Hoi allemaal, Het afgelopen jaar heb ik twee missed abortions gehad en een vroege miskraam. Volgens de gyneacologen in Nederland toeval, maar zelf was ik daar niet van overtuigd. Alle onderzoeken in Nederland leverden niets op, dus ik ben in december 2012 voor een second opinion naar het UZ Gent geweest. Eerdere bloedonderzoeken hadden een tsh van 3.5 opgeleverd. Voor Nederlandse begrippen prima in orde, maar Gent vond dat te hoog voor een goede zwangerschap. Zij hebben dit toen opnieuw geprikt en daar kwam een tsh van 0,0187 uit. Omdat zij dit zo'n groot verschil vonden met de vorige waarde hebben ze wederom getest, daar kwam toen een tsh van 53 uit. Er bleek dus wel degelijk iets mis met mijn schildklier. 'Gelukkig' waren deze waarden nu wel afwijkend genoeg voor Nederland om het verder te onderzoeken. En na een paar bezoeken aan de endocrinoloog is het nu officieel: Hashimoto. Zijn er meiden met Hashimoto die zin hebben om hierover mee te kletsen? En natuurlijk kunnen we dan ook tips en ervaringen uitwisselen, ik ben nog maar een Hashimoto groentje! Ook succesverhalen zijn natuurlijk van harte welkom!! Graag zelfs Ik ben inmiddels gestart met medicatie, ik zit nu op 50 mcg maar dat wordt opgehoogd tot 100 mcg. Daarnaast ga ik Selenium nemen (volgens de arts niet bewezen maar hij is er ook niet op tegen). Daarnaast neem ik ook 1000 mcg B12 per dag (dat nam ik al omdat ik zo vreselijk moe was de laatste tijd). Verder heb ik groen licht van de arts om weer zwanger te worden omdat mijn lichaam verder gezond is. Ik heb nu nog een spiraal vanwege Asherman na een curettage, maar die spiraal mag er aan het einde van de maand uit. Dan moet toch mijn cyclus nog op gang komen, dus kan de medicatie mooi inwerken. Nou, het is een heel verhaal geworden zie ik . Ik hoop dat er meiden komen meekletsen Groetjes, McKenzie