Heeft iemand ervaring met vakantie naar Kusadasi of elders in Turkije in (eind) Oktober, de herfstvakantie? Is het dan nog echt lekker warm, om in je bikini bij het zwembad/strand te liggen? Of is het daar al te koud voor en moet je voor de zon nog verder naar het zuiden? Ik sta op het punt een vakantie te boeken, maar alle sites zeggen wat anders qua weer. De een zegt 21 graden en de ander praat over 28, dat is nogal een verschil! Bij 28 loop ik in mn korte broek, bij 21 niet En kent iemand toevallig Kustur Club in Kusadasi? Argh, ik moet de knoop gaan doorhakken en gaan boeken, maar vindt t lastig om de goeie keuze te maken. M'n dochter wil vooral 'die met die glijbanen', dus dat is simpel
ik denk dat je geluk moet hebben. Het kan mooi zijn maar kan ook regenen. Vorig jaar ben ik eind september geweest naar aqua fantasie was heerlijk weer,elke dag lekker warm We gaan nu aanstaande vrijdag naar Kemer tot 10 okt. Toch voor zekerheid iets verder met warmer weer. Zal toch naar alanya,side en lara kijken aangezien je eind oktober gaat!
Eind oktober zou ik niet meer voor Kusadasi kiezen. Daar is het dan net te fris, zeg maar rond de 20-25 graden, lekker terrasweer, maar geen weer meer om te zwemmen en zonnen. Tenminste, de kans daarop is klein. De meeste kans op echt strandweer heb je in het zuidoosten, dus Alanya en Side en die omgeving. Daar heb ik eind oktober echt nog wel warm weer gehad, dus 30+, maar ook daar moet je er rekening mee houden dat het met name aan het einde van de middag afkoelt en dat het ook vroeg donker wordt, veel vroeger dan in Nederland, rond een uur of 18.00 al als ik het me goed herinner. Het zeewater is overigens wel heel erg warm, heerlijk, net badwater, doordat het de hele zomer is opgewarmd.
Bedankt meiden. Ik had al zo'n vermoeden, Jammer, dit hotel ziet er goed uit en is schappelijk geprijsd. Maar ik kan dus beter even doorzoeken.
Hotel Vikingen Quality Resort & Spa in Alanya bijvoorbeeld? Vikingen Quality Resort &Spa in Alanya, Turkije - Tjingo.nl
Vikingen ken ik wel en is op zich een goed hotel maar ligt wel vér buiten Alanya, zeker een half uur (zo niet drie kwartier) met de auto. Ik weet natuurlijk niet wat voor vakantie je zoekt, als je alleen op het resort wil blijven is dit op zich prima. Als je iets dichterbij de stad wil zou ik iets anders zoeken. In welke prijsklasse kijk je?
Oh jemig, zo wordt het nooit wat haha. Ik zoek vooral een hotel dat erg leuk is voor m'n dochter, is gek op zwemmen en glijbanen enzo. All inclusive uiteraard. Maximaal tussen de 1000-1200 euro totaalprijs. Ik vind wel veel hotels die ik leuk vind, maar de meesten komen er bij Zoover erg slecht af.
Ik kijk trouwens ook vooral naar de vluchten, een heleboel vertrekken bijvoorbeeld om 21u savonds pas en gaan om 6u sochtends al weer terug. Dan is t dus geen 8dagen maar 6! 1 dag kwijt zijn door je reis is logisch, maar 2 is zonde van het geld.
Dat klopt, maar je moet er ook serieus rekening mee houden dat die vliegtijden nog veranderen (dat gebeurt echt heel erg vaak, in mijn ervaring vrijwel altijd). Dus dat is ook nog eens een keer lastig
Hotel Eftalia Resort. Goedkope all inclusive Alanya. Boek Hotel Eftalia Resort bij Saffier Vakantie. deze
Argh ik word echt een beetje gek van mezelf haha. Ik wil zo graag een weekje weg, maar ik vind t zo moeilijk om die knoop door te hakken. Zo stom! Maarja, 1200 euro is niet een bedrag dat ik elke dag zomaar ff over hou dus ik wil ook geen kat in de zak kopen. Eigenlijk wilde ik voor 1000 euro klaar zijn, maar dat lukt volgens mij sowieso niet. Zucht, ik ben veel te moeilijk
Bij mijn weten is dit een prima hotel, ik ben er nooit binnen geweest maar weet wel waar het ligt en hoor er ook positieve dingen over. Plus dat het inderdaad dichtbij het centrum ligt dus dan kun je tenminste ook lekker de stad in, even winkelen, thee drinken in de haven, langs de bootjes lopen, broodje eten....Ik ben jaloers
Nou, ik heb geboekt hoor. Twijfel twijfel haha. Het is Blue Wave in/bij Alanya geworden. Bedankt voor het meedenken
Sjongejonge, wordt ik net gebeld door t reisbureau, de reis was niet beschikbaar, was niet actueel op de site. Shit! Kan ik weer opnieuw beginnen! hahaha wat een toestand om een reisje te boeken zeg haha
Ben zelf ook aan het kijken voor een last minute. We gaan met onze zoon van dan 15 maanden. Prijsklasse tot ongeveer 1500 euro samen. Bovenstaande adviezen hadden slechte beoordelingen op zoover..... Mijn ervaring is dat zoover toch wel een goede graadmeter is. Iemand leuke tips?