen in wakkeer werd en naar de wc ging had ik bruin bloed verlies... Toen toch maar gebeld omdat het toch ook al geen nacht meer was... Hoef me geen zorgen te maken maar moet vanavond wel even extra op controle komen. Dan gan ze misschien ook inwendig even kijken of ik al iets van ontsluiting zou kunnen hebben.. Dus ben benieuwd... Verder voel ik niets anders dan anders... Helaas... Want van mij mag ons menneke wel komen!
@ Cilla: ja jeetje jij hebt straks 2 van die kleine hummels! Heerlijk toch!! Tja oordopjes, zou kunnen, doet Bas ook en die slaapt overigens prima!! Wanneer is Jayden jarig? Werkse vandaag! Als die mensen niet voor rede vatbaar zijn zou ik het via de ombudsman doen, anders zou ik toch proberen eerst met hen rond de tafel te gaan zitten, inderdaad straks hebben ze je kindje een keer te pakken. Als ze ze niet kunnen houden is muilkorven wel het minste wat ze kunnen doen om het te voorkomen. Wat voor honden zijn het? (ik heb wel een vermoeden) @ Heide: Ik ben ook benieuwd naar jullie fotos dan! Zon leuke herinnering, maak je maar een keer mee!! Goh jullie kleine meid zit ook in de lappenmand zeg! Veel beterschap, ik heb gehoord dat vertroetelen en met een dekentje op de bank goed helpt! @ Ontstoken oogjes: Ik heb inderdaad ook altijd geleerd om gekookt (afgekoeld) water te gebruiken bij ontstekingen, en biotex maar dat is voor de oogjes denk ik niet zon goede oplossing! Haha, Cilla net als voor mok bij de paarden: de goedkoopste witte tandpasta en binnen een week is het over!! Heerlijk die huis-tuin-en-keuken middeltjes!! @ Sterre: gefeliciteerd met jullie jubileum! Gaan jullie het nog vieren? Lekker uit eten of zo? Of is ie niet thuis? En wanneer wil je gaan testen? Zou een mooi cadeautje zijn!!! Net als 2 (!) nieuwe autos zeg!! Hihi, alles weer heerlijk nieuw en zonder gebreken. Wel fijn dat ze je ervan op de hoogte stellen! Haha! Zie het maar als een cadeautje dan. @Nod: Ik merkte een week voor mijn nod al dat mijn borsten gigantisch gegroeid waren! Niet normaal gewoon, zo groot als ze werden. Dat was voor mij het eerste signaal! En voor de rest net als je ongesteld moet worden, buikkrampen, gezwollen buik Net of er een ballon in zat, dat is echt al het groeien van de baarmoeder geweest Maar ik dacht echt van: shit, daar gaan we weer, gewoon ongi Mijn vriend was toen net terug uit Afghanistan, en we hadden elkaar vreselijk gemist, dus ja, wat doe je dan Ik had echt gedacht dat het de 1e maand meteen raak zou zijn, maar dat was pas bij ronde 3, toen ik het een beetje op had gegeven zeg maar Heel raar, ik liet het los, en toen ineens was het zover, echt een verrassing!! Maar ja dat loslaten is verdomde lastig!! Voor mij is het wel iets heel bijzonders, en dit gun je iedereen... Ik had een speelgoedkist lime groen besteld voor op de kinderkamer, ik laat de stoel achterwege en kies er voor om zon leuke kist neer te zitten. Krijg je hem binnen, hartstikke beschadigd! Daar kan ik zo boos om worden!!! Verdorie!!! Ik heb dat wel vaker via webwinkels, dat het dan achteraf gewoon rotzooi is, bah!! Sorry, klaaguurtje!!:x:x:x
Hmmm Dat is mooi zuur... Ben je blij dat je pakketje wordt bezorgd is het niet goed... Kun je het wel terug sturen? Balen zeg! Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar je foto's!!!
