wie ook?? & wat steun/aanmoediging gezocht

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door llkh1984, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Wie van jullie heeft er ook echt vreselijke last van de bijwerkingen van de hormonen.

Deze ronde gebruik ik decapeptyl, puregon en ga hierna aan de pregnyl & utrogestan of nog meer pregnyl.

Vorige ronde puregon, cetrocide, pregnyl & utrogestan.

ik merk dat ik veel en veel meer last heb van de hormonale bijwerkingen en de schommelingen in me humeur, aandacht vermogen van een dronken garnaal..
    ik wordt zowel letterlijk als figuurlijk gek van mezelf.

het is voor het goede doel, hou ik me steeds voor, alleen pfffff... ik zit mezelf gewoon echt heel heel erg in de weg

(en dan heb ik het hier nog niet eens over de bijwerkingen van de aangekomen kilo's)

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Ik had ook vreselijk veel last van dacaptyl en Gonal-f. Wat mij hielp was voldoende rust nemen en veel water drinken. Ik ging echt rond 20:00 naar bed, daardoor voelde ik overdag beter. Vermoeidheid is nog steeds niet weg, maar beter te doen met Utrogestan.

Sterkte en succes!

3. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Hey,

jij heb totaal andere bijwerkingen.
    Ik kan gewoon niet slapen, zodra ik me hoofd neerleg, gaat alles razen. Ik stuiter het pand rond. En drinken heb ik geen trek in, als het niet zoettig smaak... and craving for a wine...

van utrogestan krijg ik alleen schimmeltjes, dus ik hoop nog steeds dat ze deze achterwege laten, dat is voornamelijk afhankelijk van de hoeveelheid follikels die we zondag aantreffen..

tanks voor je berichtje!

4. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    ehhhh dit dus....

5. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    In het begin had ik ook veel last van alle medicijnen, maar moet wel zeggen dat ik ook gestressed erbij was.
    Ik heb gesprek gehad met maatschappelijk werk en daarna ben ik meer ontspanning gaan zoeken dus leuke dingen doen als de tijd er was. Hierdoor zat ik lekkerder in mijn vel en had ook minder last van de bijwerkingen.
    Klinkt misschien raar maar heeft mij echt geholpen.

6. NinaD

NinaD Niet meer actief

Wat erg meis!
    Spanning had bij mij ook zeker invloed. Eerste weken was ik heel ontspannen en had ik alle vertrouwen. Toen ik bij de eerste FM meting hoorde dat er 2-3 follikels waren, raakte ik zo gespannen en had ik even geen vertrouwen meer. Toen heb ik ook tot de volgende meting nauwelijks geslapen, kon niet ontspannen en voelde de bijwerkingen des te erger. Zelfs de injecties deden pijn, terwijl die daarvoor geen pijn deden. Gelukkig hebben we bij de tweede FM een goed gesprek met de gyn gehad en toen ging het ook weer beter. Hoop dat je wat hieraan hebt! :)

7. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Hey meiden,

Dank voor jullie reacties.
    Ik voel me nu al 2dagen als een kip die moet gaan leggen. Me buik is harder en pijnlijker.
    Bij mij is er kans op overstimulatie omdat ik steeds veel folikels klaar heb liggen. Over een uur moeten we in het zkh zijn en dan weten we hoeveel folikels er zijn doorgegroeid, en hopelijk al wanneer ook de punctie gaat zijn.
    Ik heb al last van slijm, en dat betekent dat me eisprong niet lang opzich laat wachten 'normaal' gesproken, ik weet niet of de decapeptyl de eisprong tegenhoudt:(

Humeur technisch ben ik nog niet de vrolijkste, hoop dat dat snel beter gaat na vanmiddag.

X

8. NinaD

NinaD Niet meer actief

Succes en sterkte!

9. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    zow hier net terug uit het zkh.
    Heb goed bericht, althans vind ikke..
    Er zitten in totaal 50 folikels waarvan 20 tussen de 12,5 en 14mm. Waar ik dus helemaal blij mee ben.
    ik voel me een legkip:D, heb last van linker eierstok (nu begrijp ik de rammelende eierstokken idee van jochem meijer:p)

Woensdag weer een nieuwe echo in de ochtend en dan als het goed is vrijdag de punctie, met narcose...

10. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Wat een goed nieuws indd, sterkte de komende dagen!

11. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Dank je wel madeliefste, ben jij inmiddels al wat wijzer geworden?

12. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Zie update in mijn eigen topic, wil jouw topic niet 'vervuilen' ;)

Vraagje trouwens: jij bent net zo oud als ik denk ik hè? (uit 1984) Ongelofelijk als ik me voorstel dat jij al járen bezig bent...respect voor jullie doorzettingsvermogen!