@maria terug sturen die handel en er een boze mail vooruit sturen miss leverd het nog een kadobon op! wij gebruikten calendula zalf voor de mok, 3 dagen heel dik insmeren en de 4e dag smeer je de mok er zo af (t kwam alleen wel snel terug ) t zijn trouwens 2 herders, een duitste en volgens mij een hollandse. sterre lekker een nieuwe auto alleen wel jammer dat je m niet zelf mag uitkiezen zip miss is het wel een stukje slijmprop, die kan je ook ruim voor je bevalling verliezen, wel spannend!!!! nou ons tukkie was iets langer dan gepland dus ga snel ff opruimen hiero hahaha
Zip: gatsie wat spannend, hoop dat alles dik in orde is!!! en dat je aankomende nacht heerlijk rustig zal gaan slapen! @mok: is zette mn pony altijd in de biotex als ze mok had, lekker alle mok eraf weken en daarna een zalfje van de dierenarts erop. een groen goedje wat erg stonk.. @cilla: ach ja, maakt mij niet zoveel uit dat ik de auto niet zelf heb uitgezocht. Ze hebben mij 2x gevraagd een auto uit te zoeken maar ik had er nooit geen zin in.. nu hebben ze 7 peugots besteld en krijg ik daar 1 van... Als ie maar goed rijd en er een airco in zit vind ik het al best.. Hoe is het nu met jou hond? Is ie alweer een beetje soepel en wil hij nu wel naar buiten? @herdershond: laatst toen mijn hond een keertje was aangevallen was het een duitse herder.. Maar ik ben heel erg van mening dat het aan de opvoeding van de hond ligt. Honden, welk ras dan ook mogen niet zo reageren. @mariaatje: foto - foto - foto... hahahah ben zo benieuwd! We gaan geen jubileum vieren, gewoon lekker samen thuis. We zijn vandaag dan ook allebeide aan het werk, dan gaan we niet uit eten want dan zit de hond steeds alleen. Balen dat die kist niets waard is, terug sturen!! (kan dat wel??) Kantoor is morgen dicht... heerlijk een dagje thuis werken.. maar thuis computer is nog steeds stuk.. kan ik mijn laptop meenemen maar dan moet ik het wachtwoord weer herrinneren om op het thuis netwerk te kunnen komen... pffff (vergeten omdat op te schrijven). Over 2 weken een weekendje weg met de kids, via vakantieveilingen online een chalet voor een weekend gewonnen voor 40 euro.. in Drente.. kei gaaf dat vakantie veilingen..
@ Zip: jeetje ik lees nu je berichtje pas! Zou dit dan de eerste aankondiging zijn van jullie ventje? Wauw, spannend hoor!!! Laat hem nog een weekje zitten, dan ben je mooi 38 weken prima termijn!! Haha, hadden we samen een slapeloze nacht, verschrikkelijk zeg! :S Ik ben blij als ik vanavond in mijn bed lig @ Speelgoedkist: Heb het bedrijf gebeld, zij spelen het door aan Bopita en die bepalen weer wat te doen. Ik heb fotos op moeten sturen. Pfft dat kan naar mijn mening nog weken gaan duren, en nadeel is dat die kist uit het assortiment is gehaald, dus met een beetje pech niet meer te verrkijgen Maar ja, voor 120 euro mag je toch best wel wat degelijks verwachten. Mijn box komt ook van Bopita en dat is super kwaliteit, maar dit Grr :x @ Sterre: Ja dat groene goedje van de dierenarts, was dat niet die Egyptische zalf?? Of haal ik nu iets door de war ? Lekker morgen thuis werken, blijf je dan ook wat langer liggen s morgens? Jij hebt geen tekort aan vakanties dit jaar zeg!! Heerlijk, weer even een paar dagen weg!!
Sterre: doe maar luxe inderdaad 2 lease-auto's ! Ik weet wel dat ik het idee had dat ik zwanger was, maar dat was een bepaald gevoel in mijn lichaam, niet echt misselijk of zo maar herkende het van de eerste zwangerschap. Maar natuurlijk geloof je het pas na de test ( of drie ) Gefeliciteerd met jullie jubileum!! Zip:Kan al een stukje bloedprop zijn lijkt me, maar wil geloof ik nog niets zeggen. Ben benieuwd wat de vk gezegd heeft. Mariaatje: ze blijft allleen niet liggen op de bank, haha! Is wat zeurderiger vandaag, maar verder niet ziek of zo ervan gelukkig! Balen van die kist, heb je al een klacht gestuurd? Cilla:heerlijk toch zo'n schoonheidsslaapje! Ik vind het ook knap dat je het van 's morgensvroeg tot 's avonds zo laat volhoudt nu nog! Petje af hoor! Ik ben vaak om half tien vertrokken 's avonds
wat een paardenkenners hiero! Weet niet eens wat mok is haha! Sterre: dus heb je morgen een dagje vrij zo zonder wachtwoord? Goede deal inderdaad voor 40 euro! Cilla: ik heb de thee geprobeerd bij Nienke, ben benieuwd hoe het er morgen uitziet. Nienke vond het overigens wel raar hoor, toen ik aankwam met het thee zakje, zei ze vragend "thee"?? Maar als het helpt graag! Vanmiddag ook maar eens postzegels gehaald voor de geboortekaartjes, kan maar in huis zijn he..