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    llkh1984@ Jeetje 50?? en dan weet ik dus waardoor je je zo voelt/de en niet sliep pff. Leg kip volgens mij leg jij voor ons allen wat eieren!!!:D:D
    Ben erg benieuwt wat daar uit komt. tip ga nu veel drinken om overstimulatie te voor komen .

Waarom een narcose, vragen manlief en ik ons af roesje is genoeg toch?

Knuffel meis .

14. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Yep 1984.

Dank je is niet altijd even makkelijk.

15. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

Mijn antwoorden worden straks nog " tok tok tooookkkktttt tokkerdertoktoktok" :D hahaha
    Vannacht weer zo waardeloosgeslapen.. Ben erg benieuwd hoeveel er straks geoogst wordt, straks nog genoeg om met pasen te verstoppen :D (melige bui).....
    Gisteren de drink tip ook gekregen van een vriendin die ik op een anderform heb leren kennen en ook overstim geeft gehad. Vandaag dus al minderlast door de 3l vocht. Ik voel het wel alleen niet zo beroerd als gisteren.

Narcose; het roesje doen ze doormiddel van dormicum, mijn arts wil mij dit niet geven, omdat ze de ervaring hebben dat controlfreaks die de controle verliezen en rariteiten uithalen op de tafel. Dit is een risico die mijn arts niet wilt lopen. De vorige pijnstilling was niet afdoende, en de volgende stap, zonder dormicum, is dan algehele narcose.

Heb dormicum voor mijn operatie gehad, en ben daar ton juist zennnn van geworden, maar dat was zonder prikken en dat soort dingen, en toch durven ze het daarom niet aan.

Vanmiddag bericht gehad, en vrijdag om 12 uur punctie, 11 uur zkh melden.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    llkh1984@ Fijn dat je al wat beter voelt.Als het goed moet de gyn je ook melden dat je goed moet drinken om overstim te voorkomen.

Melig hou dat vol meis want het is allemaal spannend genoeg .
    Als je even geen dorst genoeg hebt moet je vragen aan je manlief die aardappels maakt er zout op doet en jij er bij het koken er nog eens een schepje in gooit. Krijg je flink dorst!:D
    Waarom zeg ik dit hier vanavond gebeurt mond vol zout :D:D
    Meestal vraagt manlief hier maar nu dus niet.
    Nu snap ik het bedankt voor de uitleg.

Succes vrijdag lieverd hou je in de gaten duim me rot tok tok tok.
    Kom af en toe je wel opbeuren . knuffel mee .

17. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Toktok tok
    ( dank je wel):D:D

Zie ineen s even je aardappel voor me... Blech.... Hahahahahahaha

Gelukkig ben ik degene die thuis kookt, dus dat overkomt me niet, dusss in het ergste geval ga ik wel aan de zoutbus pikken:p

Ik merk wel dat ik qua vocht wel iets moet pakken wat ik lekker vind, alleen water drink ik weinig van, casislimo of cola wel... Beter iets dan niets:p

X

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tok tok normaal vraagt manlief ook maar vandaag dus net niet :D hij schild ze ook normaal dus zou dat goed moeten komen nu hielp ik even mee .

Lus je thee of ijsthee te veel cola is ook slecht nu je zwanger kunt zijn straks . te veel suiker krijg je dan binnen .
    Neem de rust anders tok je straks in een stoel en dat moeten we niet hebben. we gaan voor 9 maanden waggelend over straat ok!

Als je vragen hebt vraag maar he ! oja mis weet je het nog neem maandverband mee , mis dat je na tijd bloed verliest [ wat niet erg is]

19. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Deal 9 maanden waggelen:D
    Even een hele grappige; als deze poging lukt ben ik uitgerekent op de dag dat ml en ik 13 jr samen zijn... Moet dus goed komen.

Als ik cola drink is dat zero, vind de smaak gewoon lekker.

Weet van de vorige punctie nog dat ik me na de tp beroerder voelde dan na de punctie, moest van het zkh aan de extran (belch), daar ben ik me toen minder beroerd van gaan voelen.
    Nu wil ik door de hormonen niet eens water (of thee). Het moet iets zoetigs smaken.

Haal deze week met de boodschappen wel 2 flessen casis limo. Dan moet het wel goed komen.

Owja das een goede, kreeg vorige keer zo een dikke kraamverband van het zkh.

Tot tok tok (trusten voor nu)

20. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Zo de hormonen zijn duidelijk niet voor niets geweest.

Zojuisqt de punctie gehad (heerlijk die ipad in het zkh) en er zij in totaal 30 eitjes weggehaald waarvan ze er 3 hebben moeten weggooien deze waren stuk.
    Nog 27 over welke samen met mlzijn stuff in de broedstoof liggen, mrgen weten we hoeveel er bevrucht zijn.

Helemaal happy!

Deel Deze Pagina